Gestopt met de pil, maar na lange tijd nog steeds niet ongi

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Be Happy, 10 dec 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mar001

Mar001 Actief lid

25 nov 2007
    148
    0
    0
    Hallo allemaal,

Mag ik ook met jullie meepraten?
    Ben eind september gestopt met de pil, 3 dagen later een ontrekkingsbloeding gehad en sinds die tijd niets meer. Begin januari naar de huisarts geweest, moet nu 2 maanden temperaturen om te zien of ik wel een eisprong heb. Als ik nu over 3 weken nog steeds niet ongesteld of zwanger ben mag ik weer terug komen. Wel heeft de HA direct bloed laten controleren op de hormoonspiegel en de werking van de schildklier, hier kwam niets uit. Heb natuurlijk al veel op internet gelezen en denk zelf misschien aan PCOS. Dit aangezien ik altijd al wat zwaardere beharing heb gehad, maar sinds het stoppen met de pil is dit erger geworden; haartjes op de kin, bovenlip etc. Hier baal ik ook ontzettend van, maar goed het moet maar even...

Baal wel, maar ook wel van het idee dat je hoogstwaarschijnlijk in de MM gaat komen. Als je eenmaal besloten hebt dat je een kindje wil heb je die droom al helemaal klaar liggen: stoppen met de pil, meteen geregeld ongesteld en na een paar maanden zwanger. Natuurlijk zat verhalen gehoord, gezien en gelezen dat het wel eens anders is, maar dat gebeurd natuurlijk alleen bij een ander. Daar hou je geen rekening mee. Tot nu dan...Nu begint het steeds meer door te dringen dat het zo gemakkelijk niet altijd gaat, en dat niet alleen een ander het overkomt.

Nog een paar weken tempen dus, maar tot nu toe gebeurd er niets.
    Voorlopig nog even wachten dus...

2. noa1980

noa1980 Actief lid

31 okt 2007
    372
    0
    0
    mar1 helaas welkom hier. en natuurlijk mag je meepraten. wat fijn dat je huisarts al gelijk je bloed gecontroleerd heeft, je hebt dan in ieder geval al iets duidelijkheid. er zijn hier ook meiden die gewoon weer weggestuurd wachten en een half jaar moeten wachten.
    zelf ben ik nog niet naar de ha geweest omdat mijn moeder precies hetzelfde heeft meegemaakt en ik dus gewoon nog even rustig afwacht.
    hoop voor je dat je snel ongesteld wordt, want je bent nu al wel heel lang aan het wachten
    succes!

3. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

@Mar001: jeetje, jij bent ook al lang aan het wachten! Ikzelf zit nu op dag 122 na onttrekkingsbloeding. Ben ook al bij de huisarts (een man) geweest (eind januari 2008 ), maar die stuurde mij eigenlijk zo weer weg, zonder bloedtest of iets dergelijks! Hij deed lacherig en het kwam mij over alsof hij vond dat ik me maar aanstelde. Hij zei dat het doodnormaal was dat je al ruim 3 maanden niet ongesteld bent geweest. Wat dat betreft doet jouw huisarts beter zijn werk. Jij hebt tenminste al een bloedtest gehad en hij/zij heeft je geadviseerd om te gaan temperaturen. Die van mij zei alleen: "niet ongerust worden, nog 3 maanden wachten, als je dan nog niet ongi bent, mag je terugkomen....". Als ik over een half jaar nog niet zwanger ben, mag ik ook terugkomen en krijg ik een doorverwijzing voor een gyneacoloog.

Maar goed, mijn vriend en ik gaan daar niet op wachten. Volgende week ga ik de huisarts (vervangster, een vrouw dus) bellen. Ik wil even van vrouw tot vrouw met haar praten!

Ook ik ben bang voor PCOS. Er zijn een aantal symptomen, maar je hoeft ze niet allemaal te hebben. Zo heb ik (gelukkig) geen last van overbeharing, maar bijvoorbeeld wel last van acne (vooral op mijn rug en een beetje in mijn gezicht, een pigmentvlek in mijn gezicht en dus uitblijven van menstruatie.

Ook ik ben bang om uiteindelijk in de MMM te belanden. Aan de andere kant ben ik blij dat die MMM bestaat. Want je hebt daardoor altijd kans om toch zwanger te raken! Als het op de gewone manier niet lukt, dan maar met hulp, denk ik dan maar. Maar goed, voorlopig ga ik er van uit dat het zover niet komt. Ik probeer positief te blijven. Maar stiekem word ik elke dag dat ik niet ongesteld ben banger dat er iets mis is met mij......

Uitblijven van menstruatie vind ik prima, maar dan moet ik wel zwanger zijn! :D

Zelf heb ik wel een tijdje ovutestjes gebruikt, maar daar word ik ook niet wijzer van.

Hoe doe je dat temperaturen trouwens? Want als je dus wel een cyclus hebt, moet je daarmee beginnen op de eerste dag van je cyclus voor zover ik weet... Maar we hebben dus geen cyclus. Ben je daar gewoon mee begonnen? Want dat is natuurlijk wel een idee... Dat kun je toch het beste 's ochtends doen? Misschien dat ik daar morgen ook maar mee begin.....

Liefs,

Marlia

4. Mar001

Mar001 Actief lid

25 nov 2007
    148
    0
    0
    Ik heb een vrouwelijke HA, dus misschien dat dat scheelt. 8 jaar heb ik de pil gebruikt. Voor die tijd had ik altijd een vrij regelmatige cycles, meestal 34 dagen, soms 33. Ook al wel wat aan de lange kant, maar in principe nog goed.

Qua PCOS heb ik last van acne, overbeharing en de laatste jaren ook wel wat kilootjes aangekomen, dus licht overgewicht is nu ook wel aan de orde. Eigenlijk zou ik 10kg af moeten vallen, om weer in een BMI van onder de 25 te komen, maar vind dat best moeilijk.

Met temperaturen begin je normaal idd in het begin van je cycles. Nu heb je die niet, dus mag je op elk moment beginnen. Ben dus ook direct de dag na bezoek aan de HA begonnen. Iedere ochtend voor je opstaat je temp opmeten (liefst rectaal, dat is het nauwkeurigst) en opschrijven. Na de eisprong stijgt je temperatuur en die blijft dan enkele tienden graad hoger dan je gemiddelde temp, totdat je ongesteld word, dan daalt ie weer. Ben je zwanger dat blijft je temp hoger en word je ook niet ongesteld. Ben nu zo'n 40 dagen aan het tempen maar tot nu toe nog geen ei gezien. Temp schommelt steeds tussen de 36,1 en 36,5.

Dus waarschijnlijk over een paar weken weer naar de HA met m'n tempgrafiekje. Zal dan meteen het gewicht aankaarten, misschien dat ik een verwijzing naar een dietist kan krijgen en met behulp daarvan wat af kan vallen. Las op internet dat als je PCOS hebt en overgewicht hebt, afvallen nog wel eens kan helpen om de cyclus te herstellen. Hoop het.

Meiden succes allemaal en hopen dat we snel of ongi zijn of nog beter zwanger! :D

5. suhe

suhe Fanatiek lid

6 nov 2007
    1.049
    0
    0
    Ik ben bezig met de oorthermometer, maar ik vind dat niet zo nauwkeurig, maar rectaal spreekt mij ook niet zo aan

6. Lady1983

Lady1983 Lid

29 jan 2008
    28
    0
    0
    Hallo allemaal,

Ik ben ook nog steeds niet ongesteld,
    Ik ben wel al sinds oktober aan het temperaturen, zodat ik een beetje zicht krijg op mijn cyclus en op aanraden van de dokter.
    Het nu al enkele dagen 'verhoging'... had altijd 36,3 nu 36,8!
    Durf niet te blij te zijn, ben ook verkouden en dus heeft het daar mee te maken.
    Maar ik heb ook vreselijke zere borsten. Zelfs douchen doet zeer.
    Nu vraag ik me af of je na zo lang geleden ongesteld te zijn geweest (oktober) of je dan wel zwanger kan worden, of dat je eerst weer ongesteld moet worden. Ik blijf piekeren, maar ga zaterdag weer een test doen.

@be Happy: vind het echt belachelijk hoe jou huisarts doet. Ik heb nu een afspraak bij de gyno en kan 27 maart al terecht. Heb trouwens ook heel veel pukkels, vooral op rug en in gezicht.

Morgen ga ik naar acupunctuur, dus ben benieuwd!

Groetjes en succes allemaal!

7. Krisje1983

2 feb 2008
    12
    0
    0
    Hoi meiden,

Voor mij dag 47 en nog geen tekenen van menstruatie...

Ik wil jullie nog even tippen! Deze week heb ik een shamballa behandeling (soort Reiki) gehad van een tante. Een vriendin van me die is ook al aan het proberen zwanger te worden sinds september en die had hier veel baat bij gehad. Belemmerende overtuigingen (ik word maar niet zwanger :) ), oude ballast of pijn worden weggenomen en er komt nieuwe energie door je lichaam. De behandeling was echt super fijn, ik voelde echt alles tintelen en warm worden, geweldig! Na afloop zei ze dat, hoewel ze voorzichtig moet zijn met dit soort uitspraken natuurlijk, ze het idee had dat alles goed was maar dat mijn linkereierstok nog een beetje sliep. Rechts leek wel alles veel meer actief. Vreemd maar waar, de dag erna had ik echt het gevoel dat er links in mijn baarmoeder en mijn linkerborst vanalles gebeurde!

Onder het mom van 'baat het niet dan schaadt het niet' sta ik echt overal voor open en ik kan het jullie zeker aanraden meiden! Was erg fijn en ik voel me nu heel goed (de eerste dag alleen een beetje duizelig). Misschien helpt het (naast alle aanvullende capsules) om de menstruatie op gang te krijgen. Zo ja dan horen jullie dat natuurlijk meteen ;)

@Lady1983 Ik heb ook geen antwoord op jouw vraag of je eventueel een eisprong kan hebben als je al zo lang niet ongesteld bent geweest. maar volgens mij kan het wel...ik heb wel eens gehoord dat iemand een cyclus van 3 maanden had en een eisprong na 6 weken en de eerste keer zwanger dus er is zeker hoop!

8. Lady1983

Lady1983 Lid

29 jan 2008
    28
    0
    0
    @ Krisje1983 Ik heb al verschillende keren gelezen en gehoord dat alternatieve manieren helpen bij zwanger worden. En het is zeker zo dat je het snelst zwanger wordt als je lekker in de vel zit. Als je rust neemt en leuke dingen doet. Als dit soort dingen daarbij helpen is het zeker de moeite waard toch!
    Groetjes!

9. Krisje1983

2 feb 2008
    12
    0
    0
    @Lady1983 Bedankt voor je berichtje! Je hebt gelijk inderdaad, als je lekker in je vel zit komt het vanzelf en ik voel me echt stukken beter. Veel succes bij de acupunctuur morgen! Laat zeker even weten hoe het was, ben erg benieuwd...

xxx

10. LindaS

LindaS VIP lid

30 okt 2007
    5.417
    0
    0
    Hallo dames!

Ik heb vandaag de dokter gebeld! Ik ben het ZOOOO zat! Ik heb ontzettende buikkrampen en word gewoon niet ongesteld.. Ik krijg om half 12 te horen of ik pilletjes krijg om het op te wekken! Dan is alles weer helemaal schoon en hoop ik dat ik met een schone lei kan beginnen! :)

Ik hou jullie wel even op de hoogte!

XXX

11. Be Happy

@ Mar001: ik heb gelukkig geen last van overgewicht. Ik ben inmiddels ook begonnen met temperaturen. Nog een vraagje daarover: moet je dat perse rectaal doen of mag het ook oraal (d.w.z. onder de tong)?

@ Krisje1983: ben erg benieuwd of het helpt of niet. Ik ben ook bereid om van alles te proberen, desnoods ga ik ook het alternatieve circuit in!

@ Lady1983: het kan zeker wel hoor! Niet ongesteld worden, maar wel zwanger worden. Hier op het forum is ook iemand die het overkomen is! En nu erg blij is. Ook een collega van mijn schoonzus werd maar niet ongesteld. Desalniettemin is ze wel zwanger geraakt op een gegeven moment! Gewoon testen inderdaad.

@ LindaS: Goh... ik dacht toch echt dat je zwanger was! Ik had gisteren nog een paar berichtjes van je gelezen bij "Na je eisprong" en daar las ik ook ergens dat het er bij jou blauw uitzag daar beneden. Meende dat dat een zwangerschapssymptoom is en was al voorzichtig blij voor je. Jammer dat het niet zo is! Ben blij dat je huisarts er nu iets aan wil doen. Die onzekerheid is ook he-le-maal niks!

Allemaal een dikke knuffel van mij! Ik ga nu weer aan het werk :D .

12. Lady1983

Lady1983 Lid

29 jan 2008
    28
    0
    0
    ik ben vandaag voor het eerst naar acupunctuur geweest. Daar vertelde ze me dat ze dit vaker met succes behandeld heeft. Omdat er misschien een kans bestaat dat ik zwanger ben heeft ze niet een menstuatie opgewekt, want dan wekt ze een miskraam op. :cry:
    We hebben besloten dat ik 3 maart terug kom. Nu stop ik dus even met klussen zodat ik dan zeker niet zwanger ben. Dan wekken we mijn menstuatie op en daarna de eisprong. Ze had er zelf veel vertrouwen in en begrip voor mijn onrust, waardoor ik me ook een stuk beter voel. :)
    Ze heeft trouwens wel geprikt voor energie en om kennis te maken met de naalden. Dit viel trouwens reuze mee.

Nou, fijne valentijsavond! Voor mij dus even geen geklus.... tenmiste niet voor een kindje :D

13. LindaS

LindaS VIP lid

30 okt 2007
    5.417
    0
    0
    Lady; Dat klinkt hoopvol! Hou me op de hoogte, misschien wil ik het ook eens proberen!

Dames, ik heb een kuurtje gekregen om de 'boel' even schoon te maken daaronder! Ik vind het best eng, maar ik denk wel dat het goed is! Ik heb zoveel buikkrampen en word niet ongi en ben ook niet zwanger.. Ik hoop dat mijn cyclus daarna wat meer op gang komt! :)

Ik hou jullie wel op de hoogte!

Dikke knuffel van mij!

14. Krisje1983

2 feb 2008
    12
    0
    0
    @LindaS, wat is dat voor kuurtje?!

@Lady1983, ik ben erg benieuwd of het gaat werken, ik krijg er zeker hoop van zo. Zal voor je duimen!

@Be Happy, volgens mij kun je op verschillende manieren temperaturen. Ik doe altijd gewoon onder mijn oksel en dan 0,5 graden erbij optellen. Volgens mij gaat het er toch om dat je een stijgende lijn ziet! eisprong :D

Net tegen beter weten in toch maar weer een zwangerschapstestje gedaan, negatief, jammer. Met vlagen van die ongesteldheidskrampen, snap er niets meer van...

Liefs

15. suhe

suhe Fanatiek lid

6 nov 2007
    1.049
    0
    0
    Hoi

Ook zit nog steeds te wachten. Ik had last van krampjes en dat soort dingen, maar toch niets. Mijn darmen waren overstuur denk ik. Ik had de ha ok gevraagd om zo'n pilletjeom de menstruatie op te wekken, maar hij zei: dan begint het volgende maand weer opnieuw, maar wil dat nu toch ook wel, weer met een schone lei beginnen.

16. Pila79

Pila79 Bekend lid

4 dec 2007
    978
    0
    0
    Hoi allemaal, ik hoor hier niet echt thuis, heb na stoppen van de pil de eerste keer na 27 dagen mn cyclus gehad, maar op 1 op andere manier zit in mn hoofd dat ik niet te vroeg moet juichen.

Ff over het temperaturen, dat doe ik gewoon met een oor thermometer. Het gaat idd of je een stijgende lijn ziet, dus als je elke dag op dezelfde plek temperatuurt moet je een stijgende lijn zien na je ei-sprong. Bij mij was het vorige maand duidelijk te zien.

@ be happy: kun je niet gewoon zeggen dat je vreselijke krampen hebt en dat je zo de dagen niet doorkomt?!?! Als i nu niet luisteren wil. Hij kan je moeilijk laten zitten als je krampen hebt. Misschien krijg je dan ook wel zo'n schoonmaaksetje ;) en komt het daarna wel op gang?

Meiden hartstikke veel succes!

Ps. Je kan ook zwanger worden als je niet ongesteld wordt, want je ei-sprong is 2 weken voor je ongesteldheid. Dus als je na 100 dagen je ei-sprong hebt, heb je 2 weken later je NOD en kun je dus zwanger zijn. Is net zoals heel jonge meisjes die wel zwanger kunnen worden ook al zijn ze nog nooit ongesteld geweest. Eerst ei --> NOD! (beetje warrig verhaal, maar hopelijk wel duidelijk genoeg :) )

17. Be Happy

:whistle: :whistle: :whistle: :whistle: :whistle: :whistle: :whistle:

DE RODE VLAG HANGT HIER UIT!

Na 124 dagen ben ik ein-de-lijk ongesteld geworden. Nog even afwachten of het doorzet [-o< en duimen dat ik niet weer zo lang hoef te wachten op mijn eerstvolgende ongi (die mag natuurlijk ook wegblijven omdat ik zwanger ben).

Ik denk dat de Eenhoornwortelcapsules mij hier erg bij geholpen hebben. O.a. verkrijgbaar bij De Tuinen.

Voor geinteresseerden:

http://www.efarma.nl/pages/ItemInfo.asp?ItemID=14183439

http://www.starmanproductions.nl/kruide ... ortel.html

Iedereen die nog op het wachtbankje zit: ik denk aan jullie en ik duim voor jullie dat jullie ook snel de rode vlag mogen uithangen!

Liefs van mij!

18. Krisje1983

2 feb 2008
    12
    0
    0
    @Suhe en Pila79, welkom op het forum! Pila79, mss maak je je wel voor niets zorgen hoor...ik hoop dat je zo ongesteld wordt, maar praat gerust mee met ons hier!

Gisterenavond wist ik zeker dat ik ongesteld moest worden. We gingen laat naar bed en mijn vriend zei nog lachend 'dan hoeven we vanavond zeker geen kindje te maken'. Vanochtend bij het temperaturen zag ik voor het eerst een verhoging van een halve graad ieks! Was dit mijn eisprong? Meiden, weet iemand hoe je kunt voelen of je dit hebt? en shit natuurlijk we proberen constant alleen nu net even niet omdat ik echt helemaal in de war ben wat betreft mijn cyclus (51 dgn nu). Woensdagavond wel en volgens mij kan je dan ook nog zwanger raken. Heb voor de zekerheid mijn vriend net een smsje gestuurd met de vraag of hij op tijd naar huis kan komen :) hihi. Had vandaag ineens heel veel afscheiding en ik heb daar weleens over gelezen dat dat anders is tijdens je eisprong (ik weet niet hoe dat ik dat netjes moet omschrijven :) maar jullie snappen denk ik allemaal wel wat ik bedoel). Weet iemand een antwoord op mijn vragen? alvast bedankt! x

19. Krisje1983

2 feb 2008
    12
    0
    0
    @Be Happy, geweldig meid! :D :D :D

Zie net het berichtje pas, was heel lang bezig met mijn bericht typen vandaar. Ik ben echt super blij voor je! Je hebt zo lang moeten wachten joh. Geniet ervan, drink er een lekker borreltje op ;) nu ga je vast en zeker snel zwanger worden! dikke x

20. Chris81

Chris81 Actief lid

29 okt 2007
    252
    0
    0
    zit vandaag op 72 dagen.... pfff wat duurt het lang zeg, vorige keer was 35 dgn das de helft... ben er maar niet teveel mee bezig, wanneer zou je met zo'n probleem naar de huisarts kunnen gaan>? of doen die nu nog niks?
    heb af en toe van die ongi krampjs maar die zakken ook zo weer weg :cry:

Deel Deze Pagina