Joy wat een mooie buikje! Het begint bij mij nu ook te groeien, zal binnenkort eens een foto maken. Ik voel de kleine nu ook sinds een week Ghurabaa irritant dat je voor niks bent thuisgebleven. Heb je ze al gebeld om te vragen wat er mis is gegaan? Wat goed dat je meisje al goed ligt, hopelijk gaat ze niet meer van gedachten veranderen. 7 juli hebben we de 20 weken echo en dan willen we ook graag het geslacht weten. Ik ben zo moe en heb helaas een lange dag voor de boeg. Heb om 18.00 uur een afscheidsetentje van mijn leidinggevende. Dus lekker vroeg met een dekentje op de bank zit er vandaag niet in We hebben zo om 10.30 uur nog een afscheid van een andere collega. Misschien dat de suikers in de taart me wakker kunnen schudden
@ Flowers: Wat leuk dat je de kleine al voelt! Ik voelde mijn meisje ook al heel vroeg, met 16 weken. En sindsdien ook echt elke dag, vind dat zelf wel fijn hoor. Daardoor heb ik me tot noch toe ook nooit echt zorgen gemaakt, ze is altijd lekker druk.. Spannend de 20weken echo! Hebben jullie al nagedacht over namen? Wij zijn er eindelijk uit!
@Flowers.. Wat leuk dat je de kleine al voelt.. Ik voel hem ook al een aardige tijd en de kinderen vinden het zo leuk om hun hand op mijn buik te leggen en hem dan te voelen. Hebben jullie de namen al? Vanaaf naar de ikea geweest met het gezin want de kinderen wouden meebeslissen over zelfs de hydrofiel luiers enzo en zojuist de laatste dingen besteld online bij babydump zoals kruikzakken en nog een boxkleed en een paar kleine dingen. @Ghurabaa...Vonden jullie de keus moeilijk voor een naam? Wij hadden onze naam al een lange tijd in het hoofd want we vinden het beide een naam die bij ons past. Voor een meisje vond ik het veel moeilijker maar ook die hadden we al voor de geslachtsecho. De naam weten echt alleen mijn vriend en ik en de kids niet...die zijn niet zo goed in geheimpjes...(zelfs die van 18 jaar niet) Ik ga gauw douchen en mijn bedje in en dan heb ik morgen nog een lange dag en dan heb ik al weekend!
@ Joy: Ja we vonden het erg moeilijk. Al voor dat ik zwanger was had ik deze naam in mijn hoofd. Maar toen ik eenmaal wist dat het een meisje was wilde ik toch even 'alle' namen doorgenomen hebben om er zeker van te zijn dat we deze het mooist vinden. Daardoor bleef ik lang twijfelen, vind het ook best een grote beslissing! We hebben het er toen een hele tijd niet over gehad, maar uiteindelijk had ik toch zo iets van "ja, zo heet ze gewoon.." hihi.. En nu twijfel ik er ook niet meer over. Wat me vooral tegenhield is dat het een vrij lange (onbekende) naam is, dus hij zal vaak verkeerd geschreven en uitgesproken worden. Maargoed, ik heb een oerhollandse makkelijke naam en nog moet ik het altijd spellen en zeggen mensen het heel vaak verkeerd..
Ik geniet echt van die kleine tikjes in mijn buik Ben benieuwd wanneer mijn man de kleine ook kan voelen. Ik vind de naam ook best moeilijk. We hebben zowel een jongens- als een meisjesnaam die we beide mooi vinden. Maar zoals Ghurabaa al zei het is echt een grote beslissing. Gelukkig hebben we nog even en over 2 weken kunnen we ons meer gaan richten Mijn zusje heeft vanavond haar 20 weken echo, dus ik verlies mijn mobiel vanavond niet uit het oog Verder ben ik op zoek naar een eigen autootje. Aan het einde van de middag gaan we er een bekijken...
@Femme Jeetje zeg wat erg van je vriend heel veel beterschap! Wat goed dat jullie zijn nagekeken bij de gynaecoloog. Maar hopen dat alles snel zijn werking doet nu!
@Flowers Wat grappig dat je schoonzus ook naar de gyn moest!! Ben blij dat je bloeddruk wat gedaald is Spannend ben benieuwd wat je krijgt 7 juli @Joy2111 Mooie buikfoto's nee hoor vind ik niet erg om te zien @Ghurabaa Heb echt een hekel aan dat.. heb het ook 1x gehad had echt een woedeaanval door gekregen toen. Zit je weer voor niks te wachten op die box en dat is nou juist zo leuk om te ontvangen! Voorweeen dat zou goed kunnen. @Iedereen Ik gaat gauw weer wat doen sorry dat ik zo weinig actief ben geweest want heb het mega druk!! We hebben eergisteren een lastminute geboekt en dan ook een echte lastminute morgenavond of zaterdag ochtend vertrekken we want vriendlief moet natuurlijk vrijdag nog werken maar de aankomst is zaterdag al en we moeten 1200/1300 km rijden. We gaan naar Camping Park Umag in Kroatië. Ik kom daar al vanaf mijn 5e met mijn ouders en wonen Kroatische kennis van mij die ik ook ga bezoeken. Wel eng zo voor het eerst zonder ouders zo lang en ver op vakantie (gaan 8 dagen en dan 2 dagen rijden en op de terug weg rijden we in 1x door) dat is voor mij een hele onderneming ben niet zo gauw van ver weg van huis en dan vooral niet zonder ouders dus ik vind het wel een beetje eng! We willen graag overnachten 50km voor München waar ik altijd met mijn ouders zijn wezen slapen. Maar de vraag is wanneer we precies weg gaan. Vanavond doen we dat even bespreken en komen mijn ouders soep brengen die ze zelf hebben gemaakt en dan eten ze hier en nemen even afscheid. Daarna nog naar de winkel om de boodschappen te halen voor de vakantie. Gisteren was het ook een beetje rennen en doen heb een vignet moeten halen bij ANWB en wat extra gratis landkaarten en regelen en doen. Ik ga gauw weer verder met inpakken moet ook nog voor mijn ventje denken en de was draait voor de laatste keer. Hopelijk heb ik het gauw af vandaag. Fijne dag allemaal!
Hey meiden.. Ik ben net echt opgelicht Ze zouden vandaag ons nieuwe bankstel komen brengen. Manlief moest werken dus ik was alleen thuis. Proberen ze met z'n 2en de bank naar boven te tillen maar het paste niet (was daar al heel bang voor!) Toen vroegen ze wat ze er nu mee moesten doen, meenemen of hier achterlaten. Maar als ze hem meenemen heb ik er sowieso niks aan dus had gezegd dat ze hem maar hier moesten laten staan dan zou mijn man het nog wel eens proberen. (ze hadden het maar 1x geprobeerd en gaven het al gelijk op) Toen begonnen ze er over dat ik wel een lift kon huren om het bankstel via het raam naar binnen te hijsen, maar dat kost 180 euro zei die man en dat was duur bla bla bla. En als zij het zouden doen zou ik goedkoper uitzijn, maar ze mochten geen geld vragen dus dan moest ik zeggen voor hoeveel.. Nou ik begreep er niks van dus ik vroeg wat ze nou bedoelde. Toen stelde ze voor dat zij het bankstel met touwen zelf door het raam zouden hijsen, maar dan moest ik ze wel geld geven. En zij mogen geen bedrag vragen want dan zijn ze hun baan kwijt dus of ik dan een bedrag wou noemen. Had manlief ondertussen gebeld ik wist echt niet wat ik moest doen. Maar ik dacht tsja dadelijk lukt het mijn man ook niet en moeten we alsnog 180 euro betalen voor een lift (die dan vast niet vandaag nog had gekomen). Dus ik heb 40,- euro gezegd en toen hebben ze voor mij het bankstel naar binnen gehaald via het raam, was 5 minuten werk. En toen waren ze er ook zo vandoor.. Ooh ik voelde me zo genaaid, dit mogen ze natuurlijk helemaal niet doen. Ben wel blij dat ze het gedaan hebben, want mijn bankstel staat nu iig in de woonkamer.. Maar alsnog is het oplichterij en zal de meubelzaak hier ook niet blij mee zijn. Met ons bed was hetzelfde probleem destijds (van Beter Bed). Maar die mannen hebben het gewoon voor ons via de het balkon naar boven gehesen in de babykamer en zo naar onze slaapkamer geloosd.. Zij vroeger daar ook geen geld voor.. Nou goed, nou is manlief natuurlijk boos dat ze me gewoon opgelicht hebben maar goed. Gebeurd is gebeurd en na weeeeeken wachten staat ons bankstel er eindelijk, dus maar gewoon snel vergeten..
@ Sugar: Wat leuk dat je naar Kroatie gaat! Volgens mij is dat een heel mooi land.. Kan me voorstellen dat je het spannend vind, zo'n end rijden. Mijn man en ik willen volgende jaar naar Marokko met de auto, zie er ook nu al tegenop om zo ver te moeten rijden!
@Sugar...Oh meid wat heerlijke een spontane vakantie. Alvast een hele fijne vakantie meid en geniet ervan. @Ghurabaa....Jee wat oneerlijk dat ze je zo hebben opgelicht. Ik geloof dat ik er ook ingetrapt zo zijn want je gaat er toch van uit dat die mannen weten waar ze het over hebben.. Maar je hebt nu wel je bank binnen! Hier vandaag de hele babykamer eens opgeruimd want alles wat we tot nu toe hadden gekocht zat nog in verpakkingen en dozen dus alles uitgezocht en wasmanden vol kleren en bed textiel wat gewassen moet worden. Eindelijk komt er een beetje orde in de kamer want wil er toch wel gauw mee aan de slag gaan. Vandaag een heel pakket van babydump ontvangen met van alles wat ik besteld had zoals boxkleed en kruikzakken en alles voor de voeding dus eindelijk is alles binnen...( geeft mij weer meer rust want wou alles een x in huis hebben)
Hey meiden! Hoe gaat het met jullie? Zijn jullie die hitte ook zo zat? Gelukkig hoef ik niks te doen, maar word zoo lamlendig van de warmte. In onze woonkamer is het al de hele middag 28 graden! Bah.. Gelukkig komt het noodweer hier eindelijk op gang, laat die regen maar komen! De lucht is helemaal groen, heeft wel wat spannends
Hier ook helemaal lamlendig van het warme weer... Zit mezelf enorm in de weg en heb olifanten voeten...zoveel vocht dat er in zit. Maar eindelijk begint het hier ook flink te waaien dus ik hoop dat het hier ook zo begint. Morgen nog 1 dagje werken en dan heb ik weer weeekend!!
Ja bah ik had ook opgezwollen voeten, doet ook zo lekker zeer.. Gelukkig is het nu weer goed afgekoeld. Heb gister wel 3x een koude douche genomen want ik werd helemaal plakkerig en suf van de warmte en benauwdheid.. Ik was op de bank in slaap gevallen en lag op m'n zij met mijn buik bloot en mijn benen en armen alle kanten op haha. Kwam mijn man thuis, hij zei gelijk: Je lijkt wel zo'n labrador die puppy's gaat krijgen" hahaha.. Nu gauw naar de huisarts. Heb heel veel steken in mijn onderrug, aan de rechterkant. Eergister ontdekt dat er een dikke bult zit, dus maar even na laten kijken.. Fijne dag meiden!!
Hier nog iemand die blij is dat het weer een beetje afgekoeld is! Heerlijk toen het 's avonds begon te waaien. Heb lekker de ramen tegen elkaar opengezet, zodat het lekker kon doorwaaien. Dat belooft nog wat voor de vakantie Ik had maandag weer controle bij de gyn. Mijn bloeddruk was gedaald naar 130/80 Ik hoef nu pas over 4 weken bij de gyn terug te komen. Wat trouwens nog grappig en heel toevallig was, was dat mijn nicht en haar man in de wachtkamer zaten toen ik kwam aanlopen. Dat kan maar 1 ding betekenen ... nog een zwangere in de familie! Ze is nog maar 8 weken zwanger van de 3e, dus nog niemand (op haar ouders na) weet het in de familie. Ghurabaa goed dat je even langs de huisarts gaat. Weet je inmiddels wat het is?
Wat leuk dat je nicht ook zwanger is! Haha, ze hadden vast niet verwacht om je tegen te komen daar.. Je zus was ook zwanger toch? Ik ben vanmorgen bij de ha geweest en die had me doorverwezen naar het ziekenhuis om een echo te laten maken van mijn rug. Kom net terug van het zh en de bult is een vetbultje, die er misschien altijd al heeft gezeten. In ieder geval onschuldig dus. Of dat ook de pijn veroorzaakt is niet duidelijk, maar heb morgen een extra afspraak bij de fysio en dan gaat ze er naar kijken.. Hoop zoooo niet dat het een extra pijntje is die er vanaf nu gewoon bij is gekomen, want dan wordt het nog een zware laatste 7 weken..
Hey meiden.. Lekker dat het al weer is afgekoeld he.. Alleen mijn voeten blijven dik....ik zou zweren dat ik vorige week nog enkels had...nu zijn ze niet meer terug te vinden. Ik kreeg vanochtend een smsje van een vriendin die al 3 jaar bezig zijn om zwanger te worden, dat ze zwanger is van een tweeling.. Bij de laatste IVF poging is het gelukt en ze is inmiddels alweer 12 weken zwanger. Ik ben zo blij voor haar vooral omdat zij het iedereen zo gunt en haar eigen verdriet daarvoor opzij zette. Ik heb lekker weekend en we gaan dit weekend alleen maar leuke dingen doen. Vanavond de box opgehaald en daar hebben we de hele woonkamer voor moeten verbouwen om er een plek voor te vinden.
Heee meiden! Even snel een berichtje ga vanavond alles even door lezen. Zijn vanmorgen terug gekomen vanuit Kroatie. Gisteravond half 6 vertrokken en hebben vannacht 2 uurtjes langs de autobaan geslapen in de auto. Ben erg lamlendig haha! Ik ga zo straks eerst rustig alle spulletjes opruimen hier en heb een flinke was. Hebben het erg leuk gehad. Elke avond wel wat te doen op de camping, zwemmen, uiteten, kennissen weer bezocht, zonnetje was warm, terrasjes, cultuur het was kortom leuk! Vriendlief is de hond aan het halen bij zijn ouders want die hebben we wel heel veel gemist
@ Sugar: Wat fijn dat je een leuke vakantie hebt gehad! En altijd weer een geruststelling dat je weer veilig thuis bent he? Gaan jullie verder nog op vakantie dames? Ik niet, aangezien ik over 6 weekjes uitgerekend ben haha.. Het lijkt me wel leuk om aan het einde van het jaar een weekje weg te gaan.. Heb veel last van buikpijn (voorweeen?) en pijnlijke steken down under. Soms steekt het zo erg dat ik zonder er controle over te hebben soms gewoon ineens "aaaaaaawh!!" roep, haha.. Nu de bevalling dichterbij komt ben ik er ineens heel veel mee bezig in mijn hoofd. Soms heb ik buikpijn en als ik dan aan de bevalling denk besef ik me hoe zwaar t zal zijn en ben ik best bang dat ik het straks helemaal niet vol hou.. Maarja, ik moet gewoon vertrouwen hebben en hopen dat het voorspoedig zal gaan.. Heb nu iig officieel zwangerschapsverlof! Jeeeej!! Daar ben ik heel blij om, nu kan ik tenminste echt rust gaan nemen..
@Sugar. Wat fijn dat jullie een lekkere vakantie hebben gehad. Succes met de was...dat vind ik altijd het ergste van het terugkomen. @Ghurabaa.... Oh meid wat heerlijk dat je al verlof hebt...ik ben jaloers op je. Ik moet nog 5 weken werken en dan heb ik een week vakantie en daarna gelijk verlof. Wij gaan dit jaar ook niet op vakantie. Wij doen het om het jaar en zijn vorig jaar naar Italie geweest. Dit jaar blijven we lekker thuis en gaan op dagjes tocht. Hebben jullie verder een fijn weekend gehad. We zijn gisteren naar Groningen geweest voor een verjaardag en vandaag heb ik de hele dag in de keuken gestaan om taarten te bakken en komkommers en rode ui in het zuur te zetten. Veel aanloop van vrienden gehad dus hele dag huis vol met volk. Erg gezellig maar ben nu dan ook helemaal kapot. Fijne aaf nog meiden!