Nieke; Fijn dat alles goed was!! Heerlijk om zo'n ieniemienie-mensje te zien op zo'n echo! Op de 20-weken echo kun je al veel minder een 'heel' kindje zien. Alhoewel deze echo ook héél leuk is hoor! Als je maar iemand hebt die je tussendoor ook geruststelt... Hoelang moet je moeder nu nog in het ziekenhuis blijven? Kindje verliezen; Gevoelsmatig had ik het voor de 16 weken denk ik ook minder erg gevonden, maar inderdaad, dat is voor ieder heel persoonlijk! Loki; Haha, tja, die zwembandjes helpen dan inderdaad niet veel! Maar lekker bij mama is ook veel gezelliger hoor! Of anders zo'n gele band? Balen die verkoudheid weer! Gebruik je wel goed neusspray, daar kun je heel wat oorproblemen mee voorkomen! Spikkel; Mooi moment om te vertellen als je familie over is! Ego; Boef heeft vanmorgen van 9-11.30 geslapen... Die slaapt vanmiddag dus niet meer! Wel jammer, want nu kan ik niet even rustig gaan liggen... Maar goed, hij vermaakt zich wel, dus ga gewoon lekker op de bank liggen met een tijdschrift!
In beide gevallen wordt het dan een geboorte, geen curretage meer, toch? Ik denk niet dat het dan uit maakt of je een volledig kindje van 10 of 25 cm ziet. Je bent de kritieke fase voorbij, je ging uit van geluk, en vervolgens moet je toch zelf kiezen voor iets anders (dat is de insteek van de test). Ernstig syndroom van down zie je wel degelijk op de 20 weken echo. Down brengt veel andere afwijkingen mee (klompvoetje, handjes, te kleine (meen ik) hersenkamers). Maar inderdaad als je een kindje met down niet wilt, dan kun je beter eeder onderzoek doen want niet alle gradaties zijn zichtbaar. Ppff heftig juju, ik sta er (te) vaak bij stil hoe en wat als we zoiets mee zouden maken
Had trouwens ook niet verwacht dat ik die zwemdingen om kon doen en mummel zo weg zou zwemmen hoor Meer het idee "ze is écht mini" Heb idd zo'n gele band, zal em eens uit het stof plukken, weet niet of ze dat nog leuk vind, stil zitten is niet zo haar ding . Bloom: Zet je Boef dan in de box? Als ik mummel los laat kruipen en ik ga iets doen dan wordt er gegarandeerd vanalles gesloopt (in de box kan idd wel )
Loki; Ik laat Boef meestal gewoon rondkruipen. Haal vaak dingen, waarvan ik zeker weet dat ie eraan gaat zitten, weg. Helaas had ik net niet in de gaten dat hij de onderste keukenlade opendeed en de rol met pedaalemmerzakken eruit haalde... Gevolg: de hele rol uitgerold en hij zat er middenin. Heb een foto gemaakt, heel schattig! Als hij echt vervelend wordt, zet ik hem wel eens in de box. Hij ligt nu trouwens toch op bed! Mummel lijkt trouwens helemaal niet mini op de foto's. Ben echt benieuwd hoe ze er inmiddels in het echt uitziet! Ik weet trouwens niet tot wanneer je het een curettage noemt en vanaf wanneer een bevalling. Volgens mij na 20 weken sowieso een bevalling. Maar tot wanneer een curretage? Geen idee... Ik voer trouwens altijd struisvogelpolitiek op het moment dat ik zulke verhalen hoor... Ben ook weer ZO opgelucht dat het vooralsnog allemaal goed lijkt te zijn!
Na 13 weken doen ze geen curretage meer, dan moet je bevallen (tenzij bij een abortus ivm ongewenste zwangerschap, maar de details daarvan, die WIL ik niet eens opzoeken...) Toch raden ze ook bij een zwangerschap voor 13 weken aan om te bevallen, bijvoorbeeld na een slechte uitslag van een vlokkentest (kan al voor 13 weken). Dit ivm beter afscheid kunnen nemen van je kindje. Volgens mij noemen ze het tot 13 weken een miskraam (is 1e trimester) en daarna een vroeggeboorte (2e en 3e trimester). *weer vanaf mijn werk *
Aha, dank Larissa! Dan nog een vraag: Vriendin van mij heeft nog met 14 weken een curretage gehad. Dit was bij een MA van 7,5 week. Is het verschil dan dat het een MA van al zolang daarvoor was? Ze kwamen er pas met 12 weken achter en heeft er eerst voor gekozen om het spontaan op gang te laten komen... Wat uiteindelijk dus toch een curretage werd.
Ja, het vruchtje was 7,5 week groot, dus dat kan dan nog gecurreteerd worden (14 weken is alleen gerekend vanaf eerste dag laatste menstruatie...) Wel erg zielig dat ze er pas bij 12 weken achter kwam. Precies daarom ben ik wel voorstander van een echo met 8-9wkn... Ik weet dat ze bespreken dat je voor curretage kunt gaan of afwachten en met pillen opwekken, maar als het vruchtje 4,5 week is blijven zitten, dan komt het daarna meestal ook niet meer (spontaan)... Een OK is alleen ook wel weer een ingreep, dus impact op je lichaam. Blijft lastig (en MA vind ik zo oneerlijk van je lichaam...)
Klopt bloom dan is het kindje niet groter dan dat termijn dus kan een curretage nog. Ik meende dat ze het nog wel wat langer dan 13/14 weken miskraam noemden maar dat weet ik eigenlijk niet zeker. Vroeggeboorte klinkt wat beter passend bij een bevalling vind ik.. Wat hebben we weer een fijn onderwerp, eigenlijk :s Haha die boef! Ik kan echt niet rustig een boekje leZen als mummel op pad is dan moet ik het huis eerst leeg maken denk ik Zo mummel op bed en ik ook, hopelijk ff uurtje dutten...
Haha, ik zie boef al zitten tussen de pedaalemmerzakken. Hier net ook heerlijk geslapen. Ik dacht ik ga even liggen en zie wel. Nou we zijn volgens mij 2 uur verder. Ik was ook kapot. Mijn mannetje kwam vanmiddag gezellig thuis lunchen.
Wat een onderwerp vandaag..heb wel mee gelezen hoor Nienke dan hebben we samen geslapen.. ik ben zo moe...nu eerst boodschappen doen.. Later meer meiden. xx
oja bloom, wat een actie van boef. heerlijk...... Zwembandjes...heb hier nu ook aangeschaft. J is zo druk en wild in het water bij babyzwemmen, dat ik ze alleen daarom heb. Anders niet. In de gele band wil hij aub niet... hoeft ook niet Nienke: een mooie echo weer gehad.. leuk leuk leuk... ik wil ook Ben benieuwd wanneer wij mogen. Waar ik eerder over had, dat als we een 2de wilde en ik dan verwijs kon krijgen via HA voor gesprekken, heeft de ha ook gelijk in de brief naar toe gedaan, dus misschien mogen we wel iets eerder..ik heb geen idee... Nu echt effe weg.. Knuffels
@Spikkel, hahaha moet toch eerst een spiraal laten verwijderen voordat ik 'zomaar' zwanger kan raken @Nieke, zo ongeveer wanneer Mini een jaar of 3 is denk ik Wat fijn dat je weer een goede echo hebt gehad!! En ook goed nieuws van je moeder Hoop dat ze snel opknapt. @Nare onderwerp, dat sla ik even over in mijn reactie als je t niet erg vindt. @Hier: ongi zet niet echt door. minimaal bloedverlies. nouja, ook prima maar liever idd 2-3 dagen 'echt' dan 8-10 dagen bijna niks... waar t vast weer op uit zal draaien, zucht...
Haha ik zie het al voor me haha. Bandjes om en je ziet alleen nog de golfslag van spartelende beentjes en Mummel is weg Ik heb Druif eigenlijk ook altijd ''los'' gelaten. Inmiddels zit hij ook niet meer aan de dingen waar hij niet aan mag zitten (meestal dan.. ) Haha mooie actie van de pedaalemmerzakken.. je moet hem eens een toiletrol geven haha, dat is pas feest! Wil er niet teveel over zeggen, maar volgens mij noemen ze het pijnlijk lang een miskraam.. Heb ook niet echt behoefte om het uit te zoeken verder Druif heeft ze ook al een paar maanden om. Heel handig, want we gooien hem regelmatig va de kant in het water en dan schiet hij van kopje onder zo de lucht weer in naar boven haha. Uk ik hoop dat het alsnog ''lekker'' doorzet!
Eten boef, druif en mini niet meer alles op wat ze tegen komen trouwens? Mummel eet echt alles op (behalve avondeten dan ) wat ze tegen komt...
En dan klagen dat ze slecht eet Ja hij stopt alles in zijn mond maar op zich ligt er niets giftigs op de vloer ofzo.. Ik heb Druif vanaf dat hij 6/7 maanden is en flink begin te tijgeren nooit meer in de box gehad eigenlijk. Kijken jullie het programma draagmoeder gezocht? Is terug te zien op uitzendinggemist. Nog steeds buikpijn
@ naar onderwerp; eeeehm, ben ik er te ver op doorgegaan? Ik vind het ook absoluut geen fijn gespreksonderwerp hoor Laten we maar heel hard hopen dat niemand van ons ooit zoiets hoeft mee te maken! *denkt even hard na of ik dit onderwerp ook gestart ben?* @ Nieke; super van je mooie echo, heerlijk om beebje te kijken en idd helemaal mooi in beeld. Lekker geslapen dus vandaag, gewoon aan toegeven hoor! @ Uk; erg vervelend van je half-half ongi. Hopelijk zet het goed door en duurt het niet te lang. @ Spikkeltje; ook jij gewoon toegeven aan je vermoeidheid! Leuk om het 1 juli aan je familie (USA) te vertellen @ Bloom; geweldig verhaal van Boef, lekker aan het boeven als mama even niet oplet. @ zwemmende kindjes; ik ben zo benieuwd wat Kyara er over 4 weken op onze vakantie van vindt! Wij hebben zo'n geel ding waar ze in kan zitten, gekregen van mijn broer. @ weekend; geniet er lekker van meiden! En zondag is het moederdag Voor Spikkeltje en mij de eerste moederdag als mama. Voor Nieke en DeLi als mama to be en voor JuJu, Bloom, Uk en Loki de 2e moederdag, nice!!! Liefs, Laris
@ JuJu; draagmoeder gezocht heb ik van de week een stukje van gezien. Met een homo stel en een moeder die haar kleinkind wil dragen, toch? Ga het binnenkort terug kijken op uitzending gemist. Is het 1 deel, of heeft het steeds een vervolg? En die buikpijn, ik zeg, innesteling!
Nee Larissa ik begon over het verliezen van een kindje. Je bent er niet te ver op door gegaan, ik ben gewoon een struisvogel wat dat betreft En die gele band (Hema?) was hier groooot succes! Ja daar gaat het over. Heb net aflevering 2 gezien (innesteling? ik denk buikgriep )
Oke, dus ik moet dan nu 2 delen gaan kijken om up to date te zijn? Vind het wel interessant, heb zelf ook vaak gedacht om draagmoeder te zijn. Als mijn zus het nodig had gehad, had ik t zo gedaan! Gelukkig voor haar heeft ze zelf 2 gezonde kindjes op de wereld kunnen zetten. Maar als er een vriendin bij me zou aankloppen met de vraag, dan zou ik er zeker over na willen denken! Zoals die vrouw die het voor haar dochter doet, ik zie mezelf dat opzich wel doen, maar je weet het altijd pas zeker als het echt aan de orde is. Geen idee waar de gele band vandaan komt, maar is zo'n grote band met zitje erin. Ennuh, soms zou ik wel eens een struisvogel willen zijn, OVERAL over nadenken etc is ook niet altijd fijn...