Gestopt met de pil, maar na lange tijd nog steeds niet ongi

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Be Happy, 10 dec 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. suhe

suhe Fanatiek lid

6 nov 2007
    1.049
    0
    0
    Mia ik ben bang dat het toch echt wel een blaasontsteking is, maar wie weet...

Andere meiden ik heb wel eens gelezen dat tarwekiemolie of teunisbloem kan helpen bij het opgang helpen van de cyclus.

Hier nog steeds op het wachtbakje. Morgen bloedprikken en dan zien we weer verder.

2. Zeepbel83

Zeepbel83 Bekend lid

21 jun 2007
    808
    1
    18
    Bedankt v het antwoorden op mij, MrsMia!
    Ik wacht het nog maar effe af tot eind sept, neem dan aan dat ik dan wel reden heb om naar de arts te gaan, maar hopelijk hoeft het zo ver niet te komen

3. Lima 84

Lima 84 Fanatiek lid

4 aug 2008
    1.998
    27
    48
    Lieve zeepbel

Ik ben sinds afgelopen december al niet meer ongesteld. Ik moest medisch gezien per direct stoppen met de pil. Voor twee weken geleden ben ik naar mn huisarts geweest en werd diret doorgestuurd. ik kan er 8 september terecht....even afwachten dus
    succes

4. suhe

suhe Fanatiek lid

6 nov 2007
    1.049
    0
    0
    Zeepbel, misschien een beetje bedrog, maar maak de periode iets langer...

5. Mrs Mia

Mrs Mia Fanatiek lid

5 mei 2008
    1.299
    1
    0
    Suhe, misschien is het wel een blaasontsteking, maar we duimen toch nog even voor je de komende week ;) Je weet maar nooit he....

Groetjes Mia

6. suhe

suhe Fanatiek lid

6 nov 2007
    1.049
    0
    0
    Ik voel wel steeds van alles, maar ik wil ook zo graag. We zijn nu bijna een jaar verder dus het mag nu ook wel een keer...

Mia, wat gaan jullie nu verder doen?

7. sunnyke

sunnyke Actief lid

20 jun 2008
    378
    0
    0
    sociale sector
    België
    Hey iedereen,

ik heb ook even moeten bijlezen, en spijtig genoeg hebben sommigen minder goed nieuws gekregen.. Dikke knuffel!

Ikzelf was op dag 13 begonnen met ovutesten, maar daar was dus helemaal niks op te bespeuren... tot gisteren. Toen had ik mijn laatste test in huis (nummer 10), en opeens verscheen er dus wel een streep! Sindsdien ook steken gekregen en zo, dus ik denk dat het wel goed zit nu. (ik durf het hier bijna niet meer zeggen eigenlijk :oops: )
    Cyclus zal dus wel ongeveer op 40 dagen uitkomen.
    Mss even een reactie op suhe ivm tarwekiemolie: ik ben die dadelijk beginnen in te nemen op de 1e dag van mijn opgewekte ongi, in de hoop zo mijn cyclus wat op gang te krijgen, en ik ga er dus nu wel vanuit dat het wel geholpen heeft...!
    Ik wilde dit toch even vertellen om mss aan sommigen wat moed in te spreken, hoop dat dit mocht...!
    Lieve groetjes,
    Sunnyke

8. Mrs Mia

Mrs Mia Fanatiek lid

5 mei 2008
    1.299
    1
    0
    Sunnyke, gefeliciteerd met je ei :D Ik hoop dat je goed geklust hebt... en anders heb je in ieder geval een "aardige" cyclus.

Ik denk ook dat ik mijn ei gehad heb, alleen zaten we toen in het vliegtuig van vakantie naar huis (dus ik hoef niet ergens op te hopen). Ik heb op vakantie geen testjes gebruikt of mijn temperatuur gemeten. Toen ik thuis kwam was de ovutest al negatief. Maar vanochtend ging mijn temperatuur omhoog. Aangezien het bij mij altijd een dag of 4 duurt voordat die stijgt ga ik er vanuit dat ik mijn ei tijdens de terugreis heb gehad. Dan komt mijn cyclus op 46 dagen.

Suhe, ik blijf nog steeds voor je duimen hoor! Wanneer is je NOD?

En hoe het nu verder gaat met ons: aangezien het zaad van mijn mannetje niet zo goed is en mijn cyclus ook te wensen overlaat moeten we een afspraak maken bij de gyn/ fertliteitsarts. Alleen bij ons in het ziekenhuis werkt een vriendin, net op die afdeling. Mijn mannetje heeft het daar nogal moeilijk mee, maar gelukkig heeft ze vanaf 25 aug een nieuwe baan. Ik heb al wel de papieren in huis om een afspraak te maken, maar ik mag ze pas na de 25e opsturen van mijn mannetje. Ik baal er wel een beetje van dat het allemaal zo langzaam gaat (we wisten tenslotte al 13 juni dat zijn zaad slecht was). Maar ja, het is nog maar 2 weekjes wachten... Het is wel een gevoelig issue hier thuis, aangezien ik veel haast heb en hij wat minder.
    We zullen zien...

Liefs Mia

9. suhe

suhe Fanatiek lid

6 nov 2007
    1.049
    0
    0
    Mrs Mia ik snap heel goed dat jij nu wil opschieten. Jullie hebben de keuze gemaakt om aan kinderen te beginnen en dan kan het niet snel genoeg gaan...

Morgen ga ik naar de Ardennen en vrijdag kom ik terug. Die vrijdagochtend doe ik ook even een testje en ik laat jullie dan weten wat het is. Woensdag kan ik bellen naar de gyn. om te vragen of ik een volledige eisprong heb gehad. Mocht dat niet zo zijn, dan hoef ik vrijdag eigenlijk ook niet te testen en is het wachten om mijn ongi. Ik hoop maar dat alles goed is en dat er vrijdag twee streepjes staan. [-o<

10. Mrs Mia

Mrs Mia Fanatiek lid

5 mei 2008
    1.299
    1
    0
    Nou, dat wordt spannend dan! Wij hopen allemaal met je mee Suhe.
    In ieder geval alvast veel plezier in de Ardennen. Lekker ff met je hoofd bij andere dingen. Maar het liefste natuurlijk met je hoofd in de wolken :D

Succes! Liefs Mia

11. sunnyke

sunnyke Actief lid

20 jun 2008
    378
    0
    0
    sociale sector
    België
    Hoi,

Mrs Mia: ik kan jouw ongeduld heel goed begrijpen hoor, waarom morgen voor iets gaan dat je vandaag al mss kan aanpakken he! Maar ja, je doet het met zijn tweeën, en dan moet je rekening houden met elkaar, al zit je niet altijd dadelijk op dezelfde snelheid zal ik maar zeggen.
    Jammer dat die vriendin niet eerder "weg te werken" is, hihi!
    Was wel blij om te zien dat je vakantie goed heeft gedaan, even weg van alle zorgen he...!

Suhe: ik duim hier ook voor jou: lang leve de positieve test! Maar eerst het hoofd leegmaken en frisse lucht opsnuiven in de Ardennen he!

Ik weet dus na mijn "ei" niet of we nu goed geklust hebben. We zijn op dat vlak al geen superhelden :oops: , dus nadat ik de pijn voelde hebben we enkel de dag daarna het erop gewaagd. Kans is dus wel klein denk ik, maar dat geeft niet zo.
    By the way: ik had in mijn vorig antwoord tarwekiemolie aangeprezen, maar vaochtend keek ik nog eens op het potje, en het is dus teunisbloemolie. Sorry!

Groetjes,

12. suhe

suhe Fanatiek lid

6 nov 2007
    1.049
    0
    0
    Sunnyke, je moet ook wel voor je eisprong klussen he? ervoor, erop en voor de zekerheid nog erna.

Bedankt allemaal voor het duimen, ik hoop dat het werkt!

13. sunnyke

sunnyke Actief lid

20 jun 2008
    378
    0
    0
    sociale sector
    België
    Hoi,

@suhe: tja, eerlijk gezegd weet ik nog niet zo goed hoe het precies in elkaar zit met dat klussen... Aangezien het nu pas mijn eerste echte cyclus is, kon ik ook moeilijk zien wanneer mijn eisprong eraan kwam.
    Het enige wat ik aan mijn temp zag, was dat ie eerst een paar tienden graden naar beneden ging (dip?), en de dag erna weer omhoog.
    Wil een temp dip zeggen dat je dan ook al moet klussen?

Waarschijnlijk denk ik er te ver over na of zo, maar zeker mijn ventje is niet zo "klusgericht" om het zo te zeggen, dus ik moet al vrij goed weten wanneer we ECHT wel moeten klussen, hihi!

14. Mrs Mia

Mrs Mia Fanatiek lid

5 mei 2008
    1.299
    1
    0
    He Sunnyke, volgens mij kun je nog beter net voor je eisprong klussen dan tijdens je eisprong. Dit aangezien het zaad nog een "reis" naar boven moet afleggen. Dus als je ovulatietest goed positief is (dan volgt je eisprong binnen 12 tot 24 uur)

Maar zoals Suhe al zegt: het beste is het om het ervoor, tijdens en erna te doen. Ik geloof dat er een methode voor is die heet SMEP (vraag me niet naar de afkorting), maar die zegt dat je vanaf een positieve ovulatietest 3 dagen moet klussen, een dag niet en dan nog 1 keer. Wel een beetje veel misschien, als je mannetje er niet zo veel zin in heeft, maar deze methode biedt goede kansen heb ik gelezen (mits het zaad goed is naturlijk, ha, ha).

Groetjes Mia

15. Mrs Mia

Mrs Mia Fanatiek lid

5 mei 2008
    1.299
    1
    0
    Hier ff gekopieerd van het SMEP topic.... Succes ermee!

SMEP (Sperm Meets Egg Programm a.k.a.: Sperma Ontmoet Ei -Plan (SOEP)

Korte versie:

* 'Klus' om de dag vanaf dag 8 (dus 8, 10, 12 etc.)
    * Koop 10 ovulatietesten
    * Begin met de ovu-testen op dag 10
    * Als de test positief is, 'klus' dan die dag en de twee dagen erna ook.
    * Sla na de derde dag 1 dag over. En 'klus' daarna voor de zekerheid nog een keer.
    * 15 dagen na je eerste positieve ovulatietest kan je een zwangerschapstest proberen.
    * Als je ovulatie-test nooit positief wordt, ga dan door met 'klussen' om de dag tot dag 35 en doe dan een zwangerschapstest (als je dan nog niet ongi bent)

Volgens de statistieken is ongeveer 40% van de vrouwen met dit plan na de eerste poging zwanger geraakt na een miskraam gehad te hebben. Dit is ongeveer 2 x zoveel als vrouwen die dit plan niet hebben gevolgd. Hierbij wordt er wel van uit gegaan dat de vrouwen die een miskraam hebben gehad eerst een cyclus en een daarop volgende ongi hebben afgewacht na de miskraam. Dit omdat een eerste cyclus na een miskraam vaak zonder eisprong blijft

16. sunnyke

sunnyke Actief lid

20 jun 2008
    378
    0
    0
    sociale sector
    België
    Hoi,

thx voor de SMEP-handleiding, ziet me behoorlijk heftig uit, hihi! Ik denk dat we het op de kern van de zaak houden (rond de eisprong klussen en dan 1 dag niet en dan weer wel), voor de rest zien we wel.
    Ik ben nog steeds aan het tempen, en daar snap ik dus ook niks meer van. :( Ik dacht dat na je eisprong je temp omhoog moest gaan en hoog blijven tot je ongi, maar gisteren had ik heel hoog 36,8 (normaal rond 36,3) en vanmorgen weer 36,1. Wat wil dit nu weer zeggen, hehe.

Nooit gedacht dat er zoveel "gereken" bij zou komen kijken.

Groetjes

17. Mrs Mia

Mrs Mia Fanatiek lid

5 mei 2008
    1.299
    1
    0
    Hi, hi, ja, het is eigenlijk maar een gedoe he.... maar je went er aan en alles voor het goede doel toch?

Hoe lang geleden had je je ei ook al weer? Want 12 tot 14 dagen erna wordt je ongesteld (of niet ;) ). Op de dag dat je ongesteld wordt gaat je temperatuur omlaag. Maar ik heb ook wel gelezen dat er mensen zijn met een "innestelingsdipje", dus dan is de temperatuur een dag lager en gaat hij erna weer omhoog (dit is meestal rond de 7 dagen na je ei).

Nou, succes ermee!
    Groetjes Mia

18. Mrs Mia

Mrs Mia Fanatiek lid

5 mei 2008
    1.299
    1
    0
    He Suhe, hoe staat het er voor?
    Was het leuk in de Ardennen? En heb je nog mooier nieuws voor ons?

Liefs Mia

19. calani

calani Fanatiek lid

31 jul 2008
    1.347
    0
    0
    België
    hey!
    Hier lijk ik wel te horen,
    zit in 1e ronde, gestopt met de pil begin juni,
    vandaag dag 78 en nog steeds NIETS
    (heb al getest en negatief)
    hoe snel vinden jullie dat ik naar de dokter moet gaan?

20. s1986

s1986 Niet meer actief

Pas met een halfjaar sturen ze je door. Dus voorlopig moet je geduld hebben. Er hoeft echt nog niks aan de hand te zijn hoor.

Deel Deze Pagina