Lady, Van Harte Gefelicteerd! Wat leuk dat je zwanger bent terwijl je het juist niet verwachtte. Geniet er van! Sunnyke, ik ben blij dat je de raad opgevolgd hebt Niet iedere HA is hetzelfde, maar als je al zo lang niet ongesteld bent geweest moeten ze toch wel iets doen/ er op zijn minst naar kijken. Ik denk dat ik ook had gekozen voor het opwekken. Dor de stress duurt aleen maar nog langer zoals je al zei. Ik hoop voor je dat je snel ongesteld wordt en dat je cyclus daarna wat normaler wordt (volgens mij is dat laatste inderdaad niet zeker, maar je kunt altijd hopen toch?). Suhe, ik heb zo'n thuistest niet gedaan, maar er zijn verschillende meningen over, aangezien die test niet alles meet (bewegelijkheid en zo). Maar goed, dat neemt niet weg dat de test een indicatie geeft en daar heb je wel wat aan. Mocht het slecht zijn dan stap je met die uitslag toch naar je HA. Ik denk altijd: "Nee heb je en Ja kun je krijgen"... Succes maar weer allemaal! Liefs Mia
hallo dames, ik had ook eindelijk de stap durven wagen naar de HA omdat ik alweer erg lang overtijd ben.nou ik heb ook meteen van mn zwanger worden wens verteld en dat het op deze manier niet goed lukt dus met die rare cyclus van mij.ik vroeg om medicatie om het op te wekken maar kreeg ik niet.ik moest dus bloedprikken op aantal dingen en uitslag krijg ik waarschijnlijk maandag daarna moet ik nog terug komen en mag ik heel misschien naar de gyneacoloog.o ja ik moest eerst maar eens mn man zijn zwemmers laten testen maar vind dat wel al een hele sprong in het diepe.ben ook wel een beetje bang voor PCO maar goed dan horen we dat wel.zouden ze dat ook via het bloed kunnen ontdekken PCO?groetjes
He Vlindertje85, goed dat je die stap naar de HA hebt gemaakt! Want als je cyclus niet op schiet, dan lukt het zwanger worden natuurlijk al helemaal niet! Dat bloed prikken is wel goed, hij controleert dan alle hromoonwaardes. Het kan nl zijn dat er daar iets mis mee is en dat je daarom zo'n lange cyclus hebt. Mijn HA wilde bij mij nog geen bloed laten prikken en had het ook over eerst het zaad checken. Ik vond dat een beetje raar, aangzien ik dacht dat ik degene was met het cyclusprobleem... Maar ja, toch maar ff laten controleren (want je weet maar nooit) en wat bleek: zijn de zaadjes van mijn mannetje erg matig Geen leuk nieuws dus, maar ik weet het liever nu dan later toch? Dus als ik jou was zou zou ik toch het aanbod aannemen om het te laten checken. Succes ermee! Groetjes van Mia
gisteren weer ongi geworden, deze keer een mooie cyclus van 27 dagen, maar helaas niet uit mezelf maar met behulp van primolut. morgen beginnen met de clomid 150mg (de hoogste dosering), hopen (niet te veel) dat het iets gaan doen. succes verder iedereen!
hallo, hier nog steeds niets te zien.... Heb wel sinds gisteren gevoelige tepels,maar ja. Ik zal kijken om eens naar de gyn te bellen voor een afspraak. groetjes
Hoi iedereen! Zit ondertussen aan de 3e dag Duphaston om mijn ongi op te wekken, ik ben echt benieuwd. Gisteren heb ik voor alle zekerheid bij Etos ooik nog teunisbloemtabletjes gekocht voor een regelmatige cyclus. Kwaad zal het wel niet kunnen zeker, en ik wil echt alles doen om de natuur een handje te helpen @Mrs Mia: hoe is het nu eigenlijk met je, na het minder goede nieuws van je ventje? Weet je al wat de volgende stap zal zijn? Ik voel zo mee met iedereen hier die problemen heeft met zwanger worden, echt waar! Niks zo frustrerend als iets wat bij veel mensen "vanzelfsprekend" gaat, en voor anderen weer een lijdensweg lijkt te worden. En het geduld en de hoop zijn soms ook niet in overvloed he... Ikzelf ben blij dat mijn HA me zo snel al pilletjes heeft voorgeschreven, want als ik het verhaal van sommigen hier lees, dan schaam ik me bijna dat ik "al" panikeer na 75 dagen... @kikka: begrijp ik het goed dat je nog steeds niet ongesteld bent geworden sinds februari? Ik duim heeeeel erg voor je dat het dan nu heel snel toch zal komen, of dat je gyn er begrip voor heeft en je niet in de kou laat staan ermee... Duimen blijf ik trouwens doen voor iedereen hoor! Heb me ook voorgenomen om een beetje gezonder te gaan leven, hihi: meer groentjes en fruit en zo, alle beetjes helpen mss Doei!
Noa, ik hoop voor je dat het deze keer wel gaat lukken! We zullen allemaal duimen voor je. Kikka, ik kreeg bij mijn ei een paar keer erg veel last van gevoelige tepels dus wie weet.... dan moeten jullie nu gewoon even heel goed klussen En ander wordt je misschien over 14 dagen eindelijk ongesteld. Ik hoop het voor je! Sunnke, lief dat je vraagt hoe het gaat. Wij hebben het slecht nieuws even laten bezinken. Mijn mannetje zou eigenlijk vrijdag naar de fertiliteitsarts bellen, maar dat is niet gelukt. Hij gaat het nu morgen doen. Alleen weten we eigenlijk wel wat daaruit gaat komen: over 2/3 maanden weer een test doen, aangezien 1 test nog niet voldoende zegt. Maar ik hoop dat ze in de tussentijd mij evt al kunnen onderzoeken. Aangezien mijn cyclus ook niet helemaal netjes verloopt. We zijn nu al een maand verder sinds het slecht nieuws, maar de 2/3 maanden wachten gaan pas na deze week in: we hebben nu een week met veel feestjes en aangezien alcohol zeker niet bevorderend is voor het zaad wil mijn mannetje pas na deze week beginnen met rustig aan doen. Dus eigenlijk weten we pas in de eerste week van oktober meer. duurt wel lang allemaal... Verder gaat het met mij wel aardig, alleen zie ik ook iedereen om mij heen zwanger worden en zo. Dat maakt het er niet makkelijker op, zeker omdat ik weet dat het bij ons nog moeilijk gaat worden. Gelukkig gan we over 1,5 week op vakantie: lekker relaxen met zijn tweetjes! Sunnyke, succes met je pilletjes! Wanneer verwacht je ongesteld te worden? Liefs van Mia
hey, @ mrs mia: dat lijken wel nog lange maanden, maar mss helpt het als we ons "erdoor kletsen" he! Steeds bereid tot een luisterend oortje hier. Ben blij voor je dat je er even tussenuit gaat, dat verzet zeker en vast even je gedachten, ik heb ook van mijn vakantie genoten hoor! Positief proberen te blijven denken, ook al klinkt dat heel gemakkelijk gezegd van mij. Ik weet natuurlijk zelf ook nog niet wat ons te wachten zal staan. Zal ik bv ongesteld worden? (normaal gezien zou mijn ongi moeten komen een week na de kuur, dus dat zou dan ongeveer volgende week maandag moeten zijn). En dan is natuurlijk de volgende vraag: zal het vanaf dan terug "normaal" gaan, of ik heb ik dan weer een probleem. Och ja, hoor mij nu zeggen: zit ik net te preken over positief denken, maar ben zelf piekeraar nummer 1 ! Liefs
hier nog een piereraar, inmiddels volop in de mmm, en dat maakt het er allemaal niet makkelijker op. vandaag begonnen met een derde ronde clomid, deze keer 150mg. maar heb de hoop opgegeven dat het iets gaat doen. of althans ik wil de hoop opgeven, ben bang voor de grote teleurstelling die anders vast weer gaat komen. heb helaas de vorige rondes veel last gehad van de bijwerkingen, dus dit word me het weekje wel weer. meiden succes!
Noa, ik heb met je te doen. Het lijkt mij ook niet makkelijk om positief te blijven na een aantal teleurstellingen. Maar denk maar zo: als deze keer echt niet aanslaat zijn er nog zat andere alernatieven en voor jou is er zeker een goede bij! Ik hoop wel dat de bijwerkingen zullen meevallen deze keer. Succes meid, zet hem op Sunnyke, het lijken inderdaad nog wel lange maanden, want voor mijn gevoel gaat het allemaal zoooo langzaam. Maar eigenlijk mag ik niet klagen, aangezien we nog geen jaar bezig zijn en we al wel een zaadtest hebben gehad. Het had dus nog veel langer kunnen duren... Ik hoop wel dat er in de tussentijd wat andere testen gedaan kunnen worden (bij hem of bij mij). We zullen zien, want als het goed is gaat hij vandaag een belletje plegen... Enneh: ik heb inderdaad heel veel zin in de vakantie! Even lekker mijn hoofd bij andere dingen, dat doet iedereen toch goed. Jij ook vel succes met je kuurtje. Ik hoop voor je dat je maandag "lekker" ongesteld wordt en dat het daarna gewoon weer op gang komt. Liefs Mia
Helemaal vergeten: ik vind het wel heel fijn dat ik hier af en toe mijn hart kan luchten! Mijn mannetje wil nl nog niet dat iemand het weet. Eigenlijk vindt hij deze site ook niks, omdat hij bang is dat ik er dan te veel mee bezig ben. Maar ja, ik heb hem verteld dat ik toch ergens mijn hart moet kunnen luchten. Hij is niet zo'n prater en ik wel, dus dan maar op deze manier Groetjes Mia
@Mrsmia, ik geef je groot gelijk hoor. Je moet toch ergens je frustratie kwijt kunnen? Het is hier een mooie uitlaatklep.
Noa, nooit de moed opgeven hoor! Dit is nog lang niet het einde. Ik kan het goed begrijpen dat je er niet teveel op wilt verheugen omdat het anders weer een teleurstelling kan zijn, maar er zijn nog zoveel mogelijkheden al wil je daar waarschijnlijk nog helemaal niet aan denken. Vraagje: na hoeveel dagen werd jij ongesteld nadat je het laatste pilletje van primolut had geslikt?
He Chebu, gaat alles nog steeds goed met jou (jullie)? Wat gaat de tijd toch weer snel he. Suhe, hoe gaat het met jouw primolut? Als het goed is wordt je bijna ongesteld en dan aan de clomid? Succes ermee! Mijn mannetje heeft vandaag eindelijk gebeld! Ze zeiden dat we maar een afspraak moesten maken, aangezien zijn zaad niet goed is en mijn cyclus het ook niet echt lekker doet. Ik was net niet thuis, dus morgen ga ik gelijk bellen voor een afspraak voor na onze vakantie. Eindelijk het gevoel dat er een beetje schot in de zaak komt Groetjes Mia
Hallo, Hier al goed aan doorgeklust hoor. Ik heb nog steeds gevoelige tepels ,dus wie weet heb ik binnenkort m'n ei... Ik ben wel benieuwd, volgens 4 verschillende pendels zou ik deze maand zwanger worden,is wel spannend nu . Noa: niet opgeven meid! Gewoon je gedachten proberen te verzetten (ik weet dat dit moeilijk is)! Vele groetjes
Ik ben bang dat het bij mij ook heeeel lang duurt voor ik ongi wordt nadat ik met de pil stop De laatste tijd werd ik geeneens in mn stopweek ongi dus voel de bui al hangen. Ik hoop dat het meevalt en lekker snel ongi word!
Hoi! Noa: houd de moed erin he meid, blijf erin geloven! Kikka: spannend! Dat die pendels maar groooot gelijk gaan krijgen, hihi! Ik duim! Mia: fijn dat je al dadelijk een afspraak kunt vastleggen, iets kunnen DOEN geeft altijd een beter gevoel dan maar te zitten wachten he... Ik vind dit hier trouwens ook een hele fijne site om vanalles bij te leren, en mijn ervaringen/zorgen te delen hoor! Mijn vriend noemt me al "verslaafd" hihi! Ik wil eigenlijk ook niet constant aan zijn kop zitten zeuren dat ik eraan zit te denken, daarom vind ik het hier ideaal. Het doet soms gewoon goed om te weten dat ik niet alleen ben met probleempjes of zorgen. Ergens stelt het mij dan gerust en ben ik minder opgejaagd dan dat ik ervanuit zou gaan dat ik de enige ben. Wish30: ben je nog niet gestopt totnutoe dan? Mss moet je je er op voorhand al niet erg zorgen over maken, en wie weet komt de ongi dan voor je het goed en wel doorhebt Succes alvast! Sinds vanmorgen heb ik opeens heel pijnlijke tepels, niet normaal! Dat heb ik nog nooit gehad, zelfs niet voor ik de pil nam (kan me alleszins toch niks daarvan herinneren, is wel al laaang geleden). Toch wel een teken dat die pillen ergens werken hoop ik, want een andere uitleg heb ik er niet voor. Vanavond laatste pilletje innemen, en wachten maar! Groetjes
Chebu, wat fijn dat het zo goed gaat! Kikka, het wordt wel spannend zo. Wij duimen allemaal met je mee. Wish30, ik ben het eens met Sunnyke: je moet je nog niet te druk maken om niks (dan blijft je ongi alleen maar lange weg). Als je stopt met de pil verandert je hormoonhuishouding heel erg dus dat is niet te vergelijken met als je wel de pil slikt. Sunnyke, ik ben ook verslaafd, hi, hi. Maar dat maakt helemaal niks uit toch? Ik ben inderdaad blij dat ik nu een afspraak kan maken bij de gyn. Het zal nog wel ff duren voordat we er dan werkelijk zijn, maar dat maakt niet uit, dan heb ik in ieder geval een punt om op te focussen. Fijn dat die pilletjes werken! Kun je eindelijk weer ongesteld worden Noa, succes meid! Groetjes van Mia
Hallo allemaal, Ik ben hier nieuw en net gestopt met de pil, om mijn lichaam weer wat rust te geven. Ik hoop dat mijn mannetje in oktober voor het echie wil gaan. Wat vervelend voor jullie dat je zo lang niet ongi bent. Dan heb ik misschien mazzel, want na het stoppen ben ik ongi geweest en ruim een week later weer. Hier was ik wel blij mee, maar ik heb nog nooit zoveel last ervan gehad. Kent iemand dit? Heel veel moe, huilen 5 dagen hoofdpijn, pijn in rug etc groetjes en succes allemaal