Gestopt met de pil, maar na lange tijd nog steeds niet ongi

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Be Happy, 10 dec 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Chebu

Chebu VIP lid

17 dec 2007
    7.174
    2
    36
    Midden-Oosten
    @Pinjo, ik denk dat het mijn eisprong was inderdaad! Dus word ik over ongeveer 13 dagen ongesteld. Heb vandaag ook een grote puist hihi. En als dat de eisprong was dan ben ik al heeeeeel blij want dat betekent toch dat de boel het weer doet. In mijn eerste cyclus had ik helemaal geen eisprong volgens de gyn. Hihih, ben toch een heel klein beetje blij.

@Happy, ik heb gehoord dat ovulatietesten altijd een beetje positief zijn omdat er altijd wel wat LH in de urine zit. Weet ik trouwens niet zeker.

2. Pinjo

Pinjo Bekend lid

5 jan 2008
    672
    0
    16
    Huh :confused: kan dat ook al dan, wel ongi en geen eisprong? Balen zeg... wel de nadelen, niet de voordelen. Kan de gyn dat ook allemaal zien? Wel superfijn dat je nu wel een eisprong hebt gehad! Hoop dat die van mij ook snel komt (in de 2e ronde). Na 1 ronde weet je namelijk nog steeds niet hoe lang die cyclus nou eigenlijk is. Neem dus maar een hele ruime marge rondom dat verwachte ei 8)

3. Chebu

Chebu VIP lid

17 dec 2007
    7.174
    2
    36
    Midden-Oosten
    @Pinjo, ja, volgens de gyn wordt er wel bmmslijmvlies opgebouwd en dat wordt op een gegeven moment door het lichaam afgestoten. Anovulatoir wordt dat genoemd. Die eerste keer ongi deed ook helemaal geen pijn. En als je een eisprong hebt gehad dan doet de ongi meestal ook wel pijn. In ieder geval ben ik niet zwanger want manlief was rond de tijd dat ik steken had, weg op een conferentie.

4. noa1980

noa1980 Actief lid

31 okt 2007
    372
    0
    0
    vandaag even een steekje in mijn zij en de rest van de dag een beetje buikpijn, zo mijn ongi dan eindelijk gaan komen...we wachten weer af!

5. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

@ Noa1980: En? Al ongi geworden?
    Ik nog niet. Zit nu op dag 106. Heb al twee weken erg last van mijn onderrug (wat uitstraalt naar mijn rechterbil en rechterbeen), maar verder nog geen tekenen van een aankomende ongi. Woensdag ga ik dus naar de huisarts. Ook in verband met mijn rugklachten.

6. LindaS

LindaS VIP lid

30 okt 2007
    5.417
    0
    0
    Hallo dames!

Hier ook nog niets te bekennen hoor! Mijn ovutesten zijn inmiddels wat lichter geworden, dus niet meer zo donker als de controlelijn.. Dus Be Happy, als deze bij jou positief blijven (dus dezelfde kleur hebben) dan denk ik toch echt dat je ZWANGER bent! :) Heb je al een zwangerschapstest gedaan?

7. Be Happy

Hoi Linda!

Dan denk ik toch dat je net je ei hebt gehad.... :-k

Ik snap niet zoveel van die ovulatietestjes eerlijk gezegd :(. De testlijn is telkens bijna net zo donker als de controlelijn, als je goed kijkt misschien net iets lichter. Ik krijg nooit een vaag tweede lijntje of geen tweede lijntje, ze zijn altijd zowat even donker en goed zichtbaar. Misschien hoort dat wel zo hoor. Ik vind dat wel lastig trouwens. Ik ga er pas van uit dat ik zwanger ben of mijn ei heb als het teststreepje donkerder is dan de controlestreep.

Afgelopen zaterdag heb ik getest, maar ben niet zwanger (of heb te vroeg getest, kan ook.)

Woensdag ga ik dus naar de huisarts. Even afwachten wat hij zegt!

8. noa1980

noa1980 Actief lid

31 okt 2007
    372
    0
    0
    hier nog steeds geen ongi te bekennen, we wachten "vrolijk" verder

inmiddels wel aan de etos zwanger worden, het lukt steeds beter om die krengen in te nemen.

9. Chebu

Chebu VIP lid

17 dec 2007
    7.174
    2
    36
    Midden-Oosten
    Noa1980, ik begrijp je......

Wachten duurt lang. Ben zelf nogal ongeduldig wat betreft zwanger worden. grrrrr

10. s1986

s1986 Niet meer actief

Hier ook nog steeds niks slik nu bijna een weekje tarwekiemolie capsules. En ehb zondag ovutesten besteld. Dus ben benieuwd en we wachten weer verder af :(

11. Be Happy

Wahahaha..... :p Het gekke is dat ik minder moeite heb met het innemen van die Etosmegadingen dan met 1 zo'n tarwekiemoliecapsule.... Die balletjes blijven steeds achter in mijn keel hangen / plakken. Ik vind dat maar een naar gevoel. Ik moet er -tig slokken water na drinken om dat ding te laten zakken....

@ S1986: Ik word dat wachten ook wel een beetje beu hoor. Heb het eerst met monnikspepercapsules geprobeerd (3 weken, toen was het potje leeg): NIKS. Toen aan de Etos Zwanger Worden (sinds anderhalve week) en tarwekiemoliecapsules (sinds een dikke week). Morgen heb ik een afspraak bij de huisarts.

Doen jullie ook af en toe een zwangerschapstest? Want je kunt nooit weten natuurlijk. In het begin was ik als een maffe aan het testen: elke week deed ik een test :p ... Maar ja, op den duur word je een beetje flauw van al die negatieve testen (en een ongi wat maar niet komt), bovendien kost het je een vermogen. Ik test nu 1x in de twee weken. Morgenochtend, voordat ik naar de huisarts ga, doe ik voor de zekerheid nog een test.

12. LindaS

LindaS VIP lid

30 okt 2007
    5.417
    0
    0
    @Be Happy; zat nog even jouw berichtjes terug te lezen over die ovutestjes, maar de testen zijn positief als ze dezelfde kleur hebben! Ze hoeven niet donkerder te zijn hoor! :) Ik denk nog steeds dat je zwanger bent! :D

13. s1986

s1986 Niet meer actief

Ja ik test elk weekend maar net wat je al zei ik heb er geen zin meer in elke keer maar 1 streepje gek word je ervan. 5januari dacht ik me ei te hebben. Van dat cervix slijm kon ik een draad maken. Volgens mij is dat ook weer per persoon verschillend.

14. LindaS

LindaS VIP lid

30 okt 2007
    5.417
    0
    0
    Ik heb nu sinds 3 januari geen test meer gedaan, was het zoooo zat! Als ik morgen ook nog steeds een posi ovutest heb, dan ga ik donderdag een testje wagen! Als deze negatief is, dan nog een keertje op 7 februari! :) Ben benieuwd! :D

15. LindaS

LindaS VIP lid

30 okt 2007
    5.417
    0
    0
    @Be Happy, succes bij de dokter morgen! Laat even weten wat hij zei! Ben ook heeeeeeel benieuwd! :D

16. Be Happy

@ LindaS: ik hoop dat je gelijk hebt..... [-o< Ik meende op 12 januari mijn ei gespot te hebben, dus in theorie zou het kunnen.... Ik ga dus sowieso morgenochtend nog even weer testen en anders wil ik in elk geval om een bloedtest vragen bij de huisarts.

Hoe lang heb jij nog geduld tot je (weer) naar je huisarts gaat? Kan me voorstellen dat jij het wachten zo langzamerhand ook wel een beetje beu bent.

17. s1986

s1986 Niet meer actief

Hoezo nog steeds is hij bij jou ook al zolang positief dan?

18. Be Happy

Ik hou jullie sowieso op de hoogte via dit topic!

19. LindaS

LindaS VIP lid

30 okt 2007
    5.417
    0
    0
    Ik hoop dat je snel meer duidelijkheid hebt! Gewoon doordrammen hoor! :)

Dat vind ik het rare, ik dacht dat ik vanaf de 14e mijn vruchtbare dagen had (ivm afscheiding) en de 16/17e mijn eisprong (ivm ongikrampen + pijn in mijn liezen). Nu had ik dus de 24e een posi ovutest, lekker vaag! Ik hoop dus stiekempjes nog dat ik 31-1 mijn NOD is, vandaar dat ik dan even een testje doe! En anders nog een weekje wachten! Als ik dan nog steeds niet ongi ben, ga ik ook weer ff de huisarts bellen!

20. s1986

s1986 Niet meer actief

Nou ben benieuwd hoor maar ik hoop voor jullie beide het beste natuurlijk.

Deel Deze Pagina