Heb wel veel buikkrampen enz. Vandaag wat mindere dag, misselijk, moe ed. Maar verder gaat het super goed! Heb nog steeds niet het idee dat ik een kindje in mn buik heb.. Stom he? Hoe gaat het bij jou? Leuk he zo'n kleintje de hele dag om je heen! Lijkt me zo heerlijk!
Die buikkrampen maken je onzeker he, ik vond dat ook erg raar in het begin, maar eigenlijk is het natuurlijk logisch dat het pijnlijk is want het moet allemaal zo enorm gaan groeien! Dat besef dat er echt een kindje zit komt steeds meer, helemaal als je eenmaal je eerste echo gehad hebt en je tastbaar bewijs hebt! Het is inderdaad heerlijk hoor zo'n kleintje om je heen, maar soms is het ook heel erg vermoeiend. Vandaag is het zo'n dag dat Kian gewoon niet weet wat hij met zichzelf aan moet en steeds alleen maar aan het jengelen is en heel veel slaapt, dan is het echt wel een uitputtingsslag.
Ja het maakt me idd erg onzeker.. Zeg ook steeds tegen mijn vriend; "Wat als we die echo hebben en er zit niks?" ben je al die tijd onzeker geweest voor 'niks'.. Oh! Dat zijn dan wel vermoeiende dagen ja, ik weet het nog van het kinderdagverblijf.. Dat was echt zwaar als een kindje z'n dag niet had hihi
Fijn dat je nog niet zo veel klachten hebt Femme! Ik had in het begin ook heel veel buikkrampen, was ondanks de knaltest nog steeds overtuigd dat ik gewoon ongesteld ging worden. Toen met 7 weken het vele overgeven en de gigantische moeheid begonnen, kreeg ik er wel wat meer vertrouwen in. Maar echt het besef dat er een kindje in mijn buik zat, had ik ook pas na de eerste echo.. Al moet ik wel zeggen dat ik het tot de laatste minuut een te groot wonder vond om het ècht te kunnen bevatten. Toen ik mijn meisje op mijn buik kreeg dacht ik dan ook gelijk "Oooh je bestaat echt!" haha
Hey meiden, Hoe is het met jullie? Nog 2 weken te gaan en dan ga ik genieten van 4 maandjes verlof Mijn vervangster komt volgende week 2 dagen meelopen en 24 oktober is mijn laatste werkdag. Aan de ene kant kijk ik er erg naar uit, maar aan de andere kant vind ik het ook een beetje vreemd om de boel over te dragen Verder zijn we ook druk met het kamertje. 1 muur is behangen en dit weekend gaat mijn man de andere muren verven. En dan is het verder een kwestie van aankleden. Zodra we klaar zijn, plaats ik foto's. Donderdag moet ik weer naar de gyn. Ben benieuwd of de kleine inmiddels gedraaid is..
Hey meiden, De tijd van geen symptomen is voorbij, helaas.. Hier al 2 dagen kotsmisselijk:x! Bah en mn (.)(.) zijn ook kei gevoelig en gegroeid! hahaha.. Ben nog steeds beetje bang dat t mis gaat maar goed. Leuk nieuws; van t weekend gaan we t aan mijn ouders vertellen, en tot de 12 weken aan verder niemand *einde klets/egobericht* @ Flowers; Leuk! Ik hoop snel de fotos te kunnen zien @Ghurabaa; Ja heel begrijpelijk! hihi, denk dat ik dat ook zou hebben.. @Sugar; Hoe is het nou bij de gyn afgelopen? @ Joy; Hoe gaat t? Lekker aan t genieten? Liefs!
@Femme; Aan de ene kant heeeel erg vervelend die symptomen aan de andere kant wel de bevestiging dat er echt wat aan de hand is! Hier zijn mijn boobs tijden mijn zwangerschap bijna niet gegroeid, met de bv waren ze iets voller, zeker tijdens stuwing , nu (ik ben sinds een week helemaal gestopt) zijn ze weer zoals voor de zwangerschap, even groot, ietsjes slapper, maar dat schijnt nog bij te trekken Mijn mannetje moet geopereerd gaan worden begin volgend jaar! Hij heeft hypospadie (google maar is het makkelijkst ) en dat moet gecorrigeerd worden, vind het wel zielig hoor, gaan ze in hem prikken en snijden... Geloof niet dat mijn tere moederhart dat zomaar aan kan!
Ahh! Wat zielig! Hopelijk heeft hij er tna de operatie niet zo heel veel last van! Weet je ook al of het een hele heftige operatie word, moet hij blijven of weet je dat allemaal nog niet?? Kan me voorstellen dat je er tegen op ziet, lijkt me ook zo erg als er iets met je kindje aan de hand is.. (ik heb dat al bij mn hondje laat staan bij m'n kind!).. Sterkte alvast.
Het is een operatie in dagbehandeling, dus hij mag gelukkig einde van de dag wel weer mee naar huis als alles goed gaat. De operatie zelf wordt in het Sophia kinderziekenhuis wel vaak gedaan, de nazorg schijnt het zwaarst te zijn. Hij mag met drukverband en katheter mee naar huis en het schijnt erg rot te zijn met het verschonen en de poepluiers. We zijn vandaag ook langs de anesthesist geweest gelijk en hebben daar ook alle informatie gehad, ook dat ze een infuus aan gaan leggen en dat wij zelf een zalfje moeten smeren om de handjes te verdoven. Ook alle informatie over dat hij nuchter moet blijven enzo, lijkt me best lastig bij een baby (en heel zielig!), hoop maar dat hij vroeg in de ochtend geholpen wordt dan.
@Mlien; Oh, dat lijkt me best wel zwaar om je kindje zo te moeten verzorgen, en idd wat je zegt; kei zielig om hem nuchter te laten zijn ja! hoop voor je dat hij idd in de vroege ochtend geopereerd word dan ja!
Wat sneu zeg Mlien Kan het goed verholpen worden? En heeft het verder geen gevolgen voor zijn vruchtbaarheid later? Kan me voorstellen dat het heel moeilijk zal zijn voor jou, maar gelukkig is hij nog jong en zal hij er straks niks meer van weten.. Maar het is gewoon naar, sterkte!
Als het goed is heeft het geen gevolgen voor de vruchtbaarheid nee, het enige wat 'apart' zal zijn is dat hij besneden is. Dat zal voor jou misschien ook wel normaal zijn (weet ik niet?) maar ik heb zelfs nog nooit een besneden piemel gezien . Zijn voorhuid is nu al niet helemaal rondom en ze hebben een stukje van die huid nodig om de plasbuis te reconstrueren, dus dan geen voorhuid meer, nu ziet het er ook niet echt charming uit moet ik zeggen..
Hihi ja klopt, onder moslims is besnijden heel normaal, maar er zijn ook mensen die het puur uit hygiënisch oogpunt doen.. Zo kan een man zichzelf beter schoon houden, wel zo fris toch Flowers, jij zal je zoontje denk ik ook laten besnijden of niet? Lijkt me wel lastig op welke leeftijd je dat dan moet doen. Niet te oud, want dat maakt hij het bewust mee en die spanning vind ik zielig voor een kind. Maar zo klein is ook weer zielig (nja, vooral voor de moeder hihi)
Hee meiden, Alweer eventjes geleden. Kon het even niet opbrengen om hier te posten. Gaat helemaal niet lekker met mij (ook kwa ziekenhuis/gynaecoloog en zwanger worden). Ook vind het moeilijk om hier te lezen omdat de meeste van jullie zwanger zijn wil ik toch een beetje afstand houden voor mijn eigen bestwil. Ben zo wie zo niet zoveel meer op het forum want kan het gewoon niet opbrengen in deze moeilijke tijd maar dat zullen jullie vast wel begrijpen. Ik hoop dat alles goed gaat met jullie. @Mlien wat vreselijk heel veel succes! @Femme succes bij je eerste echo! @Frou dankjewel schat jij ook, hopelijk is je mannetje gauw weer terug in NL. Het beste allemaal!! X
Hey meid, Ik kan me goed voorstellen dat het lastig voor je is om te lezen over zwangerschappen en baby's. Ik weet nog dat het mij op een gegeven moment ook niet meer goed deed om er zo veel mee bezig te zijn. De wanhoop groeide met het verlangen, en dat is best moeilijk.. Ik snap dat je je even terug trekt, hopelijk geeft dat je weer wat meer rust.. Voel me overigens wel een beetje schuldig omdat ik hier soms ook dingen over mijn zwangerschap en dochtertje heb geplaatst. Ik hoop dat ik je daarmee niet gekwetst heb (of anderen..)
@Sugar; Ik begrijp precies hoe je je voelt, dat heb ik ook een tijd gehad.. Ik hoop voor je dat het bij jou ook binnenkort raak is, en dat de gyn er iets aan gaat doen. Sterkte meissie! @Ghurabaa; Ik snap wat je bedoelt, ik vond het ook best moeilijk te lezen dat jullie allemaal zwanger werden en ik en de andere meiden niet.. Maar ik was daarintegen wel heel blij voor jullie, gaf mij enigzins weer hoop ! En hoe snel het ook allemaal gaat! Zo ben je zwanger, en zo is je kindje al bijna 2 maanden oud!
Kleine hoeveelheden verspreid over de dag eten. Dus ipv grote maaltijden steeds kleine dingetjes. Crackers met kaas werkten hier ook redelijk. Ook eten naast je bed hebben zodat je 's ochtends eerst iets kan eten, dan nog even kan blijven liggen en daarna pas uit bed komt. Schaaltjes vla willen ook wel eens werken.
Dank je! Weet al wel dat melk niet gaat en brood krijg ik ook bijna niet weg.. Hoop dat het dan wat beter gaat, pff.. Ik mag eigenlijk helemaal niet klagen, maar goed...