gestopt met de pil in september 2009. Deel 4

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door spikkeltje, 20 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Loki09

Loki09 VIP lid

2 okt 2009
    7.631
    2
    38
    Brabant
    Klopt! Had het wel gelezen maar vergeten te reageren! Ik snuif zout opgelost in water :)
    Niet alle neussprays mogen met borstvoeding, toch?

2. Loki09

Loki09 VIP lid

2 okt 2009
    7.631
    2
    38
    Brabant
    Die pedaalemmer zakken foto's zijn echt lache :D Dat vond hij zelf duidelijk ook!

En beep al bijna 400 gram! Wel gek dat ze nu nog zóveel groeien voor ze eruit komen he?

3. Bloom24

Bloom24 Fanatiek lid

16 nov 2009
    2.755
    0
    36
    Ja, Boef vermaakte zich er prima mee! :)
    En mama ook, toen ze alles weer moest oprollen...

Gewicht boefje... Ja, echt gek, waarschijnlijk komt er nog zo'n 3,5 kilo bij en nu lijkt het al heel wat! :)

Ik weet trouwens niet welke neusspray er mag tijdens bv, even niet over nagedacht ook... :)
    Maar zou het echt eens nagaan, zoutoplossingen werken echt niet bij een verkoudheid zoals jij die hebt/beschrijft...

4. spikkeltje

spikkeltje Niet meer actief

NOD Mei
    24/5 Loki09

Afspraken:
    15/05: Spikkeltje CB, prikjes // Bloom verloskundige
    16/05: spikkeltje MvM
    18/05: Loki09 weekendje Zeeland & JuJu testhaar bruiloft
    23/05: DeLi 20 weken echo
    25/05: JuJu trouwringen ophalen
    26/05: MEETING!
    29/05: Larissa CB
    31/05: Hiep hiep hoera J is dan 1 jaar
    08/06: JuJu notaris
    09/06: JuJu saunadagje
    11/06: Larissa op vakantie!
    18/06: Larissa terug van vakantie...
    21/06: JuJu trouwlocatie versieren
    22/06: Kyara wordt een dreumes! & JuJu trouwen!
    23/06: Kyara's big birthday party!!!
    04/08: Loki09 op vakantie

Zwanger
    Bloom (jan '12 positief getest) 21-09-2012
    DeLi (feb '12 positief getest) 09-10-2012
    Nieke (apr '12 positief getest) 12-12-2012??
    spikkeltje (mei'12 positief getest) 13-01-2013??

Bevallen
    Marcha: 26/08/2010 Justin Ryan (2690gr, 47cm)
    JuJu81: 04/01/2011 "Druif" (3760gr, 51cm)
    Bloom: 09/01/2011 "Boef" (4096gr, 54cm)
    Uk2011: 29/01/2011 "Mini"
    Loki09: 04/05/2011 "Mummel" (2950gr, 49cm)
    Spikkeltje: 31/05/2011 J (3440gr)
    Larissa: 22/06/2011 Kyara Jade (3380gr, 50cm)

Vlinders
    Loki09 (feb '10 11+1w, aug '10 10+4w)
    Spikkeltje (nov '10, 9w) I will always love you!!

Poll Bloom: (denkt zelf meisje)
    Jongen: JuJu, Larissa, Marcha, Nieke, DeLi
    Meisje: Spikkeltje, Loki09, Uk2011

Poll DeLi: (heeft zelf al iets gezien, maar zegt nog niet wat)
    Jongen:
    Meisje: Larissa, JuJu, Loki09, Spikkeltje, Nieke, Marcha, Uk2011, Bloom

Poll Nieke: (denkt zelf; twijfelt nog teveel om dit in te vullen)
    Jongen: JuJu, Bloom, Loki09
    Meisje: Spikkeltje, Larissa, Uk2011

Poll Spikkel: (denkt zelf; )
    Jongen: JuJu
    Meisje: Larissa

5. spikkeltje

Woensdagochtend komt MvM. Kreeg net de plekken te horen waar ik de flessen kan omwisselen.. Nooit geweten.. Verloskundigepraktijk oke.. maar bij een bouwmarkt.. grappig... Die heb ik gekozen, kan ik doen wanneer ik wil en bij verloskunidge praktijk zit een hek en die is s avonds als er geen dienst is opslot:( Dus dan maar de bouwmarkt;)

6. Loki09

Loki09 VIP lid

2 okt 2009
    7.631
    2
    38
    Brabant
    Miss dat ik morgen ff naar de apotheek rij bloom, is toch wel nodig ben ik bang..

Hihi een bouwmarkt! Hier bij mensen achter het huis..

7. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Volgens mij kan het wel maar bijv oorkeur niet te kort op een voeding, al vind k het nog een vreemd verhaal want neusspray komt toch niet in je bloed?
    Enne.. je kunt ook bv in je neus doen ;)

8. Mama Larissa

Mama Larissa Fanatiek lid

11 aug 2009
    3.946
    1
    0
    Mama zijn en 3 dagen per week werken
    Noord-Holland
    Bedankt meiden, ik vind het erg leuk om weer echt van dichtbij een zwangerschap 'mee te maken'!

Verder reageer ik vanavond lekker uitgebreid weer op iedereen, maar wilde nu alleen even zeggen tegen Nieke; spannende tijd dus weer voor je mama, ik duim dat alles goed is!!! En hopelijk klopt je gevoel over je toets niet en heb je het gewoon gehaad!

Tegen JuJu zeg ik; dat wordt TESTEN donderdag!!! De mama's die er bij beeb 1 langer over deden hebben hier de neiging om bij beeb 2 veel sneller zwanger te zijn :p dus het kan ZOMAAR INEENS!!!

Later meer meiden, krijg zo vriendinnetje op bezoek die ik bijna 2 maanden niet heb gezien en later vanmiddag mijn zwangere vriendin met haar dochter van 2. Is zo'n leuk meisje en ook altijd heel enthousiast over 'baby kara' ;) sweet!!!

Ow Loki, heb trouwens gister tuniekje binnen gekregen van Noppies Pony Parade en toch ook dat setje via MP besteld met de bijpassende legging en 2 long sleeves :D Twijfelde over de maat van de truitjes, want Kyara heeft nu eigelijk genoeg long sleeves en ik dacht, in het najaar past ze maat 80 niet meer (door haar lange bovenlijfje) MAAR onder dat tuniekje zie je het niet als dat shirtje net ietsje te kort is (SLIM of gewoon koop verslaafd :p)

Liefs,
    Laris

Ps, tuniekje rechts vond ik ook zo cute!

9. Bloom24

Bloom24 Fanatiek lid

16 nov 2009
    2.755
    0
    36
    Larissa;
    De linker vind ik erg leuk!
    Veel plezier met je vriendinnen!

JuJu;
    Als je de spray in je neus doet, komt het in je slijmvliezen terecht en het overtollig slijm slinkt dan. 3 keer raden waar een deel van dat slijm via verdwijnt.... De slokdarm en zo via je maag, darmen, zo je bloed in!

Nasonex heeft een ontstekingsremmende functie, dus ik weet niet of dat icm bv mag. Maar xylometazolinespray mag ook tijdens zwangerschap, dus tijdens bv dan toch ook lijkt me?

10. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Maar toch geen liters te gelijk? Ik bedoel gewone huis tuin en keuken neusspray hoor.. nou goed de apotheek weet vast meer.

larissa wat een schattige tuniekjes!!! Wilde nog even reageren op een ouder berichtje waarin je aangeeft dat Kyara al eerder koemelk mocht omdat ze niet reageerde op yoghurt. Het advies om te wachten met koemelk is niet ivm allergie, want als ze die had gehad dan had ze ook gereageert op jouw bv en later op opvolgmelk. De reden dat koemelk nog niet wordt aangeraden is de belastbaarheid ervan op de nieren (eiwitten en zout) wat eventueel op de lange termijn schadelijk KAN zijn (zal niet op een paar weekjes aankomen natuurlijk).

Enne testen: Nee meis, het is niet mijn baarmoeder ;)

11. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Ik bedoelde dat trouwens niet kribbig Bloom, het staat er een beetje zo.

12. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Bij verkoudheid kunt u neusdruppels of neusspray met zoutwater, xylometazoline en oxymetazoline gebruiken. Er zijn geen nadelige effecten voor de zuigeling.
    Het is verstandig xylometazoline en oxymetazoline niet langer dan 5 dagen achter elkaar te gebruiken.
    Lareb - Veelgestelde vragen bij borstvoeding

13. spikkeltje

mooie kleertjes Laris!! en veel plezier vanmiddag.

loki: heb bij de bouwmarkt nooit een groene kist zien staan. Grappig dus...Zal vanmiddag eens kijken..;)
    Ze vertelde dat hier mensen liever niet bij hun huis willen hebben. ivm privacy. Zelf had ik zoiets, zet het gewoon achter het huis en dan kan het daar weg gehaald worden. Maar dit is ook prima...Maar ik ga niet naar verloskundige praktijk, want daar ken ik genoeg mensen, en wil het eerst even stil houden.

Hoop vandaag bericht te krijgen van het ziekenhuis...wachten duurd lang.

Zo J even een broodje geven en dan op naar Cb voor prikjes...

14. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Bah prikjes :(
    Er staat trouwens een typefout in je banner Spikkel, J wordT grote broer :)

15. spikkeltje

juju: oeps.. ach die d en t ben ik nooit zo goed in geweest hahaha.. Zal tzt veranderen.. tnx:D

16. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Ja ik dacht ik zeg het toch even ;)

17. spikkeltje

zo veranderd;) hihihi...
    Toen ik nog naar school ging was ik er zeer goed in, maar nu..............echt niet meer.. nou ja...

18. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Er zijn belangrijkere dingen ;)

19. spikkeltje

inderdaad... maar ja er zijn soms van die mensen die het opvallen;) hahaha..grapje...

20. Bloom24

Bloom24 Fanatiek lid

16 nov 2009
    2.755
    0
    36
    JuJu;
    Had het helemaal niet opgevat als kribbig, maar nu je het zegt.... ;) ;)

Er komen idd geen liters neusspray in je bloed terecht, maar tja... Ze moeten zo voorzichtig mogelijk zij hè, met die bijsluiters!

Spikkel;
    Vind dat ze wel bijzondere plekken verzinnen voor die verzamelpunten! Hier bij het (enige!) tankstation van het dorp, bij jullie de bouwmarkt. :)
    Ach, als ze maar ergens opgehaald kunnen worden! Echt super dat je meedoet!
    Ik heb pas als bedankje een oerlelijke schoudertas gekregen. :). Ondanks dat ik die dus echt niet ga gebruiken, vind ik het wel een lief gebaar!

Prikjes goed gegaan?

Ego;
    Vanmorgen bij vk alles goed!
    Had m'n favo-vk weer, wat is dat toch een heerlijke man! :)
    Heb meteen even mijn zorgen geuit wat betreft overtijd lopen. Mijn buurvrouwtje liep twee weken over en ik zat me toen de hele tijd te bedenken hoe het zou zijn geweest als ik twee weken overtijd had gelopen.... Dan had Boef nog 3 weken langer in mijn buik gezeten en hij woog met 39 weken al 4 kilo.
    Ik moet er niet aan denken hoe de bevalling dan was geweest... Waarschijnlijk geen natuurlijke...
    Maar goed...
    Hij geeft me ten eerste weinig kans dat ik überhaupt overtijd ga lopen, aangezien ik dat bij Boef ook niet deed.
    Ten tweede zei hij, dat als ik Boef met zo'n geboortegewicht, na bijna 1,5 uur persen toch nog gewoon zelf, zonder medische ingrepen, op de wereld heb kunnen zetten, dan heeft hij er het volste vertrouwen in dat ik dit gewoon weer kan dan en dan zonder zoveel nasleep.

Verder gaan ze de groei van dit kindje gewoon extra goed in de gaten houden, word ik regelmatig op suiker gecontroleerd. (vorige zwangerschap niet gedaan).
    En hebben we het er met de tijd gewoon nog een keer over. Natuurlijk zijn dit allemaal geen garanties, maar ik wil er dit keer gewoon wat beter op voorbereid zijn, voor zover dat kan.

Kijk, inleiden is ook niet iets wat ik graag wil hoor, laat ik dat voorop zetten! Maar het leek me niet verkeerd om alvast in de week te zetten, waar ik allemaal bang voor ben... :)

Zo, nu ga ik strijken en alvast het eea inpakken!

Deel Deze Pagina