Gestopt met de pil, maar na lange tijd nog steeds niet ongi

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Be Happy, 10 dec 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. suhe

suhe Fanatiek lid

6 nov 2007
    1.049
    0
    0
    Mrs mia. Gister getest en zo negatief als maar kan... Als het goed is word ik binnen 3 dagen ongesteld en mocht dat niet zo zijn, dan nog maar een testje. Ik heb iets te vroeg getest, dus het kan nog, maar ik denk het niet. Ik krijg pukkeltjes, heb af en toe flinke steken en dat soort dingen, dus ik verwacht dat de rode duiveltjes komen.

Ardennen was helemaal leuk. We zijn wezen kayakken, naar de grotten geweest en dat soort dingen. We hadden mijn neefje van drie meegenomen en die heeft zich heel keurig gedragen en dan die opmerkingen die hij af en toe maakt...

Calani, ik zo nog even geduld hebben. Mocht je het echt niet houden, dan zou ik naar de ha gaan en het vertellen, dan weet hij in ieder geval dat jullie bzig zijn en stuurt hij jullie misschien de volgnde keer wel door, mocht het weer zo lang duren.

2. Mrs Mia

Mrs Mia Fanatiek lid

5 mei 2008
    1.299
    1
    0
    Suhe, fijn dat je het zo naar je zin hebt gehad in de Ardennen! Het is altijd leuk met zo'n kleine erbij :D

Wel balen dat je negatief getest hebt. Maar ik blijf nog steeds voor je duimen! Je leest ook vaak dat het lijkt alsof je ongesteld gaat worden. Nog even geduld dus....

Calani, ik sluit me aan bij het advies van Suhe. Ikzelf ging naar de dokter na een cyclus van 51, 63 en 41 dagen. Ik was voor de pil nl altijd erg regelmatig ogestels, maar had wel een cyclus van 35 dagen. De dokter deed niks bij mij, hij zei dat het wel een jaar kon duren voordat mijn cyclus op orde zou zijn. Hij wilde wel het zaad van mijn mannetje testen (waarschijnljk omdat ik een beetje liep te piepen en ik had al twee manden getempt + ovutesten gebruikt).

Succes meiden! Liefs Mia

3. calani

calani Fanatiek lid

31 jul 2008
    1.347
    0
    0
    België
    ok
    bedankt
    mss moet ik inderdaad toch nog even wachten, ...
    ik zie dat jij (suhe) ook een variabele cyclus hebt...
    niet leuk hé
    maar was jioj voorheen ook zo onregelmatig?
    ik was indertijd wel regelmatig (voor de pil)

4. suhe

suhe Fanatiek lid

6 nov 2007
    1.049
    0
    0
    Dat testen van het zaad, kan dat gewoon bij de ha? dat is bij ons namelijk niet gebeurd. Ik had gehoord dat dat een vrij simpele test is. Ik wil dat eigenlijk ook wel. Straks zit ik al een tijd van die tabletten te slikken en hebben we iedere maand goede hoop, blijkt dat voor niets te zijn.

5. calani

calani Fanatiek lid

31 jul 2008
    1.347
    0
    0
    België
    ok mrs mia, je hebt vast gelijk...

en voor dat zaad... ja kan dat vast wel regelen via een huisarts maar ik denk dat je dat best rechtstreeks aan een labo geeft (waar ze ook bloed en urine onderzoeken) want het is een eenvoudige test maar het meest betrouwbaar op "vers" sperma

6. suhe

suhe Fanatiek lid

6 nov 2007
    1.049
    0
    0
    Calani, ik weet niet meer hoe mijn cyclus voor de pil was. Wij zijn na een half jaar naar de ha gegaan en die stuurde ons naar huis om de cyclus af te wachten. Die bleek 78 dagen te duren. Ik ben weer terug gegaan en de ha heeft mij toen doorgestuurd naar de gyn. Daar is een echo gemaakt waarop duidelijk te zien was dat ik pcos heb. Vervolgens is er nog bloed geprikt om er helemaal zeker van te zijn dat het zo was en helaas was dat zo. Misschien is het juist ook wel goed, omdat ik weet waar ik aan toe ben.

Een heel verhaal...

En voor dat zaad, daar begin ik de volgende keer wel over tegen de gyn. Bedankt voor het snelle reageren!

7. Chebu

Chebu VIP lid

17 dec 2007
    7.174
    2
    36
    Midden-Oosten
    @Calani, ik ging na 45 dagen en werd netjes doorverwezen naar de gyn. Dat was wel in Duitsland.

8. calani

calani Fanatiek lid

31 jul 2008
    1.347
    0
    0
    België
    hey Chebu,
    EERST: Proficiat met je zw!

kGa maandag naar de gyneacoloog, (belgie)
    hier kan je rechtstreeks afspraak maken
    kon me niet meer houden (net gebeld)

heb nl begin van deze topic zitten lezen en er zijn er toch redelijk wat die pco bleken te hebben

als dat zo is wil ik dat snel weten en er snel iets aan doen

9. Mrs Mia

Mrs Mia Fanatiek lid

5 mei 2008
    1.299
    1
    0
    Calani, best verstandig dat je gewoon de gyn hebt gebeld! In NL kan dat niet zomaar, dan moet je een verwijzing van de HA hebben en de eeste HA-en maken zich er niet zo druk om en sturen je eerst nog even terug naar huis. Zelf heb ik het idee dat de meste HA-en er niet zoveel van af weten en dus netjes hun "HA- standaard" volgen door je terug te sturen.

Wat betreft dat zaad laten checken: de HA heeft mij toen een formulier gegeven. Ik moest een lab bellen bij ons in de stad, daar moest ik het zaad inleveren op een maandagochtend. Op vrijdagmiddag heb ik mijn HA gebeld en die had de uitslag. Het was helaas niet de uitslag die we gehoopt hadden, maar ik weet het liever nu dan na een jaar proberen.
    Suhe, volgens mij kun het gewoon bij je HA/ gyn vragen hoor, het is maar een klein testje.

Maar het gekke is eigenlijk dat er bij mij dus nog niks getest/ gemeten is. Ik ben soms ook bang dat ik PCO heb, vooral omdat je het hier zoveel tegenkomt. Maar goed, vanaf de 25e kan ik een afspraak maken bij de gyn en dan ga ik ervan uit dat er actie ondernomen wordt!

Groetjes Mia

10. calani

calani Fanatiek lid

31 jul 2008
    1.347
    0
    0
    België
    hey Mrs mia!
    Voor pco na te kijken doen ze een bloedafname en een echo, hebben ze nog nooit één van deze bij jou gedaan?
    En voor het sperma van je ventje, wil je zeker en vast geen valse hoop geven maar het kan zijn dat de kwaliteit laag was doordat jij het zo te zien bent gaan afgeven, het beste zou zijn als je man daar ter plekke wat produceert! (in toilet ofzo)
    als het dan nog "erg matig" is dan is het zo maar zit er dik in dat je zo een beter resultaat bekomt!
    want sperma overleeft niet zo heel lang in een potj met een omgevingstemp van 20 graden (normaal gezien komt het van warmer en gaat het ook naar warmer)

11. calani

calani Fanatiek lid

31 jul 2008
    1.347
    0
    0
    België
    en oja ze hebben je echt wel veel te lang op dat rsult laten wachten,
    normaal weet je dat de dag erna al
    allé zo is het toch in belgie

12. Mrs Mia

Mrs Mia Fanatiek lid

5 mei 2008
    1.299
    1
    0
    Hi, hi, in Belgie gaat een hoop makkelijker denk ik!

Hier in NL kan je het zaad thuis "in het potje doen" en dan moet je het binnen een uur weggebracht hebben. Je moet het ook onder je kleding houden, zodat het op lichaamstemperatuur blijft. Dus ik denk dat het wel oke is hoe het gegaan is.
    Het zaad was niet zo best: 4 miljoen met 2% goed zwemmende en 13% matig zwemmende. Ben bang dat het de volgende keer niet veel beter zal zijn, hoewel mijn mannetje nu wel minder alcohol drinkt.
    De eerst volgende keer dat hij het kan inleveren zal rond 1 oktober zijn, dus het is nog even afwachten...

En op zich is 5 dagen wachten op de uitslag nog redelijk (ik mocht eigenlijk pas na een week bellen, maar ik probeerde het gewoon eerder). Het gaat er volgens mij om dat de uitslag van het lab naar de HA gestuurd wordt. Tja, beetje omslachtig allemaal. Dus wees maar blij dat je in Belgie woont! Daar zijn ze trouwens ook verder met onderzoeken en zo.

Bij mij hebben ze inderdaad nog niks gedaan. Mijn HA dacht: met de uitslag van de zaadtest worden we allebei doorverwezen naar de gyn, dus dan kom ik ook aan de beurt. Ik heb wel een duidelijke eisprong (ovutesten en temperatuur), alleen een erg lange en onregelmatige cyclus.

Nog even afwachten dus... Groetjes Mia

13. calani

calani Fanatiek lid

31 jul 2008
    1.347
    0
    0
    België
    Goh,
    niet leuk daar bij jullie maar allé je wordt uiteindelijk ook geholpen,
    en ok als je het potje zo dicht bij jou hebt gehouden lijkt het me best wel een betrouwbaar resultaat, hij rookt toch niet hé want dat heeft ook veel invloed op de kwantiteit en kwaliteit! en goed dat hij al wat minder drinkt!
    spijtig van dat sperma... maar allé tegenwoordig vormt dat allemaal minder een probleem, en wacht toch nog maar af tot oktober
    wel chic trouwens, dat jullie dat zo direct hebben nagekeken! daar beginnen wij nog niet mee gezien ik nog niet eens een ei kan produceren doet het er (nog) niet echt toe hoe zijn sperma is :(

groetjes,
    calani

14. Mrs Mia

Mrs Mia Fanatiek lid

5 mei 2008
    1.299
    1
    0
    Nee, hij rookt gelukkig niet! Heeft hij ook nooit gedaan gelukkig :D
    En ja, wij zijn er wel snel bij, of eigenlijk: ik ben er snel bij. Ik wilde al veel langer beginnen, maar hij hield de boot af (hij wilde nog niet toegeven aan het ouder worden ;) ). Maar nu hij er dan ook eindelijk klaar voor is wil ik er wel een beetje vaart in hebben (niet dat je dat zelf kan bepalen, maar ja), want voor mijn gevoel wacht ik al een jaartje of drie. Vandaar dat ik het fijn vind om te weten wat er allemaal wel/ niet mis is. Ik ben wel heel blij dat ze tegenwoordig veel kunnen met slecht zaad of moeilijke cyclussen!

Succes alvast voor maandag!
    Laat je weten hoe het gegaan is?

Groetjes Mia

15. calani

calani Fanatiek lid

31 jul 2008
    1.347
    0
    0
    België
    hey
    begrijp je volkomen!
    Wou nl ook al sneller maar om praktische redenen en toch ook emotionele redenen (hij voelde zich nog te jong) zijn we er dus ook nu pas aan begonnen, al zijn we al 6 jaar samen...
    nu kan het idd niet snel genoeg gaan
    En klaat je NATUURLIJK weten hoe het maandag bij de gyn was!
    xxx

16. suhe

suhe Fanatiek lid

6 nov 2007
    1.049
    0
    0
    Calani ik hoop dat de gyn je kan helpen. Ik kom maandag ook meteen even lezen wat de uitslag is.

Volgens mij is dat bij iederee zo. op het moment dat je ervoor kiest dat je een baby wil, dan wil je eigenlijk ook meteen zwanger zijn en de babykamer inrichten. (ik zou nu al graag de babykamer inrichten zonder dat ik zwanger ben ;) )

Daar ben ik wel heel blij mee, dat we er jong bij zijn. Vriend die wordt nu bijna 27 en ik ben pas 23. We hebben in principe nog tijd zat, al wil ik dat niet graag van anderen horen, ik wil nú.

Wij zijn inmiddels al weer meer dan 9 jaar bij elkaar en hebben vorig jaar een huis gekocht. Daarvoor hebben we 1,5 jaar in een flatje gewoond. Een baby kwam wel eens ter sprake, maar meer voor later. We waren in oktober uit eten en toen kwam het weer ter sprake en toen stelde vriend voor om te stoppen met de pil. Ik was best we een beetje verbaasd. Toen had ik in mijn hoofd zitten om eerst met de pil te stoppen en te ontpillen en er dan rond april voor te gaan. Toen we eenmaal besloten hadden om te stoppen, hebben we ons daar niet aan gehouden en zijn eigenlijk meteen voor het echie gegaan. Al heeft dat helaas nog niet zijn vruchten afgeworpen...

17. calani

calani Fanatiek lid

31 jul 2008
    1.347
    0
    0
    België
    Hey suhe!

Je ben een beetje een vb voor mij want jij hebt een cyclus die zelf eens tot 93 dagen is gegaan,
    ik zit nu dus dag 79, maar dat dan in mijn 1e cyclus, begin me af te vragen of mijn lichaam het nog wel kan, zodra ik over de 93 dagen ga begin ik geheel te flippen... (ik weet dat het nog veel langer kan duren maar ik vind dit al onmenselijk lang, bovendien heeft mijn vriend nu zo iets van, we wachten je maandstonden af en zien dan wel, terwijl ik zoiets heb van wieweet komt dat ene eitje langs en klussen we net niet genoeg)
    ach we zien wel, bijna maandag
    ga meteen ook een bloedafname eisen om alle erge (premature menopauze bijv) uit te sluiten
    bijna bijna bijna maandag

18. suhe

suhe Fanatiek lid

6 nov 2007
    1.049
    0
    0
    Irritant is dat zeker zo'n lange cyclus en dat gevoel van gewoon doorgaan, want voor hetzelfde geld is je eisprong morgen, dat ken ik. Maar op een gegeven moment dacht ik, laat ook maar. Ik heb ook nog een tijd mijn temp. bij gehouden, maar dat had ook weinig zin.

Nu weet ik wanneer ongeveer mijn eisprong komt en kunnen we die dagen volop aan de klus en de andere dagen als we zin hebben en niet omdat het 'moet'.

Ik ga naar bed. Slaap lekker allemaal!

19. calani

calani Fanatiek lid

31 jul 2008
    1.347
    0
    0
    België
    Hoe weet je het wanneer je eisprong "ongeveer" komt?
    Wel te rusten en tot morgen of maandag!
    En ivm tempen, begin toch te denken dat ik er maar weer eens aan ga beginne, mss weet ik zo toch dat mijn maandstonden eindelijk op komst zijn, als de temp stijgt dan
    allé zal eerst maar de gyn afwachten...
    Sweet dreams to all of you girls!

20. Mrs Mia

Mrs Mia Fanatiek lid

5 mei 2008
    1.299
    1
    0
    He meiden, jullie hebben nog even goed doorgekletst zie ik :)

Ik snap goed dat jullie op deze leeftijd al aan het proberen zijn. Bij mij lag het iets anders: heb mijn mannetje pas leren kennen toen ik 25 was. Hij zei toen dat hij helemaal geen kids wilde, maar als ik hem met kinderen bezig zag, zag je dat hij het eigenlijk wel heel leuk vond, maar er alleen nog niet aan wilde denken. Wij zijn allebei even oud, dus hij was er gewoon wat later aan toe dan ik... tja typisch mannen he. Na 3,5 jaar relatie heb ik het zelfs even uit gemaakt omdat hij zei: ik wil pas kids als ik 36 ben en dan zou ik dat dus ook zijn :confused: Ook vond ik dat hij te veel zijn eigen koers vaarde in de relatie ipv onze koers. Maar gelukkig kwam hij na 2,5 maand met hangende pootjes terug om te zeggen dat hij me terug wilde en dat hij ook wel kids wilde en vanaf dat moment is onze relati super sterk geworden. De kids konden nog niet a la minuut komen, omdat hij nog een opleiding aan het volgen was. Uiteindelijk waren we er begin dit jaar klaar voor, maar dan krijg je met zo'n cyclus te maken :(

Ik merk wel dat als je al 30 bent, de klok erg hard gaat ineens. Maar ik snap ook dat als je jonger bent je kinderwens net zo sterk kan zijn.

Nou, weer een lang evrhaal sorry! Fijne zondag nog en Calani: succes morgen!

Liefs Mia

Deel Deze Pagina