Ik dacht dat de waterpokken vooral gevaarlijk zijn als mama ze nog niet heeft gehad of vlak voor de bevalling?
Als je ze hebt gehad is er niets aan de hand. In 80% ben je ook immuun als je ze niet hebt gehad maar als je zwanger bent en je hoort bij die 20% zijn er nogal wat risico's * Tot 16 weken aangeboren afwijkingen, groeiachterstand en zelfs vruchttdood * Door de hoge koorts die de moeder kan krijgen kans op weeeen (= vroeggeboorte) * Vlak voor de geboorte (of net na) is het HEEL gevaarlijk, als de baby het krijgt kan deze ernstig ziek worden en in 30% van de gevallen lijdt het zelfs tot sterfte Wil niemand bang maken hoor, en wil zéker niet dat de meeting niet door gaat, maar ik ben nogal van het googelen dat wisten jullie vast al wel Zucht, sms ik mijn moeder; heb ik eigenlijk waterpokken gehad? "Dat weet ik niet zeker" Kan daar twijfel over ontstaan? Blond zeker
Waterpokken, blijft lastig. Maar wat wil je er aan doen als je zwanger bent van beeb2 en je oudste kindje krijgt het? Wat je zegt Loki, zo'n beetje iedereen heeft het gehad en zelfs mensen die het niet hebben gehad zijn er veelal imuun voor... Ik denk zelf dat het geen kwaad kan om naar de meeting te komen als zwangere, je kunt tenslotte altijd (zonder dat je het weet) in aaraking komen met iemand die besmet is. Maar voor iedere zwanger is dit natuurlijk haar eigen keuze!!! @ onze zwangere; al je trouwens zeker wil weten of je imuun bent, kun je je bloed laten testen via de HA! Zelf ben ik in aanraking gekomen tijdens ons trouwen met mijn neefje die 2 weken later waterpokken kreeg. Maar ik heb ze vroeger gehad (toen mijn oudste zus ze kreeg!) dus ik hoefde me nergens druk om te maken gelukkig! En Kyara heeft ze ook gehad, dus ook dat kan niet meer gebeuren mocht ik zwanger worden van beeb2 of als beeb2 net geboren is. Liefs, Laris Ps. Loki, op de een of andere manier onthouden moeders toch niet alles. Mijn moeder moest het toen ook opzoeken in een boekje om er achter te komen of ik het heb gehad...
Ik wist toevallig nog dat mijn zusje het heeft gehad dus voelde ik mezelf ook safe Hier kreeg vriend netelroos (is zelfde virus) rond oud en nieuw en dat was wel spannend, als druif dan was geboren had hij hem niet vast mogen huouden.
@JuJu: lekkere kliederboel Ik durf het niet aan met mijn semi-smetvrees (huis is een puinhoop maar kan niet tegen 'troep') Enne... kortingscode, zucht.... krijg over een week mijn eerste loon... nee ik mag niet! ik moet eerst maar eens in de + komen haha voor het eerst in een jaar ofzo @Spikkel: een tweede gaat altijd sneller qua cm's. Gewoon gezond eten en niet overmatig snoepen, dan moet alles wel meevallen Wanneer gaan jullie het de rest van de familie vertellen? Rot van je eczeem. hopelijk is het snel weer weg. @Bloom: erg leuke/lieve setjes!! Aaaahhh en die mutsjes zijn echt lief! Blauwe shirtje is compleet mijn smaak. Niet babyblauw maar gewoon stoer blauw Tweelingsetjes zijn ook heel erg lief. Kan je later evt. ook nog wel voor een meisje gebruiken met een roze romper eronder ofzo @Larissa: lief hoe jullie meisje reageert op jullie Wat lief, zo'n nijntje slinger! @Zwanger worden: "alleen JuJu" ? Uk is er ook nog! Mini is 15 maanden en die tweede komt pas wanneer hij zo ongeveer naar de kleuterschool gaat hoor Al kwam ik vandaag overal steeds ooievaars tegen. Een teken? @22 juni: tuurlijk wordt 22/6 prachtig dit jaar, moet ook wel!!! @Loki: zal er aan denken in de poll voor spikkel whahaha @Waterpokken: alleen in eerste trimester zou het evt. gevaarlijk kunnen zijn als je het zelf nog niet hebt gehad, toch? Ik WEET dat ik ze heb gehad, bah wat een ramp was dat. JEUK! Brrrr... was een jaar of 7 ofzo, best laat. @Deli: al bijna op de helft!!!!!!!!!!!! Maar nog 2 weken wachten, hmmmmmm... moet maar he... @Hier: ongi dag 1-2-3 ? Ik weet het niet. Di wat roze, wo drupje bruin en vandaag wat meer oud. Wellicht zet het nog door? Lang leve de mirena. Wel de moodswings en de buikpijn, niet het vloeien? Bluh.... Ik zet maar 28 als ronde in mn onderschrift denk ik...
Waterpokken; Als je ze zelf hebt gehad is er geen risico. Het is alleen heel gevaarlijk bij pasgeboren baby's inderdaad! Soms doen ze bij de standaard bloedafname met 12 weken ook de test of je de waterpokken hebt gehad. Toen ik een patiënt verzorgde met herpes zoster in zijn hersenen. (is het waterpokkenvirus) heb ik het even gecontroleerd bij de verloskundige, omdat ik ook niet zeker wist of ik ze gehad had. Uit het bloedonderzoek wat ze gedaan hadden met 12 weken bleek toen dat ik antistoffen had! Dus als iedereen zeker weet dat je de waterpokken hebt gehad is er geen enkel probleem bij de meeting! Maar, ieder voor zich natuurlijk! Loki; Haha, straks houden wij jouw cyclus beter in de gaten dan jijzelf idd! DeLi; Hou het maar lekker nog even geheim hoor! Nieke; Hoe was het bij de intake vandaag? En met je moeder? Ego; Ik ga naar bed! Morgenochtend weer werken... Ik zie er nu al tegenop om mijn kleine Boef zo vroeg uit z'n bedje te halen... Vind het zó zielig! Hij slaapt de laatste twee weken tot een uur of 9 en dan moet ik hem zonodig er om 7u uitplukken... Moet heel wat uit de kast halen om een glimlach op z'n gezichtje te toveren, waar ik normaal 's morgens nooit moeite voor hoef te doen! Bij m'n schoonmoeder krijgt ie z'n ontbijt, gaat ie uitgebreid in het grote bad en dan regelrecht z'n bedje weer in... Arm kind...
Uk; Tnx! Ja, die blauwe is echt stoer hè! Haha en het eerste wat ik zei toen we de gang daar uitliepen was; Ach... Ik kan vast voor de derde nog eens roze shoppen! Balen van je wel/niet ongi! Er leek ritme in te komen en dat lijkt het nu misschien nog steeds wel zo te zijn, maar met ongi worden wil ik het gewoon altijd meteen, dan hebben we dat ook maar weer achter de rug!
Ontbijt, uitgebreid in bad en daarna slapen? Daar zijn vele jaloers op! Maar ik snap je punt. Mummel is er voort aan gewend maar die vind het niet zo erg volgensmij want op de commode begint ze al met 'klap eens in de handjes' hahaha! Mhh miss dat ik ook eens op ga vragen of ik immuun ben of niet, altijd fijn om te weten .
wooooooooooooooooooooow.. ik heb gisteren gemist. wat veel geschreven. Deli: jup roze nieuws hier...super blij er mee en begint me meer door te dringen dat ik gewoon weer mama word Me moeder heeft het geregeld. Zijn eten geweest en musical de M.erm.ai.d... Alleen het eten ging niet zo lekker. en bij de voorstelling viel ik bijna in slaap..hahahah Uk: Ik denk dat je in 2013 weer zwanger raakt, of toch ZOMAAR in 2012.. hahaha (sorry juju die hou ik er in ) Familie vertellen: eerst echo zien en heb al wel een leuk idee om hoe te vertellen. Denk 1 juli trouwens want dan is mijn familie uit USA en als ik goed heb geteld heb ik in onze vakantie 20 weken echo.. En als me tante er nog is wil ik haar meenemen Waterpokken: volgens mij was ik 1 toen ik ze heb gehad...Dus denk dat ik het wel goed zit bij me!! even verder lezen.....
NOD Mei 24/5 Loki09 Afspraken: 15/05: Spikkeltje CB, prikjes // Bloom verloskundige 18/05: Loki09 weekendje Zeeland & JuJu testhaar bruiloft 23/05: DeLi 20 weken echo 25/05: JuJu trouwringen ophalen 26/05: MEETING! 29/05: Larissa CB 31/05: Hiep hiep hoera J is dan 1 jaar 08/06: JuJu notaris 09/06: JuJu saunadagje 11/06: Larissa op vakantie! 18/06: Larissa terug van vakantie... 21/06: JuJu trouwlocatie versieren 22/06: Kyara wordt een dreumes! & JuJu trouwen! 23/06: Kyara's big birthday party!!! 04/08: Loki09 op vakantie Zwanger Bloom (jan '12 positief getest) 21-09-2012 DeLi (feb '12 positief getest) 09-10-2012 Nieke (apr '12 positief getest) 12-12-2012?? spikkeltje (mei'12 positief getest) 13-01-2013?? Bevallen Marcha: 26/08/2010 Justin Ryan (2690gr, 47cm) JuJu81: 04/01/2011 "Druif" (3760gr, 51cm) Bloom: 09/01/2011 "Boef" (4096gr, 54cm) Uk2011: 29/01/2011 "Mini" Loki09: 04/05/2011 "Mummel" (2950gr, 49cm) Spikkeltje: 31/05/2011 J (3440gr) Larissa: 22/06/2011 Kyara Jade (3380gr, 50cm) Vlinders Loki09 (feb '10 11+1w, aug '10 10+4w) Spikkeltje (nov '10, 9w) I will always love you!! Poll Bloom: (denkt zelf meisje) Jongen: JuJu, Larissa, Marcha, Nieke, DeLi Meisje: Spikkeltje, Loki09, Uk2011 Poll DeLi: (heeft zelf al iets gezien, maar zegt nog niet wat) Jongen: Meisje: Larissa, JuJu, Loki09, Spikkeltje, Nieke, Marcha, Uk2011, Bloom Poll Nieke: (denkt zelf; twijfelt nog teveel om dit in te vullen) Jongen: JuJu, Bloom, Loki09 Meisje: Spikkeltje, Larissa, Uk2011 Poll Spikkel: (denkt zelf; ) Jongen: Meisje: Larissa Check onze uitgerekende datum
1 juli is een mooie verteldatum Spikkel.. is mijn verjaardag (toen heb ik het ook verteld van Druifje)
NOD Mei 24/5 Loki09 Afspraken: 15/05: Spikkeltje CB, prikjes // Bloom verloskundige 18/05: Loki09 weekendje Zeeland & JuJu testhaar bruiloft 23/05: DeLi 20 weken echo 25/05: JuJu trouwringen ophalen 26/05: MEETING! 29/05: Larissa CB 31/05: Hiep hiep hoera J is dan 1 jaar 08/06: JuJu notaris 09/06: JuJu saunadagje 11/06: Larissa op vakantie! 18/06: Larissa terug van vakantie... 21/06: JuJu trouwlocatie versieren 22/06: Kyara wordt een dreumes! & JuJu trouwen! 23/06: Kyara's big birthday party!!! 04/08: Loki09 op vakantie Zwanger Bloom (jan '12 positief getest) 21-09-2012 DeLi (feb '12 positief getest) 09-10-2012 Nieke (apr '12 positief getest) 12-12-2012?? spikkeltje (mei'12 positief getest) 13-01-2013?? Bevallen Marcha: 26/08/2010 Justin Ryan (2690gr, 47cm) JuJu81: 04/01/2011 "Druif" (3760gr, 51cm) Bloom: 09/01/2011 "Boef" (4096gr, 54cm) Uk2011: 29/01/2011 "Mini" Loki09: 04/05/2011 "Mummel" (2950gr, 49cm) Spikkeltje: 31/05/2011 J (3440gr) Larissa: 22/06/2011 Kyara Jade (3380gr, 50cm) Vlinders Loki09 (feb '10 11+1w, aug '10 10+4w) Spikkeltje (nov '10, 9w) I will always love you!! Poll Bloom: (denkt zelf meisje) Jongen: JuJu, Larissa, Marcha, Nieke, DeLi Meisje: Spikkeltje, Loki09, Uk2011 Poll DeLi: (heeft zelf al iets gezien, maar zegt nog niet wat) Jongen: Meisje: Larissa, JuJu, Loki09, Spikkeltje, Nieke, Marcha, Uk2011, Bloom Poll Nieke: (denkt zelf; twijfelt nog teveel om dit in te vullen) Jongen: JuJu, Bloom, Loki09 Meisje: Spikkeltje, Larissa, Uk2011 Poll Spikkel: (denkt zelf; ) Jongen: JuJu Meisje: Larissa
Bloom; wat heb je leuk geshopt voor jullie kleine boefje. Echt super schattig!! Boef moest en vanmorgen dus al vroeg uit, hoe ging dat? En wat voor werk doe jij nu? Loki; Volgens mij wordt je cyclus hier inderdaad heel goed in de gaten gehouden. Als je wilt weten wanneer wat is vraag het maar? Larissa; wat een leuke verjaardagsslinger voor jullie meisje. En qua kleertjes zou ik inderdaad ook iets doen waar of een vestje/bolero over kan of een romper met lange mouwen onder. We hopen natuurlijk op super mooi weer, maar ja we wonen wel in Nederland. JuJu; ook voor jou hopen we op Kyara haar verjaardag heeeeel mooi weer, want dan hebben jullie dat ook! Jij gaat morgen dus lekker shoppen, leuk. Uk; Ben benieuwd wanneer jullie echt voor een tweede beebje gaan. Kan me voorstellen dat je nu eerst even wilt werken en alles op de rit wilt hebben. Het komt wel. Spikkel; ik vind het nog steeds helemaal geweldig dat jullie weer zwanger zijn. Gewoon 4 zwangere op de meeting. Marscha; leuk dat je even iets van je liet horen. Hopelijk gaat alles goed met je/jullie? Hoe is het met jullie kleine/grote man? Hier; gisteren de intake en echo gehad bij de verloskundige. Het was nu voor het eerst geen inwendige echo. We konden de kleine heel goed zien en hij/zij was goed gegroeid, met de beentjes ingetrokken 2,5 cm . Je zag ook al echt armpjes en beentjes en hij/zij was aan het wiebelen met de billetjes. We hebben het hartje nu ook gehoord, wat een mooi treintje. . We moeten nu nadenken of we de combinatietest wel of niet willen. Mijn vriend wil dit wel, maar hij moet eerst de folder nog even goed lezen van mij en dan een keuze maken. Als hij het graag wil dan doen we het gewoon, van mij hoeft het niet per se. Verder gaat het met mijn moeder ook goed. Ze ligt nog wel in het ziekenhuis maar voelde zich gister alweer een stuk beter. Ze heeft zelfs nog een stuk taart van mijn verjaardag gegeten. Nu is het even afwachten hoe lang ze moet blijven. Verder ben ik gisteravond nog even bij een vriendin geweest. Ik kan van haar heel veel zwangerschapskleding lenen en die heb ik opgehaald. Vanmorgen dus even een passessie gehouden voor de spiegel . Heel veel leuke kleren, nu nog een buik voor er in. Ik ga even onze hond uitlaten want die is nog niet buiten geweest en dan snel aan de studie (heb ik nog veel te weinig gedaan deze week).
Nieke ik word helemaal gelukkig als ik je stukje lees. Wat een goed nieuws en wat is het toch een heerlijk iets, zo''n klein kindje wat in je groeit, steeds groter wordt.. Bijzonder.. *zucht ik wil ook wel weer*
Spikkel: Leuk dat je je familie uit amerika zo kunt betrekken bij je zwangerschap! Nieke: Haha die buik voor er in komt vanzelf . Zit wel heerlijk he die kleding? 12 weken echo vond ik de mooiste echo om te zien. Je ziet dan het kindje in zijn geheel en heeft nog ruimte genoeg om rond te dollen. Bij de 16 weken lag Mummeltje al redelijk dichtgegroeid' dus was het minder spring in het veld op de echo vond ik. Maar bovenal het belangrijkste dat alles goed was! Hier heeft bij vriendlief de doorslag gegeven (om de combinatietest niet te doen) dat het máár een kansberekening is. Wil je dingen zeker weten zul je verdere risico volle onderzoeken moeten ondergaan (die ik weiger). Mijn opinie was; als het écht zo slecht is, zien ze dat met de 20 weken echo ook. En of je je kindje nou moet verliezen met 14 of 24 weken, de pijn zal er niet minder om zijn. Maar ieder heeft hierin een eigen keuze! Grumble, dacht gister dat het iets beter ging met mn verkoudheid, vanmorgen kon ik mn ogen niet open krijgen, neus dichtgeplakt en nu zit tot grote ergernis óók mijn linker oor nog dicht (deed gister morgen ook pijn..). Ik ben het ziek zijn zát! Vanmorgen wel lekker uitgeslapen tot 10.15, mummeltje was er ook aan toe volgensmij Vandaag maar rustig aan. Morgen nog dagje werken, 2 dagen vrij, 2 dagen werken en dan lang weekend in zeeland Leuk: Kreeg net zwembandjes binnen van zetjezebra (kadootje van CZ) "dat komt mooi uit!" dacht ik nog (volgende week in zeeland is groot zwemparadijs bij). Lees ik daarna; te gebruiken vanaf 11 kg. Pfff, dat weegt ze wel, als ze 2,5 jaar is!
Hihi je kan haar ook niet opeens bandjes omdoen hoor, dan zakt ze nog helemaal weg als ze het niet gewend is Er zijn bandjes van 0 tot 11 kilo, die gebruik ik nu ook. Maar een lekker band en bij mama is ook fijn! Heerlijk hoor, weekendje weg. Combinatietest is idd een kansberekening. Wij hebben hem wel gedaan. Bij 20 weken kun je bepaalde dingen gewoon niet zien (zoals Down ed) en Druif was er ook gekomen als hij Down had gehad maar dan hadden we het graag geweten. Ik vond dat een geweldige echo, heel scherp en je zag het maagje enzo goed. De 20 weken echo vind ik ook heel bijzonder. Ach, eigenlijk waren alle echo''s fantastisch.. Ego: Buiksteken, bah Als ik maar niet ziek wordt want morgen shoppen!!! (al zie ik me ook wel met lege handen thuiskomen want ik blijf cheapo en sommige merken vind ik echt te duur.. maar gezellig wordt eht wel en hopelijk vind ik een winterjasje voor Druif en wellicht een overhemdje voor de bruiloft want die ik heb ik echt te groot nog)_
Trouwens.. met 16 weken voelde ik Druifje bewegen.. als ik hem toen had verloren had ik het veel erger gevonden dan met 13 weken bij de combinatietest, toen was het nog veel minder echt. Bah, ik zag woensdag de papa van het overleden meisje nog langswandelen en dan ben ik toch heel dankbaar dat alles zo goed gaat dat ik daar allemaal niet mee te maken heb gehad.
*Even snel vanaf mijn werk* Wat verschrikkelijk is dat toch JuJu, ik moet er gewoon niet aan denken en vind het zo erg voor de mensen die het meemaken... Ik denk zelf dat er qua gevoel wel een verschil is tussen je kindje verliezen in het 1e, 2e of 3e trimster. Ook de reden van het verlies (onverwachts, zonder oorzaak lijkt me anders dan als je de zwangerschap afbreekt bij een ernstige afwijking oid). MAAR, al het verlies is pijnlijk, want vanaf de posi test ben je blij, zie je een toekomst met een kindje voor je en veranderd je leven... Liefs, Laris