gestopt met de pil in september 2009. Deel 4

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door spikkeltje, 20 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Uk2011

Uk2011 Niet meer actief

@deli heftig verhaal hoor, maar superfijn dat jullie thuis zijn en dat de bv op gang komt!

Later meer van mijn kant!

2. Bloom24

Bloom24 Fanatiek lid

16 nov 2009
    2.755
    0
    36
    Meiden, ik ben even heel ego, maar heb advies nodig...

Ik twijfel enormmwat ik moet doen...

Ik kolf nu om de 3 uur: 6u, 9u, 12u, 15u, 18u, 21u, 00u. Daarmee kolf ik voldoende om Boefje volledig te kunnen voeden.

Maar nu... Ik zou niet weten hoe ik dit vol moet houden! :(
    Ik ben alleen maar bezig met kolven en voeden. Zowel in de praktijk als ik mijn hoofd...
    Nu gaat het allemaal nog wel, Bloomman is nog thuis, die vangt alles op als ik aan het kolven ben. Maar als hij straks weer aan het werk is, zal ik het alleen moeten doen. Denk dat ik dan de hele dag aan het plannen ben en nergens meer aan toe kom. Met daarbij mijn grootste angst, dat grote Boef tekort komt...

Mijn verstand zegt dat dit zo niet kan, maar mijn gevoel druist er tegenin. Vind het zo onwijs gaaf dat ik Boefje met mijn eigen melk kan voeden! Raak half in paniek als ik denk aan hiermee stoppen... :(

Aan bloomman heb ik geen steun, die zegt standaard dat ik het zelf moet weten, als ik erover begin...
    Hij vindt kunstvoeding prima en zou volgens mij het liefst zien dat we daar ook weer op overgingen...

Daarbij gaat de kolf waarmee ik zo goed produceer vandaag weer mee met de kraamhulp. Deze kolf is niet te huur, dus moet ik een andere kolf huren. Geen probleem als dat ook nog niet eens een smak geld kost op den duur... Want als ik daarna zelf een kolf aan wil schaffen, ben ik dubbel geld kwijt...

Ik weet het echt even niet meer!

Mag ik jullie eerlijke mening? Misschien kan ik daarmee beter mijn keuze maken...

Liefs...

3. spikkeltje

spikkeltje Niet meer actief

Lieve Bloom,

Moeilijk. Denk dat laris en loki je het beste advies kan geven hier in. Maar het is nu natuurlijk een andere situatie, als je boefje alleen had, dan weet ik zeker dat je echt 100% hier voor was gegaan, maar grote boef is er ook nog en die heeft ook zijn aandacht nodig. Ik denk dat je gewoon moet doen wat je gevoel zegt. En misschien nog even aan kijken. Je hele ritme zit sowieso op zijn kop, en dat heeft ook weer tijd nodig. en dat zal met de tijd wel komen en daarbij moet jij 7 x kolven. Kun je als man weer aan het werk is. Op bepaalde tijden hulp krijgen van je ouders bijv of vriendin. Die dan even met de boefjes bezig is en jij kolft. Net zolang tot er ritme, vooraadje etc in komt??

dus bijv de 12 uur en de 3 uur kolf moment en s avonds is je man er en smorgens misschien om 6 uur ook nog wel. dan heb je misschien 1 keer met de boefjes alleen. Boef zal dan aandacht van een ander krijgen, maar als het voor tijdelijk is.. dan is dat vast wel een overweging waard.

Succes meid. Het komt goed.

4. spikkeltje

12 uur en 3 uur moment dat er dan even iemand helpt

5. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    LIeve Bloom het is ook helemaal jouw keuze en ik heb er geen ervaring mee, met kolven en met een kindje erbij. Dus ik kan alleen maar theoretisch advies geven, en jij zult het moeten doen dus toch de knoop doorhakken.

Eerlijk? Je bent zo trots dat het lukt en zo verdrietig dat het live voeden niet ging.. ik zou nog even doorgaan. Gewoon tot het écht niet meer kan, zodat je echt vrede met je besluit kan hebben. Je hoeft ook niet eeuwig om de drie uur te kolven, wellicht kun je op het bv-deel van de site advies vragen aan moeders die er verstand van hebben (Dirksmama is er een van, al is die soms 'een beetje' fanatiek maar goed inhoudelijk heeft ze veel kennis) die je tips kunnen geven voor je kolfschema.
    MIsschien als je een beeld hebt hoe je het kolven zo kunt gaan doen dat je productie niet in elkaar stort en je Boefje mamamelk kan geven dat het je dan wat houvast geeft. Want dit voelt oneindig natuurlijk..

Verder heb je speciale kolfbh's die het mogelijk maken om je kolfstukken in de bh te hangen en dus handsfree te kolven. MIsschien kun je dan een momentje met Boef maken, bijvoorbeeld boekje lezen, of knutselen (tekenen, kleien), aan tafel een toren bouwen oid zodat die juist speciaal helemaal jouw aandacht krijgt.

Hoelang doe je nu over een kolfsessie? Welke kolf gebruik je nu? Op Marktplaats kun je relatief goedkoop een kolf aanschaffen (wel evene zelf een nieuw setje kopen voor de hygiene) en daar ook wel weer doorverkopen over een tijdje, dat scheelt geld.

Meis ik hoop dat je er uitkomt voor jezelf, Boefje wordt ook groot op flesvoeding dat is een feit, maar daar moet jij wel écht vrede mee hebben anders houd je spijt (en met dit vlammende gedicht rond ik mijn betoog af ;))

6. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Doe de ochtendkolf als Bloomman er nog is, doe de middagkolf als Boef aan het lunchen is (duurt hier een half uur, kind vermaakt zich wel met brood), doe de late middagkolf als Boef slaapt, doe de avondetenkolf als Bloomman weer thuis is. Kan dat? Dat geeft je wat ritme en rust misschien?

7. Loki09

Loki09 VIP lid

2 okt 2009
    7.631
    2
    38
    Brabant
    Oei, hier een goed advies op geven is erg moeilijk natuurlijk...

Als eerste vraag; terug aan de borst is geen optie meer?

Ik denk dat het de eerste weken echt aanpoten is maar, dat was het ook geweest als je live borstvoeding gaf. Ik was de eerste weken echt een uur per voeding bezig en dat om de 3 uur, vaak korter zelfs....

Maar, ik weet niet hoe een 2e kindje erbij is, dus ik kan makkelijk zeggen 'geef niet op' maar ik denk wel degelijk dat het nu vele malen zwaarder is dan bij een eerste. Maar, gaat je schuldgevoel niet heel erg opspelen als je met een goede productie gewoon zegt "Dit schiet niet op?" Moeilijk....

Ik vind dat Juju wel mooie tijden noemt. Misschien lukt het zelfs om er overdag 1 te skippen en savonds iets vaker korter op elkaar?

Succes met je keuze....

8. Mama Larissa

Mama Larissa Fanatiek lid

11 aug 2009
    3.946
    1
    0
    Mama zijn en 3 dagen per week werken
    Noord-Holland
    Lieve Bloom

Wat een moeilijke keuze meis...
    Het is inderdaad uiteindelijk jouw keuze waar je het voor jezelf mee eens moet zijn en het moet voor jou goed voelen (ook op termijn).

Je hebt al wat advies gekregen en ik wil daar ook nog wel iets over zeggen.

Ten eerste is het mij niet ontgaan hoe trots je bent op het feit dat je Boefje BV kunt geven :D Heerlijk gevoel!!!

Echter, het gaat allemaal niet 'vanzelf' en alhoewel dat in het begin met BV nooit zo is, ben je nu een week verder en had het fijn geweest als je nu wel enig regelmaat etc had gehad.
    Dit heb je met kolven, maar ik begrijp als geen ander hoe veel tijd en moeite er in fulltime kolven gaat zitten!

Het is absoluut niet hetzelfde als je kindje aan de borst leggen, ook gevoelsmatig niet. Je hebt dubbel werk, kolven en voeding geven. De hele dag ben je op de klok aan het kijken wanneer je 'weer moet' en aan het eind van de dag ben je blij dat je 's nachts even niet hoeft.
    Dit was tenminste mijn ervaring.

Ik ben op een gegeven moment over gegaan op 5x kolven (6x begon ik mee) en dat ging goed met mijn productie. Daarna vrij snel naar 4x per dag kolven. Ook dit ging goed, maar langzaamaan loopt het dan toch iets terug. Ik had echter wel een ruime productie in het begin (want ik zie dat jij nu nog 7x kolft om aan genoeg voeding te komen).

Met minder kolf momenten heb je meer vrijheid voor Boef en Boefje, maar je productie komt het (op termijn) natuurlijk nooit te goede...

Ik vraag me net als Loki af of live voeden nog een optie gaat zijn in de toekomst?
    Zo niet, dan is kolven dus het vooruitzich voor de komende maanden en wat voor gevoel heb jij daar dan bij?
    Je wil op een bepaald moment wel een rimte krijgen met je 2 kindjes en met de tijd ook weer eens de deur uit. Dat gaat allemaal moeilijker als je fulltime kolft...

Wat jij nu beschrijft is waar ik 'bang' voor ben als het ons nogmaals gegeven is om een kindje te krijgen. De kans op live voeden bij mij is door ingetrokken tepels ook klein. Al tijdens het kolven toen bij Kyara dacht ik; hoe ga ik dit in de toekomst ooit doen met 2 kindjes?

Meid, je kunt je niet in 4en delen, hoe graag je dat ook zou willen... :(
    Wel heb je nu een productie waarmee je Boefje volledig voedt, dat is ook wat waard!

Echter, je hebt toendertijd een naar gevoel overgehouden van het feit dat je bij Boef missschien niet lang genoeg hebt geprobeerd (voor jouw gevoel dan, want je lichaam was gewoon echt te druk met herstellen) en dat zul je denk ik nu niet hebben, aangezien je zo veel doet nu al een week lang...

Ik wil je heel erg veel succes en sterkte wensen met het maken van je keuze meid. Soms zeggen verstand en gevoel niet altijd het zelfde en wat ga je dan volgen? Waar word je (ook op termijn) gelukkiger van?

Dikke knuffel voor jou, topper!!! X

9. Loki09

Loki09 VIP lid

2 okt 2009
    7.631
    2
    38
    Brabant
    Tadaa :D

10. spikkeltje

hip loki;) echt mooi... volgens mij is dat wel iets voor jou.. dingen opknappen. Kun je dat niet vaker doen en dan weer verkopen???

11. Loki09

Loki09 VIP lid

2 okt 2009
    7.631
    2
    38
    Brabant
    Hahahaha neeje, ik heb niet 2 linkerhanden maar wel 5 :p Dit is echt uniek voor mijn doen, lol!

12. spikkeltje

nou vind hem echt super mooi;)

uk: zullen we keer met de boy's naar een speel geval?? er is in de stad Gr.. een nieuwe geopend vandaag!!

13. Bloom24

Bloom24 Fanatiek lid

16 nov 2009
    2.755
    0
    36
    Jullie zijn lieverds! Bedankt voor de tips en het meedenken!

Vanmorgen ook nog eens goed met de kraamhulp overlegd en alles op een rijtje gezet. Ik ben een enorme piekeraar en overzie het dan niet meer. Heb dat dan echt even nodig! Zij heeft me weer een beetje inzicht gegeven, waar ik ook weer mee verder kan.

Dat alles, samen met jullie adviezen ga ik de komende dagen gewoon allemaal eens overwegen.
    Ondertussen ga ik door met kolven, heb nu een gehuurde medela kolf. Een ware melkstal, echt een enorm ding!
    Ik hou jullie op de hoogte!
    Bedankt! Jullie zijn toppers!

14. Bloom24

Bloom24 Fanatiek lid

16 nov 2009
    2.755
    0
    36
    Gááf keukentje Loki!

15. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Wauw Loki superstrak keukentje!!!
    Bloom fijn dat je wat meer rust hebt! X

16. Mama Larissa

Mama Larissa Fanatiek lid

11 aug 2009
    3.946
    1
    0
    Mama zijn en 3 dagen per week werken
    Noord-Holland
    Fijn Bloom! :) Neem de tijd om je keuze te maken. Knuf!!!

Wauw Loki, dat heb je echt onwijs mooi gedaan!!! Dat keukentje wil ik ook wel voor Kyara. Zal niet misstaan in onze huiskamer! :D

17. Loki09

Loki09 VIP lid

2 okt 2009
    7.631
    2
    38
    Brabant
    Bloom;
    Verstandig. Denk er even rustig over na, overstappen is zo gedaan, terug niet. Moeilijke keuze...

Thanx allemaal :D Ben er ook best wel trots op eigenlijk :). Ik heb wel vaker goede plannen, alleen normaal komen ze niet tot uitvoering ;). Vanavond mag vriendlief hem boven zetten tot s'klaas. Zal Mummeltje wel jammer vinden want die is er niet weg te slaan en sjouwt alles af met de pannetjes en de garde ;)

Larissa:
    Doen joh, haast geen werk! (tenminste als je niet meerdere keren de verkeerde kant schuurt of een stuk gaat verven wat al af was) ;)

18. Nieke84

Nieke84 Fanatiek lid

18 jan 2010
    1.537
    0
    36
    Lieve Bloom,
    Wat sta je voor een moeilijke keuze. Ik heb er natuurlijk zelf nog een ervaring mee maar wil je toch proberen te helpen.
    Wat JuJu aangaf de tijden iets aanpassen lijkt me voor nu een super idee. Dan kun je rustig kijken wat je dadelijk echt wil en wat gaat lukken met 2 van die kleine boefjes. Nu papa nog thuis is heeft hij zijn handen vrij maar zonder papa wordt het anders misschien al lastiger.
    Ik vind het super dat het kolven goed gaat en je boefje volledig moedermelk kunt geven. Maar het moet inderdaad niet alles overhoop halen. Je moet voor je eigen gevoel nog genoeg tijd hebben voor grote boef en boefje en alle andere dingen die je nog wilt/moet doen. Je moet een goed gevoel houden aan het kolven/geven van moedermelk. Als je er zelf aan onder door gaat is het helemaal niks dan hebben de jongens ook geen 'gezellige' mama.
    Dus ja het is en blijft een moeilijke beslissing waar niemand je echt mee kan helpen. Je moet voor jezelf een keuze maken waar je achter kunt staan. Ook al is soms iets het beste is het nog de vraag of dat op dat moment ook het beste voor jou is.
    Heel veel succes met je keuze!

Wel super om te horen dat alles verder zo goed gaat. Volgens mij zijn jullie heerlijk aan het genieten. Echt een trotse mama.

19. Nieke84

Nieke84 Fanatiek lid

18 jan 2010
    1.537
    0
    36
    Loki; wow wat een mooi keukentje. Hij is echt super geworden. Ik kan me voorstellen dat mummel het leuker vindt als hij niet naar zolder hoeft.

Spikkel; fijn dat de nieuwe bank er al is. foto?

JuJu; ouderschapsverlof geregeld Yeahhh...

Verder mis ik misschien iets, sorry.

Gelukkig zitten mijn 6 dagen werken er op. Pfff heb het nu wel echt even gehad. Heb weer last van mijn bekken, beetje minder. Hopelijk snel weer over. Nog maar 10 dagen werken en 1 week school (+ 2 toetsen). Telt nu echt af, heerlijk!:)

20. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Iedereen opeens een nieuwe avatar,w at zijn we hip mensen ;)

Nieke het aftellen is begonnen.. aftellen naar verlof en dan naar een kleine meid in jullie armen!

Deel Deze Pagina