Gestopt met de pil, maar na lange tijd nog steeds niet ongi

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Be Happy, 10 dec 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. suhe

suhe Fanatiek lid

6 nov 2007
    1.049
    0
    0
    Hoi

Ik ben vandaga naar de gyn geweest. ik heb meteen een inwendige echo gehad. Het viel me eigenlijk best mee, al vond ik het niet echt fijn om in de stijgbeugels te liggen, maar je moet wat...

Na de echo is er nog bloed afgenomen en over twee weken krijg ik de uitslag. Waarschijnlijk is het PCOS. Als dat zo is krijg ik eerst primolut om mijn baarmoeder schoon te maken en daarna clomid om mijn eitjes te laten rijpen. Er bestaat dan een kans dat we een meerling krijgen, maar dat is ook zeer welkom.

Ik kan me goed voorstellen dat jullie je een beetje zorgen maken. Wacht in ieder geval niet te lang voordat je naar de huisarts gaat. Voordat je eventueel doorgestuurd wordt duurt het ook weer weken.

2. Mrs Mia

Mrs Mia Fanatiek lid

5 mei 2008
    1.299
    1
    0
    He Suhe, wat fijn dat je naar de gyn bent geweest! Dan ben je in ieder geval weer een stap verder. PCOS is niet leuk, maar dan weet je tenminste wel waar je aan toe bent. En gelukkig kom je met clomid dan een heel eind. Succes met het wachten op de uitslag....

mb01, ik heb die druppels bij een natuurdrogisterij gekocht, ze zullen ze vast ook bij De Tuinen hebben.
    Verder staat op deze site (boven de topics van Zwanger Worden) ook een hoop geschreven over temperaturen, moet je maar eens lezen. Het is in ieder geval goed om te weten dat je bij temperaturen eigenlijk pas achteraf weet of je een eisprong hebt gehad. Je temperatuur ligt dan nl enkele tienden van een graad hoger. Maar dan ben je dus al te laat met klussen.
    Een ovultietest (kijk bv ff op www.sensitest.nl) geeft aan wanneer je ei er aan komt. Je bent dan wel op tijd met klussen.
    Voor het ene moet je echter betalen en voor het andere niet. Ik ode het gewoon allebei. Ik ben ook al even 30 en heb geen zin om maar af te wachten, ik wil gewoon weten hoe mijn cyclus in elkaar zit. Hopelijk wordt hij vanaf nu korter ;)

Succes allemaal! Liefs Mia

3. noa1980

noa1980 Actief lid

31 okt 2007
    372
    0
    0
    hier ook weer even een up date: vandaag naar het zh geweest voor fm, maar helaas lijkt het er op dat de clomid 100mg ook niets voor mij doet.
    maandag weer terug naar de gyn en dan verder kijken en praten.
    word er zo moedeloos van maar dat was volgens de gyn nog helemaal niet nodig.

4. mb01

mb01 Actief lid

14 mei 2008
    321
    0
    0
    Hoihoi,

Zo'n ovulatietest is wel wat voor mij, handig om te weten wanneer je kan klussen voor een kindje. Temperaturen ga ik pas doen over een half jaar ofzo, als mijn cyclus nog steeds onregelmatig is. Dan kan ik met die "gegevens" naar de huisarts, heb je wat in handen. Ik hoop dat ik van nu af aan steeds regelmatiger ongi wordt, dat mijn lichaam het zelf doet.
    Als ik het verhaal van Suhe en Noa lees dan wordt ik wel met beide benen op de grond gezet. Ik moet er niet vanuit gaan dat alles vanzelf gaat en dat ik misschien in de "medische molen" terrecht kom. Lijkt me niet prettig , al die inwendge onderzoeken en medicatie, ik leef met jullie mee. Suhe en Noa, is wens jullie sterkte toe.

Help, help, hoe krijg ik die banner weg?

5. noa1980

noa1980 Actief lid

31 okt 2007
    372
    0
    0
    je kan je banner weghalen bij je profiel.

6. Mrs Mia

Mrs Mia Fanatiek lid

5 mei 2008
    1.299
    1
    0
    He Noa,

Wat vervelend voor je dat die 100 mg ook (nog) niks doet. Maar.... als de gyn zegt dat je het nog niet moet opgeven, dan moet je dat ook niet doen! Hij/ zij heeft dit vast wel veeeeeel vaker meegemaakt.

Maar ik zal wel voor je duimen aankomende maandag!

Liefs van Mia

7. ellen1983

ellen1983 Fanatiek lid

20 jan 2008
    3.375
    0
    0
    kinderopvang
    overijssel
    Hey noa, balen zeg! ik snap dat je hier mee zit...
    maar de gyn zal je zeker verder kunnen helpen, laat de moed niet zakken!
    liefs Ellen

8. vlindertje85

vlindertje85 Actief lid

24 jan 2008
    280
    0
    16
    hallo allemaal ben weer terug hier want het is weer zover ongie weer niet optijd gekomen{als ik van 30 dagen uitga}.
    is dit normaal dat je cyclus zomaar ineens kan omslaan?vorige keer had ik ook al cyclus van 60 dagen ongeveer maar de maanden daarvoor leek het prima te gaan en had ik rond de 30 dagen.
    iemand misschien met ervaring hiermee?
    groetjes

9. Lady1983

Lady1983 Lid

29 jan 2008
    28
    0
    0
    Hallo allemaal,

Hier ook weer even een berichtje van mij!
    Ik heb immiddels ook de PCO-stempel :(

Ik heb zelf veel vertrouwen in alternatieve methodes.
    Nou ben ik 10 juni gestart met 50 mg homonen en hou ik sinds het begin mijn temperatuur bij. Omdat ik er niet zoveel vertrouwen in had, ben ik afgelopen maandag naar elektrische acupunctuur geweest. Dit heeft mij in het verleden heel goed geholpen.
    (Wat is elektro-acupunctuur?
    Elektro-acupunctuur is een diagnostische vorm van acupunctuur ontwikkeld in West-Europa. Het principe berust op het feit dat acupunctuurpunten een bepaalde elektrische weerstand hebben, welke (op de huid) meetbaar is. Zodra er sprake is van ziekte, verandert deze huidweerstand op de, bij dat zieke orgaan behorende, meetpunten. Naast diagnostiek, kunnen er ook voedingsmiddelen en medicamenten worden doorge-meten. De voor te schrijven medicatie zal dan vaak homeopathisch en/of orthomoleculair zijn.)
    Die heeft verschillende meetingen gedaan en de hormonen opgezocht in combinatie met pco. Wat hij zei is dat ik vooral niet meer moet nemen als 50 mg omdat dat de cystes op de eierstokken kan vergroten en je hier na de zwangerschap weer last van kan krijgen.
    Ik heb wat druppels bij de 50 mg hormonen gekregen en ik moet alleen suiker minderen.

Nou, misschien hebben jullie er wat aan. Ik heb volgens mij wel een eisprong gehad aan mijn temp. te zien. Durf nog niet echt te hopen op een zwangerschap, ivm een blaasontsteking die ik vorige week had. Wel weer zere tepels zoals altijd na een eitje. En opeens een heel aanhankelijke hond, wil opeens op schoot.. maar volgens mij voelen alleen katten dat aan. Nog even geluld en dan weet ik meer, wachten duurt altijd lang!

Ga volgende week weer naar de gyn en hoor dan meer.

Voor de pco-ers: wat waren jullie symtonen behelve onregelmatige cyclus?
    Ik heb alleen last van puistjes. En verder ben ik erg dun, vooral sinds het stoppen van de pil erg afgevallen.

Nou, hou moed allemaal en ik hoop voor iedereen snel goed nieuws!
    Liefs Lady

10. Chebu

Chebu VIP lid

17 dec 2007
    7.174
    2
    36
    Midden-Oosten
    @Noa, jeetje, wat vervelend. Ik ga toch zo voor je duimen!

@Mia, hopelijk word jij ook snel zwanger. Zelfs als het zaad niet goed is, laat de moed niet zakken hoor!

@Lady, ook PCO. Ook al vervelend. Hopelijk helpt de alternatieve geneeswijze.

Hier prima. Al weer over de helft. Dames, zet 'm op!

11. Mrs Mia

Mrs Mia Fanatiek lid

5 mei 2008
    1.299
    1
    0
    Chebu, bedankt voor je positieve berichten.
    Leuk dat je nog steeds hier komt kijken!
    Gaat alles goed?

Groetjes van Mia

12. mb01

mb01 Actief lid

14 mei 2008
    321
    0
    0
    Hallo allemaal,

Na een zo goed als normale ongi ga ik vanaf morgen de teunisbloemolie-pillen van de etos uitproberen. Ik hoop dat mijn cyclus dan korter wordt, ik ben benieuwd wat het doet. Iemand ervaring met deze pillen van de Etos?
    Ga me maar ook maar eens verdiepen in PCO, dat zie ik wel veel terugkomen op dit forum.

13. ellen1983

ellen1983 Fanatiek lid

20 jan 2008
    3.375
    0
    0
    kinderopvang
    overijssel
    hoi mb01,
    ik heb alleen de etos zwanger worden 2 maanden gebruikt, ik merkte geen verschil... het was wel in de eerste ronde, dus wie weet zou het mijn cyclus nu wel beinvloeden.
    vandaag ga ik verhuizen, ik weet niet hoe lang het duurt voor mijn computer weer op internet is aangesloten, maar zodra ik het net weer op kan, kom ik weer lezen hier!
    heel veel succes allemaal,
    liefs Ellen

14. Mrs Mia

Mrs Mia Fanatiek lid

5 mei 2008
    1.299
    1
    0
    Mbo1, ik heb Teunisbloemolie en Etos zwanger worden samen gebruikt. Mijn cyclus was toen 61 dagen (langer dan de vorige). Ik ben er gelijk mee gestopt, had niet het idee dat het werkte. Maar, dat kan natuurlijk bij iedereen anders zijn.
    Ik heb nu Menodorondruppels van Weleda. Afgelopen maandag had ik mijn ei (ovulatietest was positief ;)). Dus dan kom ik uit op een cyclus van 41 dagen! Ik blijf deze druppels dus nog even gebruiken...

Succes met je Teunisbloemolie.

Ellen: heel veel succes met verhuizen! Het is soms best lekker om met een ander "projectje" bezig te zijn.

Liefs Mia

15. noa1980

noa1980 Actief lid

31 okt 2007
    372
    0
    0
    vanaf hier nog steeds geen positief nieuws te melden, maandag maar weer eens verder praten met de gyn.
    gelukkig kan ik er met mijn mannetje en met vriendinnen goed over praten, dat scheelt een stuk.

ik leef met iedereen hier mee en hoop dat we uiteindelijk allemaal een mooi en lief kindje in onze armen mogen houden.

16. anoniempjuh

anoniempjuh Fanatiek lid

18 mei 2008
    4.779
    0
    36
    hey meiden

ik ben okt vorig jaar gestopt met de pil, eerste cuclus was 8 weken darna 7,5 week toen weer 8 weken, in een half jaar dus 3 keer ongesteld....ben toen naar de huisarts gegaan en die verwees me gelukkig meteen door naar de gyn, die heeft een echo gemaakt om te kijken of er iets was, maar alles zag er gelukkig goed uit.
    waarschijnlijk gewoon geen eisprong want dat is meestal met een lange cyclus, ik heb toen clomid 50mg gekregen, dat sloeg gelukkig meteen aan, alleen toen mijn ei op knappen stond bleek me zuurgraad weer niet goed pffff, heb toen snel een speoling meegekregen en die moest ik 3 uur voor 'de daad' gebruiken haha, maar het werkte allemaal wel want ik was meteen de eerste ronde zwanger.
    helaas is dat net misgegaan en ben ik vorige week gecurreteerd, ik weet wel dat het iig kan werken!
    maar als je onzeker bent gewoon na je huisarts, sommige doen pas wat na een jaar, maar mijne gelukkig meteen toen ik kwam!

veel sterkte allemaal

liefsss

17. suhe

suhe Fanatiek lid

6 nov 2007
    1.049
    0
    0
    anoniempjuh, een miskraam is heel vervelend, maar je weet wel dat alles gewoon werkt. Hoe lang moet je wachten voordat je weer zwanger mag worden?

Noa, geef de moed nog niet op. Je kunt nog hormoonbehandelingen krijgen door middel van injecties en daarna kunnen er eventueel nog wat andere dingen gedaan worden, misschien gaat het niet helemaal volgens het boekje, maar jouw tijd komt nog wel!

iemand vroeg naar symptomen voor PCO. Als je op internet kijkt zie je staan overgewicht, overbeharing, acne. Ik ben wel wat kilo'tjes te zwaar, ongeveer 4, maar ik denk niet dat ze dat bedoelen met overgewicht. Verder heb ik niks behalve een erg lange cyclus.

Die etos-pillen vond ik helemaal niets. Ik vergat ze vaak 's avonds in te nemen en vond ze erg groot. Ik heb nu de pillen van davitamon, die kan ik wel goed weg krijgen.

Ik hoop snel bericht te krijgen van de gyn over wat we nu gaan doen. Als het zover is laat ik het jullie weten.

18. Mrs Mia

Mrs Mia Fanatiek lid

5 mei 2008
    1.299
    1
    0
    Suhe, weet je al iets meer?

Noa, hoe gaat het nu met je?

Groetjes van Mia

19. noa1980

noa1980 Actief lid

31 okt 2007
    372
    0
    0
    met mij gaat het met ups en downs, de ene dag kan ik alles aan en kan ik inderdaad ook denken er zijn nog zoveel mogelijkheden, mijn tijd komt nog wel. en op andere dagen lijkt alles tegen te zitten en kan ik alleen maar chagrijnig zijn en janken.

20. Mrs Mia

Mrs Mia Fanatiek lid

5 mei 2008
    1.299
    1
    0
    Noa, het lijkt me ook niet niks allemaal zeg! Ben je al begonnen met de 150?

Nog even doorzetten meid!

Liefs Mia

Deel Deze Pagina