Meen je dat nou? Ik vond laat-vroeg altijd al erg werknemer onvriendelijk, maar dat 2x achter elkaar in 1 reeks bij een zwangere? Sorry, ik vind het stijlloos! Viel mij ook niet tegen nee! Goedkoper dan Noppies nieuw Zeker weten!!! Nou ja zeg, wat vreselijk irri dat je nog steeds niks hebt gehoord van je leidinggevende... :x Hopelijk snel! (...) Ja he, ze lijkt soms in 1 nacht weer wat wijzer en groter geworden Vind het lastig om je te adviseren meis, wij hebben een geheel andere stijl qua namen vermoed ik Net als vernoemen; mooi gebaar maar zou het zelf niet snel doen denk ik. Hopelijk komen jullie eruit samen, gelukkig heb je nog wel even de tijd! Mag hopen dat je niet daarom een leuke naam voorbij laat gaan Whahahahahahahahahahahaha, geweldig idee van Loki man om zo te bepalen wie er wat kiest. Echter volkomen kansloos neem ik aan? D.yonne vind ik redelijk en opzich wel bij Mummels naam passen... Goed bezig!!! Ik zou me daar niet zo druk om maken hoor meis. Je bent nog maar heel erg pril zwanger en je doet het niet voor je beroep... Begrijp echter je bezorgdheid wel. Zelf heb ik nog vanalles gedaan in huis tussen 27-30wkn zwangerschap (toen we gingen verhuizen). Hahaha!
@ Bloom; hoe gaat het met Boefje en hoe gaat het met Boef? @ DeLi; ben erg benieuwd wanneer je naar huis mag met S.ven en hoe het met jullie gaat! @ hier; zie foto op FB, vandaag op kraamvisite geweest bij J.aylin. Klein poppetje hoor, erg lief! En alweer een heel ander gezichtje dan woensdag. Wel erg geel, maar dat trekt vast weg de komende dagen. Vond haar erg klein en licht om vast te houden, kan me bijna (nog wel een beetje!) niet meer voorstellen dat Kyara ook zo is geweest. En geeft natuurlijk extra kriebels om weer zo'n beebje van onszelf vast te mogen houden... Hard duimen deze maand!!! Verder heerlijk weekend (gehad) met Kyara en manlief, hier was ik zo aan toe!!! Liefs, Laris
Het is niet zo super druk hier vandaag, mooi, kan ik het tenminste nog een beetje bijhouden @nieke: jeetje, ik vind het ook heftig hoor wat je werk betreft! Nou heb ik totaal geen ervaring met ploegen/shiften dus ik weet ook niet goed wat normaal is. Pas wel goed op jezelf hè, als het niet gaat moet je gewoon een beetje gas terug nemen, of ze dat op je werk nu leuk vinden of niet! Concert van P!nk, leuk! @ Deli: ik ben benieuwd hoe het met jullie gaat! Hopelijk kunnen jullie toch een beetje genieten in het ziekenhuis en mogen jullie snel naar huis. @ bloom: super dat het allemaal zo goed met je gaat! Ik zag je berichtje op FB, het lijkt me toch duidelijk dat je het momenteel druk zat hebt. Lekker genieten! @ juju: shit dat je nog niets gehoord hebt over je aanvraag voor ouderschapsverlof... Heb je het al lang terug ingediend? En voor hoeveel uur? Ik zit er ook aan te denken om een paar uurtjes voor te stellen op mijn werk, dit jaar kan het nog. Volgens mij is het nog onzeker hoe het volgend jaar zit, iig met nieuwe aanvragen. Hopelijk hoor je snel wat en anders gewoon nog eens naar vragen, als het even kan direct (niet via mail.) @ spikkel: een leuke naam uitkiezen is ook gewoon zo moeilijk!! En zo te lezen heb je genoeg om rekening mee te houden. Als ik jou was zou ik mezelf het niet zo moeilijk maken en echt gaan voor iets dat jullie zelf mooi vinden. Anders is er altijd wel een reden te geven om een naam niet te kiezen. Verder geen tips, ook hier een andere stijl qua namen vrees ik. Maar het ging dus goed met j in z'n bedje, super wij moeten er binnenkort ook maar eens aan, ben benieuwd! @ loki: wat voor kleur word je keukentje? Je bent iig goed bezig! Keukentje wordt vast een succes, hier ook een grote kookfanaat En pony's opdringen? Hahaha zie het al helemaal voor me! Op je foto's op FB te zien vindt ze de pony's wel leuk! Naam-deal: Ehh nee daar zou ik ook nooit mee akkoord gaan haha! Al moet ik zeggen dat ik de voorgestelde naam wel leuk vind passen bij mummel. @larissa: leuke foto op FB! Ik kan me voorstellen dat je dan weer even extra kriebels krijgt, ik heb dat ook altijd. Nieuwe ronde, nieuwe kansen! We gaan er gewoon weer voor toch? fijn dat jullie zo'n lekker weekend gehad hebben met z'n drieën. @ kleding prenatal: wij hebben een grote prenatal in de buurt met heel veel merken. Dat scheelt wel veel hoor want van het prenatal eigen merk koop ik ook niet zo veel. De broekjes zijn wel oké maar de shirts vind ik vaak maar saai. Ik koop altijd veel bij kleertjes.com, daar is ook altijd wel sale. @slofjes: ik zoek eigenlijk leuke stevige slofjes voor Justin voor in huis, jullie misschien een idee waar ik zie kan vinden? Justin wil thuis altijd op sokken of blote voetjes lopen maar in de winter vind ik dat niet zo'n goed idee. Met sokken is hij al een paar keer gevallen, ook niet zo geslaagd dus. Ik zag oxxy slofjes online maar ik ken heel die webshop niet, ik hoop ze eigenlijk bij een bekende webshop te vinden. Tips? @ echo: krijg ik as donderdag pas, ik ben benieuwd wat ze met net weekend er tussen gaan doen. @ hier: lekker dagje gehad, vanochtend lekker in het bos gaan wandelen en vanmiddag nog even gaan winkelen met z'n drieën. Lekker rustig dagje dus
Marcha; Leren babyslofjes | Babyschoenen Heb ik slofjes vandaan en was groot succes! Loki; Heb een zeer slechte associatie met de naam D.yonne/D.ionne... Goed dus dat je niet meegaat in de deal! Foto van keukentje?? Misschien kan ze straks el voor jou koken?? JuJu; Druif dus ook in een bed waar hij zelf uitkan? Hier wordt absoluut alles uit de kast getrokken, dus we wachten nog maar even! Succes met de drukte op je werk! Hopelijk hoor je snel iets over je aanvraag, beetje jammer dat je nog geen antwoord krijgt, terwijl dit wel beloofd is... Spikkel; Geen tips mbt namen geloof ik... Ik ben allang blij dat de onze bij iedereen in de smaak valt, dus heb stiekem ook geen zin om erover na te denken alweer... Uk; Hoe is het met je? Nog steeds ziek? Larissa; Bedankt voor je reacties op mijn foto's! Fijn dat je weer iets beter in je vel zit! Goed om alles mbt je bevalling nog eens terug te halen en te relativeren. Ik heb dat tijdens een controle gedaan met degene die de bevalling van Boef begeleidde. Heeft veel geholpen! DeLi; Ben ook zo benieuwd hoe het met jullie gaat! Hopelijk kun je lekker genieten! Nieke; Officieel mag laat/vroeg toch niet? En al helemaal niet als je zwanger bent... Succes iig!
Hahah bloom: idd, jij hebt nu je rust over de naam brainstorm nee hoor laris: we hebben nog niet echt leuke jongens namen tegen gekomen met een L of een j. Anders zou ik het echt niet schieten als we hem erg mooi vinden. Ik kijk er wel naar. Het is zo moeilijk gewoon. Moet ook zeggen dat ik zelf ook mensen door elkaar haal. Man zijn naam begint met een S, toen een jongetje waar ik vroeger weleens oppaste hier sliep (zijn naam begint ook met een S) haalde ik zel altijd door elkaar. Ook meer voor mezelf.. maar we zullen er uit komen. op internet zijn heeeeeeeeeeeeeel veeeeeeeeeeeeel namen en weet niet waar ik zoeken moet.. Ik denk dat we gewoon elks 10 namen op moeten schrijven en daar gaan kijken.. Ja heb nog wel even 15 weken, maar ja het gaat snel haha. ja gaat goed met j op zijn nieuwe kamer.. vanmorgen weer rond 9 uur wakker. hoorde hem uit bed gaan en wat spelen, met zijn schoenen... toen heb ik hem maar gehaald. Zo lief! Vandaag naar een rommelmarkt geweest, viel beetje tegen, maar was ook fruit en groente te koop, dus flinke lading in huis gehaald. veel goedkoper dan de super. J heeft al flink wat druiven en aardbeien op. Net heb ik een ananasmelk gemaakt voor hem.. dronk hij ook zo leeg. Hij wat verkouden dus extra vitamines.. nou ik ga nu even aan de poets, sneu he op zondagavond..maar heb nu wat energie dus kan ik even nuttig gaan gebruiken hihih
march: ik heb bij scapino sloffen met harde zool gekocht voor J. zag ze ook bij de wibra liggen.. J moet leren om binnen sloffen aan te doen.. of blote voeten..(zomer)
leuke foto laris. lief hoor!! zag Kyara ook bellen met de wii controle hahaha. J belt ook met alles, van afstandbedieningen tot labelprintertje. Hij kan met alles bellen..
Larissa: Dirkje en Feetje is vaak setprijzen he? (Tenminste hier). Zie vaak leuke setjes voor 20/30 euro hangen, dat lukt bij noppies niet idd. Moet wel net je ding zijn en een beetje betijds bij de nieuwe collecties zijn want er zit ook veel zoet spul tussen. Zag de schattige foto op FB ook! Kan me voorstellen dat je dan even extra week wordt! Bloom: Hoe gaat het met jullie en Boefje? Marcha: Het is het welbekende keukentje van de ikea. Standaard wit-beuken, ik ben hem wit-antraciet aan het maken . Lekker rustig dagje. Nog wat geshopt vanmiddag? Slofjes: Mummeltje heeft nu crocs aan binnen, heb ook slofjes met harde zool maar die zijn nog wat aan de grote kant. Hier loopt ze ook op sokken anders, vind ik voor de winter ook niets...
En dan hier de beloofde update! Het gaat goed! Ondanks dat ik helaas ben gestopt met live-voeden... Het leek heel goed te gaan, Boefje hapte goed en dronk. Maar mijn gevoelige tepels moesten het al gauw ontgelden... Daarom begonnen met tepelhoed. Ook dit ging goed, hij hapte, dronk en was tevreden. Tot het moment kwam dat hij meer nodig had, dan ik op dat moment had en hij niet genoeg energie meer binnenkreeg om bij mij met het tepelhoedje te drinken. Aangezien dit meer energie kost dan zonder... Toen ben ik gaan kolven om de productie op gang te krijgen en houden. Dat werd dus proberen aan te leggen, daarna fingerfeeden en kolven. Al met al waren we met z'n tweetjes ruim een uur bezig. Hadden we anderhalf uur rust en begon het circus weer van voor af aan. Dit hebben we 1 dag en 1 nacht volgehouden. Maar Boefje ging helaas helemaal borstweigeren. Compleet gefrustreerd lag hij te happen, maar had ie eenmaal mij tepel, deed ie twee teugen en hield ie er weer mee op. Funest voor mijn tepels, ondanks tepelhoedje. Hij viel te veel af, werd suf, had te weinig volle luiers en kreeg verhoging tot 37.6, dorstkoorts volgens de verloskundige Na een nacht oplopen en continu bezig te zijn geweest met voeden, heb ik 's ochtends samen met de kraamhulp de lactatiekundige gebeld. Hele verhaal uitgelegd en het enige dat zij nog kon bedenken wat ik kon doen was kangoeroeen. Continu met je kindje bloot op bloot om hem weer een positieve ervaring te lagen krijgen met mijn lichaam/borsten... In de hoop dat hij weer ontspannen en uit zichzelf uit mijn borst zou willen gaan drinken. Hoeveel ik ook van mijn kindje hou en hoe graag ik ook borstvoeding zou willen geven.... Nee, dat geduld heb ik niet. Ik heb grote Boef ook nog en hij verdient ook aandacht. Daarbij ben ik gewoon niet het type om de hele dag stil te zitten. Het kon namelijk wel een aantal dagen duren voordat dit zou lukken en überhaupt was het maar de vraag óf het zou werken. Dan bleef er dus 1 optie over en dat is kolven! Iets waar ik nu om de 2 uur mee bezig ben om mijn productie goed op te schroeven! Het gaat de goede kant op, maar ben er nog niet helemaal. Gemiddeld krijgt hij nog 2 kunstvoedingen. Maar onze grote beer zit dan ook al op 90cc per keer, om de 3 uur. Hij wil nog steeds niet echt groeien, dus vandaar dat hij zoveel moet drinken. Ik heb mezelf dus gebombardeerd tot melkkoetje voor zolang dit nodig is! Maar zonder verdriet is dit natuurlijk niet... Het doet me pijn... Iedere keer als ik aan hem aanleggen denk, krijg ik een steek die ik heel ver weg stop. Maar helaas borrelt hij best vaak weer op... Ik heb misschien mijn keuze te snel gemaakt, door zo snel over te gaan, maar na mijn ervaring met grote Boef tijdens de kraamweek, wilde ik dit keer deze kraamweek niet laten 'verpesten' door stress, pijn, frustratie en verdriet door het toch maar te blijven proberen. Afgezien van dit hele verhaal, hebben wij een prachtig, inmiddels zeer tevreden ventje! Hij doet het nu hij genoeg te eten krijgt. Heeft helaas wel last van krampjes, maar laat zich goed troosten. Grote Boef vindt het allemaal prachtig. Slooft zich enorm uit voor iedereen die langskomt, is lief voor Boefje en dikke vriendjes met de kraamhulp. Die laatstgenoemde is trouwens een heerlijk lief mens, die echt alles voor ons doet! We hebben haar tot en met woensdag, vanwege mijn uitgebreide verzekering daarvoor en daar ben ik reuze blij mee! Mijn herstel lichamelijk verloopt prima, moet wel erg oppassen met m'n bekken, maar ik mag echt niet klagen wat dit alles betreft! Alleen zit mijn hoofd snel vol en bij drukte wordt ik heel warrig. Dan zoek ik lekker de rust van boven op de slaapkamer op! Mijn bevallingsverhaal volgt nog, had hem nu ook willen schrijven, maar m'n schoonouders stonden net (ongevraagd!!! Grrrrr!) op de stoep.... Ga maar eens m'n gezicht laten zien beneden! Tot snel meiden! Liefs
Ik vind die slof-sokken wel handig, niet dat het zin heeft, Druif trekt alles uit (meestal zijn broek ook) Vanmiddag ging slapen goed, heb hem 3x teruggelegd en toen ging hij heerlijk een paar uur slapen. Nu ligt hij ook te ronken, ben benieuwd of hij wakker wordt vannacht. Inmiddels ook reactie van directeur, hij komt er niet uit zegt hij. Mijn eigen plan (2 maanden extra thuis) wordt het sowieso niet maar het lukt hem ook niet echt om een alternatief te bedenken voor 2 dagen werk. Wil weer een overleg inplannen, maar ben zo DRUHUK, dus nu maar even werken, dan heb ik morgen even tijd voor een overleg. Zucht (lees: grom) Foto van buik in album, deze week hard gegroeid (hadden we zelf ook al geconstateerd) in kilo's en in buik, hopelijk vanaf nu weer wat rustiger anders word ik een olifant. Ik lees mee maar verder weinig puf voor lange reactie.. Zwaai ook goed?
Wat fijn om een uitgebreide update te lezen! Boefje gaat weer vooruit dat is het belangrijkste! Komen ze hem nu extra wegen nog de komende dagen? Jammer dat het live voeden niet lukt, maar kan me voorstellen dat het met een 2e kindje veel moeilijker is om er alle tijd in te kunnen steken. Maar, gekolfde voeding is al super, het goede van de BV krijgt hij dan al mee! Super!
Fijn om een update te lezen Bloom! En kan me voorstellen dat je de keuze voor kolven hebt gemaakt. Misschien heeft Laris ook nog een paar goede tips voor je?
Hoop ook snel iets te horen van DeLi en S.ven.... Juju: Je hebt er gister denk ik overheen gelezen maar ik vroeg of jij nog lang melk had na het stoppen, of blijft dat zelfs in een zwangerschap door de hormonen?
Zwaaien in drukke tijden mag hoor JuJu *zwaait terug!* Wat kl*** dat je directeur er niet uitkomt wat betreft je ouderschapsverlof... Kan me je grom erg goed voostellen. Knuffel! Ga zo even je buik foto's bekijken
Oh dan heb ik er overheen gelezen, sorryz! En ook Juju's laatste bericht finaal gemist *gaat lekker* Stom van je baas... Maar helemaal weigeren mag niet toch?? Mooie buik hoor, vind hem voor je termijn gewoon super hoor!
Lieve Bloom! Wat fijn om een lange up date van je te lezen!!! Ben ook benieuwd naar je bevallingsverhaal, maar dat houden we dan nog van je tegoed Ik kan me je verdriet goed voorstellen... Je wilde het zooo graag, maar je hebt nu ook minder tijd om er echt de hele dag mee bezig te zijn. Moeilijk meis, knuffel! Qua kolven heb ik niet veel tips, want ik had een goede productie als ik om de 3 uur 15-20 minuten kolfde (2 borsten tegelijkertijd). Dit gaf ik dan per fles. Kyara hapte ook goed, dus als ik haar wilde aanleggen, dan ging dat, alleen deed het zo'n pijn met mijn ingetrokken tepels... Weet wat dat betreft dus wel wat je voelt auw. Maar meid, ik wil je een GROOT compliment geven voor je inzet en doorzettingsvermogen!!! Vind het SUPER goed van je!!! En jullie mannetje is ook een flinkerd die genoeg (veel) voeding nodig heeft. Ik hoop heel erg dat het nog gaat worden wat je graag wil, maar anders mag je ook ENORM trots zijn op jezelf!!! Wat fijn om te horen dat je lichamelijk vlot hersteld. Heel anders dan de vorige keer, top! Heb je trouwens mijn kaartje ontvangen? Heb 'm dinsdag al op de bus gedaan? Knuf!
@ JuJu; ze mogen ouderschapsverlof inderdaad niet helemaal weigeren hoor!!! @ Marcha; we gaan er zeker weer voor deze ronde! Jullie ook he Ben benieuwd naar de echo van donderdag. @ Nieke; wat Bloom ook zegt, laat-vroeg mag eigenlijk al niet, maar zeker niet als je zwanger bent en al helemaal niet 2x in 1 reeks!!! Ik werkte vanaf 13 weken zwangerschap geen avonden en nachten meer. Daar heb je recht op en daar maakte ik dankbaar gebruik van
Nee helemaal weigeren mag niet dus hij is nu iets aan het bedenken voor 2 dagen, maar dat heeft voor mij alleen nut als het is op dagen dat ik geen kdv nodig heb anders houd ik niets over en is het hele idee ook weg *Snif ik wil gewoon 2 maandjes langer thuis zijn*
Logisch dat je lang bij Kersje wil zijn JuJu, ik denk dat alle mama's dat wel zouden willen... Helaas is dat met een vaste baan bijna nooit een optie Je buik is goed gegroeid zo te zien, mooi hoor!