nee ben nu eerst nog primulot aan het slikken om weer ongi te worden, dan op dag 3 beginnen met de 150mg clomid.
Nou, even wachten dus nog. Maar een voordeel: met de primolut erbij is je cyclus is vast korter dan dat hij eerst was toch? Ik moet morgen ongested worden, als het goed is. Ik ehb dan een cyclus van 41 gehad, dus dat gaat de goede kant op. Succes ermee! Groetjes van Mia
Oh Noa ik kan me voorstellen dat je er goed doorheen zit. Je hoopt eerst op een wonder met clomid en als dat dan niet aanslaat....Gelukkig zijn er nog veel mogelijkheden, maar daar heb je nu niets aan. Ik zou terug gebeld worden door de gyn, maar dat is nog niet gebeurt. Ik heb zelf al gebeld, maar ik moest tot deze week wachten voor ik weer mag bellen. Volgens mij zegt dat dan meteen wel dat er verder niets ernstigs aan de hand is toch?! Vanmiddag bel ik nog maar even en ik hoop dat ik dan snel langs mag komen. Mia hoe gaat het met jou? Op de hoeveelste dag zit jij inmiddels in je cyclus?
Suhe, dat schiet ook niet echt op als de gyn je niet belt... Maar inderdaad, het zou dan vast niet zo ernstig zijn. Hier zijn de gekomen.... Ik had ook niet ander verwacht, aangezien het zaad maar erg matig is. Een pluspunt: mijn cyclus was 41 dagen, dus dat gaat de goede kant op Ook wordt ik precies 14 dagen na mijn ei ongesteld, dus dat is gelukkig ook normaal. Verder is het even afwachten.... mijn mannetje zou deze week naar de fertiliteitsarts bellen, dus ik hoop dat ik daarna meer weet/ een afspraak gemaakt heb. Ik hou jullie op de hoogte! Succes allemaal! Groetjes van Mia
met de primolut is mijn cyclus inderdaad lekker kort, een dag of 33 ofzo. vanavond de laatste primolut dus dan word ik denk ik vrijdag ofzo ongi. als dat inderdaad zo is kan ik zondag beginnen met de clomid 150mg en maandag weer bellen voor een echo. we gaan er gewoon nog 1 ronde voor en daarna zien we wel verder. succes iedereen
Heel goed Noa, gewoon lekker positief blijven! En een stap tegelijkertijd nemen, dus deze keer ervoor gaan en dan kun je daarna altijd nog zien. Wie weet gaat het deze keer wel helemaal goed! Zet hem op meid! Liefs Mia
Noa het traject waar jij mee bezig bent gaat vandaag voor mij beginnen. De gyn heeft mij net gebeld. Ze vertelde dat ik mijn ongi moest afwachten en ik dan kan beginnen met clomid. Ik zei datik dan nog wel een dag of 60 kon wachten en liever mijn ongi opwekte. Dat vond ze ook prima. ik kan vanmiddag naar de apotheek om alles op te halen. Ze stelde voor dat ik pas in augustus zou beginnen omdat zij nog op vakantie gaat, dacht het niet.... Nu hebben we afgesproken dat ik meteen mag beginnen, alleen moet ik op dag 11 terug komen en kom ik bij een andere gyn terecht, ach ja... Bij de bevalling staan er ook genoeg mensen omheen die daar naar beneden kijken Ik ga meteen vandaag beginnen en kan dan straks ook op het nod lijstje. Ik hoop dat het allemaal aanslaat en kan dan hoop ik dat ik in augustus een mooie test in handen heb. Het is nu alleen wel zo dat als er niets gebeurt het een nog grotere teleurstelling is. Maar goed dan kan er gelukkig nog van alles gedaan worden. Dus voor mij begint het nu eigenlijk pas echt. Nu maar hopen dat bij vriend alles in orde is...
Hallo meiden, Ook bij mij is vandaag pco vastgesteld. Ben er helemaal down van Donderdagochtend naar de firtility afdeling. Wel gaan ze ook vriendlief controleren, daar ben ik wel blij mee. Weet even niet wat ik ervan moet denken allemaal...
Hoi meiden, wat jammer dat sommigen onder jullie nog een hele weg af te leggen hebben... Ik wens iedereen veel goede moed en hopelijk heeeel snel goed nieuws! Even een update geven van mezelf: ik ben dus zoals gezegd een weekje naar de Eifel geweest, ik dacht die gezonde lucht gaat mss het één en ander op gang brengen, maar nee hoor: zit dus vandaag op dag 72 en nog steeds niks te bespeuren. Onlangs had ik het er eens over met iemand die zelf ondertussen al een kindje heeft, en weet je wat ze zei? Oh fijn, da' s wel makkelijk, zo geen ongie hebben! Jaaa, kan zij wel zeggen, maar ik vind er NIKS aan! Groetjes
Suhe, wat fijn dat je nu meer duidelijkheid hebt en dat je echt kunt gaan beginnen! Ik vind het goed dat je je niet te snel hebt laten afpoeieren, zodat je snel van start kan. Hebben ze je vriend nog helemaal niet onderzocht? Succes met alles! Ryanne, wat vervelend voor je dat je PCO hebt. Maar probeer positief te blijven want veel meiden komen er wel m.b.v. clomid! Het is ook alleen maar fijn als ze je vriend ook gaan controleren, want dan weet je in ieder geval hoe het er voor staat. Je bent er trouwens best snel achter dat je PCO hebt. Had je last van veel symptomen? Sterkte met het verwerken van het nieuws. Sunnyke, ik vind 72 dagen wel lang hoor! Ik zou gewoon eens langs de huisarts gaan, even kijken wat die ervan zegt. Ik begrijp heel goed dat je het niet leuk vindt wat die vriendin zei. Het lijkt soms wel of de mensen waarbij het allemaal van een leien dakje gaat, helemaal niet stil staan bij het gevoel van anderen. Succes ermee! Groetjes van Mia
ben sinds 29 feb. maar twee keer ongie geworden. de tweede keer maar twee dagen. Heb ineens veel haargroei, de hele dag buikpuin en had veel kleine eitjes. Heb vandaga echo en uitstrijkje gehad. Donderdag krijgen we te horen hoe nu verder en wat voor een medicijnen.
He Ryanne, nou dat zijn inderdaad wel duielijke symptomen. Ergens ook wel fijn dat ze er nu achter zijn wat het is of niet? Kun je in ieder geval ergens mee beginnen. Veel succes donderdag! Hou ons op de hoogte. Groetjes van Mia
Hoi, Ryanne: ik ben nog niet bezig met een behandeling nee. Ik wens jou heel veel succes! Mrs Mia: nu dat je dat zo zegt dat het wel lang duurt, ben ik ook wel wat erover aan het denken om naar de huisarts te bellen morgenvroeg. Nuja, ze had me wel vooraf gewaarschuwd dat de meesten er een jaar over deden om zwanger te geraken, maar dat ik nog steeds niet ongesteld ben geworden, dat heeft ze er niet bij vermeld... Ik was aan het twijfelen of ik nog niet te snel dan ermee naar de huisarts ga, omdat ik in dit topic toch ook andere verhalen gelezen heb van meiden die er nog veeeel langer over gedaan hebben, en die moesten minstens een halfjaar wachten van hun huisarts. Eigenlijk zou ik gewoon willen weten of er niks mis is, die onzekerheid nu is echt heel moeilijk. Ik droom er zelfs 's nachts van. Deze week droomde ik bijvoorbeeld dat ik zwanger was, maar opeens kwam er iemand die me uit mijn "roze wolk" haalde en zei dat ik gewoon ongesteld was! Stel je voor, zo zit het in mijn hoofd!
suhe, succes met alles! ik wil je niet ontmoedigen maar blijf ook goed bedenken dat clomid niet de oplossing hoeft te zijn. ik heb de eerste 2 rondes met clomid te veel hoop gehad en me bijna blindgestaart op het feit dat het voor een mooi ei zou zorgen, maar dat heeft het bij mij tot nu toe nog niet gedaan. maar nogmaals heel veel succes en probeer positief te blijven onze tijd komt nog wel!
Nee mijn vriend wordt niet getest. Ik wil zo een thuistest bestellen. Heeft iemand dat wel eens gedaan? Ryanne join the club! Mooi k*t
Hallo allemaal, Ik kan jullie allemaal weer hoop geven... Ik ben Zwanger! Ik vind het zelf allemaal nog erg spannend, over drie weken krijg ik mijn eerste echo. Nou, dit was het laatste wat ik deze maand had verwacht. Dit was de eerste maand hormonen (50mg) die ook starte met een blaasontsteking Vorige week zat ik nog onder de galbulten vanwege de stress op mijn werk. Maar ja zo zie je maar weer, het kan altijd Dus iedereen met PCO, het komt vast goed, ik he ook aardig wat dipjes gehad en juist als je het niet verwacht... (heb algelopen maandag nog het zaad van mijn vriend gebracht) Succes allemaal en ik hoop voor jullie allemaal ook een positieve test! Liefs Lady
Hoi! Lady: hartelijk gefeliciteerd he! Geniet ervan! Vandaag ben ik langsgeweest bij de huisarts (Mrs Mia had me op dat idee gebracht, bedankt voor de goede raad he Ik kreeg een gynaecologisch onderzoek, maar dat leverde niks abnormaals op. Ze vroeg of mijn moeder ook lang had moeten "proberen". Dat is inderdaad wel zo, anderhalf jaar of zo, maar van uitblijven van de menstruatie heeft ze mij niks verteld. Uiteindelijk stelde de dokter me voor de keus : ofwel nog meer geduld hebben (maar de kans dat ik me dan nog meer opjaag, is zo groot dat het uit pure stress nog langer gaat uitblijven), ofwel medicatie nemen om het op te wekken. Ik heb dus voor het laatste gekozen. Het heet Duphaston en ik moet het 5 dagen nemen. Normaal gezien zou ik dan een week later mijn eerste echte ongi moeten krijgen! Ik hoop er zo op. Heb ook gevraagd of het dan nadien terug stil gaat vallen omdat het dus "onnatuurlijk" op gang is gebracht, maar volgens haar zouden ze normaal gezien daarna moeten blijven komen. (ik dacht dat ik hier ooit al eens iets anders had gelezen, maar ga me daar niet te erg op fixeren). Morgen begin ik met de pilletjes. We zullen zien...