haha okay, thanx! maar dan weet ik nog niet heel veel meer want heb geen flauw idee hoeveel dat spul kost
Als ik de goede heb is die 50 euro (google). Dan vind ik 15/20 rieel (al zijn er altijd betere en slechtere koopjes..)
Goeiemorgen dames *klikt het lampje aan* @ Bloom; hoe gaat met met je meis? Vanaf morgen is Bloomman weer aan het werk zeker? Succes met je 2 boefjes! @ DeLi; update van jou? Hoe gaat het met jou en S.v.e.n? @ JuJu; knuffel voor jou meis. Heb de verhalen van het Januari topic gelezen, super heftig en verdrietig @ Uk & Spikkel; veel plezier vandaag in Monkey Town! @ Uk; wat vervelend dat je zo ziek bent geweest. Maar soms moet het er even allemaal uit inderdaad. Vervelend van je spiraaltje, begrijp dat je dat ding dan liever kwijt bent! Leuk jurkje en laarsjeszie ik op de foto. Kort en zwart haar; woei, gewaagd! @ Loki; ondanks dat het aantal keren live voeden op 2 handen te tellen zijn, mis ik het ook! Wil daarom graag met een 2e kindje het nog een keer proberen. Hoop dat het ons gegunt is om het allemaal nog een keer mee te maken! @ Spikkel; jeetje, J is echt een 'oude ziel' dus... Bijzonder hoor! Maar ook eng inderdaad als je er gewoon echt je opa in ziet. Ben erg benieuwd hoe jullie 2e kindje zal zijn. Misschien wel veel meer gewoon baby? Suikertest weer gehad dus, vies drankje is het he? Nu hopen op een goede uitslag, de 1e klinkt al goed in ieder geval. Nieuwe jasje van J inmiddels weer in huis dus? Naam uit je dromen - top 20; gewoon doen als je die mooi vindt en als die goed voelt voor jullie boy! @ Nieke; klinkt als een heerlijke vrijdagavond. Wel erg vervelend van je bekken meis. Succes met je oefeningen en hopelijk helpt het een beetje! Jij hebt dus grotendeels vrij spel met het kiezen van een geboortekaartje? Al wat moois kunnen vinden? Droom over vlaaien, mmmm! @ Over mijn lijk; wel eens gezien, maar vind het gewoon te heftig Jonge mensen horen niet dood te gaan... @ hier; gaat goed! Heerlijk genieten van het weekend en gisteravond zijn manlief en ik naar de bios geweest = leuk! Fijne zondag meiden! Liefs, Laris
Goedemorgen dames, Spikkel en Uk veel plezier vandaag! Vannacht veel last van maagzuur gehad dus dacht om 1.00 uur ik ga toch beneden maar even een Rennie halen. En toen zat me daar toch een dikke spin, ieks! Eerst gillen en toen snel de stofzuiger gepakt en hem opgezogen en daarna nog meer gezogen anders is hij natuurlijk niet dood (of misschien toch wel?) En toen snel een prop papier voor in de slang. Dat was de tweede spin die ik gevangen heb gisteren. Bah bah. Daarna wel heerlijk geslapen. DeLi en Bloom ik ben trouwens wel benieuwd naar jullie geboortekaartjes. Dus als jullie zin/tijd/puf hebben om deze in te scannen en in jullie album te zetten? Gisteravond nog even zitten kijken maar er zijn zo veel kaartjes en ook zo veel leuke, maar zijn ze leuk genoeg en passen ze wel bij ons? Nu even ontbijten de hond uitlaten en verder met studeren. fijne zondag!
@ Nieke; aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaah, ik hou ook echt HELEMAAL NIET van spinnen Vervelend van je maagzuur, maar daarna dus tochn nog wel goed geslapen, fijn! Geboortekaartjes; je zal altijd leuke blijven tegenkomen, al heb je 10 kinderen en 10 kaartjes kunnen kiezen. Probeer te filteren; stoer/zoet - met/zonder babyfoto - met diertjes of meer abstract - welke kleur @ Bloom & DeLi; ik ben ook errug benieuwd naar jullie geboortekaartjes van de mannen!
Hee meiden! Helaas gaat het hier even wat minder... Vermoeidheid begint parten te spelen en het kolven loopt nog steeds niet zoals ik zou willen en daardoor twijfel ik enorm of ik dit wel moet willen... Qua productie heb ik niets te klagen, ik kolf genoeg om Boefje te kunnen voeden en hij doet het er prima op. Maar ik ben continu aan het plannen en bedenken rondom mijn kolfsessies. Daarbij heb ik sinds gisteren een zeer pijnlijke linkerborst, waarschijnlijk een verstopt melkkanaaltje, wat heb geen koorts oid. Ik zie op tegen elke kolfbeurt en er gaat nog steeds veel tijd inzitten. Nu is Bloomman er nog om Boefje een flesje te geven en om op grote Boef te letten, maar vanaf morgen is dat ook over. Ik zal vast een ritme en handigheid kunnen bedenken, maar is dit wat ik wil? Alles zal draaien om kolven en voeden en zal weinig tijd meer hebben om echt te kunnen genieten van mijn boefjes. De afgelopen dagen heb ik dat namelijk helemaal niet gedaan, kwam ik gisteravond achter... Diep in mijn hart heb ik een gruwelijke hekel aan al dat kolven, maar als ik dan zie hoeveel melk ik produceer, vind ik het ook weer zó zonde om te laten gaan! En... het voelt enorm als falen... Terwijl ik echt wel weet dat dit niet zo is, maar mijn gevoel wil nog steeds niet naar mijn verstand luisteren... Ga nu toch maar eens het internet afstruinen om te kijken hoe ik kan afbouwen. Dan heb ik daar ook een idee van. In mijn hoofd is het momenteel zo vol, moet echt even alles op een rijtje zetten... Daarbij heeft grote Boef nu al voor de derde dag boven de 39.0 graden koorts. Heel ziek is hij er niet van, maar wel snel boos en ontzettend jengelig. Al met al, is het dus even chaos hier, zowel in mijn hoofd als om mij heen, want kom echt nergens aan toe... Weet dat dit de eerste weken zo hoort, maar dit sloopt me echt enorm! Sorry van mijn geklaag meiden, maar ik moest het even kwijt! Geboortekaartjes zijn hier op, moet nog even nieuwe bestellen, want wil er voor mezelf en de boefjes ook nog eentje hebben. Als ik ze weer heb, zal ik em hier in mijn album plaatsen!
Lieve Bloom Gooi het eruit meis! Dat lucht op en zet je gedachten weer een beetje op een rijtje! En je weet, bij ons mag dat ALTIJD en je klaagt niet! Ik ben denk ik de enige die weet hoe intensief fulltime kolven is (alhoewel dat niet met 2 kindjes was, kun je nagaan). Ik weet hoe erg je tegen elke kolf beurt op ziet, ik weet ook hoe gelukkig je wordt van een beebje wat groeit op jouw melk... Lieve Bloom, ik kan je wel advies geven om af te bouwen en te stoppen, maar ik wil niet degene zijn die je dat aanraadt. Je zult zelf die keue moeten maken en er achter moeten staan, nu en in de toekomst. Falen doe je zeker niet en diep van binnen weet je dat ook wel. Gevoel en verstand zijn het vaak niet met elkaar eens en dat is erg lastig. Ook dat weet ik maar al te goed (ook met andere dingen). Bloom, ik vind je een topper. Of je nu door gaat met kolven, of dat je gaat afbouwen en stoppen. Mocht je afbouw advies nodig hebben, dan kan ik je daar wel in adviseren, maar voor nu zeg ik daar nog even niks over. Denk nog eens heel goed na, maak je keuze en ga genieten van je heerlijke 2 boefies!!! Lieverd, ik ben trots op je!!! Dikke knuffel en veel beterschap voor grote Boef
Donkerder dan dit wordt het niet Exact 2 jaar (7 oktober) na mijn posi ovu test toen ik van Kyara zwanger werd. Heel bijzonder vind ik dat, nu hopen op net zo'n mooie uitkomst!!! Dag 17:
Larissa dat is 'm! Aan de klus!!! Bloom dat klinkt ook heel heftig! Afbouwen doe je door steeds een beetje minder per kolfbeurt te kolven (niet te snel gaan). Vervelend dat het zo'n stempel drukt op je kraamtijd Lijkt me heel zwaar met 2 kleintjes, ben heel benieuwd hoe ik dat hier ga ervaren (hopelijk kolfloos..). Knuffel en sterkte met je keuze! Spikkel: Een oude ziel dus, hij is ook zo wijs al! En als het jullie naam is.. dan is het jullie naam! Nieke: Vlaaien zijn echt véél beter dan spinnen! *IEW* Uk: Ga in je album kijken! Maar zwart.. zou je niet donkerbruin kiezen? Zwart is zo hard meteen. Hoe gaat het verder belissingsgewijs? Fijn dat de mirena-afspraak staat!
Gelukkig klussen we al een week om de dag, gaat qua testjes snel deze maand; 4 okt omo witte test 5 okt erg licht streepje 6 okt licht streepje om 8.30u wat donkerder streepje om 17.00u 7 okt KNAL test om 10.45u en paar uurtjes later al ei sprong voelen Denk dat het testje vanavond alweer lichter zal zijn... Dag 17 is 2 dagen eerder dan vorige maand (door Etos zwanger worden pillen?) Geen idee natuurlijk, maar ik ben er blij mee. Verder slik ik ook al vanaf begin deze cylcus tarwekiemolie capsules, dus ben benieuwd! Nu 2 weken op t bankje
Spannend! Zo net weer flink gehuild bij de laatste aflevering van over mijn lijk. Zoveel respect voor die programmamakers, wat maken ze mooie en pure televisie. En de mensen die meedoen.. wat voel ik me dan soms simpel en eendimensionaal. Na de tranen in het januaritopic ben ik nu wel toe aan iets leuks. Zo komt JuJuman weer thuis en dan is Druif hopelijk snel wakker, gaan we hefstblaadjes zoeken ofzo in het bos. Elkaar amper gezien de afgelopen week en dit weekend dus hoogste tijd voor iets gezelligs.
Juju; Lekker genieten van je mannen in het bos! Heb op internet idd gelezen dat je per beurt minder kunt kolven, maar ook 1 kolfsessie weg kunnen laten aan het einde van de middag. Dat komt voor mij denk nu het beste uit. Larissa; Dankjewel voor je lieve bericht! Dat pept me wel op! Kom maar met je tips hoor, ik denk namelijk dat ik onbewust mijn keuze al heb gemaakt! Maar die test van jou is een knaller!! En zo bijzonder, ook weer precies op 7 oktober! Moet wat betekenen toch? Zo, en nu ga ik slaap inhalen... X
@ JuJu; ow meis *dikke knuffel* wat een verdriet kun je hebben ook voor een ander he... Zelfs als je die persoon niet eens (echt) kent. Het maakt je bewust van alle mooie (en soms ook moeilijke) dingen in je eigen leven en zet bepaakde dingen weer even goed in perspectief. Ga heerlijk genieten van je man, Druif en Kersje in je buik! @ Bloom; graag gedaan hoor meis! Heb gewoon echt respect voor wat je allemaal doet al 2 weken lang. Hoe vaak kolf je nu per dag en hoe lang? Op welke termijn zou je gestopt willen zijn, of vind je dat afhankelijk van hoe het gaat? Toen ik ging afbouwen kolfde ik nog 4x per dag, gewoon tot ze leeg waren. Ik ben toen naar 3x gegaan, maar bleef wel per keer kolven tot ze helemaal leeg waren (dus niet korter) Ik sloeg een middag kolfbeurt over. 1 week later ging ik van 3x naar 2x, maar wel beide keren nog helemaal leeg kolven. Weer een kolfbeurt overdag die verviel. 1 week later ging ik van 2x naar 1x. Ik bleef dan in de ochtend nog kolven. Opnieuw tot ze helemaal leeg waren, maar je merkt dat dit sowieso per dag al sneller gaat zijn. De laatste keer kolven kwam er nog maar erg weinig uit en ik heb nooit last gehad daarna. Mijn borsten waren binnen no time leeg (en slap, dat is minder ) Let goed op harde plekken / schijven in je borsten. Let op rode / warme plekken. Hou je eigen temp in de gaten, koorts hoort niet. Heb net even terug gezocht naar de periode dat ik ging afbouwen en dan kom je natuurlijk langs oude berichtjes van iedereen. Leuk om te lezen hoe anders dingen nu voor iedereen weer zijn. Zag trouwens ook dat J.o.landa dit keer een meisje krijgt
Lieve Bloom, ik lees dat je voor jezelf de keuze gemaakt hebt. Goed gedaan. Natuurlijk is en blijft het een moeilijke keuze maar het zal je zeker meer rust geven. Je zegt dat je nu al een paar dagen niet hebt kunnen genieten van je boefjes en dat is inderdaad niet goed. Het kolven en voeden moet niet ten koste van alles gaan. En je hebt kleine boefje nu al een tijdje moedermelk gegeven dus de eerste antistoffen heeft hij binnen, helemaal super dus! Meid nu rustig afbouwen en vooral heel veel gaan genieten van je mannen. De tijd gaat zo snel en voor je het weet is kleine boefje ook al een grote boef. JuJu; zielig he bij over mijn lijk. Ik had het ook zitten kijken en kon het ook niet droog houden. Ik vind het ook zo knap hoe die mensen met hun ziekte omgaan. Dan ben je inderdaad extra blij met de dingen die je hebt. Lekker gaan genieten vandaag van JuJuman, druif en kersje. Veel plezier in het bos, het is er mooi weer voor. Larissa; wow dat is pas een knaltest!! Jullie zijn super aan de klus geweest mooi zo. Nu helaas weer 2 weken wachten, maar ook dat gaat goed komen. Mijn duimen beginnen weer te draaien. Hier; Mijn bekkenklachten lijken toch niet minder te zijn, pfff... Ben er een beetje klaar mee (sorry voor het zeuren het kan nog veel erger ik weet het). Het is gewoon zo vervelend, je wilt dingen doen en dat gaat niet echt omdat het pijn doet. Ik zit ook te denken wat ik met werken moet doen want lopen is echt pijnlijk en als ik de hele dag moet werken loop ik best veel. Morgen eerst nog toets van de opleiding en dan dinsdag weer werken. Denk ik dat ik morgen ook weer even de fysio bel. Ga wel naar een andere een speciale bekkenfysiotherapie, is misschien beter ik weet het niet. Nu stop ik met zeuren en ga ik weer netjes verder met leren (ook niet echt leuk ). Strakjes komt manlief weer thuis en vanavond komen zijn ouders ons mooie meisje nog even bewonderen. Ze hebben de 3D echo nog niet gezien. Hoop wel dat ze niet te lang blijven, maar dat komt denk ik wel goed.
Hoi hoi, Druk weekendje gehad en dus niet veel online geweest, nu even snel tijd voor we weer weg moeten. @ Bloom: ik heb er niet veel verstand van maar ik weet wel dat je alles behalve faalt! Hoe kun je dat nou denken, er zijn zoveel vrouwen die gewoon niet voor bv kiezen (waar ik er een van ben) en het dus niet eens geprobeerd hebben! Nee hoor, het is juist super knap dat je het geprobeerd hebt, zo'n 2e kleintje lijkt me al heftig genoeg. Komt goed en niet zulke dingen denken super lieve foto op FB! @ Larissa; wauw, dat is nog eens een positieve ovutest! Nou, je weet wat je te doen staat welkom op het wachtbankje, ik zit er al haha. @ juju; lekker even uitwaaien in het bos, heerlijk! Wij hebben dat vorige week gedaan veel plezier, lekker genieten met je gezinnetje. @ nieke: ik weet precies wat je bedoelt qua bekkenklachten, ik heb daar lange tijd door thuis gezeten en ben daar ook weer bang voor bij een 2e... In ieder geval niet over je grenzen heen gaan, dan ben je nog verder van huis. Bij mij zakte de ergste pijn af toen Justin ingedaald was, hopelijk is dat bij jou ook het geval al heb je er nu weinig aan... @ uk: leuk jurkje en schoenen ik ben ook benieuwd hoe het nu met je gaat, heb na mijn pb niets meer gehoord. Hopelijk gaat het oké! @ spikkel: was het leuk in monkeytown? Sorry voor de meiden die ik vergeten ben, ik heb niet alles terug gelezen @ samenlevingstest: nee, het wil gelukkig niet per definitie zeggen dat we geen kans maken deze maand. Het is maar een momentopname en daarnaast zouden er wel evt goede zwemmers al verder gezwommen kunnen zijn. Ik ben wel benieuwd naar de uitslag van de test van as. Dinsdag maar dat horen we vrijdag. Zometeen lekker bij oma eten, lekker makkelijk ook fijne avond iedereen!
@Loki: 10/15 euro vond ik ook wel een nette prijs. zal haar 10,- mailen en eens zien wat ze daar van zegt. porto komt er ook nog overheen natuurlijk dus wil niet meteen te veel bieden. trouwens net een LP garage gekocht bij de makro, is deze week in de aanbieding moet ik nog wel 2 maanden bewaren, weet niet of dat gaat lukken... @Jurkje: thanx allemaal voor de leuke commentaren @Over mijn lijk: tranentrekker, bah... vind dat soort verhalen echt verschrikkelijk. inderdaad wel even een eyeopener, zo slecht hebben we t niet, toch? bah wat een ellende is er in de wereld @Larissa: leuk, bios! welke film hebben jullie gezien? @Nieke: balen van het maagzuur. en bah, spinnen! maar ze zijn nooit alleen, dus je hebt ze nu alle twee @Bloom: welke keus je ook maakt, het is voor jou gewoon de juiste! En Boefje heeft idd de eerste melk gehad, dat is het belangrijkste Tuurlijk voelt het als falen, dat gevoel herinner ik me nog heel goed, maar dat is het absoluut niet!! Als mama zich slecht voelt, dan voelt Boefje zich ook slecht. Voor jullie beiden (en ook voor grote Boef!) is het juist belangrijk dat jij je goed voelt. Welke keus je ook maakt, je kiest niet voor jezelf maar voor je kinderen en daar draait het juist om. Hoop dat grote Boef zich snel weer beter voelt. Het heerst helaas flink... @Larissa: knaltest! goed benut ook zo te lezen, nog eventjes geduld @JuJu: zwart is idd vrij zwart, ben er nog niet helemaal uit... Hoe was het in het bos? @Nieke: Kan me goed voorstellen dat je er nu klaar mee bent. Continue pijn lijkt me erg vervelend. Niet onverstandig om weer even langs de fysio te gaan. Hopelijk kan die je wat helpen met oefeningen etc. zodat je minder pijn hebt. Maar idd ook je werk, ja, erg belastend dus misschien tijd om aangepast werk te vragen? Succes met leren! @Marscha: Nee heb idd niet op pb's gereageerd de afgelopen tijd, sorry... Hoe het gaat, tsjah... zelfde verhaal nog steeds. Zal binnenkort weer een updateje versturen want hou er niet zo van om hier alles op t forum te gooien Succes as dinsdag (klinkt vreemd ) ik hoop op een goede uitslag! @Hier: vanmorgen met Spikkel en de mannen naar speelding geweest, erg leuk! Heerlijk om die kleintjes te zien genieten, maar na 2 uur waren ze beiden bekaf. Maar moeten we wel vaker doen Spikkel!! Was gezellig Ik zal eens in huis aan de slag, moet nog heel veel gebeuren, en ook nog lessen voorbereiden, pepers inmaken enzo (zie FB, omg 12 peperplanten was echt te veel!) En nog een reuzepompoen slachten... bieten rooien... snijbiet... wat moet ik daar in hemelsnaam mee? Oh en de spruiten moeten geplukt worden... dan is de moestuin ook aardig leeg, behalve mn zielige preisprietjes die maar niet willen groeien...
http://www.zwangerschapspagina.nl/zwanger-worden-clubs/391058-gestopt-de-pil-september-2009-deel-5-a.html Gaan jullie mee