Haha nee hij pakt het op en zegt "ta" en geeft het aan mij Gelukkig is die in-de-mond-stop-periode voorbij, al probeert hij het soms nog wel met 'nieuwe' dingen, even kijken of het eetbaar is. Maar als ik iets lekkers zit te eten weet hij heel goed dat het eetbaar is en wordt hij enthousiast, en dan weer verdrietig als hij geen stukje chocola krijgt ofzo Hier ook nog steeds een avondeten probleem. het komt in fases. gaat vanzelf weer beter!
Haha geweldig, vuiltjes aanrijken! Ik krijg sinds een maandje of 1,5/2 wel dingen in mijn hand uit haarzelf of als ik het vraag; zo lief! Wanneer komen de eerste verstaanbare woordjes eigenlijk? Mummel brabbelt vanalles maar kan er geen echte woorden aan linken. Alleen "da" is heel duidelijk (iets aanwijzen).
Ik geloof niet dat ik een snelprater heb, maar was zelf ook extreem laat vroegah. Hier zijn alle poesjes ""JuJu"" (grijns), hij zegt papa (ook tegen mij, zucht), aaaaai, ohoh (als in oeps), thee (als in drinken) en dat was het wel geloof ik. Hij kletst wel aan een stuk door..
Zomaar - Marco Borsato Door de liefde verblind k Heb iets goeds gedaan Dat ik dit verdien Want zomaar weten mijn ogen Dat het een wonder is wat ze zien Songteksten.net - Songtekst: Marco Borsato - Zomaar Bij deze beloof ik: Komt het geboortekaartje als ik ehh zomaar zwanger ben deze ronde hahaha
aaaaaaaaaaah (aai - poezen hier...) ie-ie (piep-piep als ik zijn shirtje optil en hem in zijn buikje prik, dan loopt hij daarna al ie-ie-end door de kamer) tap-tap (stappestap) toen we aan het oefenen met lopen waren en dat zegt ie nu van zijn knuffels ta! (poes!) ta? (hebben!) ta (papa komt er aan) ta... (alsjeblieft) taaahhh (dank je wel) taaahaaaahhhh (geef nou!!!) enneuh, dat was het zo ongeveer. ja, natuurlijk mama en dada (papa lukt nog niet) en als ik zeg "zeg eens AAAAAA" (om kiesjes te tellen) dan zegt hij ook heel lang AAAAAAAAAAAAAAAAA
ik mis iets hier............... zwanger? wanneer nod/testen? bluh ik heb veel gemist tijdens mijn werkweek! geheugen is een zeef terwijl ik wel bij heb ge(probeerd te)lezen!
Uk; Haha, ja JuJu is misschien wel Zomaar zwanger, knap hè! Drukke week gehad dus? JuJu; Wc-rol had ie ook al uitgevonden ja.... Alleen dan in 1000 kleine stukjes en dat lukte bij de pedaalemmerzakken niet! Alleen dat geluid hè, dan is een stuk mooier dan een wc-rol! Loki; Boef stopt eigenlijk nog vanalles in zijn mond... Maar volgens mij is dat meer aandacht vragen, want hij weet dat ik het er dan weer uit kom halen... Vorige week toen we op zolder bezig waren met hout, lag er door het hele huis hout. En ik elke keer maar stukjes hout uit zijn mondje vissen! Hij sabbelt trouwens alleen op iets dat niet eetbaar is. Broodkruimels en etensresten gaan wel weg... Voordat ik ze er weer uit kan halen... Nieke; Heerlijk, zo'n poos slapen! Was je studie zo saai? Larissa; Nee, idd, JuJu was het onderwerp gestart en wij gingen er op door. Ik stelde een vraag en daar gaf jij gewoon netjes antwoord op! Niets aan de hand! Vind jij het trouwens ook zo héérlijk dat je geen weekenden meer werkt? Ego; Vanmorgen tot 9.15 uitgeslapen. Boef is met papa naar de doe-het-zelf en ik kan eigenlijk niets anders dan zitten. Bij even staan of lopen heb ik het gevoel dat mijn onderkant eraf gerukt wordt... . Zo'n gevoel had ik ook altijd de eerste dag van m'n ongi en had ik ook tot een paar weken na de bevalling, maar nu is het erger! Heb het wel vaker, maar dan als ik al heel wat gedaan heb en nu ben ik pas net opgestaan! Vaak gaat het wel weg met een poosje zitten/liggen, dus dat gaan we dan maar doen!
@ Uk; geweldig hoe mama weet welke soort 'ta' wat betekend Klinkt echt super schattig! Kun je dit weekend beetje bijkomen van je drukke week? @ JuJu; mooie tekst van Marco Borsato! Hij heeft wel hele mooie liedjes vind ik, alleen sommige zo uitgekauwd... Wanneer is je NOD eigelijk? @ Loki; Kyara stopt eigelijk op dit moment niet zoveel in haar mond. Wel blokjes waar ze mee speelt, maar liever gooit ze het hard en ver weg. Verder ligt hier eigelijk niks op de grond (ben echt een schoonmaak freak, als ze heeft gegeten aan tafel kom ik gelijk aanzetten met de kruimeldief voor de kruimels ) Verder heb ik een vrij grote ruimte gecreeerd waar ze vrij kan spelen, zonder dat ik haar steeds hoef te corrigeren omdat ze er niet mag komen. Werkt voor beide prima! @ Spikkel; heb je de vk of gyn eigelijk al gebeld (heb ik even gemist volgens mij...) Vind het nog steeds zo gaaaaf dat je ZWANGER bent!!! @ Bloom; ach meis, wat ontzettend balen toch weer van je bekken Probeer maar rustig aan te doen en hopelijk trekt het nog wel wat weg vandaag! Ik vind het trouwens echt zo heerlijk dat ik vaste dagen werk en geen avond-weekend-nacht meer! Mijn werk is dan wel niet een mega uitdaging, maar ik geniet van elke vrije dag met Kyara, van mijn man en kind in het weekend en zelfs op de dagen waarop ik wel werk ervaar ik geen stress. Hoe fijn is dat?! @ Nieke; weet je al wanneer je mama weer naar huis mag? Hopelijk is ze morgen met moederdag thuis! @ Loki; kun je eigelijk deze cyclus nog zwanger worden, of ben je al voorbij je ei? @ DeLi; hoe is het met jou, kun je een beetje bijkomen dit weekend? @ bekken klachten; heup gaat weer een stuk beter Erg fijn, maar ook vaag, want ben nog niet eens bij de mensendieck therapeute geweest... Rug / nek zit wel helemaal vast en afgelopen week elke dag begonnen met een Advil capsule tegen de pijn. Hoop dat ze me daar toch wat tips oid voor kan geven en ik ga zeker wel bespreken bekken-zwangerschapswens. @ JuJu; hoe is het eigelijk met je buren die zo'n ruzie maken steeds (met kleine kindje)? @ Bloom; hoe is het met jouw vriendin die zo ziek is geweest? En met je mama? @ hier; Kyara ligt een uurtje te slapen, als ze wakker wordt een broodje eten en dan richting het dorp. Moederdag cadeautje kopen voor mijn mama en gewoon even lekker buiten zijn. VRAAGJE; wie van jullie is wel eens bij Centre Parcs Port Zelande geweest en enig idee welk huis nummer je toen zat of waar in het park ongeveer het huisje lag? We gaan er over ruim 4 weken heen en zit te twijfelen om een voorkeur aan te geven. Huisje wat we nu toegewezen hebben gekregen ligt beetjeafgelegen zeg maar. Voorkeur kost alleen geld, dus vraag me af of het 't geld waard is... Liefs, Laris
Larissa; Met mijn mama gaat het goed, lief dat je ernaar vraagt! Ze stond van de week stuk met haar scootmobiel en is toen door het dorp helemaal naar huis gelopen en dat ging goed! Heel bijzonder voor mijn moeder! Met vriendin gaat het lichamelijk erg goed, maar ze hebben nog een erg lange, onzekere weg te gaan en dat maakt het erg moeilijk allemaal! Sinds ik in de ziektewet zit, werk ik de weekenden niet meer en vindt het echt heerlijk! Zit zo sterk te denken om na m'n verlof wat anders te gaan zoeken, maar eigenlijk vind ik het ook nog zó leuk! Moeilijk... Fijn dat het met je klachten beter gaat, maar wel vreemd waar ze nu dan ineens vandaan kwamen?? Therapeute kan nooit kwaad, een nek die vastzit is natuurlijk ook niks! Ik ben 1x in port Zelande geweest, maar geen idee welk nummer meer... Was vrij afgelegen weet ik wel, maar mijn ervaring op zo'n park is dat je eigenlijk zo overal bent. Voor de rust zit ik dan liever ook afgelegen!
Wauw Bloom, wat super goed van je mama!!! Trots zijn mag! Fijn om te horen dat je vriendin lichamelijk weer echt de goede kant op gaat, maar psychisch, ja, dat is vaak een heel ander verhaal helaas... Ik vind het nog steeds zooo oneerlijk dat ze straks ook niet mogen adopteren, ze zouden vast geweldige ouders zijn! Niet meer werken in het weekend is heerlijk, maar jij merkt het waarschijnlijk wel aan je ORT? Ik probeerde altijd al overal zoveel mogelijk onderuit te komen dus daar heb ik zelf weinig last van gehad toen ik van baan veranderde. Moeilijk om te kiezen wat je gaat doen; blijven met onregelmatigheid of wat anders met regelmaat. Misschien als klein boefje er straks is dat je het ineens zeker weet?! Gek van mijn bekken / heup klachten he? Ze komen en ze gaan sinds mijn bevalling... Bespreken met haar kan nooit kwaad en die nek / rug, ja dat is gewoon vervelend. Ik hoop op wat goede tip / oefeningen! Wat je zegt over dat je op een park overal zo bent is natuurlijk wel waar. En als Kyara moet slapen, dan is een beetje rust inderdaad ook wel fijn... Knuf!
Laris: ben donderdag bij de HA geweest en zal loop van de nieuwe week wel bericht krijgen. We zijn ook erg blij hoor.. hahaha Wilde vandaag even neuzen bij de hema naar baby kleertjes.. maar we hebben het zo druk vandaag dat het gewoon niet gelukt is.... Dit is de laatste zomer dat we met de caravan weg gaan. Daarna verkopen we hem. Campingbedje wil amper. Dus moeten wat bedenken voor J. Laat staan om volgend jaar met baby en peuter weg te gaan...Dus dan maar gewoon sta caravan huren, heb je meer ruimte....En toch ietsje goedkoper, je betaald geen winterstalling, je hebt geen extra bezine kosten met het trekken van zo'n ding... Ach in de toekomst kan het wel weer, als de kids oud genoeg zijn om of in eigen tentje of in een cabine aan de voortent vast..... Meiden, ik ga verjaardagkado inpakken... Juju: wat een mooie foto op fb geweldig. Uk: oja was ook zo....nou ja dan word jij zomaar zwanger na het verwijderen van dat ding Bloom: ervaar jij de zwangerschap anders dan bij boef?? Ook de 1ste trimester? xx
zittend heen en weer wiegen op muziek? ik vind dat zo schattig! mini zit nu heel geinteresseerd naar de tv (kinderfilm) te kijken. net was hij rondjes aan het wandelen rondom de woonkamer. lief! kletst me de oren van de kop wanneer hij even geen interesse voor de tv heeft. geen flauw idee wat neh-neh-neh-neh-neh betekent maar hij kan het op allerlei manieren zeggen @Hier: is dit een ongi? wijt het maar aan de mirena... de klachten vooraf waren in ieder geval vrij heftig. lekker chago en geirriteerd, buikkrampen etc. nouja dat weet ik in ieder geval dat dit wel een ongi is
Uk; Lief hè, die reactie op muziek van die kleintjes! Als ik jouw verhalen zo hoor, denk ik toch maar dat ik weer voor de pil ga... Heb ook gedacht aan de mirena, maar ik ga toch liever voor meer zekerheid. Niet wat betreft anticonceptie dan, maar meer voor wat ik kan verwachten qua ongi... Spikkel; Vanaf moment 1 is deze zwangerschap totaal anders... Was bijna niet misselijk en als ik het was, was het echt bij vlagen. Wel veel meer moe. Pijnlijke borsten, de eerste twee weken helemaal niet, begon toen pas te komen, maar is nog lang niet zo erg als bij Boef. Ze zijn ook nog lang niet zoveel gegroeid. Ik lekte bij Boef al melk met 17 weken, nu nog helemaal niet. Heb nu vaker last van een lage bloeddruk, had ik bij Boef minder. En natuurlijk de bekkenklachten die nu veel erger zijn. Zo, da's wel een aardig rijtje dacht ik zo! Larissa; Ik hoop maar dat ik na Boefje inderdaad wat beter weet wat ik wil... Nou ja, eigenlijk weet ik dat natuurlijk wel. Regelmaat, maar hoe combineer ik dat met ambitie en oppas?
Haha, ik geloof trouwens dat JuJu haar vrijgezellenfeest heeft vandaag en dat ze niet naar de Noppies outlet is geweest!