Ovulatietest bleek zwangerschapstest was positief?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Danabelle, 6 mrt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Danabelle

Danabelle Fanatiek lid

3 jan 2008
    2.495
    0
    0
    Hoi,
    Zondag hebben wij gemeenschap gehad. Volgens mijn banner zou maandag mijn eisprong zijn. Ik heb dit maandagochtend gecontroleerd met een ovulatietest, waarbij naast de testlijn een andere positieve lijn (wel licht) tevoorschijn kwam. Tenminste.. ik DACHT dat het een ovulatietest was! Ik had nog niet eerder die tests gebruikt en had van een vriendin die ze niet meer nodig heef twee zwangerschapstests en één ovulatietest gekregen. Ze had uitgelegd hoe ze werkten maar kon de gebruiksaanwijzing even niet vinden. Nou, het leek mij dat er niet zoveel mis kon gaan met zo'n test toch, twee lijntjes is positief toch en er zaten inderdaad twee gelijke tests en en één andere in het zakje.
    Gisteren doken de twee gebruiksaanwijzingen op die bij de tests horen. Wat bleek? De vermeende ovulatietest is een zwangerschapstest. Dit zou betekenen dat ik niet maandag mijn ovulatie heb gehad, maar maandag zwanger was..? Dit is praktisch gezien onmogelijk, aangezien we de afgelopen maand tot aan zondag condooms hebben gebruikt en daarmee geen ongelukjes hebben gehad.
    Om het nog makkelijker te maken heb ik maandag de morning-afterpil genomen omdat een baby nog niet verantwoord zou zijn in verband met medicijngebruik (was gestopt maar moest meteen weer beginnen, had ik niet verwacht).
    Ok, heel verhaal dus, maar snápt iemand dit? Ik weet inmiddels 100% zeker dat de gebruikte test een zwangerschapstest was en geen ovulatietest. Hoe kan hij dan naast de teststreep een tweede, weliswaar lichte, streep hebben laten zien? Ik kon op dat moment echt dat hormoon niet meetbaar in de urine hebben toch?
    ?

2. mama2801

mama2801 Niet meer actief

een zwangerschaps tetst is 9 van de 10x positief als ej zwanger bent...was de test niet overtijd? kwa datum? en welke test was het want daar zit ook nog wel eens verschil in.

3. Danabelle

Danabelle Fanatiek lid

3 jan 2008
    2.495
    0
    0
    De test was houdbaar tot begin 2009 - juist daarom kreeg ik die tests van die vriendin, omdat zij toch niet aan een tweede kind zou beginnen vóór die tijd en wij willen graag een eerste :)
    Het is een Sensitest zwangerschapstest midstream. Ik heb de verpakking (het folieding) uit de container kunnen vissen (de test zelf niet trouwens) en er stond echt PREGNANCY op - goh waarom had ik niet eerder op die verpakking gekeken?
    Kortom, dit is een geval van Kan Niet Kloppen?

4. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Doe nog eens een zw.test, dan weet je meer.

5. Danabelle

Danabelle Fanatiek lid

3 jan 2008
    2.495
    0
    0
    Heb ik net gedaan (de vermeende ovulatietest die een zwangerschapstest bleek was ook niet met ochtendurine) en deze was negatief. Ik kan me ook slecht voorstellen dat ik zwanger ben, maar het blijft apart dat die test positief was..

Deel Deze Pagina