Gestopt met de pil, maar na lange tijd nog steeds niet ongi

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Be Happy, 10 dec 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

@ Noa1980: waarom bel je je huisarts niet alvast? Je wou tot april wachten, maar een paar weekjes eerder is volgens mij toch geen probleem. Dan kan er tenminste iets aan gedaan worden: dat je iets krijgt net als LindaS (Primolut) om het op te wekken. En kun jij ook verder... Dit is ook zo niks toch? Ik vind dat je lang genoeg hebt gewacht hoor. Gewoon bellen en een afspraak maken.

Liefs!

2. Sucre

Sucre Fanatiek lid

1 feb 2008
    4.877
    0
    0
    Verpleegkundige
    Gelderland
    Hallo meisjes! Hier alles ok, echter nog geen :evil: te bekennen. Wel al dagen pijn in mijn onderbuik. Ik word er een beetje moe van..

3. LindaS

LindaS VIP lid

30 okt 2007
    5.417
    0
    0
    Hallo ladies,

Hoe is het hier? Zijn er al meer meiden ongi geworden? Hope so!

Ik denk dat mijn ei in aantocht is! :) 'Ei'ndelijk! ;) Ik ben in elk geval flink aan het klussen! :D

Succes dames! Hoop dat het lange wachten snel beloont zal worden :D

4. Be Happy

@ Sucre: hoe lang ben jij al aan het wachten? Ben jij ook van plan binnenkort de huisarts te bellen of wacht je nog even (on)geduldig af?

In principe zou ik over twee weken ook weer ongi kunnen worden. Nu hoop ik natuurlijk dat ik zwanger ben en het daarom niet word... Ik begin hem toch stiekem weer een beetje te knijpen dat het misschien dit keer weer zo lang gaat duren. Ik hoop het niet in elk geval. Ik ben dan wel al een keer na lange tijd ongi geworden, maar weet nog steeds mijn cyclus niet. Dus wat dat betreft hier ook nog een beetje onzekerheid.

Sterkte en succes allemaal!

Liefs van mij.

5. Sucre

Sucre Fanatiek lid

1 feb 2008
    4.877
    0
    0
    Verpleegkundige
    Gelderland
    Geniet van je ei! Lijkt me heerlijk ;)

6. Be Happy

@ LindaS: leuk dat je ook even weer langskomt :D . Ik hoop voor je dat je ei inderdaad in aantocht is. Gebruik je ook weer ovutestjes? Had ik afgelopen vrijdag wel gedaan: toen een heel licht tweede streepje. Afgelopen maandag was het tweede streepje al iets donkerder. Ook ben ik aan het tempen geslagen, alhoewel ik dat niet helemaal snap. Wel heb ik de laatste weken (sinds mijn ongi) een temp gehad van 36,1 / 36,2 en gisteren en vandaag was het opeens 36,5. Dus gestegen. Dat zou betekenen dat mijn ei mogelijk geweest is. I hope so, want we hebben de voorgaande dagen flink geklust.

7. Lady1983

Lady1983 Lid

29 jan 2008
    28
    0
    0
    Hoi allemaal,

@be happy: wat was jou temp toen je net onge was geweest. Ik snap het zelf niet meer :( De vorige keer had ik steeds 36,3 tijdens mijn eitje, als het een eitjes was na zoveel dagen?, rond 36,8 en een week voor mijn ongi 37,2. Dus dat was duidelijk te zien. Nu net na mijn ongi ook hoog 36,6. Hoop niet dat ik nu een cyclus heb van 21 dagen, dat kan ook geen goed eitje zijn.

Maar goed, wij zijn ook veel aan het klussen, had laatst gelezen dat het niets uit maakt of je het te vaak doet, zaad is zaad en er zitten er dan even goed genoeg in voor een kindje. Dus dat betekend elke dag sexen... mijn vriend vind het super!

Ik ben gister weer geprikt voor een eisprong, het de hele dag mijn eierstokken gevoeld dus volgens mij is het druk aan de gang.
    Volgens haar heeft de vorige keer geholpen met ongi worden omdat ze ook op een punt had geprikt wat dat stimuleert. Ze gaat nu niet meer een ongi opwekken, maar een ei en een bevruchting bevorderen.
    Volgende week dinsdag weer. Het is trouwens niet helemaal gevoelloos, de naaltjes in mijn buik voelde ik wel. Maar ja, je moet er wat voor over hebben.

Succes, en klus ze allemaal!

8. Lady1983

Lady1983 Lid

29 jan 2008
    28
    0
    0
    @ be happy: misschien een beetje onduidelijk...
    Tijdens mijn cyclus 36,3, al die dagen dat ik moest wachten.
    Rond mijn ei 36,8 en voor mijn ongi 37,2.

Hoop dat jij wel een eitje heb gehad en dat het klussen gewerkt heeft! duimen maar! :D

9. Be Happy

@Lady1983: na mijn ongi was mijn temp. bijna constant 36,1. Eigenlijk zou ik bij mijn temp. 0,5 erbij op moeten tellen. Ik temperatuur namelijk onder mijn tong. Het schijnt beter te zijn om rectaal te tempen, maar dat vind ik maar niks. In de bijsluiter van mijn thermometer staat trouwens beschreven dat je oraal, onder je oksel of rectaal kunt tempen. Alleen moet je bij oraal 0,5 erbij optellen. Maar ach, ben ook eigenlijk meer uit nieuwsgierigheid begonnen met tempen. We zijn ook nog niet zo lang aan het klussen namelijk.

Wel hoop ik dat mijn temp. morgen weer 36,5 (of hoger) is en niet dat het weer omlaag gaat. Als hij hoog blijft, is dat een teken dat mijn ei inderdaad geweest is. Als hij hoog blijft tot aan mijn NOD en hij daalt daarna weer, dan ben ik dus niet zwanger. Mocht hij tot na mijn NOD hoog blijven, dan is er een kans dat ik zwanger ben. Ik heb tenminste begrepen dat tempen zo werkt.....

Heb hier trouwens elders op de site nog iets interessants gelezen.
    Zie link: http://www.zwangerschapspagina.nl/about3646.html
    Is misschien inmiddels wel achterhaald, want het komt uit de Viva van 2001 volgens mij.....

10. LindaS

LindaS VIP lid

30 okt 2007
    5.417
    0
    0
    Hello 8)

Ik heb de Persona staafjes gebruikt! Die had een verkoopster aan me verkocht, maar niet verteld dat je een computer nodig had.. :( Maargoed, deze testjes werken iets anders, je hebt wel twee streepjes, maar geen controlestreep! Dus de lijnen moeten anders gaan kleuren en zo kan je zien of je ei komt!

Tempen ben ik een beetje vergeten :oops: dus misschien mijn volgende cyclus! Hopelijk niet zo'n lange~!

Ik ben benieuwd hoe het met ons zal aflopen! We gaan gewoon klussen als een malle en zien wel waar het schip strandt, hahaha :)

Veel succes meiden, ik hou jullie op de hoogte!

X

11. s1986

s1986 Niet meer actief

Nou jongens ik zet dit gedeelte uit en kom niet meer zo vaak kijken. De gene die nog niet ongi zijn veel succes met wachten. En dat iedereen maar snel zwanger word ;)

12. LindaS

LindaS VIP lid

30 okt 2007
    5.417
    0
    0
    Succes meid! :) Ik hoop dat het snel raak is voor je! :D

13. Lady1983

Lady1983 Lid

29 jan 2008
    28
    0
    0
    @ be happy: Wat een goed stukje zeg! Weer een reden om ons niet te druk te maken.... het komt vast allemaal goed. We moeten gewoon geduld hebben, het blijft een wondertje!

Mijn temp. is nog steeds 36,6 dat klopt wel met jou (met de bijtelling had jij dat ook in het begin, toch) Nu maar hopen dat hij starks omhoog gaat naar 37, 2 en blijft! Ik hoop voor je dat jouwe hoog blijft.
    Ik ben nog niet begonnen met ovulatietesten, vind dat best duur en hou het zo nog wel even vol.

Wel nog een tip, alle beetjes helpen.... :) brandnetelthee drinken (van zonnatura hebben ze met citroengras, die is redelijk te drinken) en vitamine E (Zit ook in Etos zwanger worden).

Succes allemaal, hoop zo dat we straks elkaar kunnen feliciteren!
    Maar goed, zoals het stukje van de viva al zei: We moeten geduld hebben!

14. Chebu

Chebu VIP lid

17 dec 2007
    7.174
    2
    36
    Midden-Oosten
    Dames, ik hoef niet meer te wachten op mijn ongi. Die zou ongeveeer twee dagen geleden moeten komen, maar vanochtend was de test hartstikke positief!
    Moet nog steeds bijkomen want ik viel haast van de plee van verbazing.
    Dus....verlies de moed niet. Op het moment dat je het helemaal niet meer verwacht, komt het toch nog!

15. ellen1983

ellen1983 Fanatiek lid

20 jan 2008
    3.375
    0
    0
    kinderopvang
    overijssel
    @ chebu: gefeliciteerd! wat een geweldig nieuws!

hier nog geen ongie te bekennen, ik dacht afgelopen weekend dat er wat aan zat te komen, had echt buikpijn, anders dan anders.
    we wachten af, maar ik ga zondag wel weer testen. de testen van matcare zijn niet duur en ik wil t toch zeker weten. de teleurstelling valt wel mee, omdat ik gewoon weet dat ik waarschijnlijk niet zwanger ben. het kan alleen maar meevallen toch?

volgende week maak ik een afspraak bij de dokter (dat zei ik vorige week ook al, maar omdat ik dit weekend van alles voelde wilde ik toch nog ff afwachten) ik hoor wel wat ze zegt.

groetjes ellen

16. Sucre

Sucre Fanatiek lid

1 feb 2008
    4.877
    0
    0
    Verpleegkundige
    Gelderland
    Chebu, wat een super nieuws. Gefeliciteerd met je wondertje. Dit geeft ons ook allemaal hoop :D .

Mijn gerommel in de buik is alweer opgehouden, ik had echt gedacht dat ik ongi zou worden. Het duurt alweer 64 dagen :( .

17. Custo

Custo Lid

6 mrt 2008
    10
    0
    0
    Hallo,

Ik ben naar dit topic verwezen, nadat ik zelf een topic was gestart.

Het bericht in mijn topic:

Hallo,

Mijn naam is Cindy en ik ben 22.

Ik ben nieuw op dit forum en heb al wat rondgekeken en gelezen, maar wil toch even mijn ei kwijt...

Ik ben na mijn laatste ongesteldheid gestopt met de pil.
    Ik was ongesteld op 19 januari 2008 en de week daarna (24 januari) had ik normaal gesproken de pil weer moeten nemen, maar heb dit dus niet gedaan.

Maar ik ben nog steeds niet ongesteld geworden! Als ik vanaf de 24ste tel, is dat dus precies 6 weken vandaag.

Is dit normaal? Mijn schoonmoeder en vriend denken dat ik zwanger ben, omdat ik bijv. veel eet de laatste tijd en mijn buik wat dikker/opgezet is.
    Ook ben ik een aantal keer misselijk geweest 's ochtends (ook vandaag weer), maar dit was meer een soort honger gevoel, alsof ik trek had. En nadat ik iets gegeten had, was het weer weg...

Nu heb ik al 3 zwangerschaps testen gedaan (eigen merk Kruidvat) en deze ware alle 3 negatief. De eerste test heb ik veel te vroeg gedaan, uit enthousiasme en omdat ik niet wist dat je een test pas kunt doen als je over tijd bent.

Maar het probleem is.... mijn cyclus is nooit regelmatig geweest (voordat ik begonnen ben met de pil) en ik weet dus niet wanneer ik over tijd ben! Voor hetzelfde geldt ben ik dat vandaag pas...

Wat denken jullie?

En raden jullie het aan naar de huisarts te gaan? Ik denk zelf niet dat ik zwanger ben (en wil ook geen valse hoop), maar mijn vriend wil wel graag dat ik ga

Bedankt!

Cindy

18. Sucre

Sucre Fanatiek lid

1 feb 2008
    4.877
    0
    0
    Verpleegkundige
    Gelderland
    Ik denk dus ontpillen, net als bij mij en anders gewoon een testje kopen :D .

19. Custo

Custo Lid

6 mrt 2008
    10
    0
    0
    Dat heb ik dus al gedaan ;) meerdere zelfs... de laatste heb ik dit weekend gedaan... maar helaas negatief :(

Ik ga zo even naar de huisarts om mijn vriend gerust te stellen.
    Maar die test zal ook wel negatief zijn, vrees ik.

Dus er zit niets anders op dan te wachten op mijn ongesteldheid...

20. Custo

Custo Lid

6 mrt 2008
    10
    0
    0
    Ben terug van de huisarts. Ben inderdaad niet zwanger, wat ik al vermoedde :(

Dus hopen dat ik snel ongesteld word en we er 'echt' aan kunnen beginnen ;)

Deel Deze Pagina