gestopt met de pil in september 2009. Deel 4

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door spikkeltje, 20 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Loki09

Loki09 VIP lid

2 okt 2009
    7.631
    2
    38
    Brabant
    #4561 Loki09, 26 sep 2012
    Laatst bewerkt: 26 sep 2012
    Spikkel:
    Voor 2 dagen eten al, makkelijk!

Deli:
    Ik had al wat zitten googelen op cranberrie pillen maar daar las ik ook wat negatieve adviezen mbt zwangerschap. Vit C kan dus wel gewoon een slik jij ook dagelijks? Nog bepaald merk aan te raden?
    38 weken meid, het spant er nu serieus om. Binnen een maand ben je hoe dan ook moeder. Maar het kan ook al binnen een dag! :$
    "Mama" blijft nog even heel vreemd klinken vond ik, het gevoel was er meteen maar het woord erbij was maar gek! Heb daar echt even aan moeten wennen, hahaha! Maar het is geweldig, dát is zeker :D

Nieke:
    Oh wat schrikken van je hond! Gelukkig herstelde ze zichzelf snel weer maar toch eng. Hopelijk doet ze niets vreemd meer en was het gewoon even zuurstoftekort van het braken ofzo...

Marcha:
    Ongi dus ''eindelijk'' doorgebroken. Maar zo dus net op de verkeerde tijd eigenlijk. Ligt het zaterdag/zondag helemaal stil qua echografie? Gek eigenlijk want de kans is natuurlijk 2/7 dat daar de belangrijke dag bij zit? :(
    Pampers dus lekker goedkoop ingeslagen. Zal es ff rekenen hoeveel ct per stuk want heb nog veel liggen maar als het echt goedkoop is kan er nog wel wat bij... ;)

Edit:
    Maat 4 = 20,8ct per stuk voor de geinteresseerde. Ook de pamperdoekjes zijn afgeprijsd ;)

2. spikkeltje

spikkeltje Niet meer actief

succes Marcha volgende week. En een lading pampers zo in huis..handig bol en wehkamp met die actie's.

Vond het wel even heerlijk om gisteravond alles staan te maken. Hoef dus vandaag alleen alles op te zetten en morgen de stampot of opbakken of opwarmen.. ben de vriezer ook al langzamerhand aan het vullen voor de kraamweek. Dat scheelt tijd enzo. Weet dat de kraamverzorgster alles klaar zet, maar misschien heeft ze dan tijd over voor wat anders omdat J er ook is. En wil dat J goed eet, stel dat de boodschappen in huis halen helemaal niet gelukt is...dan zitten we gelijk ook weer.

vanavond eerste kijkers voor ons bankstel+stoelen.. ben benieuwd..

3. spikkeltje

loki en als je craberrie sap drinkt...me tante dronk dat altijd als ze blaasontsteking had..ook in de zwangerschap..

4. spikkeltje

Net een lief kaartje van uk op de mat..
    hangt nu naast die van juju en gaat samen straks in de album van kruimeltje

5. spikkeltje

juju & bloom een vraag aan jullie.

Zijn er ook mensen die jullie hebben gevraagd naar kadowensen voor de baby? Misschien nog vroeg voor juju, maar kan zijn dat je er over na heb gedacht.
    Zelf zitten wij er aan te denken om voornamelijk vvv bonnen of babyzaakbonnen te vragen en kleertjes, zodat kruimeltje ook eigen kleertjes heeft en niet alles draagt wat j ook gedragen heeft. Als men ons vraagt. Anders is ieder hier in vrij. Weet dat we van me s-vader een bankrekening krijgen. heeft j ook gekregen en daar sparen we op. Hij heeft daar eenmalig een bedrag opgezet.
    speelgoed hebben we genoeg voor de baby ook.
    Dan kunnen we zelf wat", misschien groots kopen ofzo...of is dat raar..

chips..het boek wat we hebben voor j:papa en mama vertellen over jou is niet meer te koop..grrrrrrr baaaaaaaaaaaal wil dat kruimeltje ook een krijgt

6. Mama Larissa

Mama Larissa Fanatiek lid

11 aug 2009
    3.946
    1
    0
    Mama zijn en 3 dagen per week werken
    Noord-Holland
    Ons nichtje komt eraan!!! Szus wordt ingeleid, is vandaag 37+1wkn.
    Door rommelende buik etc had ze al 2cm en vliezen zijn gebroken om 11.30uur. Hoorde van mijn zwager dat ze al niet meer kan praten aan de telefoon toen ik probeerde haar te bellen. Ik weet dat ze bij voorweeen rugweeen had, dus ze zal het enorm zwaar hebben nu...

Ga ik dus gelijk zitten janken, omdat mijn hele eigen bevalling dan weer boven komt :(
    Ik denk wel eens aan een gesprek met de vpk en vk die erbij waren, maar met die vk heb ik toendertijd al eens gemaild (was fijn!) en die vpk van de nacht was iemand via een uitzendbureau, dus dat wordt ook niks denk ik. :( Met vpk die daadwerkelijk bij het persen waren (na de overdracht van nacht naar dagdienst) heb ik goed contact (en met de vk toendertijd ook gemaild), maar het gaat mij meer om het stuk dat ik zo alleen ben gelaten toen ik binnenkwam en dat ze nog gingen overdragen toen ik eigenlijk al persdrang had aan het einde van de wee :(

Sorry meiden, ik reageer later uitgebreider, zit nu op mijn werk. Maar dit moest er even uit...

7. DeLi

DeLi Fanatiek lid

3 okt 2009
    1.224
    0
    0
    @loki; Ik heb kauwtabletjes van de Apotheek, maar merk Roter is ook goed. Ik neem iedere ochtend de maximale hoeveelheid van 3 pilletjes. Ze zijn nog best lekker ook! Schijnt dat wanneer je teveel vitamine C binnen krijgt, dit vanzelf weer via de urine het lichaam verlaat. Dus geen probleem om te nemen. Cranberrie tabletten heb ik ook als nieuw liggen, maar raakte toen net zwanger en heb ze nooit genomen.

@Nieke; Zo jullie hond heeft je inderdaad laten schrikken zeg.
    Misschien toch even laten controleren bij de dierenarts? Epilepsie misschien....

@Marcha; Ongi eindelijk doorgebroken. Maar zou wel balen zijn als je ei in het weekend valt. Bij ons in het ziekenhuis gingen de echo's ook gewoon door in het weekend onder het mom "een ei laat zich niet plannen".
    Hopelijk krijg je een onbepaald contract. Zou wel prettig zijn!

@Spikkel; Makkelijk dat je je eten al klaar hebt staan.
    Voor mij is boodschappen doen en bepalen wat we eten al een hele opgaaf. Normaal deed vriend dat altijd, maar dat stokje ga ik van hem overnemen i.v.m. verlof en daarna parttime werken....
    Stond vandaag echt te verzinnen in de AH wat ik eens zou meenemen. En zelf had ik altijd commentaar op hem dat hij eens wat meer moet variëren. :cool:

Spannend kijkers voor de meubels!

8. DeLi

DeLi Fanatiek lid

3 okt 2009
    1.224
    0
    0
    @Laris; Spannend dat je s-zus aan het bevallen is.
    Als je het er nog steeds moeilijk mee hebt, zou het je misschien toch goed doen om er nog eens met de vk over te praten.....

Ik ga naar bed.
    Was vanmorgen in de stad en kreeg weer migraine! Pfffff. Is nu al de zoveelste keer in korte tijd.

Tot later.
    x

9. Nieke84

Nieke84 Fanatiek lid

18 jan 2010
    1.537
    0
    36
    Larissa; spannend zeg!
    Er over praten is nooit verkeerd meid.

DeLi; rustig aan doen. Vervelend alweer migraine, hopelijk doet de rust je goed.
    Denk niet dat het epilepsie is ze schokte niet. Leek echt door het kokhalzen te komen, kun je als mens ook flauw van worden. Ze voelt zich nu prima, gelukkig.

Spikkel; spannend de eerste kijkers.
    Heerlijk dat het eten al klaar is.

ik heb nu met zitten steeds last van mijn ribben. Aan beide zijkanten een stukje onder mijn oksels zeg maar. Hebben jullie dit ook wel eens gehad?

10. Loki09

Loki09 VIP lid

2 okt 2009
    7.631
    2
    38
    Brabant
    Spikkel:
    Zou fijn zijn als het vanavond al verkocht is. Bij de ikea is het een kwestie van ophalen toch?

Larissa:
    Oh wat spannend!! Is dat contact weer helemaal lekker dus? Geen wrijvingen meer gehad?

Misschien ga ik een hele andere mening hebben dan je verwachtte of hoopte maar, is het niet veel nuttiger om naar de toekomst te gaan handelen dan naar het verleden? Wat wil je horen van de vk/vpk? Dat het zo niet had mogen gebeuren? Zoals ik al zei, is het niet veel nuttiger om voor jezelf een plan op te stellen zodat het bij de volgende bevalling niet meer gebeurt? Dus bij diegene waar je straks onder behandeling komt (je wilde niet meer onder behandeling in het zkh, toch?) zorgen dat zij duidelijk aangeeft dat jij niet meer alleen gelaten wordt in het heetst van de strijd. Heb je dan al niet een hele hoop rust voor de volgende bevalling?
    Hoe rot en pijnlijk ook, het verleden kun je niet terugdraaien. Als je er echt over wilt praten om het een plek te geven kun je misschien ook nog een neutraal iemand (psych) in de arm nemen om het goed te verwerken? Al zeg ik uit eigen ervaring dat het oplucht om erover te praten maar zij kon natuurlijk niet zorgen dat de volgende poging zou lukken, hier ben ik toch echt zelf voor gaan vechten. En dat kun jij ook denk ik. Al heb ik natuurlijk 0,0 verstand van natuurlijk bevallen dus als ik helemaal verkeerd redeneer dan hoor ik dat ook graag :)

Deli:
    Thanx, zal eens langs de drogist lopen vandaag of morgen.
    Alweer migraine? Bah :( Hopelijk helpt even slapen...

Nieke:
    Daar heb ik ook wel eens soort spierpijn gehad! Maar geloof niet dat dat in mijn zwangerschap was. Wat heb je voor gekke dingen gedaan? ;)

11. Nieke84

Nieke84 Fanatiek lid

18 jan 2010
    1.537
    0
    36
    haha loki, ik heb niks gedaan. Gisteravond had ik het ook. Lijkt te komen van lang zitten ofzo. Nu zit ik te studeren op een stoel en is het er weer. Als ik even anders ga zitten is het even weg maar ook snel weer terug.

12. spikkeltje

spannend Laris:D

Loki: idd kwestie van ophalen..En anders maar paar dagen op stoelen zitten.. Zou wel fijn zijn als het verkocht word.

J is niet helemaal fit.. verschrikkelijke veel poepluiers..en hangerig..rode wangen...pfffff zo sneu.
    Had hem net al voor de zoveelste keer onder de douche gezet..

13. Mama Larissa

11 aug 2009
    3.946
    1
    0
    Noord-Holland
    Ik begrijp wel wat jij bedoeld hoor Loki en het is ook zeker mijn idee om (als ik weer zwanger mag worden) met de vk te bespreken wat ik wil en ik ga me nogmaals goed laten voorlichten over pijnstilling etc.
    Ik wil ook zeker vooruit kijken en het verleden kun je helaas niet veranderen...

Maar goed, je moet niet vergeten dat ik op mijn werk ELKE dag in aanraking kom met zwangere en barende. Daardoor wordt ik nu ELKE werkdag eraan herinnerd dat ik niet zwanger ben en dat gegil van die barende vrouwen gaat gewoon door merg en been...

Daarbij ben ik een enorm gevoelsmens, dus ja, mijn werkplek is misschien in deze fase niet de allerbeste plek om te zijn ;)

14. Loki09

Loki09 VIP lid

2 okt 2009
    7.631
    2
    38
    Brabant
    Nieke:
    Mmhh geen gekke dingen gedaan dus ;)

Spikkel:
    Arme J, kiesjes dacht je toch?

Larissa:
    Als het voor jou helpt om er nogmaals met die vk/vpk over te praten moet je dat zeker doen. Wie ben ik om te bepalen of dat nuttig is of niet? Ik geef alleen mijn mening daarover maar of dat bij jou past kan ik niet bepalen ;). Ik heb ook dingen uit mijn vorige zwangerschap die me nog kwaad maken maar dat probeer ik op te lossen door niets meer met die personen te maken te hoeven hebben. Gelukkig kan dat in Nederland :)

Je werksituatie zal het zeker heftiger maken en het confronteerd je vaker dan je wil. Persoonlijk zou ik bij een bevallende denken "Liever zij dan ik!" ;). Maar je moet zeker iets doen om jou het vertrouwen te geven dat het de volgende keer niet meer zo gaat. Goed voorbreiden qua pijnstilling en goed laten weten wat je wel en niet wilt lijkt me een goed plan!!

15. spikkeltje

ja denk idd kiesjes..

laris: het verleden kun je niet veranderen, maar wel dragelijker maken in je rugzakje. Ik zou inderdaad ook met de vk praten. knuffel meid!!

16. Nieke84

Nieke84 Fanatiek lid

18 jan 2010
    1.537
    0
    36
    Wat is het rustig hier meiden.
    Allemaal love is in the air aan het kijken?

17. Mama Larissa

11 aug 2009
    3.946
    1
    0
    Noord-Holland
    J..a..y..l..i..n is geboren!
    Super snelle turbo bevalling met helaas een vacuum, maar met mama en dochter gaat het goed :D

Mooi plaatje, ik natuurlijk weer emo en Kyara zei heel lief "baby!" toen ze haar nichtje zag *smelt*.

Verder goed gesprek gehad met mijn mannetje. Ik zit niet goed in mijn vel de laatste tijd.
    Voel me verdrietig, wordt om alles boos op hem, zit veel in mijn eigen wereldje, leg voor mijn gevoel mijn prioriteiten niet goed en hier op het forum voel ik me sinds kort ook zeer snel aangevallen...

Weet niet zo goed wat ik hier mee moet, maar mannetje reageerde heel lief en gaf me de ruitme om te praten, fijn!

Ga nu even lekker tv kijken.

Liefs,
    Laris

18. Mama Larissa

11 aug 2009
    3.946
    1
    0
    Noord-Holland
    Lieve Bloom

Ik denk aan jou!!! Hoop dat je heerlijk geniet op je roze wolk!!!

Knuf

19. Bloom24

Bloom24 Fanatiek lid

16 nov 2009
    2.755
    0
    36
    Weer even een kleine update!

Het gaat met mij goed, herstel lichamelijk prima. Met Boefje ging het vandaag iets minder. Was driftig van de honger, maar eenmaal aan borst na 2 teugen klaar, slapen en niet meer wakker te krijgen.
    Afgevallen tot 4180, geel aan het worden en een temp van 37.8 gaf de doorslag om te beginnen met bijvoeden.

Ik leg hem nu in ieder geval om de 3 uur aan,mof wanneer hij dat aangeeft. Dat wat hij drinkt is mooi meegenomen en het aanleggen is goed voor zijn gewenning en mijn productie. Daarna voeden we hem bij mbv fingerfeeden en kolf ik nog een kwartier beiderzijds na. Heel werk, maar we doen het samen, dus met een uur zijn we wel klaar....

Hopelijk krijgt hij hierdoor wat meer kracht om weer bij mij te kunnen drinken. Ik moet voeden met tepelhoed, zonder is echt té pijnlijk, en dat is toch een tikkie vermoeiender dan zonder. Waarschijnlijk is het voor hem nu net even teveel.

Maar.... Ik heb productie, dus we houden gewoon vol!

Heb er een beter gevoel bij dan bij Boef, maar voel me lichamelijk dan ook een stuk beter, dat scheelt!

En oe.... Ik ben al 10 kilo kwijt! :)

Sorry voor mijn ego-updates, maar in de loop van de weken zal dit wel weer veranderen!

20. Bloom24

Bloom24 Fanatiek lid

16 nov 2009
    2.755
    0
    36
    Lieve Laris!

Dikke knuffel! Ik merkte het al aan je! Lekker veel van je afpraten over alles wat je dwarszit meid!!

En gefeliciteerd met je nichtje!!
    Mooie naam!!

DeLi;
    Balen van de migraine! Rust lekker uit!
    Ik denk dat je 7 oktober gaat bevallen!

De rest;
    Knuffel!

Deel Deze Pagina