gestopt met de pil in september 2009. Deel 4

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door spikkeltje, 20 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. DeLi

DeLi Fanatiek lid

3 okt 2009
    1.224
    0
    0
    Gefeliciteerd met je contract!!
    Super fijn!

2. Loki09

Loki09 VIP lid

2 okt 2009
    7.631
    2
    38
    Brabant
    Deli:
    Hebben ze spruitje gemeten? Klein/middel/groot? Ik hou van echo metingen en conclusies na de bevalling :D.
    Lage placenta trekt vaak nog omhoog. Zo niet, maak je niet druk om een KS, ik zou willen dat ik er morgen weer 1 had staan *maar dan wel als ruil 12 weken verlof er achteraan, hihi*. ;)

Larissa:
    Ik heb het gevoel dat jij als 1 van de weinigen echt een romantische man hebt :p. Hier moet ik haast een moord begaan voor een ommetje, whahaha ;). Uiteraard is hij gék op zijn dochter maar krijg wel vaak het idee dat hij 'moeder zorgt voor kind' wel een beetje een standaard opvatting vind. Wil niet klagen hoor, hij werkt meer en ik doe het met liefde maar het is vanzelfsprekend dat ik het doe (eten geven, wassen, in bed leggen, eruit halen enz) en het moet vaak gevraagd worden of hij het wil doen :(. Vind dit soms wel jammer. Nouja als tegenpool is hij een echte klusser (uuhh, ook buiten bed ja, ik zie jullie al weer kijken ;);)), hij kookt, ruimt zijn eigen rotzooi op, helpt mee in het huishouden en hoef ik dingen die ik graag gedaan heb maar 1 keer te vragen :D.

Goed, ik moet niet mopperen besef ik. Hij het huishouden ik Mummel, súper deal :p

3. Loki09

Loki09 VIP lid

2 okt 2009
    7.631
    2
    38
    Brabant
    Wat fijn dat je contract rond is!

Over contracten gesproken... Ik moet volgende week al het 3e slecht nieuws gesprek gaan voeren op mijn werk van de afgelopen tijd... Eerst bedanken ze mij en vervolgens ben ik goed genoeg om mijn lieftallige collega's die altijd goed gewerkt hebben hun contract te laten eindigen :(.
    Echt, ik wil hierna geen leidinggevende functie meer maar gewoon lopende band werk, ofzo :x (ohnee eerst 1,5 WW ofzo :) *heeft helemaal geen zin om te gaan solliciteren*)

4. Loki09

Loki09 VIP lid

2 okt 2009
    7.631
    2
    38
    Brabant
    Humpf, ben een beetje in klaagmodus volgensmij. Vind mezelf ook best zielig. Loop heel de dag de benen onder mn kont vandaan omdat de bedrijfsleider al maanden in ze ziektewet zit en de rest van mn personeel geen motivatie meer heeft (oa wegens beindiging contract). Filiaal gaat achteruit, waar normaal een fulltime bedrijfsleider en een fulltime assisitent staan, staat nu enkel een parttime assisiten... Die ook over 3 maanden nog eens vriendelijk bedankt wordt.

Het is dat het mijn trots zou beschadigen als ik er ook met de pet naar zou gooien, maar soms vraag ik me wel eens af, wie is hier nou stom bezig... ;)

Goed, we bekijken het posiftief. Als het morgenmiddag lekker weer is zorg ik dat de administratie af is en taai ik em lekker af rond 4'en om met Mummeltje nog even te kunnen poelie'en in het net opgezette badje. Vervolgens vrijdag nog lekker relaxen (oke, en de resterende was/strijk van vorig weekend wegwerken :p) en dan lekker een dag met gezellige meiden kletsen :D. En vervolgens nog 2 daagjes lekker van Mummel en de zon genieten. Ach, hoe erg klinkt dit? :D

*Zet klaagmodus uit*

5. Mama Larissa

Mama Larissa Fanatiek lid

11 aug 2009
    3.946
    1
    0
    Mama zijn en 3 dagen per week werken
    Noord-Holland
    @ Loki; klagen mag hoor, daar zijn wij hier ook voor!
    Ennu, ik vind het wel schandalig hoe er met jou omgegaan wordt en dat jij nu mensen moet ontslaan, terwijl je eigen contract ook niet verlengd wordt... Dikke knuf en je hebt groot gelijk dat je morgen optijd naar huis gaat!!!

@ romantische man; ik wordt niet overladen met bloemen / cadeautjes of lieve kaartjes hoor, maar hij is inderdaad wel echt super lief!

Helemaal hotel-de-botel op Kyara, we doen haar elke avond samen in bad, we brengen haar elke avond samen naar bed, hij zingt net zo hard slaap liedjes mee, we verschonen haar denk ik net zo vaak (per week gekeken) poep is geen probleem, hij gaat regelmatig met haar op de grond spelen en ook kan hij regelmatig een hele harde zucht laten horen en dan zegt hij tegen mij; wat is ze toch perfect he, ons meisje?!!! *oke, nu lijkt het net of hij een softie is, maar dat is niet zo hoor ;)*

Nu ga ik echt slapen.

Liefs,
    Laris

6. Loki09

Loki09 VIP lid

2 okt 2009
    7.631
    2
    38
    Brabant
    Klopt larissa maar ik haat klagen.. Nouja, ik ben het weer ff kwijt ;)

Ik ga ook maar es proberen te slapen, truste meiden!! :)

7. Uk2011

Uk2011 Niet meer actief

Poeh, even bijlezen hoor na een hectische week. meer dan 10blz gemist hier!
    Hectisch zonder kind trouwens! Heb sinds gister mijn zoon weer terug. Hij was aan het logeren bij opa en oma op de camping :)
    Voelde me gewoon helemaal ontzield, verloren, maar aan de andere kant ook tijd gehad om even bij te komen.
    En vanmorgen, gewoon tot 12u in bed gelegen *oops* want Mini kreeg om 8:30 een fles van papa, ging even spelen en toen werd het weer stil. Ochtendslaapje er dus meteen achteraan geplakt.

@Spikkel: was idd de eerste keer dat Mini uit logeren ging.
    De kwaaltjes beginnen te komen, of heb je last van het warme weer?

@Loki: hittepit, jongens kunnen ook flink temperamentvol zijn hoor!
    Wat een prachtige Zeeland foto's!
    Die vergelijkingen tussen baby's, vooral met zo'n negatieve bijklank "hij is wel dik voor zijn leeftijd he?" zijn gewoon niet leuk.
    Zou verboden moeten worden :( Elk kind is een individu, right? Zucht...
    Lekker trouwens, dat jij nu mensen mag ontslaan terwijl je er zelf ook uit ligt. Wat dachten ze, kunnen we dat klusje nog mooi even afschuiven?

@Bloom: baan bevalt zeer goed :)
    Boef vond het badderen dus niet zo geslaagd? Wel lekker buiten het badje gespeeld lees ik. Zie het zo voor me. Lief!
    Leuk he, hoe ze ineens weer wat nieuws begrijpen. Hier met de haarborstel, hij gaat meteen zijn eigen haartjes borstelen - terwijl we dat zelf eigenlijk bijna nooit bij hem doen omdat er geen doorkomen aan is met die krullen :p

@Larissa: kindloos omdat ik 2 dagen moest werken en oma zou oppassen ipv gastouder deze week. Maar opa en oma zaten niet op de route, moest er een half uur voor omrijden als ik hem 's ochtends weg zou brengen.
    Dus dan maar logeren - had zelf ook even een break nodig...
    Kyara in plastic box: sweet!!! Meisjes zijn zo leuk!! *wilikook*
    GEFELICITEERD met je contract, dus toch 3 dagen, geweldig!!
    Je man is echt een super papa zo te lezen, oh wat lijkt me dat heerlijk om iemand te hebben die alles doet wat ik ook doe in huis hahaha

@JuJu: darmenpens is ook een zwangerbuikje hoor!
    Ik lees dat het een beetje geland is, je bent echt zwanger hoor! En ook al aan de kwaaltjes, lekker vroeg :p
    Gave schoentjes! Hier Dr. visser schoentjes en hij loopt meteen een stuk beter!! Het is het geld echt waard hoor!

@Nieke: YAY GOED NIEUWS VOOR JE MAMA!!! :)
    Wat ontzettend fijn :D
    Mijn plantjes overleven het wel. Ik zet elke avond de sproeier een paar uurtjes aan.
    Trouwen: GEFELICITEERD!!! Wat leuk!!! :)

@Meeting: zal ook wel wat speelgoed meenemen. Voornamelijk autootjes, sorry meisjes-mama's! Mini speelt alleen met broem-broems...
    Stoelenschuiven en tafelkleedtrekken: check!
    Bladzijdentrekken: check! (harde boekjes zijn handiger maar daar wordt op geknaagd...)

@Bloom/JuJu/Lopen: hier ook al vanaf ver voor zijn eerste verjaardag overal bijlangs lopen, aan de hand ging met 1 jaar ook prima maar pas sinds een week of 2 loopt hij los. Had het al veel eerder verwacht omdat hij al zo goed kon lopen langs de tafel maar hij durfde gewoon niet.
    Misschien heeft Boef veel meer lef en staat hij straks zomaar ineens achter ergens waar je het niet verwacht :p Komt allemaal vanzelf wel ;) Ik las eergister nog dat 'gemiddeld' de kindjes met 1,5 jaar gaan lopen.

@DeLi: pestkop, moet ik nog verder naar beneden scrollen!
    Zucht... 2 bladzijden verder...
    JONGEN!!!! JAAAAAAAAAA LEUKKKKK!!!
    Fijn dat ukkie helemaal goedgekeurd is :)
    Even de echofoto bekijken... Wat een prachtig klein mensje!!!! En ja, overduidelijk jongetje haha

@Piet: leuk!
    @Klaas: super!
    @Teus: ook leuk :)

@Hier: wat? sinds gisteravond hier niks meer gepost? dat kan niet he!!!
    Ik ga zo lekker even 1,5 uur wandelen met de kleine man. Oh wat heb ik hem gemist!!!!!!!!!!!!

8. spikkeltje

spikkeltje Niet meer actief

Uk: heb ook wel wat last van de warmte. Vanmorgen op dde fiets naar babyzwemmen. Daar lekker genoten van het water. Ook buiten peuterbad.

Zitten nu binnen.

Fijn dat mini er weer is. Wel gezellig op de camping.

9. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Check.. :)

Neem ik geen autootjes mee. Druif wil toch alleen maar met de bal (Ka!) spelen..

10. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Uhh ja ik sta niet echt bekend om mijn tact maar meestal heb ik nog wel redelijk gevoel voor wat 'kan' en wat niet. Nu niet, ik werp alles er zonder enige rem uit :cool:

Gefeliciteerd met je contract!

Loki: Bah, wat naar om die gesprekken te moeten voeren :(

11. DeLi

DeLi Fanatiek lid

3 okt 2009
    1.224
    0
    0
    Nee, ze hebben hem niet opgemeten. Ik vroeg het toevallig ook. Maar ze zei dat het tussen de 20 - 25 cm zal zijn.
    Om de keizersnee maak ik me ook niet druk, maar wel om alles wat er kan gebeuren als je placenta laag ligt; bloedingen, ziekenhuisverblijf etc.

Rot trouwens dat jij die slecht nieuws gesprekken moet voeren! Gaat erg tegen je gevoel in denk ik!
    Nu lekker genieten van je weekend!!!

Fijn dat Mini weer lekker bij je thuis is! Maar heeft hij het leuk gehad bij opa en oma op de camping?

12. DeLi

DeLi Fanatiek lid

3 okt 2009
    1.224
    0
    0
    @Meeting; Zaterdag spreken we dus om 11:30 uur af.
    Wat hadden jullie eigenlijk in gedachten? Met het avondeten toch gewoon thuis?! Ging ik eigenlijk wel vanuit.

@Yoga; Vanavond eerste yoga les gehad. Moet zeggen dat ik het niet heel actief vind, maar de oefeningen wel nuttig zijn. Zeker het bewust worden van houding en ademhaling zijn voor mij erg belangrijk.
    Hebben jullie yoga gedaan en hoe heb je dat ervaren?

13. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Ik heb yoga gedaan, vond het fijner worden toen ik dikker werd. Ervaarde dat ik echt meer lucht en ruimte kreeg als ik yoga had gedaan. Heeft me qua ademen ook geholpen met de bevalling.

Meeting: Druif zal toch even moeten slapen ergens, dus ik vrees pannenkoek, kinderboerderij en dan een vervelende baby de auto in ;)

14. Loki09

Loki09 VIP lid

2 okt 2009
    7.631
    2
    38
    Brabant
    Mini weer lekker thuis Uk! Maar even een paar daagjes bijkomen klinkt ook lekker, je hebt groot gelijk! Mini heeft het vast enorm naar zijn zin gehad op het kamp (uhh de camping ;)).

Helemaal geen metingen gedaan Deli? Ook niet femur lengte, buikomtrek en lengte bovenbeen botje (alle 3 samen = geschatte gewicht/ zwangerschaps duur). Dat hoort er toch bij?

Jaa lekker weekend hier. 4 uur was niet helemaal gelukt maar scheelde niet alles. Was het ook echt beu ;).
    Ja is wel een beetje zuur dat ik dat nu allemaal kan doen maar ja het hoort bij mijn functie alleen het voelt nu extra dubbel...
    Nouja, nu 4 dagen heerlijk vrij!
    Besloten om morgen toch Birkenstocks te gaan halen. Vorig jaar al over lopen dubben maar ga ze toch maar halen! Voor thuis mijn krokodillen en voor onderweg in luie mood kunnen de birkenstocks wel, vind ik ;).

Ahhh bijna zaterdag! :D
    Humpf, maken jullie ook aantekeningen trouwens, net als het CB? Mummel is net onderuit gegaan in bad en boem, blauwe plek op haar bolletje ;) Niet zo heavy als de vorige keer (nouja, toen ze naar bed ging niet, weet niet hoe ik haar morgen aan tref) maar hij is zaterdag vast nog zichtbaar ;).

15. Mama Larissa

11 aug 2009
    3.946
    1
    0
    Noord-Holland
    Ik denk dat Loki met opmeten het gewicht bedoeld (of niet Loki?) Want met deze termijn kunnen ze de baby niet meer meten in de lengte (past niet op beeld).

Logisch dat je een beetje bang wordt van de verhalen over een laag liggende placenta, hopelijk trekt die nog lekker omhoog (grote kans hoor!)

Yoga vond ik met name gezellig met de andere dames en het momentje voor jezelf en je kindje. Aan de adem oefeningen had ik helaas niks tijdens de bevalling, maar dat kwam door de rug-weeen-storm ;)

Aaaaaaah :)
    Ja, ik ben ook wel heel blij met mijn man als papa voor Kyara. Dat wist ik eerlijk gezegd al vrij snel nadat ik hem leerde kennen; jij wordt de papa van mijn kinderen! Er is even een kink in de kabel geweest wat onze relatie betreft, maar uiteindelijk hebben we toch samen een prachtige dochter en hopelijk krijgen we in de toekomst nog zo'n wonder erbij!

Wauw, dat is pittig zo zonder Mini. Maar wel logsich als opa & oma niet op de route wonen. En eerlijk is eerlijk, tijd voor jezelf kan ook wel even heel fijn zijn.
    Ik vind het alleen altijd zo dubbel; wij gaan soms stappen en dan heb ik er al weken vantevoren zin in, maar op de avond zelf kan ik maar deels genieten en daarna wil ik eigelijk thuiskomen in een huis waar Kyara gewoon in haar bedje ligt, omdat ik me zo verloren voel zonder haar...

Ik vind wel dat je tact hebt hoor! Je hebt gewoon een duidelijke mening, dat bedoelde ik ook, maar dat vind ik juist leuk aan jou! :D You know me ;)

@ warmte; heerlijk genieten, maar het is dan gelijk weer zo heet en plakkerig... Maar ja, zon is zon en ik was er aan toe, dus ik klaag niet!!!

Morgen weer werken en dan weekend.

Truste meiden!

Liefs,
    Laris

16. DeLi

DeLi Fanatiek lid

3 okt 2009
    1.224
    0
    0
    Er zijn wel wat metingen gedaan, maar toen ik vroeg wat zijn lengte was, wist ze dat niet te zeggen.
    Wat is femur lengte?

17. Nieke84

Nieke84 Fanatiek lid

18 jan 2010
    1.537
    0
    36
    DeLi; dus toch een jongen!! Leuk hoor! Maar ik had toch echt gedacht dat het een meisje zou worden. Dan heeft die kleine spruit ons goed voor de gek gehouden. Fijn dat hij helemaal goed gekeurd is. Hopelijk gaat de placenta nog een beetje anders liggen zodat je hier geen last van gaat krijgen.
    Fijn dat je het gevoel hebt dat de yoga goed voor je is.

Uk; fijn dat mini weer thuis is. Maar soms moet mama ook even bijtanken en mini zal het niet zo erg vinden om samen met opa en oma op de camping te zijn.

Loki; vervelend zeg dat jij mensen moet ontslaan. Kan me voorstellen dat je weer blij bent dat je weekend hebt. Hopelijk vindt je snel een nieuwe baan. Maar nu eerst weer genieten van je vrije dagen.
    Ik maak er meteen een notitie van. Mummel heeft opnieuw een blauwe plek :p En ook dit zal niet de laatste zijn ;) Sommige kindjes hebben misschien meer blauwe plekker op de knietjes ofzo maar mummel doet het meteen mooi op haar hoofdje zodat iedereen het kan zien.

JuJu; wat een super leuke schoentjes voor druif!
    Fijn dat het idee dat er weer een beebje in je buik zit begint te landen! Jij dus ook al een klein darmenbuikje. Zal nu ook wel sneller komen als bij druif. Ben benieuwd zaterdag.

Larissa; jou mannetje klinkt echt als de ideale papa. Helemaal super! Lief hoe jullie samen kunnen zwijmelen als jullie over jullie lieve meisje praten en denken.

Bloom; boef kan zichzelf dus al goed insmeren ;) schattig!

Hier; morgen nog één dagje school en dan lekker 3 dagen vrij, heerlijk. Ik kruip nu lekker m'n bedje in. Tot zaterdag!

18. DeLi

DeLi Fanatiek lid

3 okt 2009
    1.224
    0
    0
    Ik vind de warmte heerlijk. Baal van de airco op m'n werk, want binnen heb ik het koud!

Het Gewicht is wel gezegd, maar moet eerlijk zeggen dat ik het niet onthouden hebben. Ergens in de 300 gram. :) Slecht van mij zeg.

Werkse morgen!

19. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Als alles goed was is dat toch het allerbelangrijkste.. ;)

20. Mama Larissa

11 aug 2009
    3.946
    1
    0
    Noord-Holland
    Femur en bovenbeen botje is hetzelfde Loki ;)

Je bedoeld denk ik lengte bovenbeen botje, buikomtrek en hoofdomtrek = samen geschat gewicht en zwangerschapsduur. Ik ben ook wel benieuwd!

Ow 300gram dus DeLi? Kyara werd bij de 20 weken echo (ik was toen 20+3wkn zwanger) 390gram geschat :)

@ Nieke; ik vind jou echt zo'n lieverd! Succes morgen op school en dan heerlijk weekend :D

Meiden, ik heb echt super veel zin in onze meeting!

Liefs,
    Larissa

Deel Deze Pagina