Gestopt met de pil, maar na lange tijd nog steeds niet ongi

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Be Happy, 10 dec 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dag

Dag VIP lid

2 aug 2007
    7.270
    0
    0
    Secretaresse
    Midden van het land
    Hoi dames...
    ik wacht ook nog steeds op mijn 1e echte ongi hoor...
    ik wacht nu al 74 dagen......

2. LindaS

LindaS VIP lid

30 okt 2007
    5.417
    0
    0
    Ik wil jullie niet bang maken, maar ik hoorde pas een dame die 9 maanden lang niet ongi is geweest naar de pil.. :confused:

Dan ga ik toch wel naar de HA hoor!

Maargoed, ik heb een tip gekregen over teunisbloemolie. Dit schijnt goed te zijn voor je hormonale evenwicht (als ik het goed uitspreek). Dus dit ga ik vanmiddag even kopen!

En nu maar hopen dat we snel wat duidelijkheid hebben!

3. Chebu

Chebu VIP lid

17 dec 2007
    7.174
    2
    36
    Midden-Oosten
    74 dagen? 9 maanden? Help...

4. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

9 maanden? :confused:
    Nou, zo lang ga ik daar niet op wachten hoor! Ik zit nu op dag 68, maar heb met mijzelf en met mijn lief afgesproken dat als ik in februari nog niet ongesteld ben, ik naar de huisarts ga. Tegen die tijd zou ik rond de dag 100 zitten. Dan heb ik lang genoeg gewacht. Bovendien ben ik al 33 jaar, dus ik heb ook niet meer jaaaaaaaaren de tijd.

5. Chebu

Chebu VIP lid

17 dec 2007
    7.174
    2
    36
    Midden-Oosten
    Be Happy, Linda, Dag..onze tijd komt nog wel...

6. Chebu

Chebu VIP lid

17 dec 2007
    7.174
    2
    36
    Midden-Oosten
    Zijn er al duivels gesignaleerd?

7. s1986

s1986 Niet meer actief

Nou hier nog niks hoor. Heb ook de ha gebeld en hij zegt dat ik met 6 maanden pas bij hem mag komen tenzij je klachten heb natuurlijk.

8. s1986

s1986 Niet meer actief

Nog steeds niemand?

9. Be Happy

Hoi S1986... Jij bent ook nog steeds in afwachting?

Ik hoop niet dat je zo lang moet wachten als ik.....

Ik zit inmiddels op dag 82 na onttrekkingsbloeding. Nog geen enkel teken van aankomende ongi.... :(

Als ik over twee weken nog niet ongi ben (ik zit dan op dag 100) ga ik naar de huisarts. Ik ga niet maaaaaaanden zitten wachten en hopen op mijn ongi. Dat heeft natuurlijk ook met mijn leeftijd (33) te maken.

Intussen blijf ik gewoon doorklussen en af en toe testen of ik zwanger ben. Maar tot dusver is dat nog niet het geval.

10. s1986

s1986 Niet meer actief

Ja hier klussen we door. Elke zaterdag doen we een test maar het duurt zolang. Je gaat denken zou het wel goed zitten. Is er niks verkeerd. Ik heb de huisarts al gebeld en daar kan ik pas met 6 maanden terecht tenzij ik klachten heb. Nou dus we hebben nog even.

11. Be Happy

@s1986: Da's wel een beetje grappig (voor zover het grappig is natuurlijk). Wij testten eerder altijd elke zondag met die goedkope Matcare testen van deze site. Nu doen we dat om de twee weken.

Gelukkig heb ik een vrij redelijke huisarts, alleen die assistenten van hem zijn een beetje "lastig". Ach, die moeten natuurlijk ook zorgen dat mensen niet om elk wissewasje bij de huisarts komen.

Hoe oud ben jij eigenlijk als ik vragen mag? En welke pil heb je geslikt en hoe lang?

Ik heb dus zo'n 15 jaar lang Diane-35 geslikt. (Raar is dat. Toen was ik blij met die pil, omdat het me van die acne afhielp en tegelijkertijd een voorbehoedsmiddel is. Nu het zo lang duurt voordat ik weer echt ongi ben, ben ik een beetje boos op die rotpil eigenlijk :evil: . Ze hadden wel op de bijsluiter mogen zetten dat als je gestopt bent, dat het lang kan duren voordat je cyclus weer op orde is!)

12. Be Happy

En over dat zorgen maken of alles wel goed zit, dat herken ik wel. Ik vraag me af of alles nog wel goed werkt bij mij beneden. Straks is er iets niet goed of ben ik vervroegd in de overgang ofzoiets. Daarom wil ik ook graag naar de huisarts.

13. Evanthe

Evanthe Niet meer actief

Ik ben sinds oktober niet meer aan de pil, de 1e en 2e keer werd ik wel gewoon ongie maar nu niet meer.... :(
    Ga denk ik ook maar aan de teunisbloem, las net op een site dat het ook goed is voor je huid.

14. Dag

Dag VIP lid

2 aug 2007
    7.270
    0
    0
    Secretaresse
    Midden van het land
    Hallo,

Bij mij heeft het 86 dagen geduurd voordat ik ongi werd de eerste keer... ben benieuwd wat deze maand mijn cyclus gaat worden...
    Groetjes!

15. Makkie

Makkie Niet meer actief

mijn eerste pilloze cyclus duurde 88 dagen.... daarna varieerde het tussen de 5 en 9 weken, maar dat had achteraf een reden....

wees gerust meid, het is heel normaal dat je lichaam moet wennen het alleen te doen, alleen kan het je natuurlijk niet snel genoeg gaan! Hoop dat je snel ongi wordt en dat je cyclus hierna netjes wordt!

16. Be Happy

Bedankt voor jullie reacties! Ik weet dat ik geduld moet hebben en dat het vanzelf wel komt. Geduld zou ik ook wel hebben gehad als ik begin twintig was (alhoewel...dat zeg ik nu wel, hahahaha), maar nu ik 33 ben, vind ik het wel een beetje een ander verhaal eerlijk gezegd.....

Ik heb inmiddels op internet iets gevonden wat mij (en misschien anderen) wellicht helpt. Ben in elk geval meteen naar De Tuinen gereden en heb een potje capsules gekocht. De eerste heb ik reeds ingenomen.

Het gaat om Monnikspeper-capsules.

Toepassing:
    * Bevordert een normale en regelmatige menstruatie
    * Ook na pilgebruik
    * Bij ongemakken voorafgaand aan/rondom/tijdens de menstruatie
    * Libidoversterkend

Botanische naam
    Vitex agnus-castus

Productomschrijving
    Veel planten zijn al uit de oudheid bekend. Dat geldt ook voor Monnikspeper, oftewel Kuisboom. Monnikspeper is een zeer forse heester, die in het wild een hoogte van maar liefst zes meter kan bereiken. De plant wordt bij ons vooral gekweekt om zijn violet-blauwe herfstbloemen. In de oudheid paste men Monnikspeper vooral toe bij vrouwen, en dan met name bij 'vrouwenkwaaltjes'. Monnikspeper bevordert een normale menstruatie.

Ingrediënten
    270 mg van de vruchten van de Monnikspeper (Vitex agnus-castus) met minimaal 0,2% flavonglycosiden, magnesiumstearaat; plantaardige capsule: hypromellose. Niet gebruiken bij bekendheid met overgevoeligheid voor Vitex agnus castus.

Combinatie andere middelen
    Vitotaal Monnikspeper kan gelijktijdig met andere middelen worden gebruikt.

Aanwijzingen gebruik
    Drie maal daags 1-2 capsules met een half glas water na de maaltijd innemen.

Gebruik zwangerschap en borstvoeding
    Na de 3e maand van de zwangerschap het gebruik van Monnikspeper stoppen omdat het, wanneer het in latere maanden wordt toegepast, de melkproductie te vroeg op gang kan brengen. Het verdient in het algemeen aanbeveling bij gebruik van welke middelen dan ook tijdens de zwangerschap en de periode waarin borstvoeding wordt gegeven eerst uw arts of deskundige te raadplegen.

Gebruiksduur
    Zonodig kan Monnikspeper langdurig worden gebruikt.

Bewaren en houdbaarheid
    De capsules dienen uit de zon, droog, bij kamertemperatuur (15-25 °C) en buiten bereik van kleine kinderen bewaard te worden. De datum waarna ze niet meer gebruikt kunnen worden staat vermeld op de flacon en de verpakking achter “Ten minste houdbaar tot einde”.

Plantaardige kwaliteit
    Vitotaal Monnikspeper is een plantaardig middel, zonder chemische toevoegingen zoals gluten, gist, kleur-, geur- en smaakstoffen of conserveermiddelen.
    De productie geschiedt onder strenge kwaliteitscontrole.

De kracht van kruiden
    Bij een pijnlijke menstruatie kunt u Monnikspeper combineren met Citroenmelisse.

Vriendlief moest wel lachen om de opmerking "libido-versterkend"..... Hahaha, nu weet hij ook wat er aan de hand is als ik hem bespring :D :D :D

17. s1986

s1986 Niet meer actief

Ik heb hier teunisbloemolietabletten. Daar zit het ook in maar ik krijg er last van me maag van.

18. Mikki77

Mikki77 VIP lid

17 nov 2007
    5.698
    0
    36
    Noord-Holland
    Hi Be Happy, ik ben vandaag ook begonnen met monnikspeper...ben benieuwd of het gaat helpen! :)

19. Taby

Taby Fanatiek lid

7 mrt 2007
    4.366
    140
    63
    Hoi hoi,

Hier ook eentje die maar niet ongesteld wil worden, heb nu een "cyclus" van 275 dagen.
    Heb wel een ontrekkingsbloeding gehad toen ik stopte met de pil, maar sindsdien niet meer ongesteld geweest.
    Gek is dat he, nu zit je meer te wachten op het wanneer je nou toch eindelijk ongesteld wordt.
    Op den duur kreeg ik ook al melk uit mijn borsten, dus ben toen toch maar naar de huisarts gegaan en door de huisarts ben ik uiteindelijk doorverwezen naar de gyn.
    Daar heeft onderzoek uitgewezen dat ik een goedaardige tumor op/in mijn hypofyse heb zitten, daardoor is mijn hormoonhuishouding lekker in de war.
    Slik nu dik een maand Dostinex, dit verkleind de tumor en dan zal mijn hormoonhuishouding weer gaan verlopen zoals het zou moeten.
    Echter kan het nog wel enkele maanden duren totdat ik misschien weer mijn eerste menstruatie zal krijgen.
    Door die tumor moet ik ook nog onderzoeken ondergaan bij de oogarts en de neuroloog.
    Je geduld wordt op deze manier goed op de proef gesteld moet ik zeggen, maar ik hoop dat ons geduld op den duur beloond wordt met een klein wondertje.
    Ik hoop voor jullie dat jullie allemaal maar snel ongesteld of zwanger mogen worden.
    En dat het eigenlijk alleen een klein opstartprobleempje is waarom jullie nog niet ongesteld zijn geworden.

Groetjes Taby.

20. s1986

s1986 Niet meer actief

Oh das lang. Maar gelukkig weet je nu hoe het komt dan. Het is te hopen dat het bij jou ook gauw komt hoor.

Deel Deze Pagina