Mmh, komt jou niet bekend voor dus... Ik heb volgensmij de nacht aan de pomp gelegen (mummeltje was om kwart voor 7 geboren savonds) maar snachts al niet meer gebruikt (was zelf drukken bij pijn), alleen de avond dus. Maar ook dit weet ik niet zeker, kan goed dat hij er savonds al af was . Ik kreeg laatst een filmpje van toen mijn ouders er net waren en Mummel in mijn armen lag, zo apart, ik was toen echt in een andere wereld ofzo hahaha! Maar ik voelde me fantastisch, dát herinner ik me nog heel goed Fijn dat je slofjes hebt gevonden!
Morgen een poging doen, om rustig jullie verhalen te lezen. Pc reageert wat traag! Deli, fijn wat van je te horen meid. en dat jullie thuis zijn. Heerlijk. Rustig aan lekker genieten van spruitje ook in de nacht uren. Ik kon uren in de wieg kijken naar J..heerlijke momenten. En er is meer post onder weg. hihihi. Morgen meer. ben moe.. morgen lekker rommeldag.. hoef niet op te passen.. moeders gaat de nacht weer in.. weltrusten lieve meiden
Ik zat nog even mee te lezen en wil even inhaken. Het HELLP-syndroom staat voor Hemolyse, Elevated Liver enzymes en Low Platelets. Dit betekent dat er sprake is van een verhoogde afbraak van rode bloedcellen en een gestoorde leverfunctie. Daarnaast is er een tekort aan bloedplaatjes waardoor de bloedstolling ontregeld raakt. De enige manier om hiervan af te komen is bevallen. Een ruggenprik wordt daarom liever niet gegeven en een keizersnede om deze reden ook liever niet. Bij mij werd ook verteld dat bevallen pas mag, nadat de waardes van de bloedplaatjes weer in een piek zitten. Schijnt dat deze waardes bij Hellp steeds in pieken en dalen zitten. De bevalling wordt dan opgewekt in een piek. Zo werd het mij uitgelegd. Ik zat net een interessant stuk te lezen op internet. Mocht je er interesse voor hebben, moet je hier eens kijken http://www.isala.nl/patient/patientenfolders/Documents/5004.pdf
DeLi; wat een verhaal zeg. Ik ben blij om te horen dat alles goed is met jullie kleine spruitje en met jou ook weer aan de betere hand. Je verwacht niet dat je opeens zo ziek kunt worden. Je weet wel dat het bestaat maar dat gebeurt altijd anderen en nooit jezelf. Als ik je berichtje lees straalt daar echt super veel kracht en doorzettingsvermogen uit. En natuurlijk ook heel veel liefde voor jullie kleine spruitje. Je hebt het echt super goed gedaan! Fijn dat de borstvoeding zo goed gaat. En als spruitje onrustig in zijn bedje is dan hou hem lekker bij je, heerlijk toch. Dat komt ook wel goed. Wat fijn dat jullie ook zo'n fijne kraamverzorgster hebben, die extra hulp is nu natuurlijk heel prettig. Doe lekker rustig aan meid en geniet van jullie mannetje. Het hier meelezen en schrijven komt vanzelf wel weer. Het is wel fijn af en toe een update van jullie te lezen. En te horen dat alles goed gaat.
JuJu; wat fijn dat je ouderschapsverlof toch goedgekeurd is!! Waarom heeft je baas zich nu bedacht? Druif doet het dus ook goed in zijn nieuwe bedje, super! Loki; Het keukentje is dus bijna af, ben benieuwd naar de foto's. Nog iets gehoord van je sollicitaties? Spikkel; Jullie bank is dus verkocht zag ik, super. De nieuwe bank al gehaald? Leuke foto's van J in zijn nieuwe bed op FB. Larissa; Ik las dat jullie knappe meisje al een paar stapjes los gelopen heeft, wat goed zeg. Daar mag mama inderdaad heel trots op zijn. Bloom; wat heerlijk om te horen dat alles goed gaat. Kan me voorstellen dat je het heel jammer vindt boefje niet live te kunnen voeden, maar het gaat erom dat hij moedermelk krijgt dat is het aller belangrijkste. Natuurlijk wil je liever dat hij aan de borst drinkt, maar dit is al helemaal super!!!
Hier; gisteren nogmaals de 3D echo gehad en ons kleine meisje wilde iets meer van zichzelf laten zien (maar niet van harte ). We hebben de voorkant van haar gezichtje niet helemaal kunnen zien want ze zit heel ver weg in mijn buik. Ze ligt echt onderaan in een hoekje tussen de placenta. Wel echt super zo'n echo. We zagen ze heel veel bewegen en met haar handjes in haar mondje, slikken en ze deed ook haar ogen open en dicht. Helemaal geweldig om te zien! Ze weegt nu ongeveer 1750gr. en ze ligt 1 week voor met haar groei, een flinke dame dus. Nog 2 dagen werken en dan heerlijk een paar dagen vrij (helaas wel om te leren). Manlief is dit weekend met zijn vrienden een weekend weg dus ik heb het hele weekend voor mezelf, ook wel eens lekker. Even de was ophangen en dan beginnen aan de studie. Hier nog een foto van ons kleine meisje. Ze heeft echt bolle wangetjes en ook hele volle lipjes (staat ook een foto bij mijn avatar).
Ahh prachtige Nieke! Ik kijk al helemaal uit naar onze echo in november. Wat een lekker bolletje. Een een flinke dame dus, dan heeft ze het goed in jouw buik!
Deli: Heb de folder zitten lezen. Prettig om te weten ook hoe en wat we 'kunnen verwachten' omtrend jouw herstel (lichamelijk maar voor ons vooral psychisch natuurlijk). Hopelijk kunnen we er zijn om te te steunen als dat nodig is meid. Voor nu vind ik dat je heel positief klinkt, goed beseffend dat het helemaal fout had kunnen gaan maar ondanks dat juist genietend van wat je hebt en dat het goed heeft mogen gaan! Nieke: Aah wat lief. Flinke meid dus die liever verstoppertje speelt, haha! Toch hele lieve foto's geworden. Heel leuk om straks te vergelijken als ze er is! Wel lekker een weekendje voor jezelf . Succes met studeren!
nienke: wat mooi!! idd een flinke dame. Deli: wist al dingen van de bloeddruk/zwangerschapsvergiftigingen aanegzien ik bij j vanaf week 14 last had van hoge bloeddruk. Maar toch wel weer goed om het te lezen, al zou je liever je kop in zand wil steken. dit soort dingen niet willen horen. Zal ook wel bij mama worden.zijn te maken hebben. Nare dingen kan ik sinds de geboorte van j helemaal niet meer tegen. Nu lekker genieten en alles op je eigen tempo. Geniet van de kraamdagen. Je word inderdaad erg geleefd. En lekker genieten van je prachtige kereltje!! Loki: ik heb niet eens morfine of iets dergelijke gehad en ben zelf kleine stukje kwijt. Misschien kwam dat meer door emotie en wachten voor de hechtingen, dat alles tegen liep. Ik weet het niet. Deze dingen bespreek ik ook met me vk. Alles moet op tafel!! Hier: inderdaad onze bankset is weg en hebben eind van de middag de nieuwe bank gehaald. Ik richting ikea met j en man vanuit zijn werk met bus en aanhanger naar ikea. Daar even een broodje gegeten. omdta ik moest zwemmen. Man en j hebben thuis zuurkool gehad en ik heb na het zwemmen warm eten gehad. Liep allemaal beetje uit. Omdat we allebei 20 minuten hebben staan wachten op andere parkeerpgedeelte. Ik kwam via de achterkant bij ikea en hij de voorkant. en me telefoon deed raar, dat ik niet kon bellen..gr nou ja het is goed gekomen. Was smiddags met j bij de bieb en ik keek naar wat naar boekjes voor hem en hij zat in de buggy rond te kijken en vlakbij de computers stonden we en daar waren 2 jochies op het internet spelletjes te doen en j brabbelde wat en het leek idd dat hij vroeg wat doe je. Ik verstond het zelfs en dat ene jongetje ook. En die gaf antwoord spelletjes spelen. zo hahaha. heb lekker rommeldagje.. hoef niet op te passen...j slaapt nu..is zo verkouden..is hij toch sneller moe..nu is middagslaapje weer vevroegd..baal ik beetje van. Nou ja vanmiddag maar even wandelen. We hebben voor de hond anti-trekrem en dat hadden we eerder moeten doen. nu kan ik j rustig meenemen in de wagen...
@ Nieke; wauw, wat een mooie en leuke foto's van jullie meisje. En die wangentjes, wat lief! Heerlijk om naar jullie beebje te kijken he? En wat Loki zegt, straks kun je vergelijken en zie je er echt wat van terug (hier bij Kyara in ieder geval wel). Weekendje voor jezelf kan soms fijn wel zijn @ JuJu; fijn dat je verlof is goedgekeurd, heb je toch je zin gekregen @ Spikel; leuk een nieuwe bank. Kun je zo blij mee zijn he?! En J dus aan de praat, grappig om te horen. @ hier; Kyara is weer zo heerlijk vrolijk, lekker aan het spelen en enorm veel aan het praten. Ze snapt ook al echt super veel, zo knap van haar!!! Verder lekker gestofzuigd vanmorgen, eten kaar gemaakt voor Kyara en straks als ze op bed ligt even douchen en strijken. Er ligt een flinke berg Zie dat de ramen ook echt nodig moeten, maar heb daar geen zin in. Met al die strepen heb ik nooit eer van mijn werk vind ik. Maar ze zijn vies hahaha! Liefs, Laris
Wat fijn dat de nieuwe bank er al is Spikkel. Heel ander gezicht meteen dan he. J aan het babbelen, wat schattig! Kinderen begrijpen elkaar nog veel beter dan volwassenen! Laris: Strijk is altijd zo een berg Voor een beetje is het zonde om alles uit de kast te halen, en eer dat het wel nuttig is, is het ook meteen zo'n klus dat je er tegenop ziet, haha . Ik doe dat vaak savonds als vriendlief tv aan het kijken is, dan is het niet zo'n eenzaam en ongezellig werk, haha! Las dat je nichtje in het zk ligt, wat sneu! Hier: Net samen met Mummel zitten kleien . Ze vond het maar wat gek spul. Zo even boterhammetjes geven en dan gaat Mummel slapen en ik de HOPELIJK p) laatste hand aan het keukentje leggen, was op hangen en even de ramen binnen doen (goede tip Laris, maar niet alleen de strepen zijn irritant ook de handjes die er enkele uren later weer op zitten )
ja laris, man lag uitgebreid er op toen ik thuis kwam gisteravond. Hij zit gewoon veel beter en hoger.. ook voor de rug.. en helemaal geen btw verhoging op gehad. Hadden berekend dat we iets van 4 euro extra er zou voor moeten betalen.. maar hele prijs is niet veranderd... Als jullie nog van die kinderborden etc willen, moet je naar ikea gaan. 6 borden voor 99 cnt, nieuwe uitvoering. We hadden hele leuke borden voor j.. kon volgens de plaatjes in de vaatwasser, nou niet dus.. kan nu alles weg gooien, helemaal krom en plaatje is er al af. dus heb nu deze borden van de ikea meegenomen. Ja, hij kletst al langer tijd wat..beetje chinees voor ons..maar soms lijkt het net of hij zinnen zegt...en dan denk je ach heb me vergist, maar dat jongetje gaf gewoon antwoord..lol. ach ramen wassen..bleg...moet hier ook.. wie was hier van de ramen wassen. deli toch?? of Loki?? Is wel mooi weer voor de ramen.. euhmmm..ga er nog over na denken..heb ook een berg was goed weg te werken...dat maar eerst
Ik zou met liefde gekomen hebben Spikkel *kuch*, maar laat ik nou altijd met water + scheut amonia ramen wassen en dat mag niet nu. Sorry! Ik heb buiten en boven laatst uitgebreid gedaan gelukkig. Binnen is ook niet lang geleden maar met een pui van 6 meter glas is het nogal eens ellende met vette handjes. Ach, doekje met glassex en ik vind het wel weer prima hoor .
Hahaha Loki.. dus voor jou komende 7 en halve maanden geen ramen zemen... Nou hier gewoon beetje rotzooi erin...man doet het meestal... En ik heb zoiets, gewoon lekker in soppen met zeep en dan afspoelen met de tuinslang...al dat gedoe met zo'n trekgeval. Ja inderdaad heeft heel ander gezicht zo de woonkamer..wel even wennen.
Jeetje, we lijken wel uitgestorven Ik zit lekker TV te kijken. Vriendlief al naar bed dus de afstandsbediening is van mij. Dat is op dinsdag helemaaaaaal geen ramp; GTST, uitstel van executie en nu mijn huis vol dieren. Heeeeerlijk
Inderdaad, zo is er niks te doen en zo kunnen we niet alles bij houden. huis voldieren..kreeg de kriebels van de voorstukjes..hoe erg..pff dat je zo kunt leven...