gestopt met de pil in september 2009. Deel 4

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door spikkeltje, 20 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Uk2011

Uk2011 Niet meer actief

Ja in het begin was het echt een rommeltje, zie onderschrift. maar nu begint er wel wat regelmaat in te komen. ze zeggen dat je het een half jaar moet geven om je lichaam er aan te laten wennen. bij mij was het inderdaad een half jaar (of iets langer) met tussentijdse spotting, of lange (lichte) ongi. tussendoor een keer een heftige ongi. Maar als het nu wegblijft of heeeeeeeel licht is elke maand, dan kan ik daar wel mee leven.
    Voor ons was het ook niet de bedoeling om na een jaar weer voor een tweede te gaan, dus de keus voor langere termijn anticonceptie (mirena is 5 jaar geloof ik) was wel vrij snel gemaakt. daarnaast ook het feit dat er maar heel weinig hormonen in zitten en wanneer hij eruit gehaald wordt ik niet hoef te ontpillen of wat dan ook. dat is ook wel fijn. hoewel het na 13 jaar pil ook meteen regelmatig was bij mij.

@Hier: mini heeft zich voorbeeldig gedragen vandaag. Vanmorgen om 8u heeft manlief hem een flesje gemaakt en daarna is hij nog lekker gaan spelen en weer gaan slapen. Om 13:30 (!!!!!!!) begon hij weer wat geluidjes te maken en werd ik ook wakker. OMG ik heb echt lang geslapen vannacht!!
    Om 16:00 heb ik hem op bed gelegd en hij heeft weer 2 uur geslapen. Gaf mij even mooi de tijd om met de plantjes bezig te gaan. Net toen ik het laatste zaadje (voor JuJu) in de grond stopte, hoorde ik weer wat blije kreetjes :)

Nu eerst even rustig zitten en dan over een half uurtje eens een grote pan pasta maken, dan kan ik ook weer wat bakjes invriezen voor de komende week ;) (koken na een drukke werkdag is niet mijn hobby)

2. spikkeltje

spikkeltje Niet meer actief

Bloom: ja dat heb ik nu ook. Heel anders bij J...heel moe overigens..pfff. Me moeder zag het aan me. Dus maandag gaat J daar de hele dag heen. Ik ga sporten, huis en wat rommelen en wat slapen... Misschien dat hij a.s donderdag nachtje gaat logeren...Wil het liever niet, maar wil me ook even opladen, als het helpt.
    Wil ook het huis weer helemaal in orde hebben. Zodat ik gewoon bij kan houden en dat als het een keer blijft liggen dat het de volgende dag kan.

Juju heeft hopelijk en gezellige dag. Ze zag er leuk uit op de foto:D:D.. ow was dat deze zaterdag die kledingshoppen? dacht volgende week hahaha,, kan het ook niet allemaal bij houden;)

Uk: erg handig hoor, flinke grote pannen maken en invriezen (het eten dan) doe dat geregeld... erg fijn

Hier:
    J mocht al stoppen met de fles en dan gewoon melk. Maar omdat ik nog een pak poeder had staan, dacht die maar op maken. alleen s avonds nog. Nou hij wil het gewoon niet meer. Dit is de derde avond al zonde flesje. Hij wil ook geen pap..En toch slaapt hij lekker tot half 10 max..HAd ik niet verwacht, dahtt hij komt wel eerder.. Maar nee hoor...

Dus van de week toch maar de flessen opruimen...Hij drinkt graag uit de beker of ja ja sinds kort uit een rietje;)

En hoop dat borstvoeden straks wel lukt, we gaan het weer proberen:D:D

3. Mama Larissa

Mama Larissa Fanatiek lid

11 aug 2009
    3.946
    1
    0
    Mama zijn en 3 dagen per week werken
    Noord-Holland
    @ Spikkel; jij beschrijft het camperen en het enige wat ik kan denken is; dat is zooooooooo niks voor mij! ;)

Jammer dat je niet even naar de HEMA kon vandaag om voor de baby te kijken. Gelukkig nog heeeeeeel lang de tijd!

Hoop voor je dat BV dit keer langer lukt, maar je hebt bij J ook alles gegeven wat mogelijk was toch, dus niet schuldig over voelen hoor!

Vervelend trouwens dat je nu al zo moe bent, beetje standaard hier onder de zwangere :p Ik weet dat ik wel moe was 1e trimester, maar daarna gelukkig niet meer.

Wat goed dat J 's avonds geen flesje meer nodig heeft en dat hij uit een rietjes beker drinkt. Kyara drinkt nog 3x per dag een fles melk (ontbijt = 200cc opvolgmelk, bij haar lunch een broodje en 150cc koemelk en voor het slapen gaan 200cc opvolgmelk. Koemelk krijgt ze al vanaf 9 maanden, omdat ze ook kwark kreeg, dus wist al dat ze geen koemelkallergie had.
    Grappig dat J de opvolgmelk nu ineens niet meer wil :)
    Hier trouwens nog geen andere manier van drinken dan de fles, de tuit beker gooit ze weg, vindt ze niks, hahaha!

@ Bloom; hele andere zwangerschap nu zo te lezen. Maar geen ander geslacht. Grappig, want dat zou je misschien wel verwachten ;)

@ Uk; toch wel vervelend dat je niet helemaal hoogte krijgt van je cylcus. Maar lijkt nu toch wel redelijk regulair te worden he.
    Wat jij nu ervaart is wel precies de rede van mijn keuze toen voor koper ipv mirena. Maar goed, sowieso niet echt een goede keuze, aangezien wij wel snel voor beeb2 wilde gaan (wist ik toen al).

Lekker bezig met de groente plantjes las ik op FB, goed werk!

En laaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaang geslapen, pfoe he!!! :$

@ JuJu; have fun met je vrijgezellefeest. Super leuk dat je zo verrast bent!

@ hier; net de 2 afleveringen van 'Draagmoeder gezocht' gezien op Uitzending gemist.nl Heb zitten huilen toen de 2ling werd geboren en dacht toen; oke, dat ga ik emotioneel nooit trekken... Gelukkig heeft niemand in mijn vriendinnenkring het nodig ;)

@ hier; Kyara heeft een super vrolijke dag gehad vandaag, wat een heeeeeeeeeeeerlijkheid!!! (heb mijn meisje weer terug zoals ik haar ken) :D Vanmorgen 7.45 uur wakker, later 1 uur en 45 minuten geslapen (is erg lang voor haar doen) en toen super gezellig in de wagen in het dorp. Toen we weer thuis kwamen heeft ze eerst nog lekker gespeeld voordat ze naar bed ging. Vanavond heerlijk zitten eten (doet ze eigelijk altijd, alleen met doorkomende tandjes deed het soms pijn...) en fijn in bad geweest (wat een geniet moment is dat toch elke dag weer, papa en mama zijn er altijd samen bij en vinden het net zo fijn als Kyara!)
    Kortom; top dag met man en dochter!

Liefs,
    Laris

4. Mama Larissa

11 aug 2009
    3.946
    1
    0
    Noord-Holland
    #704 Mama Larissa, 12 mei 2012
    Laatst bewerkt: 12 mei 2012
    @ Loki; jij hebt een aantal leuke badpakjes en zwembroekjes voor Mummel, maar komt de zwemluier daar dan niet aan alle kanten onderuit? Lijkt me geen gezicht eerlijk gezegd, terwijl je zulke leuke badkleding hebt die je kunt kopen. Ik twijfel nog over weg werp zwemluiers of een zwemluier-in-zwembroekje...

Vraagje; Kyara slaat zichzelf sinds kort wel eens met beide handjes tegen haar hoofd. :( Herkent iemand dit? Ik vind het er zo zielig en ook wel een beetje gek uitzien, maar ze lijkt er zelf geen last van te hebben...

Verlatingsangst; soms als ik weg loop (of de leister op het kdv) dan begin Kyara hartverscheurden te brullen, herkenbaar? Ik vind het zo zielig, maar ze moet ook leren soms even 'alleen' te zijn, toch?!

Liefs,
    Laris

5. Nieke84

Nieke84 Fanatiek lid

18 jan 2010
    1.537
    0
    36
    Lieve meiden,
    Allemaal een hele fijne moederdag!!!

6. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Allemaal herkenbaar Larissa :) Druif zit nu in de verlatingsangst fase. Of eigenlijk weer, het was over..

Uhh Bloom het is niet helemaal gelukt met Noppies ;) Gisteren feestje gehad, was erg gezellig maar ben nu bont en blauw en uitgeteld..

Even nadenken hoor..
    Bloom: Bekkenklachten klinken niet goed :( Idd een heel andere zwangerschap dan bij Boef zeg. Heb je nu al vervangend werk?

Uk: Nee niet zwanger hoor :D Denk ik.. NOD: zie onderschrift ;)
    Tnx voor de plantjes!!! Denk even na over wat je terug wil ervoor..

Spikkel: Jee, zwanger! Moe dus.. ja dat was ik tot een week of 17, denk dat het wel pittiger is als je nog een kleine hebt.

Larissa: Met de buren gaat het wel, ze gaan in relatietherapie maar heb ze eigenlijk sinds koninginnedag niet meer gesproken.. houd de boot een beetje af als ik eerlijk ben. (het sleurt zo mee).

Verder zeur ik standaard om buikfoto's ;)

Hele fijne moederdag meiden! Heerlijk, allemaal een kindje of een kindje in de buik. Super :)

7. Mama Larissa

11 aug 2009
    3.946
    1
    0
    Noord-Holland
    Hahaha JuJu, wij hadden al zo'n vermoeden door je foto op FB :p Lekker verrast dus en gezellig gehad, mooi zo!

Ik vind het slaan wat Kyara doet er echt een beetje gek uitzien. Het is niet hard, meer wapperen met haar handjes wat dan tegen haar hoofd komt, maar moet ik er wel of geen aandacht aan besteden? Las ergens dat het negatief om aandacht vragen kan zijn, maar heb meer het idee dat ze gewoon aan het ontdekken is wat ze allemaal kan met haar handen en hoe alles voelt...

Snap wel dat je de boot een beetje afhoudt met je buren, kan inderdaad erg meeslepen en eerlijk is eerlijk, niemand heeft daar altijd zin in ;) Wel goed voor ze dat ze in relatie therapie gaan!

Donderdag je NOD dus, toch wel spannend vind ik hoor!

@ iedereen; hele fijne mama (to-be) dag, ik vind het zo super dat dit jaar iedereen een kindje heeft (in of buiten de buik) en 2 van ons zelfs allebei, TOP!!! :D

Vanochtend lekker verwend door man & Kyara. Ontbijtje voor me gemaakt, Kyara piepte 2x vanmorgen om haar speentje en toen is man-lief eruit gegaan (meestal doe ik het, omdat ik altijd gelijk wakker ben als ik haar hoor) en Kyara heeft lekker geslapen tot 8.15 uur! Heb een zomer shirtje gekregen, een romper met I * mama en een frutsel wat Kyara heeft geverfd op het kdv. Ook een lief kaartje, dus ben helemaal verwend! Geniet vandaag nog extra van Kyara (kan dat?) want door haar komst ben ik eindelijk echt een 'mama' geworden *beetje emo*

Fijne dag allemaal meiden, enjoy!!!

Liefs,
    Laris

8. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Hier ging het vanzelf over. Hij heeft het nog een tijdje gedaan als hij zijn helm opheeft op de fiets. Dat klinkt grappig denk ik.
    Ik ben eigenlijk helemaal niet emo, heb niet zoveel met moederdag :D Behalve dat cake versieren hier een traditie wordt hebben we besloten :D

Er volgen nog wel wat foto's op FB van het vrijgezellen denk ik. Was erg gezellig. Heb hele lieve mensen om me heen blijkt maar weer :) (en daar word ik dan wel een beetje emo van)

9. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Oh en ik vind donderdag niet zo heel spannend :) Heb er in ieder geval geen rekening mee gehouden dat het raak zou kunnen zijn gisteren en mezelf vol overgave op de wipe-out-baan gestort ;)

10. Loki09

Loki09 VIP lid

2 okt 2009
    7.631
    2
    38
    Brabant
    Ja je ziet het wel maar ik heb me er eigenlijk niet zo aan geergerd?
    Tipje: De hema heeft zwempakjes met korte pijpjes, dan zie je ze zeker niet! :D

Morgen maar eens uit op nieuwe zwemluiers, XS zal wel voort te klein zijn ;). Volgende week lekker zwemmen in het subtropische zwemparadijs :cool:

Fijne moederdag allemaal! Hier lekker een ontbijtje op bed gekregen een tekening van papa en mummel samen (de hartjes waren van papa, denk ik :p) en een knutsel van mummel van het KDV (theepotje op karton gevingerverfd). Kado "moest ik zelf maar gaan halen, dan was het zeker goed". Mijn romantische vriend, whahaha ;). Oftewel, nieuwe vrijbrief om te shoppen volgende week in zeeland ;).

11. Loki09

Loki09 VIP lid

2 okt 2009
    7.631
    2
    38
    Brabant
    Hahaha ze hebben je goed tuk gehad Juju, ben benieuwd naar meer foto's, wipe out toestellen lijken me gaaaaf!

12. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Hee een theepotje heb ik vorig jaar gehad Loki :) Leuk!
    Er zijn geweldige foto's gemaakt, eentje waarbij ik in de lucht vlieg (op weg naar de grond ;)) o.a.

13. Mama Larissa

11 aug 2009
    3.946
    1
    0
    Noord-Holland
    Klinkt echt als een gezellig en geslaagd feestje JuJu, super om zulke lieve mensen om je heen te hebben!
    En ook wel goed dat je je niet hebt ingehouden ivm heeeeeeel misschien een beebje aan boord. Die kan daar wel tegen hoor!
    Foto's; jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa, ik ben voor! :D

@ Loki; wat een mega lieve foto van Mummel in het zwembad. Dat badpakje heb ik gezien, net als het zwembroekje daarvan en zwembroekje + topje. Maar die luier er onder uit, ik vind dat toch afdoen aan de mooie outfit ;) En wat ik me dan afvraag, is het echt beschermend in het water (dat er dus niks lekt)? Ik vind dat zo moeilijk te geloven ;)

@ hier; net terug van mijn mama (en papa). Was er met Kyara heen, terwijl man-lief naar zijn moeder ging (ik had geeeeeeeeen behoefte om daar heen te gaan!!!) en we hebben het super gezellig gehad. Wat is Kyara toch lief en wat zijn opa & oma toch gek op haar *dat straalt er aan alle kanten vanaf* sweet!

Nu ligt ze heerlijk te slapen sinds iets over 15.00 uur en man komt ook zo weer gezellig thuis.

Liefs,
    Laris

14. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Goed opgelost Larissa!
    Haha de fotos volgen txt vast op FB vrees ik ;)

Zwembroekjes: geen idee of het poepn tegen houdt, Druif heeft nog nooit gepoept onder water. Plas loopt er in ieder geval wel gewoon door (en ja, dat is ervaring.. ;))

15. spikkeltje

spikkeltje Niet meer actief

Hoi dames,

Leuke moederdag gehad?? Ik heb douche spul gekregen. Nog geen knutselwerkjes, ja dan moet ik dat zelf doen. Maar me mooiste moederdagkado is toch.........baby. Ook al is de test afgelopen week gedaan...

Vanmorgen gebruncht en daarna nog op verjaardag van nichtje die morgen 2 word.

Juju: klinkt erg gezellig...leuk leuk:D:D

Leuke moederdagkado's lees ik hier al.
    Uk: je kon je niet bedwingen met uitpakken las ik op FB??

Vanmorgen ga ik weer echt even normaal reageren op iedereen.
    Afgelopen week wat warrig in me hoofd, daardoor vergeet ik de dingen..sorry..

Maar bijna de meeting.. joehoe.....heb er zin in.

tot snel dames

16. Mama Larissa

11 aug 2009
    3.946
    1
    0
    Noord-Holland

Eeeeehm, bah?! :p Hahaha, dan kan ik net zo goed Kyara zonder luier laten zwemmen, toch?!
    Vind het lastig hoor, maar over 4 weken is het wel zover dat we op vakantie gaan en voor het eerst gaan zwemmen met haar...

Heel begrijpelijk, is ook een geweldig cadeau! 5 weken vandaag :D

Fijne avond meiden!

Liefs,
    Laris

17. Loki09

Loki09 VIP lid

2 okt 2009
    7.631
    2
    38
    Brabant
    Er schijnen maar weinig baby's te zijn die onder water poepen, daar is de zwemluier voornamelijk voor. Sommige zwembaden verplichten het zelfs!

Ik kan me vreselijk storen aan een niet-perfecte outfit, maar dit vind ik niet zo'n groot drama eigenlijk :p. Maar die met pijpjes is dan voor jou dé oplossing, hoor :D

Mummel nog even v de afgelopen dagen (we dwalen al weer van ons outfit showen af :p)

Gister in Feetje jurkje (hema maillot en romper). De achterkant is zo stoer "Ooh la la" staat er op :p

18. Loki09

Loki09 VIP lid

2 okt 2009
    7.631
    2
    38
    Brabant
    En vandaag in Z8. Vind het een super leuk jurkje maar ze is er eigenlijk nog ietsjes te smalletjes/klein voor...

19. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Ze is weer prachtig Loki! Vind ze haar speel uhh watisheteigenlijk? ding leuk?

Larissa een zwemluier is vaak verplicht, en terecht want drijvende drolletjes wil je niet tegenkomen in het zwembad natuurlijk ;) Urine wordt wel opgeruimt door het chloor..

Spikkel dat is het mooiste kadootje!!! :) Wij doen niet aan kadootjes met vader en moederdag. Dus aan de knutsel.. vorig jaar kreeg ik een bilafdruk van Druif van papa en dit jaar een versierde cake (met happen eruit haha, Druif lust wel cake)

20. Mama Larissa

11 aug 2009
    3.946
    1
    0
    Noord-Holland
    He gatsie, nee, dat lijkt me ook niks nee. Dus een zwemluier van de ??? Etos, Kruidvat, Huggies, AH :( en dan een gewoon zwembroekje er over heen?
    Heb nu een zwembroekje van Noppies in beeld (zelfde soort als het badpakje van Mummel) maat 80, maar hoe moet je de maat inschatten, want het moet wel een beetje strak vallen denk ik?

Loki; dat jurkje van Z8 heb ik ook al naar zitten kijken, vind die stippels geweldig (ook de rokjes en de leggings van die lijn!) Jullie meisje is mooi en stoer!
    Dat roze ding waar ze op zit toevallig gister bij de Bart Smit zien staan. Ziet er stoer uit, maar ja, wat is het eigelijk inderdaad, hahaha.

Deel Deze Pagina