Gestopt met de pil, lichte vegen i.p.v. zware menstruatie?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Tyrah, 28 jul 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. AngelaSR

AngelaSR Bekend lid

3 sep 2014
    707
    1
    0
    rijswijk ZH
    Ik wil even wat dingen rechtzetten.
    ten 1ste kan je prima door de pil heen zwanger raken!
    ten 2de is niet iedereen lang aan het ontpillen. Ik was vorig jaar gestopt heb een hele lichte ontrekkingsbloeding gehad en was daarna meteen zwanger! (Dit werd een ma maar dat heeft daar niets mee te maken)
    Mijn menstruaties waren vele malen lichter na het stoppen met de pil (de eerste was nog een ontrekkingsbloeding maar ook deze was toevallig net als bij jou heel licht) heb maar 3 voorbeelden voor je want ik ben tot 2x toe snel zwanger geraakt maar alle 3 de keren veel lichter san normaal en veel korter dan normaal.
    gewoon er lekker voor gaan en je nod op 28 dagen zetten. Je kan via verschillende aps je cyclus bijhouden zodat je jouw gemiddelde op een gegeven moment weet. Ik zou echt niet stressen en meteen met ovulatie testen in de weer gaan. Ik heb altijd tegen mezelf gezegt dat als het na 6 maanden niet was gelukt ik ovulatie testen ging gebruiken. Ik ben er echt van overtuigt dat hoe minder jij je druk maakt hoe makkelijker het vaak gaat. En nee ik weet dat niet iedereen snel zwanger raakt en daar voel ik ook echt in mee maar probeer het luchtig te houden, zeker als je net begint! Succes!

2. Pipo30

Pipo30 Fanatiek lid

31 jul 2014
    4.944
    681
    113
    dan zal ik jou verhaal weer rechtzetten...
    ten eerste,door de pil heen zwanger raken is echt heel zeldzaam bij juist gebruik.
    en ten tweede, dat dat bij jou zo is,zegt niet dat dit bij iedereen zo werkt;)
    o ja,en apps kennen jou lichaam niet hoor;)
    En waar haal je vandaan dat haar nod over 28 dagen zou zijn?Als je nog geen menstruatie en dus geen cyclus hebt,kun je daar helemaal niks over zeggen.

3. Tyrah

Tyrah Niet meer actief

Dank je wel voor je verhaal Angela :D
    Dus het kan net als de vorige keren gewoon er doorheen zijn gegaan bij mij ... maar hoeft niet. Jij kreeg ook lichte menstruatie voor het stoppen.
    Ik ga maar gewoon tellen vanaf maandag en het proberen.
    Mocht er wel wat aan de hand zijn kom ik daar vanzelf wel achter bij de echo als ik zwanger ben natuurlijk in hoever ik heen ben.

Dank je wel nogmaals, dan laat ik het nu gewoon los als het me lukken wilt.

4. AngelaSR

AngelaSR Bekend lid

3 sep 2014
    707
    1
    0
    rijswijk ZH
    ten eerste KAN dat dus wel maar is het idd zeldzaam.
    ten 2de is begrijpend lezen blijkbaar lastig want ik schreef toch duidelijk dat "niet iedereen" lang aan het ontpillen is. Heb nergens schreven dat het ontpillen zo over is bij iedereen want dat is bij mij ook zo.
    apos kennen jouw lichaam niet maar je kan daarin wel bijhouden hoe lang jouw cyclus elke maand duurd en zo inzicht krijgen in wat ongeveer gemiddeld is voor jou. Wederom nooit gezegt dat de app alles weet over jouw lichaam.
    Waar ik die nod vandaan haal is uit het gemiddelde. Ja iedere vrouw is anders mijn nod was ook niet 28 dagen maar je moet ergens beginnen ;)
    mijn gedachte daar achter was, maak je niet zo druk, wacht het even af en geniet ondertussen zoveel mogelijk van elkaar. De kans is dan goed aanwezig dat het vanzelf gaat lukken. Daar moet je in eerste instantie ook van uit gaan anders maak je jezelf gek.

Deel Deze Pagina