Gestopt met de pil juli 2010, wie nog meer?

Discussion in 'Zwanger worden clubs' started by Enjoyllive, Oct 8, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Joy2111

Joy2111 Fanatiek lid

Jun 16, 2010
    1,170
    1
    0
    Kwaliteitsmedewerker
    Overijssel/Twente
    Jaaa de verzekering heeft meegewerkt en we zijn nu de bezitters van een Ford Focus station.
    Wat heerlijk om weer een auto te hebben zeg.

@Ghurabaa,....hoe oud was je dochter toen ze doorsliep?
    Kan nml niet wachten tot Levi dit ook gaat doen...
    Die nachten gaan opbreken want ik kom na de tijd heel moeilijk weer in slaap...dus ga s'middags nog wel eens op de bank ff slapen.

2. Ghurabaa

Ghurabaa Fanatiek lid

Jul 30, 2010
    1,236
    1
    38
    The Netherlands..
    J.uwayria was 7 weken oud toen ze voor het eerst doorsliep, en sindsdien elke nacht :) Had het nog helemaal niet verwacht, omdat je vaak leest dat kinderen die volledig borstvoeding krijgen later doorslapen. Maar ze slaapt toch echt elke nacht van 23.00 tot 08.00!

Almerk ik niet heel erg dat ik er veel meer energie door heb, maar na het voeden kon ik ook altijd direct weer in slaap komen. Dus was er maar een halfuurtje even uit.
    Als je daarna moeilijk in slaap komt zal het zeker wel schelen!

@Flowers: Wat spannend zeg. Deed de draaipoging ook zeer? Dat lees je vaak.. Het komt nu echt dichtbij zeg! Ben je er klaar voor? (voor zover je er uberhaupt klaar voor kan zijn eigenlijk)

3. Joy2111

Joy2111 Fanatiek lid

Jun 16, 2010
    1,170
    1
    0
    Kwaliteitsmedewerker
    Overijssel/Twente
    @Ghurabaa...Dat geeft hoop want Levi is ook bijna 7 weken oud dus hoop dat hij dan ook snel wil gaan doorslapen.
    Heeft de naam van jou dochter een betekenis?
    De naam Levi is een hebreeuwse naam en betekent: gecombineerd/samengevoegd en dat vonden we wel heel toepasselijk omdat we 2 gezinnen hebben samengevoegd tot 1 gezin

4. Ghurabaa

Ghurabaa Fanatiek lid

Jul 30, 2010
    1,236
    1
    38
    The Netherlands..
    Oh wat leuk ja! Dat is zeker toepasselijk.

De naam J.uwayria hebben we (nja, ik:D) uitgekozen omdat zij een van de vrouwen van de Profeet Mohammed was. Zij bekeerde tot de islam (net als ik) en de Profeet gaf haar toen de naam J.uwayria. Zij stond bekend om haar schoonheid en haar intelligentie. (even in het kort)

Toen ik hierover voor het eerst las wist ik gelijk dat ik mijn dochtertje zo wou noemen als ik die ooit zou krijgen. En voila! :D

5. Ghurabaa

Ghurabaa Fanatiek lid

Jul 30, 2010
    1,236
    1
    38
    The Netherlands..
    En hopelijk slat Levi ook binnenkort door. Maar dat kan heel erg verschillen hoor. Mijn dochtertje was vrij rap met doorslapen als ik het met mijn omgeving vergelijk. Zoontje van mijn collega is 1 en slaapt pas sinds een paar weken door. Mijn neefje van 10 maanden ook nog steeds niet..

6. Sugarblossom

Sugarblossom VIP lid

Jul 23, 2010
    5,439
    11
    38
    Female
    Nederland
    #3566 Sugarblossom, Nov 1, 2011
    Last edited: Nov 1, 2011
    Hoi lieve meiden,

heb net even snel wat dingetjes terug gelezen. Ik hoop dat alles goed met jullie gaat. Femme hartstikke goed dat je MVM gaat doen en dat jullie echo ook allemaal goed was! Ik zal even laten weten hoe het er bij ons aan toe gaat:

Wij zijn gisteren weer naar het ziekenhuis geweest. Nieuwe gynaecoloog (zit heel verhaal aan vast) en 2e zaad onderzoek blijkt niet geweldig goed te zijn, zelfs nog slechter dan bij de eerste zaad onderzoek wat we toen hebben gehad in april. Wij zitten er dus onder van wat het normaal moet zijn en de oorzaak waarschijnlijk is waardoor ik nog niet zwanger ben. Ook vond hij mijn cyclus een beetje schommelig.. ik zat laatst op dag 30!

Mijn gynaecoloog heeft toen besloten dat we met IUI mogen beginnen in het volgende cyclus op dag 3. Ik moet elke dag spuiten links en rechts bij de navel (zal wel lekker beurs worden op een gegeven moment haha) en krijg dan Pregnyl (HCG) dus van MVM en dan de Intra-uteriene Inseminatie (IUI) en worden de beste zaadjes bewerkt in het laboratorium die ik vervolgens rond eisprong weer terug krijg ingespoten aldus IUI.

Dus wij gaan lekker aan de prik en de hormonen en de inwendige echo's. Moet nog even 1 cyclus afmaken maar ben al aan het aftellen tot onze eerste IUI!! Dat gaan nog is wat ziekenhuis bezoekjes worden. Ik ga nu de hormonen bestellen bij de apotheek en jullie horen nog van me.

P.S.
    - Flowers spannende tijd voor jullie. Hopelijk werkt ie een beetje mee (stuitligging)
    - Frou is jouw lieve mannetje al terug?
    - Mlien heb je zoontje al zijn operatie gehad? weet niet of ik eroverheen heb gelezen
    - En voor de rest hoop dat alles goed gaat!

7. Joy2111

Joy2111 Fanatiek lid

Jun 16, 2010
    1,170
    1
    0
    Kwaliteitsmedewerker
    Overijssel/Twente
    @Sugar. Fijn dat jullie nu een nieuwe gyn. hebben en dat deze zo snel doorpakt.
    Ik hoop dat je nu heel snel zwanger bent na het spuiten van de hormonen.

8. Ghurabaa

Ghurabaa Fanatiek lid

Jul 30, 2010
    1,236
    1
    38
    The Netherlands..
    Ooh sugar wat fijn! Hopelijk ben je nu snel zwanger meid. Het bied weer een beetje perspectief, of niet?

9. Mlien

Mlien Fanatiek lid

Jun 24, 2010
    3,756
    0
    0
    In een klein dorpje
    @Sugar; Wat fijn dat je nu een vooruitzicht hebt! Hoop dat je snel zwanger bent!

10. noordbrabant1981

noordbrabant1981 Fanatiek lid

Jul 9, 2010
    1,857
    81
    48
    Female
    noord-brabant
    komt goed schatje!!! we houden contact!!!xxx

11. Milaa

Milaa Fanatiek lid

Oct 8, 2010
    1,310
    0
    0
    @Sugar; Nu komt er voor jullie ook schot in de zaak! Hoop dat je ook snel zwanger mag zijn!
    Sterkte!

12. Sugarblossom

Sugarblossom VIP lid

Jul 23, 2010
    5,439
    11
    38
    Female
    Nederland
    @Joy2111
    dankjewel gelukkig wel het werd eens een keer tijd haha.

@Ghurabaa
    dankjewel dat zeker!!

@Mlien
    dankjewel ja het geeft wat meer rust dat voel ik nu gewoon.

@Noordbrabant1981
    dankjewel haha moest gelijk aan die reclame denken met dat drinken: "komt goed schatje" :D LOL!

@Femme
    yessss dankjewel!!

13. Ghurabaa

Ghurabaa Fanatiek lid

Jul 30, 2010
    1,236
    1
    38
    The Netherlands..
    hoi lieve meiden, hoe gaat het met jullie?

14. Mlien

Mlien Fanatiek lid

Jun 24, 2010
    3,756
    0
    0
    In een klein dorpje
    Hier gaat alles prima! Kian groeit als kool en ontwikkeld zich ontzettend goed, hij is lekker aan het rollen, er komt steeds meer geluid uit! Met het eten gaat het ook super, fruit, brood en groenten gaan er zo in!

Ik heb nu mijn eerste ongi sinds de bevalling en hij gaat gepaard met flinke buikpijn en hoofdpijn dus dat is iets minder, maar dat komt ook vanzelf weer goed!

Hoe is het met jou?

15. Ghurabaa

Ghurabaa Fanatiek lid

Jul 30, 2010
    1,236
    1
    38
    The Netherlands..
    Wat fijn zeg dat het zo goed met hem gaat! Hoe is het om weer aan het werk te zijn?
    En wat goed dat hij al zo goed eet! Ook brood? Ik dacht dat ze dat pas vanaf een maand of 8 mochten..

16. Ghurabaa

Ghurabaa Fanatiek lid

Jul 30, 2010
    1,236
    1
    38
    The Netherlands..
    Oh en hier gaat het ook super! Mijn meisje ontwikkeld zich ook zo hard! Ze zit nu telkens met haar tongetje aan vanalles te likken haha, en bellen te blazen. Ook brengt ze al zelf een speeltje naar d'r mond om op te sabbelen..
    En dit weekend hadden we de primeur dat ze echt met geluid begon te lachen! Mijn moeder was heel lomp aan het doen (wij lagen dus ook allemaal in een deuk) en mijn dochtertje was druk met haar benen en armen aan het zwaaien en ze ging voor het eerst echt ''door''lachen! (als je snap wat ik bedoel). Zo schattig joh! We gingen allemaal uit ons dak en de tranen sprongen in mijn ogen. Wat ben je als mama dan trots zeg, ongelooflijk..

Jammer genoeg moet ik ook weer bijna aan het werk, en daar kijk ik als een berg tegenop. Man wat moeilijk om je kindje ergens achter te laten, alleen de gedachte al. Brrrr, nog even niet aan denken.. (struisvogelpolitiek helpt soms :D)

Hoe is het met de rest?

17. Mlien

Mlien Fanatiek lid

Jun 24, 2010
    3,756
    0
    0
    In een klein dorpje
    Wat geweldig om te horen dat het met jouw meisje ook zo goed gaat! Het is inderdaad echt geweldig om al die ontwikkelingen te zien, je kan zo trots zijn op je kleintje dan! Hier gaat het werken echt ontzettend goed, was er echt aan toe en ik geniet er volop van. Heb het ook ontzettend naar mijn zin met mijn collega's dus voor mij is het gewoon helemaal goed zo. Ga jij op je werk kolven?

Ik weet eigenlijk geeneens vanaf wanneer je brood bij mag geven, maar ik volg gewoon mijn gevoel. Hij dronk zijn flessen niet meer leeg en wilde steeds meer groente en fruit. Ben nu dus over gegaan op opvolgmelk en heb de porties fruit en groente wat opgehoogd en dan wat brood er bij en dat lijkt voorlopig goed te gaan! :)

18. Ghurabaa

Ghurabaa Fanatiek lid

Jul 30, 2010
    1,236
    1
    38
    The Netherlands..
    Nou wat fijn dat je het zo goed hebt op je werk! Ik hoop daar ook op, maar ik schat de kansen (om meerdere redenen) zeer laag in..

Ik ga inderdaad op mijn werk kolven. Ik wil (hoe dan ook) tot 6 maanden volledig borstvoeding geven, dus dan moet je wel :) Daarna wil ik beginne met groente en fruit, en dat steeds meer opbouwen.. Lijkt me geweldig om te zien hoe re reageert op een fruithapje! Misschien dat als ze de 4mnd grens gepasseerd is dat ik het wel een keer probeer om te kijken hoe ze het vind, maar wil pas echt ermee gaan beginnen als ze 6 maanden is..

Heb je verder nog tips als werkende mama?:D

19. Mlien

Mlien Fanatiek lid

Jun 24, 2010
    3,756
    0
    0
    In een klein dorpje
    Gewoon kijken wat je meisje zelf aangeeft wat betreft de bijvoeding, gaat ze steeds vaker om voeding vragen en heel erg volgen als jij aan het eten bent dan zal ze waarschijnlijk zelf ook willen beginnen er mee.

Tips als werkende moeder.. sja.. :p. Ik weet het niet zo goed, wij brengen Kian vanaf dat hij heel jong is al regelmatig naar een oppas omdat we 's avonds vrij vaak weg zijn dus het was voor mij ook niet moeilijk om hem achter te laten bij de gastouder. Ik zou haar wel laten wennen, zeker als ze naar een KDV gaat omdat het daar toch erg druk is en dan kan je haar ook met een gerust hart achter laten. Verder gewoon lekker hard doorwerken en dan kan je 's avonds nog meer van je poppetje genieten (dat is hier in ieder geval zeker wel zo!)

Hier ook een mannetje die zijn hapjes ERG lekker vind;

View attachment 198526

20. Ghurabaa

Ghurabaa Fanatiek lid

Jul 30, 2010
    1,236
    1
    38
    The Netherlands..
    Aah wat een schatje! Echt een mannetje haha.. Schattig hoor..

Mijn dochtertje gaat 2 dagen naar mijn moeder en 1 dag naar mijn schoonmoeder. Ben heel erg benieuwd hoe dat gaat.
    Ik ga 3 dagen werken, maar denk dat ik op zoek ga naar een andere baan om dan dichterbij te gaan werken en maar 2 dagen..

Share This Page