Oh ja, helemaal vergeten: ik vind het altijd erg fijn om te weten wanneer ik ongesteld ga worden, vandaar dat ik meestal ovutesten gebruik (bij Sensitest.nl zijn ze niet zo duur, want wij hebben er veel nodig natuurlijk). Maar door te tempen zie ik ook goed wanneer mijn ei is geweest. Maar ik kan me voorstellen dat je daar nog geen zin in hebt. Wij hebben 1 ronde echt bijna om de dag geklust, hoewel we het leuk vinden wordt je daar na een paar weken ook niet vrolijk van Groetjes Mia
Goede morgen! Om te weten wanneer je eisprong komt kan je temperaturen, mar dan weet je het alleen als je eisprog al is geweest. Als je een onregelmatige cyclus hebt, dan heeft dat niet zoveel zin. Verder kan je ovulatietesten gebruiken, maar ook dat is niet zo handig als je een lange cyclus hebt, het wordt dan wel een heel duur grapje. Afgelopen maad moest ik op dag 5 beginnen met clomid en op dag 11 langs komen bij de gyn. Toen was er nog niet veel veranderd en moest ik 3 dagen later langs komen. Waarschijnlijk had ik twee dagen later mijn eisprong. Nu moet ik wachten tot ik ongi word en dan weer een afspraak maken met de gyn en begint het van voor af aan. Ik krijg dan ook pas te horen of ik wel een goede eisprong gehad heb. Mocht dat niet zo zijn dan wordt de dosis clomid verhoogd. Weer een heel verhaal... Hoe is het met noa? Slaat de injectie aan?
Goedemorgen! Ja mrs mia, dat heb je goed gedaan want dat is toch te gek voor woorden, dat een vrouw bewust pas op haar 36 zou beginnen proberen en al die vruchtbare jaren voorbij laten gaan, tof dat hij is bijgedraaid! en zo om de dag klussen is wel veel hé, allé voor ons toch, in de week gaat er soms wat te hectisch aan toe om dat vol te houden, int weekend gaat het uiteraard zonder problemen En suhe, wat lastig dat wachten hé... hopelijk wordt je snel ongi en kunnen ze het deze keer beter zien! ivm ovulatie... ga eens zien wat er maandag gebeurt... ben ook wel wat bang... als alles normaal zou zijn ga ik denk ik opnieuw beginnen tempen... doen jullie dat ook in de poep? zie dat ni helemaal zitten (toen ik dat even heb gedaan deed ik het in de mond) en evt eens die ovulatietesten kopen op sensitest, is wel een goede service dat die geven, discreet envelopje, snel verstuurd (heb er reeds 6 zw-testen bij gekocht) zou wel eens graag een 2e streepje zien, op zo'n ovu test zal ik het vast sneller zien bijna morgen.. 14u30
Calani, bijna morgen... Temperaturen deed ik in het oor, al is dat niet zo betrouwbaar. Ik moet eerlijk zeggen dat ik helemaal niet hoop dat ik snel ongi word, ik hoop dat het deze keer 9 maanden weg blijft...
goh tuurlijk, da kan ik geloven! ik wens het je van harte toe! Ik zit immers pas in de 1e ronde (wel een lange ronde maar allé toch) en ik blijf er ook op hopen, who knows op de hoeveelste dag (van je cyclus) zit je intussen?
Dag 29. Ik wacht nog even af... Op dag 14 heb ik mijn laatste echo gehad. Het leek erop dat hij de dag erna of de dag daarna zou springen. Dat zou op dag 16 zijn. Dan kan ik nog op dag 31 ongi worden. Wat betekend jouw onderschrift?
Succes morgen Calani! We gaan een beetje ''gelijk op'', ook ik ben begin juni met anticonceptie gestopt (Implanon) en nog niet ongesteld geweest. Moet zeggen dat ik wel weer wat goede hoop heb gekregen, volgens mij begint het allemaal weer een beetje te werken, ik heb nl voor het eerst weer ongesteldheidsbuikpijn gevoeld paar dagen geleden Heb goede hoop ik dat ik over 4 weken echt ongesteld ga worden, ik wacht het dus toch nog maar even af, hoop zo dat het gauw weer op gang komt en we er voor kunnen gaan.
@ suhe: Spannend seg! Nog 2 dagen te gaan Dan heeft de clomid wel goed zijn werk gedaan, zo'n mooie cyclus! onderschrift betekent: geniet van elke dag want je weet niet wat de volgende zal brengen @zeepbel: stom seg, dat jij ook zoals ik bent... maar ivm die buikpijnen, heb dat ook al gehad een dikke maand terug maar toen is er niets doorgekomen, heb zo soms wel eens ongi-gelijkende klachten maar nooit bloed EN ik wil bloed zien ja wachten... geduld is een mooie deugd...
Ja zooo irritant he, ik kan dus echt niet tegen wachten O en inderdaad wil ik ook BLOED zien haha Wel fijn trouwens dat je zonder afspraak bij jullie in Belgie gewoon naar de gyn kan zeg! Maar bij jullie is er dan weer geen verloskundige toch? Nogmaals succes morgen, ik ben benieuwd dus zal morgen wel weer even meelezen
Wel normaal ben ik wel vrij geduldig maar voor dit dus totaal niet vind het zo enervant, je kan echt wel niets doen... ja fijn dat je zelf een afspraak bij de gyn kan maken, en bij ons is de gyn ook verloskundige en zijn er ook vroedvrouwen (soort speciaal opgeleide verpleegsters) weet niet precies wat je bedoelt En ben ook benieuwd naar morgen! Lekker de benen spreiden, nog zo iets hatelijk maar allé tis voor een zéér goed doel...
Calani dat valt heel erg mee hoor. Ze kijken ook alleen maar naar het scherm. Zeepbel irritant he?! Het komt vast allemaal goed.
Maken jullie echo's enzo bij je gyn of bij een vroedvrouw? Wij in NL gaan echt speciaal naar een verloskundige (die geeft voorlichting enzo, en doet de echo's, en als het een goede zwangerschap is dan haalt zij ook de baby en hoef je verder nooit een gynaecoloog te bezoeken, meestal alleen bij bijzonderheden bezoek je die pas) Ik meen eens ergens te hebben gelezen dat dat in Belgie heel anders is.
@ suhe: ja ik hoop het maar toch, ben altij reuze zenuwachtig als ik bij de gyn moet gaan... vind da zo privé en ook tis toch echt wel een onaangenaam gevoel hé, bah @ zeepbel: inderdaad anders Bij ons doet de gyn de echo's, de voorlichting en de bevalling de vroedvrouwen assisteren bij de bevalling, ik denk dat zij dat ook alleen mogen doen maar dat is hier bij ons niet echt de gewoonte en voor echo's daar worden vroedvrouwen bij mijn weten niet voor opgeleid...
Ja, sommige dingen zijn echt wel beter geregeld in Belgie Zeepbel, ik had tijdens mijn eerste ronde echt overal last van! Ik heb alles genoteerd (in een excel bestandje op de pc) zodat ik in de volgende ronde kon kijken of ik iets herkende. Het lijkt wel alsof die eerste ronde alle symptomen voorbij kwamen en dat is dan alleen ontpillen Suhe, we blijven nog steeds voor je duimen meid. Ik vind het echt spannend... want je weet maar nooit! Calani, heel veel succes morgen! Bedenk maar dat het voor het goede doel is Liefs Mia
Hoi Volgens mij is het toch zo ver. Gister stond er een streep op de test en vanochtend weer. Hij is niet heel donker, maar er staat een streep. Straks even een clearblue kopen. Ik heb vannacht ook niet kunnen slapen. Zo spannend vind ik het.
Hey suhe Alvast een voorzichte van harte gefeliciteerd meid. Super is toch nog best snel gelukt sinds je bij de gyn loopt. Gefeliciteerd
Ik heb net toch ook maar een digitale test gedaan en ja hoor: zwanger. Bedankt voor alle felicitaties! Ik krijg hem alleen niet op de foto, te donker.
Wauw Suhe, GEFELICITEERD! Het duimen heeft dus toch geholpen Ik ben super blij voor je meid! Het is stiekem toch snel gegaan dus. Geniet er van en laat af en toe nog eens wten hoe het gaat! Liefs Mia