gestopt met de pil in september 2009. Deel 4

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door spikkeltje, 20 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Loki09

Loki09 VIP lid

2 okt 2009
    7.631
    2
    38
    Brabant
    Juju:
    Ik heb geen idee van de ijsjes, zag laatst wel zoiets bij de kruidvat maar die vond ik te duur voor erbij haha.
    Is wel mooi degelijk spul niet van dat induwplastic. Mummel sjouwt er al vrolijk mee rond ;)

Dat topic had ik idd gezien maar niet de einduitkomst. Dat scheeld al, maar er zitten nog wat meer nadelen aan; geen fotos toevoegen en geen onderschrift publicatie...
    Ik zal je wel ff uitnodigen kun je zelf ook kijken/testen.

Spikkel:
    Succes bij de VK

Marcha:
    Jeetje wat een rare uitkomst! De echo betekend dus dat je eitje bijna gaat springen he? Maar met Justin was die ook altijd heel vroeg toch? Vreemd van de zwemmers van je vriend. Hij zal zich er ook wel even heel zuur door voelen?? Hopelijk verkeerde moment opname. Even voor mijn idee, als ze dan samenlevingstest ter plekke doen, moet je het daar dan in een hokje gezellig gaan maken of heb ik nou een verkeerd beeld? :)

2. Vanilla

Vanilla Fanatiek lid

10 jul 2006
    1.373
    0
    36
    Gelukkig niet zeg :cool: avond er voor volstaat :D

Ei is inderdaad vroeg altijd, tussen dag 10 en max 13. Ziekenhuis begint meestal echter bij 11 à 12, voor mij dus te laat. Maar deze keer dus niet. Zwemmers kunnen inderdaad een momentopname zijn, toch vind ik het wel raar.

3. Nieke84

Nieke84 Fanatiek lid

18 jan 2010
    1.537
    0
    36
    Marcha; het zou natuurlijk kunnen zijn dat ze net te vroeg zijn geweest met de samenlevingstest, dat komt schijnbaar heel nauw. Wij hebben dat twee keer moeten doen en de eerste keer zagen ze volgens mij iets van 2 zaadjes nog een beetje zwemmen en de tweede keer niets (maar toen was het de avond tevoren ook wat moeizamer gegaan, dat verplichte klussen is niet fijn).
    Als het dan net te vroeg is dan kan het zijn dat de zaadjes afgebroken worden door het baarmoederslijm. Dus hopelijk is dat het geweest.
    Ben benieuwd wat het plan gaat worden, spannend hoor! Was fijn geweest als nu alles goed was gegaan en er mooie zwemmers te zien waren.

4. Loki09

Loki09 VIP lid

2 okt 2009
    7.631
    2
    38
    Brabant
    Oke :). Je was dus ''voorbreid'' op een samenlevingstest hahaha :D. Vond het al een tikkie vreemd maar goed, je weet nooit :p

5. spikkeltje

spikkeltje Niet meer actief

Spannend hoor marcha. zal duimen!!

Loki: weer een mooie foto op fb!!

Hier: controle gehad blodderuk 120/80, morgen suikertest en even hb meten. Ze vond me hartslag snel, maar goed kwam ook net uit het zwembad en beetje gehaast. Maar goed is ook niet verkeerd om het te laten checken.

Verder vroeg ze of ik a.s maandagavond naar een bijeenkomst wilde over bevallen enz..hmm zie dat niet zo zitten. bij J ook gehad en we hadden beide zoiets van.. hmmm vele dingen weten we al..en de plaatjes hoef ik niet zo nodig te zien en sommige dingen m oet ik op me af laten komen, als ik ga ik er tegen aan hikken en er is toch geen terug weg. Ze zei is niet verplicht kijk maar even wta je doet. maar ze bood me wel aan om wat gesprekken te hebben,dat wilde ik sowieso in de loop van de tijd en ze wil dat ik bevallings plan op stel...

Verder vroeg ze waar ik wilde bevallen. onder hun begeleiding in zkh of thuis. wil liever thuis.. maar weet ook niet wat de kosten zijn als ik in het ziekenhuis beval..denk dat ik maar eens me verzekering ga bellen...

Ik wil graag thuis, maar soms vlieg het me wel even aan...hmmmm even goed bekijken en anders verzekering een pakket hoger ivm vergoedingen...ik kan niet de hele volle pond betalen...

6. spikkeltje

Even in me verzekring gekeken:

dit word vanuit de basisverzekering vergoed:

€ 193 per dag
    (€ 225 minus
    € 32 voor de
    eigen bijdrage
    kraamzorg in
    ziekenhuis) Dat is NIET poliklinisch.. Ga er dan vanuit dat je dezelfde dag naar huis mag.

vanuit extra pakketen word niks vergoed.. tenzij ik de best pakket neem. word alles vergoed..

7. spikkeltje

het zou dus een overweging zijn om een best te doen. bij die we nu hebben betaal ik 119 euro pm..en dan 129 euro pm.. aangezien de premies gelijk blijven. zover ik gehoord heb. Als het ziekenhuis bevalling 400 euro kost, ben ik nog voordelig uit..want betaal dan 10 euro extra. dus dat is 120 euro in het jaar en krijg alles vergoed...of zie ik het verkeerd..denk dat ik de vk even mail, om haar advies...aangezien de kraamzorg binnenkort ook belt voor de volgende controle..kan ik dit niet zo bespreken..en heb i ook juiste info voor de kraamzorg..

8. Loki09

Loki09 VIP lid

2 okt 2009
    7.631
    2
    38
    Brabant
    Spikkel:
    Volgensmij weet je wel wat een bevalling inhoudt ;). Lijkt mij totaal onnuttig bij de 2e al die bijeenkomsten nog te volgen maar je moet natuurlijk doen wat jou prettig lijkt.
    Goed uitzoeken wat waarbij zit kan veel lonen. Wellicht scheeld het ook nog in eigen bijdrage kraamzorg? Wellicht kun je ze even bellen, ik heb het gevoel dat ik altijd heel eerlijk en goed advies krijg (CZ).

Fijn dat alles weer goed was bij de VK :).

9. Mama Larissa

Mama Larissa Fanatiek lid

11 aug 2009
    3.946
    1
    0
    Mama zijn en 3 dagen per week werken
    Noord-Holland
    #4929 Mama Larissa, 4 okt 2012
    Laatst bewerkt: 4 okt 2012
    @ Loki; kleien is leuk zo te zien aan Mummel!

Huis vol dieren; gatsie, ik ga altijd bijna over m'n nek als ik die vieze huizen zie, jak!

Keukentje pimpen; eerst maar eens kijken wanneer we die voor Kyara willen aanschaffen. Misschien wel pas met haar 2e verjaardag.
    Leuke kleinigheidjes heb je gekocht voor Mummel, €6 is geen geld!

Nieuwe avatar 'mag' je nog niet gebruiken, of issie nog niet van toepassing? Je beertje heb je inderdaad al heeeeeeeeeeel lang! Wel een leuk plaatje vind ik.

Jouw man kan niet zo goed ze mond houden lees ik? Hahaha, daarom vertel ik het ook snel aan iedereen, hoef ik ook niet bang te zijn voor versprekingen (van mijn kant) :p

Lieve foto's van Mummel en vosje!

@ Nieke; jeetje meid, het aftellen naar je verlof kan nu echt beginnen, super! Nu eerst genieten van je vrije dagen :)

@ JuJu & Spikkel; jullie gaan wel erg snel met "voor ons is het bijna ook zo ver". Het is net oktober hoor ;)

Spikkel, wel goed om over je bevalling te praten met de vk. En tsja, poliklinisch bevallen is niet gratis nee. Wel als je medisch wordt, bijvoorbeeld bij pijnstillingsverzoek...
    Goede verzekering is ook wat waard. Ik zit bij FBTO waar je zelf kunt kiezen welke extra modules je erbij wil. Erg overzichtelijk en ze vergoeden veel (vind ik!) Zijn ook niet super duur, man betaald nu €113,= en ik €121,=

Fijn dat je controles goed waren bij de vk!

@ Marcha; Balen dat de slofjes te klein bleken te zijn, nu dus andere aangeschaft.

Wel fijn dat de echo nu optijd is gedaan, maar super balen natuurlijk van de slechte zwemmers... Apart ook dat er nu een heel andere uitslag was dan vorige keer. Betekent dit nu ook dat je deze ronde niet hoeft te hopen / rekenen op een zwangerschap?
    Spannend volgende week alle uitslagen en een gesprek hoe nu verder, succes!!!

@ Samenlevingstest; klussen in een hokje op de poli gynaecologie, whahahahahahahaha :D geweldig bedacht!!!

@ Ramen lappen; nog niet gedaan. Heb eens gekeken voor die doeken waar Bloom het laatst over had. Lijken me erg handig, maar zijn ook wel duur. Aan de andere kant doe je het dan misschien sneller en heb je wel meer eer van je werk. Ik twijfel nog even verder...

@ BTW verhoging; nog niet echt iets van gemerkt, maar misschien vanavond met boodschappen doen?

@ Netjes eten; check!
    Sorry, maar ik vind het echt helemaal niks als kinderen helemaal onderzitten en daarbij ook de tafel en grond... :)
    Ziet er grappig uit voor de foto, maar ik blijf schoonmaken anders.
    Kyara krijgt avond eten met de lepel (die ik vast hou) en haar broodje op een vork (ik prik het stukje erop, zij doet de vork in haar mond). Soms pakt ze met haar hand het stukje brood, maar niet altijd.
    Haar oog-mond-hand coordinatie is prima, dus daar hoef ik het niet voor te doen. En ik heb ook geen zin om uren aan tafel te zitten, omdat het eten zo lang duurt. Natuurlijk mag ze als ze groter wordt zelf eten, maar ze is pas 15 maanden, geen 4 (maar dat is mijn mening)

@ hier; gisteren een heleboel gekocht van Little Peolpe voor niet al te veel geld. We hebben de bus, de circustrein, de boerderij, de paardenstal, een tractortje en het fruit stalletje inclusief iets van 23 poppetjes en beestjes voor €30,= gescoord! :)
    Kyara is er super blij mee en was erg enthousiast toen ze vanmorgen de boerderij op haar speelkleed zag staan! Inmiddels is ze druk met de bus (zonder poppetjes erin trouwens, bij Kyara moet altijd alles overal UIT! :p)

Verder morgen werken en dan is het alweer weekend, de tijd vliegt!

Liefs,
    Laris

10. spikkeltje

hahaha laris: inderdaad, het is PAS oktober, maar het gaat wel snel. nog iets meer dan 14 weken. Maar het gaf me gewoon de kriebels toen juju zei dat nienke de volgende is en kan aftellen..dan ben ik gewoon en deze maanden zijn zo om...#kriebel#

Alleen bij best verzekering, derde pakket word alles vergoed. ook niet medisch..Ik ga gewoon advies vragen bij de vk..
    Ja ga zeker goed praten over de bevalling..hoef zo info avond niet..maar verder prima..sommige dingen kan ik beter op me af laten komen en daarbij helpt zo'n avondje niet...he geen belang bij plaatjes en foto's of iets..

eten: vind niet zo eg als er geknoeid word. Tafel zeil moet schoon gemaakt worden na het eten, dus neem de stoel van j gelijk mee...
    Verder is j geen treuzel gelukkig met het eten, en wanneer hj vol is geeft hij het bordje aan ons..dus geen gegooien op de grond..

nou ik ga even verder..

11. Mama Larissa

11 aug 2009
    3.946
    1
    0
    Noord-Holland
    He, dat is wel heel goed zeg! :)

12. Mama Larissa

11 aug 2009
    3.946
    1
    0
    Noord-Holland
    De tijd vliegt wel voorbij, dat is waar ja!

13. Loki09

Loki09 VIP lid

2 okt 2009
    7.631
    2
    38
    Brabant
    Nou niet lachen om mijn visioenen hoor :D. Als de gyn ter plekke beslist dat er ook een samenlevingstest gedaan moet worden op dat moment, moet er toch ook geklust worden leek me :p. Ik wist niet dat Marcha het al verwacht had dus in voren geklust, hahahaha. Is het anders normaal dat je naar huis gaat, kwakkie er in en terug of zie ik het nu weer verkeerd? :cool: :)

Wat leuk dat Kyara nu ook aan de Little Peopletjes is. Benieuwd of zij het net zo leuk vind als Mummel. Heb je de boerderij met de inklapbare silo of de oudere versie met de draai/stapmolen? Vind ze beide erg leuk (mijn moeder heeft de oude wij de nieuwe).
    Foto van Kyara met je aanwinsten?

Inderdaad, icoon mag nog niet ;). Eerst de echo eens afwachten dan zien we verder.

Zo, keukentje is omhoog, Mummel vind het wel jammer volgensmij ;). Nog 2 maandjes gedult, hihi!
    Verder weinig uitgevoerd, ben lui de laatste week, bah. Morgen gaat Mummeltje bij oma en nichtje spelen dus dan ga ik de benedenverdieping eens grondig onder handen nemen *nu al enorme zin in, not...*

14. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Hee Marcha dat is vreemd, hopelijk volgende test beter resultaat. Wel fijn dat je ei-op-springen er goed uit zag :)

Eten: Geen moeite met geknoei en we eten altijd samen dus dan kan ik niet voeren. Druif schuift gewoo zijn bord van zich af als hij klaar is en dan zet ik het weg en pak ik zijn toetje.

Loki: Hete momenten bij de gyn ;) Volgens mij moet de samenlevingstest altijd avond van tevoren toch?

Spikkel: Ik was uitgebreid bijbezekerd voor ploklinisch bevallen maar werd uiteindelijk afgevoerd en was mijn hele eigen risico kwijt aan dat grapje. Hoop niet dat me dat nu weer overkomt, lekker begin van het jaar ;)

Larissa; Fotootje van Kyara met nieuwe aankopen!! Hier is Little People echt geen succes ;)

15. Loki09

Loki09 VIP lid

2 okt 2009
    7.631
    2
    38
    Brabant
    Wat is voor druif echt HOT speelgoed Juju?

Hier wordt het bordje ook aangegeven (drinkbeker ook trouwen). Heel schattig. Maar de niet lekkere dingen gaan wel zo nu en dan de grond op (kijkend naar de hond of die het wel lekker vind ;)). Ach, we hebben tegels dus is zo weer schoon! Hier eten we ook altijd met 3e (Nouja 4 met de hond meegerekend ;) ) tegelijk. We zijn ook eigenlijk tegelijk klaar. Mummel eet best snel.

16. Loki09

Loki09 VIP lid

2 okt 2009
    7.631
    2
    38
    Brabant
    Juju/Spikkel; hebben jullie een peuter/kleuter bed of gewoon een 90x200? En waarom?

17. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Wij hebben nu een ledikant met 3 zijden en straks een gewoon groot bed. Hij stouwt er zoveel knuffels in :D Ik vind het onnodig om een peuterbed aan te schaffen, er is ruimte genoeg voor een gewoon bed.

Druif is dol op ballen, zijn vormenstoven-met-muziek, auto die hij uit elkaar kan halen, puzzels/blokken om mee te spelen en te doen (niet bouwen in ieder geval) en erg druk met boekjes momenteel. Maar de echte hit is zijn loopfietsje, gaat de hele kamer rond.

18. Nieke84

Nieke84 Fanatiek lid

18 jan 2010
    1.537
    0
    36
    Samenlevingstest; het is inderdaad de bedoeling dat je de avond van tevoren geklust hebt. Gelukkig hoef je dat niet ter plekke te doen Loki zou wat zijn, haha. Hebben ze allemaal kamertjes en dan zitten daar overal stelletjes omdat ze een samenlevingstest krijgen :D

Spikkel; fijn dat alles goed was.
    Ik ben zo verzekerd dat ik ook de eigen bijdrage vergoed krijg. Dus dat is het hoogste pakket. Tijdens mijn verlof ga ik even bekijken wat ik volgend jaar nodig zal hebben. Waarschijnlijk zet ik het dan weer omlaag.
    Goed dat je over de bevalling gaat praten en dat je een bevallingsplan gaat maken.

Larissa; ben benieuwd naar een foto van Kyara met de little peopletjes.
    Succes met werken morgen en dan lekker weekend.

Loki; jij succes met poetsen morgen.

Hier; weer zo'n last van mijn bil waar ik een week of 8 geleden ook last van had. Kan weer bijna niet lopen. Denk toch echt dat het iets van zwangerschapsischias is. Heb wat oefeningen opgezocht op internet en die ga ik maar eens doen de komende tijd samen met de oefeningen van de fysio die ik vorige keer gekregen heb. Heb ze ook niet meer gedaan voelde me zo goed (niet slim denk ik maar ja).

DeLi en Bloom zijn jullie lekker aan het genieten?
    En Bloom ben je er al uit wat betreft het kolven of kijk je het nog even aan?
    Nieuwe foto's van jullie mannetjes als jullie er aan toe zijn zijn natuurlijk welkom ;)

19. spikkeltje

loki: peuterbed. Omdat die ook laag is vanaf de grond en j zelf in en uit kan stappen. En dit leek ons oook praktischer. Zijn ledikant kan ook een zijkant uit, maar j zal het ledikant op een dag in moeten leveren dus nu maar gewoon, anders komende zomer. En dit bed zal kruimeltje krijgen en dan krijgt J rond zijn 4de een half hoogslaper. zijn kamertje is niet zo groot en wanneer kruimeltje 4 is krijgt hij ook een nieuw bed. Kan peuterbed op zolder of verkocht worden.

Verzekering: vanavond met man over gehad en hij zegt gewoon vanaf 1 december al verhogen, stel dat de baby wel eerder komt, 31 december is 2 weken eerder, dan ben je goed verzekerd en mocht je wel zeggen dat je wel naar het ziekenhuis wil onder begeleiding van vk.. is het geregeld. En kraamzorg word dan gewoon vergoed.. En mocht ik lactatiedeskundige nodig hebben, dan word dat ook vergoed. En voor een jaar is 10 euro pm extra te overzien.
    en niet vergeten.. word fysio volledig vergoed, en ik ben straks door me strippen heen zeg maar, en dan gaat ze de huisarts benaderen, want ik moet dit zeker tot aan de bevalling doen..anders moet ik eerder stoppen..

Juju:eigen risico kwijt aan bevallen? ik meende te lezen op internet dat bevallen enz niet onder de eigen risico valt. Mijn eigen risico is toen weg gegaan door andere dingen maar niet bevallen..snap sowieso niks van zorgverzekeraars...

als ik bij M was gebleven betaalde ik voor de uitgebreide paketten 180 euro pm. Ben nu bij U en betaal nu 119 euro pm.. met uitgebreide pakket word het 129 euro pm.. wat een verschil...

J zijn jas is stuk. snik... dus op naar S.capin.o met kopie van bankgegevens want had geen bon.. nu moesten ze de jas bestellen, dus hoop snel nieuwe jas te krijgen...

verder zat hij op de 3wieler en met de voetjes op de trappers en hij drukte de trappers weg, maar ver kwam hij niet, want er zat wat opstakels in de weg.. pfff ben je 16 maanden en fiets je goed als weg op je 3 wieler...

nou ik ga op bed.. mag vanaf nu niks meer eten en drinken..j logeerd morgen op tijd melden bij de bloedlab..bleeeeeeeeeeeeeeh

weltrusten

20. Bloom24

Bloom24 Fanatiek lid

16 nov 2009
    2.755
    0
    36
    Hoihoi allemaal!

Nieke;
    je hebt ook teveel gewerkt meid! Rustig aandoen hoor, je bekken moeten ook na de zwangerschap nog mee!

Marcha;
    leuk dat je weer met ons meeschrijft!
    Succes/sterkte met het traject waar je nu inzit! Hopelijk is er inderdaad niks mis met je man zn zwemmers!

Netjes eten;
    soms wel en soms niet, soms laat hij zich voeren, maar meestal niet. Het gaat steeds beter, in het begin zat hij er van top tot teen onder, nu alleen zn snoet en en handjes. Maar het heerlijke smullen dat hij doet is goud waard!
    Maar dat is ieder voor zich natuurlijk! :)

Verzekering;
    ik zou eigenlijk nodig eens moeten kijken, ik betaal namelijk redelijk veel voor dingen die ik niet gebruik...
    Vooral nu ik volgend jaar niet van plan ben om te gaan bevallen of kraamhulp te gebruiken, kan ik wel wat lager gaan zitten. Helemaal nu het allemaal nog duurder gaat worden!

Uhhh...

Ik wou op iedereen reageren, maar ben het alweer kwijt...

Dan maar weer even ego...:

Ik heb besloten voorlopig door te gaan met kolven. De huurkolf werkt heel fijn en ik kolf nu alle voedingen voor Boefje!
    Zo gaaf!
    Het liefst zou ik Boefje weer terug aan de borst hebben en de lactatiekundige zegt dat dit echt nog mogelijk is, maar ik zie er zo verschrikkelijk tegenop! Natuurlijk, het is het proberen waard, maar het idee dat ik die hele 'strijd' weer van voren af aan moet beginnen... :( Juist nu ik er een beetje vrede mee heb gekregen...
    Ik ga gewoon goed kijken naar hoe de dag zonder Bloomman in elkaar gaat steken en daar mijn kolftijden op afstemmen. Er zullen momenten zijn dat Boef om me heen is, maar met een aangepaste bh zal er vast meer bewegingsvrijheid zijn.

Ik ga begin volgende week besluiten wat ik ga doen met de aanschaf van een eigen kolf.
    Waarschijnlijk wordt dit de Ardo Calypso. Dit is de kolf die ik van de kraamhulp gebruikt heb en dat ging goed. Hij is vergelijkbaar met de Medela kolven, alleen zijn ze stukken goedkoper.

Verder is de eerste dag zonder kraamhulp goed gegaan! Lekker om ook gewoon zelf weer te rommelen.
    Helaas moet ik nog wel erg voorzichtig zijn met mijn bekken. Verzin een hoop trucjes om grote Boef niet teveel te hoeven tillen. Gelukkig werkt hij aardig mee!

Zie wel een beetje op tegen volgende week, als Bloomman weer aan het werk gaat... Maar dat zal vast loslopen, nog niet teveel aan denken! Eerst lekker weekend houden nog met mijn 3 mannen!

Verder heb ik nog enorm het idee dat ik jullie hier verwaarloos, maar dit gaat ook helemaal goedkomen, zodra ik mijn ritme weer gevonden heb.
    Merk ook dat mijn hoofd er gewoon nog niet zo naar staat... van 1 naar 2 kindjes is echt een enorme omschakeling!

Maar ik geniet wel van mijn mannetjes hoor! Ik zal eens even kijken of ik hier een leuke foto in mijn album kan uploaden!

Knuffel voor jullie allemaal!

(En sorry voor mijn hele verhaal, zie nu pas dat het weer erg lang is, maar dan is het in mijn hoofd weer lekker op een rijtje, haha! :))

Deel Deze Pagina