Gestopt met de pil, maar na lange tijd nog steeds niet ongi

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Be Happy, 10 dec 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. LindaS

LindaS VIP lid

30 okt 2007
    5.417
    0
    0
    Hier kan je gewoon lekker je frustraties kwijt hoor, daar hoef je je excuses niet voor aan te bieden! :) Maar ik snap dat je het eng vind, maar als er echt iets mis is, dan kun je dat maar beter weten toch?! Als ik jou was, zou ik toch even de HA bellen, kan nooit geen kwaad! En misschien is het iets heel simpels en krijg je iets voorgeschreven dat je ongi op gang brengt!

Meid, kop op en gewoon even bellen! In die onzekerheid zitten is toch ook niets? Als ik volgende week nog niet ongi ben, dan ga ik ook weer bellen! Bellen we gewoon samen ;)

Succes meissie! xxx

2. noa1980

noa1980 Actief lid

31 okt 2007
    372
    0
    0
    die onzekerheid is inderdaad niet, missschien dat daar mijn chago buien ook wel gewoon vandaan komen....maar ik ben gewoon een faalangstige muts.
    pff weet gewoon niet meer zo goed wat ik moet doen.
    ik word gek van mezelf!

3. LindaS

LindaS VIP lid

30 okt 2007
    5.417
    0
    0
    Ik zou gewoon even bellen! Bellen is niet zo eng joh ;) En n.a.v. wat de dokter zegt, kun je altijd nog even nadenken over het maken van een afspraak toch?! Over de telefoon kan hij nooit iets ernstigs zeggen! :)

Doe maar joh!

4. ellen1983

ellen1983 Fanatiek lid

20 jan 2008
    3.375
    0
    0
    kinderopvang
    overijssel
    Hey noa, ook al ben ik nog maar een groentje hier (mijn 1e cyclus duurt tot nu toe 33 dagen en nog geen teken van de duivels) maar ik zou ook bellen als ik jou was!toch begrijp ik wel dat je bang bent voor wat de dokter gaat zeggen...ik heb me voorgenomen om de dokter te bellen als mijn cyclus 60 dagen is. hij zal me vast nog wel afschepen, maar dan weten ze er in ieder geval van! en kan ik eens horen wat de 'procedure'is...
    heel veel succes!

5. noa1980

noa1980 Actief lid

31 okt 2007
    372
    0
    0
    ik heb vandaag toch maar de etos zwanger worden capsules gekocht, eens kijken of het lukt om die dingen te slikken...anders volgende maand toch maar de dokter bellen...of misschien eerder als ik het echt niet meer vol houd
    thnx voor al het meeleven

6. s1986

s1986 Niet meer actief

Ik ga zaterdag eens die tarwekiemcapsules halen. Ben benieuwd en hoop ook dat dat werkt.
    Maar ik zou idd gewoon de dokter bellen al die onzekerheid is ook niks. En mocht er echt wat zijn kan je het beter weten alsdat je in twijfel blijft. Succes allemaal en hopen op een :evil: :evil: :evil:

7. ellen1983

ellen1983 Fanatiek lid

20 jan 2008
    3.375
    0
    0
    kinderopvang
    overijssel
    YES! ik heb net de (goedkope) zwangerschapstesten van matcare binnen, kan ik tenminste 1x in de week testen zolang mijn ongi er niet is... anders begint mijn vriend te klagen... hij kan rustig afwachten, ik niet!

8. LindaS

LindaS VIP lid

30 okt 2007
    5.417
    0
    0
    Elke week? Pfff, dat vind ik iets teveel van het goede! Ben nu al 91 dagen niet ongesteld geweest, als ik elke week getest had, was ik nu failliet! haha! :)

9. ellen1983

ellen1983 Fanatiek lid

20 jan 2008
    3.375
    0
    0
    kinderopvang
    overijssel
    ja, is misschien wel een beetje positief he? ik zie wel hoe t gaat, eigenlijk hoop ik gewoon dat ik ongi word, dan kan ik verder en hopen op een regelmatige cyclus...

10. LindaS

LindaS VIP lid

30 okt 2007
    5.417
    0
    0
    @Ellen; Ik dacht precies hetzelfde als jij, maar ben er wel op teruggekomen! Op een gegeven moment gaan die negatieve testen je heel erg tegenstaan! Als je echte symtonen krijgt, zou ik zeker wel een testje wagen hoor, het kan bij jou natuurlijk heel anders zijn! Maar ik heb de eerst twee maanden om de twee a drie weken getest :)

Ik hoop dat het snel raak is voor ons! Of ongi en het liefst meteen zwanger natuurlijk! :D

11. Herma

Herma Bekend lid

15 sep 2007
    846
    0
    0
    leidster kinderdagverblijf
    Nijmegen
    Hoi hoi , is heel normaal hoor dat je zo lang moet wachten. Ben ook naar de huisartas gegaan toen mijn menstruatie niet op gang kwam.die vetelde dat het geen kwaad kon en dat ik het een half jaar de tijd moest gevn. Na 56 dagen ofzo kwam het weer van zelf. Toen nog 3 maanden onregelmatig geweest en nu sinds 3 maanden netjes 27 dagen. Succes!

12. noa1980

noa1980 Actief lid

31 okt 2007
    372
    0
    0
    ik weet dat het heel normaal is maar na ruin 100 dagen wachten, word een mens die graag kinderen wil toch wel wat wanhopig hoor.

13. Chebu

Chebu VIP lid

17 dec 2007
    7.174
    2
    36
    Midden-Oosten
    Hier ook cyclus in puin. De eerste ronde 50 dagen en nu alweer op dag 31. Geen positieve test en ook geen ongi te bekennen.
    Wel op dag 28 en 29 hele pijnlijke steken in buik. Vraag me af wat dat dan is.

Fijn, zo´n hopeloze cyclus....

Ben er helemaal een beetje depri van. De tranen zitten vandaag iets te los.
    Ik ga dus maar weer op het wachtbankje zitten...

14. Pinjo

Pinjo Bekend lid

5 jan 2008
    672
    0
    16
    Wat lijkt het me enorm frusterend om zo lang op de eerste ongi te moeten wachten. Heb bewondering dat jullie dat zo vol weten te houden...

@ Chebu: Kunnen die steken in je buik trouwens geen eisprong zijn? Kan me je dipje wel voorstellen, maar wie weet komt die ongi er dan toch snel aan...

Wat ik me afvroeg... wisten jullie voordat je ging stoppen met de pil dat het zo lang kon duren voordat je cyclus weer op orde is? Voor mij was dit namelijk nieuw :oops: Ik ben op mijn 17e de pil gaan slikken in de veronderstelling dat je hiermee direct zwanger kon worden als je stopte (waarom anders zo zorgvuldig slikken en paniek na vergeten?). Enfin, toen ik las dat het lang kon duren voordat je weer voor het eerst/regelmatig menstrueert schrok ik me eigenlijk wild. Heb nu het voornemen om - als er een 1e beebje voor ons mocht komen - daarna een spiraaltje te nemen. Die pil ontregelt je lichaam toch in sterkere mate dan ik had gedacht...

15. Chebu

Chebu VIP lid

17 dec 2007
    7.174
    2
    36
    Midden-Oosten
    @Pinjo, dat dacht ik dus eigenlijk ook. Als ik dat geweten had, was ik er al veeeeeeeel eerder mee gestopt! K*tpil....
    Denk je dat het een eisprong was? Ik heb wel al vanaf dag 12 last van mijn borsten. En op dag 17 had ik vreselijke hoofdpijn en was ik een beetje misselijk. Heb goede hoop dat ik misschien morgen nog ongesteld word...

16. Pinjo

Pinjo Bekend lid

5 jan 2008
    672
    0
    16
    Inderdaad! Dan was ik ook al eerder gestopt! Het is erg vervelend dat je ff niet op je lichaam kan vertrouwen. Niet alleen wat ongi betreft. Ik voelde de eerste weken ook allerlei kwaaltjes die dus op vanalles konden duiden: aankomende ongi, zwangerschap, maar die dus vooral ontpillen bleken te zijn :thumbdown: .

Maarreh, volgens mij kunnen die steken goed een eisprong zijn. Ik heb er zelf ook last van gehad, de laatste week/2 weken voor mijn eerste menstruatie. Ik hoop het echt voor je... Weet hoe vervelend dat wachten is... Vooral als je echt zit te 'wachten' (alles 'voelen', iedere keer toch weer kijken of er toch echt geen ongi is vandaag, pffff).

17. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Ik vind dit een beetje een tekortkoming van die pilfabrikanten. Ze hadden wel in de bijsluiter mogen vermelden: "na het stoppen van de pil kan het zijn dat het lang duurt voordat je cyclus weer op orde is". Op deze manier laten ze mensen toch in het ongewisse! Als ik dit had geweten, was ik ook veel eerder gestopt met die r*tpil :x.

Ik wist dit namelijk ook niet hoor. Ik had ook altijd zoiets van: als ik stop met de pil, doet alles het gewoon weer. Niet dus!

Inmiddels zit ik op dag 104 na onttrekkingsbloeding. Woensdag mag ik gelukkig naar de huisarts. Intussen gebruik ik namelijk ook al ovulatietestjes, maar daar word ik ook niks wijzer van. Ik krijg al twee weken lang telkens twee duidelijke en even donkere streepjes. Misschien krijg je die altijd te zien? En moet ik wachten tot het ene streepje donkerder is dan het andere? Zwanger ben ik (helaas) ook niet. Heb vanmorgen getest. Negatief.

Ik word hier niet vrolijker van :( , laat me dan maar ongesteld worden!

18. ellen1983

ellen1983 Fanatiek lid

20 jan 2008
    3.375
    0
    0
    kinderopvang
    overijssel
    ik wist er ook niks van hoor! als ik het geweten had, was ik al eerder gestopt, zonder meteen voor het 'echie' te gaan. dan kun je rustig je cyclus op gang laten komen... ik zit nu nog 'maar'op dag 35, maar kan echt niet wachten hoor! wil nu eigenlijk gewoon zo snel mogelijk ongi worden, dan weet ik tenminste dat alles werkt...deze onzekerheid is ook niks.
    sinds ik op dit forum kom, heb ik heel wat bijgeleerd, maar ik ben er ook wel wat ongerust van geworden...
    groetjes Ellen

19. noa1980

noa1980 Actief lid

31 okt 2007
    372
    0
    0
    hier ook nog steeds geen ongie te bekennen, heb al 2 weken vage buikpijn, maar niets hoor.
    wachten duurt lang.
    ik wist trouwens wel dat het lang kon duren voordat je cyclus weer op gang komt, dit omdat de pil je hele hormoonhuishouding stil legt en dat moet je lichaam wel weer zelf gaan regelen. maar het is niet eerlijk dat de ene zo lang moet wachten en dat het bij de ander meteen weer goed gaat.

20. Pinjo

Pinjo Bekend lid

5 jan 2008
    672
    0
    16
    Ben het helemaal met je eens be happy. Vindt eigenlijk dat de huisarts ook wel meer info mag geven! Heb het regelmatig met huisarts over pil gehad. Waarom nooit uitgelegd wat consequenties van jarenlang pilgebruik zijn? Voel me in ieder geval weer wat minder dom na jullie berichtjes. Dacht dat ik de enige was die hier van alles bijleerde...

Deel Deze Pagina