Is het zeker! Ik ben ook blij dat ik snel mag gaan beginnen met de Clomid! En dan ga ik er echt voor, eindelijk!
linda, fijn dat je nu duidelijkheid hebt, en ook fijn dat je al zo snel met de clomid mag starten. hoop voor je dat het werkt. mocht je vragen hebben stel ze maar!
Linda, inderdaad fijn dat je nu weet wat het is! En wat goed dat je al zo snel met de clomid mag starten Natuurlijk is PCO niet leuk, maar het lijkt me beter om te weten wat je hebt en dat je er dan wat aan kan doen dan dat je alleen maar in onzekerheid zit toch?! Ik zelf wacht deze ronde nog maar even af. Ik moet zeggen dat ik pas in januari gestopt ben met de pil, dus op zich ben ik nog niet erg lang bezig (hoewel twee keer ongesteld zijn toch wat weinig is). Maandag ga ik, op advies van de HA, het zaad van mijn mannetje inleveren! Daar wordt mijn cyclus wel niet korter van, maar het is altijd fijn om te weten of ze goed zwemmen toch? Mocht deze cyclus dan wederom zo lang zijn, dan wordt ik wel doorgestuurd naar de gyn en hoeven we daar niet meer op te testen. Succes iedereen! Liefs Mia
@MrsMia, ik vind het anders ook al behoorlijk lang hoor. Volgens mijn zijn die cyclussen toch niet helemaal normaal. Ik had de eerste ook 50 dagen en dat vond de gyn al niet zo normaal, ookal was ik met de pil gestopt. Anders zou ik zeggen idd: kijk het nog 1 ronde aan en laat je dan doorverwijzen. Niks is zo killing als onzekerheid. Wat bij mij goed hielp is dat ik elke dag even mijn 'symptomen' in een schriftje schreef. Langzaam maar zeker zag ik mijn lichaam veranderen. Meiden, ik hoop dat jullie allemaal binnenkort een beebje hebben, want jullie hebben het allemaal zo verdiend!
ik kom net weer uit het zh, al mijn hoop is weer volledig de grond in geboord, vorige week was er op de echo iets zichtbaar wat misschien een eitje zou kunnen zijn, maar dat was het dus niet. de eerste ronde clomid heeft niets voor mij gedaan. ik ga opnieuw een ongi opwekken en dan starten met 100mg clomid. baal op dit moment flink en zit er doorheen.
Noa; ben wel benieuwd of jij bijwerkingen hebt gehad van de Clomid? Ms. Mia; Ik vind jouw cyclussen ook wel lang hoor! Maar met PCO heb je meestal maar 1 of 2 eisprongen per jaar, dus in ieder geval word jij wel uit jezelf ongesteld! Ik denk dat dit wel een goed teken is! Ik heb wel opgezocht dat het schijnt te helpen om koolhydraten te laten staan! Dit ga ik in elk geval proberen tot 20 juni! Dat houdt in; heel veel water drinken, goed sporten en brood/ pasta/ rijst/ aardappelen/ suikers laten staan! Baadt het niet, schaadt het niet!
LindaS, ik heb denk ik wel bijwerkingen gehad van de clomid, ik kon 's avonds moeilijk in slaap komen en slapeloosheid is één van de bijwerkingen. ook heb ik vooral de laatste dagen dat ik clomid slikte last gehad van een soort opvliegers, deze ook als ik in bed lag. dan kreeg ik het opeens heel erg warm. succes met alles
Noa; wat balen! Dus nu een hogere dosis? Positief blijven meid, misschien slaat die wel meteen aan! Kop omhoog en moed houden!
Misschien zou je in elk geval ook de koolhydraten kunnen laten staan! Je weet het nooit, heb er veel goede verhalen over gelezen!
He Meiden, Noa, wat vervelend voor je! Eerst al die bijwerkingen en dan nog te horen krijgen dat het niet gewerkt heeft. Ik snap dat je er moedeloos van wordt. Maar, die hogere dosis gaat vast werken! Je moet goede hoop proberen te houden (ook al is dit niet altijd even makkelijk). Chebu, bedankt voor de tip! Ik was er echter al mee bezig. Ik heb vanaf het stoppen met de pil alles bijgehouden: ovulatietesten, temperatuur(curve), symptomen en wanneer we geklust hebben. Dit alles in een mooi Excel-bestandje. De HA vond me dan ook erg fanatiek Volgens mij dacht hij dat ik gek was, hi, hi. Hij bleef ook maar vragen of we er nog lol in hadden, maar ik zei hem dat dat zeker geen probleem was Mijn mannetje wilde alleen heel lang nog geen kinderen en ik wel, vandaar dat ik grondig te werk ben gegaan toen hij eindelijk "groen licht" gaf. Het is in ieder geval heel fijn om de symptomen terug te kunnen lezen, zo leer je je cyclus echt kennen. Gaat met jou verder alles goed? Wat gaat de tijd toch snel he. LindaS, ik ben ook blij dat ik nog twee eisprongen uit mezelf heb gekregen, ik heb daarom nog steeds goede hoop! Wat is dat over die koolhydraten? Krijg je dan een kortere cyclus? Water drinken en sporten doe ik genoeg, maar koolhydraten en vooral suikers laten staan lijkt me wel moeilijk Maar goed, misschien moet ik het maar gaan proberen... Nou, succes allemaal. En Noa, kop op meid! Liefs Mia
Goed dat je het topic ff omhog hebt gehaald Ellen! Hier is alles rustig, ik zit pas op dag 12 van mijn cyclus, dus ik heb nog wel ff te gaan ben ik bang. Morgen ga ik het zaad van mijn mannetje inleveren. Ben wel nieuwsgierig naar de uitkomst, maar ik ga er van uit dat het gewoon goed is. Gister weer twee nieuwe zwangeren in de omgeving erbij.... het lijkt wel of bijna mijn hele vriendenclub zwanger is Hoe is het met de rest? Groetjes van Mia
ik zal jullie wel eens een beetje proberen op te beuren...ik ken iemand en die is van januari tot aprilniet ongi geweest.....en nu dacht ze weer een lange cyclus te hebben ....maar nee ze is zwanger!
Dat is altijd goed nieuws Lynn1986! Dus daar hopen wij met zijn allen ook maar op Ik heb vandaag het zaad van mijn mannetje weggebracht en ik mag vrijdag de HA bellen.... ik ga er van uit dat alles oke is, maar het is toch wel spannend. Verder is hier ook weinig gebeurd. Ben maar weer begonnen met ovutesten (het is tenslotte dag 14), maar ik ga ervan uit dat het nog een tijdje rustig blijft. Anderen nog nieuws? Liefs Mia
Hallo meiden! Hier ook niet veel nieuws.. Heb vandaag de gyn gebeld voor de uitslag van mijn bloedtesten, maar die krijg ik echt pas 20 juni.. Wachten duurt dan zo ontzettend lang, BAH! @Mia; Spannend meid, hopelijk is dat gewoon goed en stuurt de dokter je snel door naar de gyn! Het is zo lekker om gewoon duidelijkheid te hebben! @Lynn; Dat is hoopvol! @S1986: Meid, bel lekker de dokter! Als je net als ik ook vroeg aan de bel trekt, dan heb je duidelijkheid! Gewoon doen Het zou eigenlijk wel lekker zijn als iedereen die aan kinderen begint van te voren een onderzoek krijgt, dan zou het allemaal niet zo lang duren Goed plan he?!
Hey lin ik ben vorige maand geweest. Maar omdat ik binnen het halfjaar ongi was. Stuur hij me nog niet door eigenlijk met 2 jaar pas bij een onregelmatige eisprong maar ik mocht met een jaar das oktober. Maar dat wachten word je zo moe van. En in de tussentijd test je je suf want je weet maar nooit. Het is echt zo'n ouwe lul wat dat betreft. Ik kan wel zeggen dat je pijn heb of iets dergelijks maar hun zien dan later misschien wel dat dat niet kan. Maar duurt het nu wel langer als 4 maanden ga ik gewoon terug das me echt te lang. Ik had al in ronde 8 kunnen zitten maar is pas ronde 2.
s1986, ik zou niet te lang wachten met naar de HA gaan. Jouw cyclus is helemaal lang! Je moet gewoon vragen of hij je bloed wil testen (hij moet dan de hormoonwaarden testen: oa LH, FSH, progesteron en testosteron). Als dit niet klopt kan het zijn dat je PCO hebt. Ik herken het goed met die HA. Ik had ook zo'n oude kerel. Ik wilde graag dat hij mijn bloed zou testen, maar ik kreeg het idee dat hij niet echt goed begreep waar ik het over had. Hij vroeg zich alleen af of we nog wel schik hadden in bed, ik zei hem dat dat zeker geen probleem was Uiteindelijk ging ik dus de deur uit met een testbriefje voor mijn mannetje, terwijl er met hem (hopelijk) niks mis is, maar met mij wel Ik vraag me soms af of hij zijn medische kennis nog op peil houdt of dat hij het nog steeds doet met die kennis van 20 jaar geleden. Toen de pil nog een monsterproduct was met mega veel bijwerkingen. Ik heb lang de pil geslikt, maar het was een hele lichte. Ik vind het eigenlijk onzin dat ze er een jaar voor uit trekken voordat je cyclus weer normaal moet zijn. Maar goed wie zijn wij.... wij kunnen alleen maar afwachten en hopen op een ei. Mijn advies: als je nu weer zo'n lange cyclus hebt moet je gewoon terug gaan. Misschin een beetje huilen en zeggen dat het erg stressvol is. Wie weet is hij daar wel gevoelig voor, hi, hi Liefs Mia
Ha meiden, Ik moet ook zeggen dat ik een hele fijne dokter heb, hij nam me direct serieus! Nu moet ik ook eerlijk zeggen dat ik het voor alle zekerheid wel een beetje aangedikt heb, heb in mijn eerste cyclus gezegd dat ik enorme buikkrampen had en toen gaf hij me de Primolut! Hihi! Maargoed, daarna heeft hij me wel redelijk snel op van alles laten testen en dan weet je dat maar vast! Uiteindelijk gaf de uitslag van de Progesteron-meting de doorslag en mocht ik direct naar de gyn! Meiden, ik zou toch even doorklagen bij de HA, want we betalen niet voor niets elke maand onze zorgverzekering! Hupsa, gewoon huilen en klagen tot hij er gek van wordt Komt goed meiden, onze tijd komt echt nog wel
ik heb inderdaad mijn verhaal ook een beetje aangedikt de eerste keer bij de ha, en ook ik werd na een half jaar doorgestuurd naar de gyn. Toch weer een half jaar wachten en onzekerheid daarmee gewonnen.