Gestopt met de pil juli 2010, en nu ZWANGER!!

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Ghurabaa, 6 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ghurabaa

Ghurabaa Fanatiek lid

30 jul 2010
    1.236
    1
    38
    The Netherlands..
    Nou meiden. Vanmiddag een erg leuk gesprek gehad en eind van de middag te horen gekregen dat ik ben aangenomen! Echt heel blij, had een fijn gevoel bij het gesprek.
    Ik heb er uiteindelijk voor gekozen om er niet zelf over te beginnen, en aangezien de leidinggevende dat ook niet deed is het niet ter sprake gekomen.
    Zit er nu wel een beetje mee in mijn maag wanneer ik het dan moet vertellen. Waarschijnlijk kan ik per 1 maart beginnen, en voor die tijd wil ik het sowieso gezegd hebben. Alleen hier bij "Zwangerschap en Werken" heb ik al zo veel berichten gelezen van zwangere die aangenomen waren vol enthousiasme en toen ze bij de arbeidsvoorwaarden vertelde dat ze zwanger waren de hele boel alsnog afgeblazen werd. Schandalig zeg, zou dat ook wel heel erg vinden..

Morgen belt de nieuwe leidinggevende mijn huidige leidinggevende om te overleggen wanneer ik kan beginnen. Ga met mijn huidige lg morgenvroeg wel in gesprek met hoe ik dat het beste kan aanpakken (al heeft zij de boel om dezelfde reden ook afgeblazen). :(

2. AHzondag

AHzondag Niet meer actief

je bent het verplicht om het 3 maanden van te voren bekend te maken geloof ik.

3. Ghurabaa

Ghurabaa Fanatiek lid

30 jul 2010
    1.236
    1
    38
    The Netherlands..
    Ja klopt, met 6 maanden zwangerschap ben je wettelijk gezien verplicht om het te vertellen. Maarja, zo lang ga ik niet wachten dat voelt helemaal achterbaks (al sta je als werknemer dan dus volledig in je recht)

4. AHzondag

ik zou wachten tot je iets getekend hebt.
    als blijft het lastig want zien gaan ze het toch.

5. Ghurabaa

Ghurabaa Fanatiek lid

30 jul 2010
    1.236
    1
    38
    The Netherlands..
    Ja ik wil het idd vertellen als we weer een gesprek hebben (soort van arbeidsvoorwaardengesprekje ofzo) het is niks voor mij om niet eerlijk te zijn (al heb ik niet gelogen, maar iets verzwijgen voelt niet goed).

Tsja, als ze het dan alsnog afblazen zou ik dat wel moeilijk vinden, voor de tweede x afgewezen worden terwijl ze eerst helemaal tevreden over je zijn. Maar dan zij het zo, komen we wel weer overheen :)

6. Enjoyllive

Enjoyllive Bekend lid

19 jan 2010
    810
    0
    0
    Werk in de gehandicapten zorg
    Zeeland
    @ Ghurabaa: Lastige situatie, wacht het gewoon even af. En idd het komt vaak voor want dan voelen ze zichzelf toch voor gelogen. Hopelijk pakt het bij jou goed uit. In iedere geval gefeliciteerd dat je bent aangenomen!

Leuke sites meiden voor kinder kleertjes!
    kixx online
    www.amazingkids.nl
    kleertjes.com

Ons geboorte pakje word waarschijnlijk van de collectie Noppies new born echt zo super schattig!

xxx fijne avond meiden!

7. Joy2111

Joy2111 Fanatiek lid

16 jun 2010
    1.170
    1
    0
    Kwaliteitsmedewerker
    Overijssel/Twente
    hey meiden...
    Ik heb vandaag een dagje vrij want ik ga de keukendeurtjes verven...dat saaie witte ben ik zat en ze worden hoogglans grijs..
    Verder begint de misselijkheid al behoorlijk...en mijn boobs doen behoorlijk zeer..
    Volgende week de echo en ik hoop dat ik dan wat meer kan gaan genieten van de zwangerschap.
    Fijne dag meiden!

8. Mlien

Mlien Fanatiek lid

24 jun 2010
    3.756
    0
    0
    In een klein dorpje
    Jeej!! Ik heb mijn XXL aankleedkussen binnen van KidzImpulz hij is groot en mooi en ik ben er blij mee!! :D *moest het ff kwijt*

@Ghurabaa: Leuk dat je een goed gesprek hebt gehad!! Wel spannend om nog te moeten vertellen dat je zwanger bent zeg, ben benieuwd hoe ze daar op zullen reageren!

@Enjoy: Die sites zijn zeker geweldig! Heb echt al flink geshopt, ook al voor de zomer voor onze stoere boy, blijf alleen de maten wel lastig vinden, maar we zien vanzelf wel hoe alles valt! Denk dat ons eerste setje iets van Mexx wordt, heb ik al vrij veel kleertjes van en zijn ook echt 'stoer'!

Verder voel ik me echt weer bagger, heb enorm last van mijn bekken en giga zere benen, denk zelf dat dat de zogenaamde 'rusteloze benen' heten, het is echt super irritant. Heb vanmiddag weer een middagje gewerkt en dat ging ook weer bagger, na 2 uurtjes werken ben ik gewoon al helemaal bek af! En dan heb je ook nog eens collega's die vinden dat ze het te druk hebben waardoor dat je nog eens extra de winkel in moet ook (staan, zitten, staan, zitten, enz.) Volgende week naar de bedrijfsarts, het is een vrouwelijke en ben erg benieuwd naar wat ze te zeggen heeft. Ik hoop echt zo dat ze niet gaat zeggen dat ik toch moet gaan proberen meer te gaan werken want dat gaat gewoon niet...

bah.. gewoon ff niet naar mn zin!

9. AHzondag

vrouwelijke artsen zijn meestal niet zo meelevend!
    ik heb een kleding stop genomen. zijn hele kast ligt al vol en moet nog 4 maanden haha..
    dus ga even wachten tot het voorjaar weer echt komt en dan kijken voor wat shirtjes enzo. tenzij ik iets echts leuks zie natuurlijk!

jammer van je benen en je kan het wel even aan de vk of ha vragen wat het is miss heb je er iets voor of miss heb je oefeningen?

voel de kleine nu weer echt veel ook als ik mijn hand op mijn buik leg komt hij echt naar me toe echt leuk!!

vindt wel dat de tijd nu snel gaat alweer bijna 23 weken!!
    terwijl het eerst zo langzaam ging

heb ook de intake gehad van de kraamzorg. we krijgen 45 uur en als we na de bevalling denken dat we meer nodig hebben dan kunnen we nog 10 uur erbij krijgen, maar denk dat dit wel genoeg is.

10. Mlien

Mlien Fanatiek lid

24 jun 2010
    3.756
    0
    0
    In een klein dorpje
    Ik weet het helaas van de vrouwelijke artsen! Ik moet de afspraak nog wel verzetten van mn baas (omdat ik op dat moment moet werken), dus misschien dat het dan nog een mannelijke wordt, maar denk dat het gewoon bij dezelfde blijft. Gelukkig kan ik altijd wel heel goed van me af bijten want meer doen dan ik nu doe dat gaat gewoon niet!

Wat vroeg al die intake van de kraamzorg! Ik geloof dat wij dat pas ergens in de 30 weken krijgen! Ik zal dat van mijn benen inderdaad de volgende keer bij de vk wel eens vragen, moet volgende week donderdag weer.

Ik zag trouwens dat jij kunstvoeding wilt gaan geven als je kleintje er is, mag ik vragen waarom? (puur uit nieuwsgierigheid hoor, ik vind dat het iedereen zijn eigen keus is!)

11. AHzondag

ik heb het gevoel niet, heel gek dacht dat het wel zou veranderen maar nee, ik zie mezelf niet de hele dag als een melkkoe zitten. vindt het gewoon iets dat niet klopt, terwijl het heel normaal is. ook hebben mijn beide zussen niet hele goeie ervaring met bv en dat heb ik met mezelf afgesproken zolang ik er niet 100% voor wil gaan doe ik het niet. miss veranderd het nog maar weet zeker dat dit wel de beste oplossing voor ons is.
    zie mezef ook niet echt kolven en de borst geven bij vrienden en familie, heb er gewoon een heel naargevoel over.
    moeilijk uit te leggen hoor.
    maar mijn man en ik hebben besloten dat we doen waar ik mij prettig bij voel en heb ook nog eens een handicap dus is het wel handig als papa het ook eens kan doen.

iedereen moet idd zelf weten wat ze doen, maar heb het idee dat veel vrouwen bv onderschatten zo van doen we wel even terwijl je dan echt de hele dag bezig bent.
    het is pijnlijk en vaak krijgt je kind te weinig waardoor jezelf gaat twijfelen of je het allemaal wel goed doet of genoeg voeding hebt enzo.

12. Mlien

Mlien Fanatiek lid

24 jun 2010
    3.756
    0
    0
    In een klein dorpje
    Hihi, melkkoe...

Gelukkig zie ik het niet zo dat ik mezelf met een melkkoe zou gaan vergelijken. Heb sowieso vanaf het moment dat ik geboren ben zo'n beetje een hele grote kinderwens en borstvoeding hoort daar gewoon bij als natuurlijk iets zeg maar. Heb er ook nooit over getwijfeld of ik het wel zou doen ja of nee. (tenminste.. proberen!!)

Het is natuurlijk wat je zegt sowieso al de vraag of het wel gaat lukken, maar ik ga er gewoon voor de volle 200% voor en hoop dat het gaat lukken! (lekken doen ze tenslotte al :p)

Maar jij gewoon inderdaad lekker doen waar jij je goed bij voelt!! Dat is het allerbelangrijkste!

13. AHzondag

ja een kind heeft er niks aan als moeder zich er niet lekker bij voelt.

14. Joy2111

Joy2111 Fanatiek lid

16 jun 2010
    1.170
    1
    0
    Kwaliteitsmedewerker
    Overijssel/Twente
    Ik heb hetzelfde als Sammie..
    Mijn zoon heeft nooit bv gehad en dat zal deze ook niet krijgen.
    Ik heb er niets mee en er ooknooit geen gevoel bij gehad en zowel ik als mijn zoon zijn heel groot geworden op fv.
    Ik vind dat iedereen voor zichzelf moet weten wat zij wil.
    Na de bevalling van mijn zoon kwam er een wat oudere kraamverzorgster en die wou mijn zoon zo bij mij aan de borst leggen..
    Toen ik aangaf dat dat niet ging gebeuren veroordeelde ze mij als slechte moeder..
    Deze kraamverzorgster is ook niet meer terug geweest..

15. AHzondag

en zo hoort het, niemand hoeft dat tegen mij te gaan zeggen.
    wij als ouders bepalen wat goed is en daarmee uit! haha

16. Enjoyllive

Enjoyllive Bekend lid

19 jan 2010
    810
    0
    0
    Zeeland
    @ Mlien: En meis voel je jezelf al wat beter? Hope so, je mag hier altijd even spuien hoor hihi hebben we allemaal wel eens.

@ All: Vandaag haar hartje weer gehoord :D Alles was goed, alleen op de grafieken die de vk had binnen gekregen waren haar beentjes was iets klein maar niet zorgwekkend hoor. Heb zelf ook geen lange benen hihi!
    Vanavond lekker avondje voor mijzelf, HEERLIJK kan ik zo van genieten.
    Ben nu lekker tosti aan het eten :D

xx

17. Mlien

Mlien Fanatiek lid

24 jun 2010
    3.756
    0
    0
    In een klein dorpje
    @Enjoy: Helaas... vandaag weer een middagje gewerkt en het blijft echt bagger, heb nu al een uur achter elkaar continu harde buiken dus valt weer vies tegen. Afspraak met de bedrijfsarts is van volgende week verplaatst naar morgen, ben benieuwd hoe dat gaat. Heb vandaag wel overlegd met de baas en die heeft ook liever niet dat ik meer ga werken omdat dat simpelweg niet gaat, dus dat geeft mij in ieder geval wel rust!

Gaaf dat je het hartje weer gehoord hebt, echt super is dat altijd he!! Maakt altijd je hele dag weer goed! :D (net als die heerlijke trapjes steeds!)

18. Enjoyllive

Enjoyllive Bekend lid

19 jan 2010
    810
    0
    0
    Zeeland
    @ Mlien: Jeetje balen meid, maar gelukkig ziet je baas het ook wel in dat het niet langer kan. Wat doe je ook al weer voor werk?
    Trouwens ik zie in je www op hyves waar je woont, en is gewoon maar 43 min van mij vandaan :D

19. Ghurabaa

Ghurabaa Fanatiek lid

30 jul 2010
    1.236
    1
    38
    The Netherlands..
    Hey meiden,

Vandaag eerlijk verteld dat ik zwanger ben (aan mijn toekomstige leidinggevende) en ze reageerde echt super!! Ben zo opgelucht joh. Ze zei dat het voor haar helemaal geen belemmering was en ze feliciteerde me hartstikke leuk. Nou een pak van me hart zeg. (Realiseer me nu wel dat mijn huidige leidinggevende zo belachelijk gereageerd heeft op alles, wat een wereld van verschil) Anyway: me = happy :D

Heb wel net ineens een pijnlijke steek in mijn buik gekregen toen ik moest niezen, is dat iets om je zorgen over te maken? (euhm, TERECHT zorgen over te maken, want zorgen maken doe ik al) Moest onverwachts ineens niezen en kreeg echt een heel pijnlijke steek in het midden van mijn onderbuik. Dacht echt ooh help die baby schiet er straks uit ofzo!! haha.. Voelde heel naar.. (nu dus bang dak dadelijk weer moet niezen)
    Verder heb ik al twee a drie dagen een heel opgeblazen gevoel in mijn buik, echt alsof die kleine een balonnetje aan het opblazen is en hij steeds groter er groter wordt, herkennen jullie dat?

En wat borstvoeding betreft, vind dat echt het allermooiste wat er is en echt zo'n pure band die je met je baby hebt. Zou ik voor geen goud willen missen, dus hoop heeeeeeel hard dat het bij mij lukt..(en bij de dames die net als ik die wens hebben :))

Nou hoop snel te lezen dat ik me niet ongerust moet maken want ben nu echt bang dat ik iets kapot heb gemaakt ofzo :(

20. Mlien

Mlien Fanatiek lid

24 jun 2010
    3.756
    0
    0
    In een klein dorpje
    #180 Mlien, 2 feb 2011
    Laatst bewerkt: 2 feb 2011
    @Ghurabaa: DAT is nou bandenpijn!!! Niks ergs, gewoon heel erg vervelend en kan behoorlijk pijnlijk zijn! :)

Enne gelukkig reageerde ze zo goed!! Kan jij er lekker van gaan genieten!

@Enjoy: Ik woonde eerst nog dichterbij, in Stellendam (zuid-zuid-holland) Dat is zegmaar eigenlijk mijn 'hometown' hihi. En ik werk als opticien, dus heel veel klanten helpen en afwisselend werk, normaal dus erg leuk, nu alleen echt doodvermoeiend, wil af en toe gewoon zo graag een kwartiertje achter elkaar zitten, maar gaat gewoon niet!

Deel Deze Pagina