Hallo, daar was ik weer. Ben niet zo'n trouwe klant maar af en toe wil ik even mijn verhaal kwijt. Ben in april gestopt met de pil, nogsteeds niet ongesteld....naar de dokter en eindelijk doorgestuurd naar de gyn. Ben ik vanmiddag geweest.....zag er allemaal wel goed uit, en ze zagen wat bloed. Dus ze hopen dat ik nu deze week zelf ongesteld word...Word ik dat niet dan moet ik volgende week beginnen met Provera en op de 3e dag bloed laten prikken. Hoop maar dat ik nu uit mezelf ongesteld word......ze zeiden wel dat er niet zoveel blaasjes op mijn eierstokken zaten...? Zou dit betekenen dat ik weinig eitjes heb ofzo? Khad zoveel te vragen....was mn briefje vergeten en ben zo dus ook de helft van mijn vragen vergeten...... Maar ik lees dat Suhe zwanger is? Gefeliciteerdd!
hey hey! Bij de gyn geweest: geen afwijkingen te zien OEF Veel follikels: goed dus denk ik Er was wel 1 raar ding: vocht in de douglasholte de dokter zei dat dit mogelijk post-ovulatoir was... Dus dat zou betekenen dat ik binnen 14 dagen ongesteld word denk ik, de dokter zei ni zoveel die zei zelf dat het mogelijk is om een eisprong te hebben zonder te menstrueren, dat heb ik nog nooit gehoord! Maar allé ben blij er is toch niets mis en normaal gezien moet alles binnen dit en een maand werken Oja er is ook een bloedafname gebeurd, daar heb ik morgen of overmorgen resultaten van moet nu snel wat eten maken want straks komt mijn manneke thuis hou jullie op de hoogte tot vanavond of later! calani
Mootje, fijn dat het er allemaal goed uit zag! Wat betreft die blaasjes, daar weet ik niet zoveel van, sorry. Wel fijn dat je nu iets meer weet (ondanks dat je niet al je vragen hebt kunnen stellen). Succes dan met je eerste ongi deze week! Calani, ook voor jou fijn dat er geen afwijkingen waren! Ja, je maakt je toch snel zorgen, ik ken het gevoel. De douglasholte zegt mij ook niks eigenlijk... maar wie weet wordt je komende weken wel ongi, of niet als je goed geklust hebt Dat van die eisprong zonder te menstrueren heb ik ook nog nooit gehoord! Ik ken het alleen andersom: wel menstrueren, maar geen eisprong. Gaan ze bij die bloedafname je LH, FSH en Progesteron gehalte meten? Hopelijk is dat ook oke. Eet smakelijk! Groetjes Mia
Hoi Meid ik was 108 dagen overtijd de eerste keer dat ik stopte met de pil. Wij zijn nu al bijna 2,5 jaar bezig en helaas nog steeds geen wondertje op de wereld erbij moest nu vandaag of morgen ongi worden maar nog steeds niets. Heb sinds de eerste maand in die jaren van allerlei klachten, Misselijk in de avond uren, tandpijn, hele zere tepels en harde borsten, dingen eten die ik nooit heb gegeten, veel het zuur hebben, dus hoop dat het eens waar word. Succes meid Liefs
Mootje, die blaasjes zijn vast follikels die ze bedoelen, zou me er geen zorgen over maken want ik denk dat dat aantal elke cyclus varieert en per cyclus heb je er ten slotte ook maar 1 nodig! Mia, inderdaad ze bepalen LH, FSH, prog, oestradiol enz, spannend, maar ben al enorm gerustgesteld! Kan nu 14 dagen wachten nog aan want als die dokter zijn theorie klopt heb ik (onbepaalde tijd terug) een eisprong gehad en dus moet ik toch binnen de 14 dagen menstrueren, oh please zou leuk zijn Winnie, dat klinkt goed! Test maar gauw (niet te gauw) en hou ons op de hoogte! Is je gegund, zo lange tijd, zal voor je duimen!
Hi, hi, Calani, had je niet verwacht he, dat je ooit nog zou juichen als je ongesteld moest worden Groetjes Mia
Thanx ms mia Calani: Hoelang geleden ben jij gestopt met de pil? Ik loop steeds naar de wc....denk de hele tijd jaaa ik ben ongi maar nee hoor....zit allemaal tussen mn oren Maar ze zeiden bij mij dat ze bloed zagen in de baarmoedermond? Maar het deed best pijn toen ze met die vogelbek naar binnen ging kan het ook zijn dat ze iets geraakt heeft ofzo dat het daarom bloedde?
Mootje, het kan natuulijk zijn dat ze iets geraakt hebben, maar ik denk niet dat dat er snel gebeurd. Ik had na mijn uitstrijkje (is standaard in NL als je 30 bent) ook twee dagen last van wat bloedverlies. Calani, met mijn cyclus gaat het ook best goed! Niet dat hij zo kort is, maar ik weet wel waar ik aan toe ben: ik zit nu op dag 44 en heb mijn ei al gehad (aan de temperatuur te zien). Ik verwacht dat ik donderdag of vrijdag ongesteld ga worden, dus dan zou ik een cyclus van 46/47 dagen hebben. Niet echt kort dus, maar mijn lichaam werkt wel uit zichzelf! Ik heb ook het idee dat ik alle keren een eisprong heb gehad, aangezien de temperatuur toch een dag of 10 duidelijk hoger is en ovulatietesten positief zijn. Alleen waarom is mijn cyclus dan zo langzaam Nog eventjes en dan kan ik ook een afspraak maken bij de gyn/ fertiliteitsarts Groetjes van Mia
Mrs Mia : Hoe was je cyclus dan voordat je aan de pil ging? Want de gyn. wil bij mij ook nog een beetje afwachten omdat ik voordat ik aan de pil ging, regelmatige cyclus had. Dus dan krijg je dat vaak wel weer trug. Maar ik lees hier allemaal verhalen over een onregelmatige cyclus, ben benieuwd of die dat voor de pil ook hadden of dat dat echt het ontpillen is....
He Mootje, Ik had voordat ik aan de pil ging een zeer regelmatige cyclus, ik kon er bijna de klok op gelijk zetten. Wel had ik een cyclus van 5 weken, dus 35 dagen. Maar volgens de boeken is een cyclus van 5 weken ook goed, als het aar niet meer is. Ik ben wel lang aan de pil geweest hoor: 13,5 jaar. De HA zegt dat het wel een jaar kan duren voordat je cyclus weer normaal is. Ik vind dat eerlijk gezegd wel erg lang hoor. Maar ondertussen ben ik al wel weer een 7 maanden verder Groetjes Mia
He mrs mia, Ja ik vind dat ook erg lang. Ging er ook niet vanuit dat ik 1, 2, 3 zwanger zou zijn, maar vind het erg tegen vallen dat ik eerst zo lang moet wachten tot ik ongesteld ben! Laat staan het zwanger worden......Maarja je hebt het totaal niet in de hand...erg irritant... Vind het ook zo irritant dat de HA en de gyn. steeds benoemd dat ik 'toch nog maar zo jong ben'. Dus kan ik wel langer wachten! :O Nouja...gelukkig ben ik niet de enige en kun je hier lekker je verhaal kwijt, anders zou mijn vriend het erg zwaar krijgen haha.
He Mootje, ik kan me voorstellen dat je niet zit te wachten op opmerkingen over je leeftijd. Natuurlijk tikt de biologische klok wel iets harder als je de 30 gepasseerd bent, maar dat neemt niet weg dat je kinderwens net zo groot kan zijn! Ik had precies hetzelfde als jij: ik dacht ook dat het wel een paar maanden zou duren voordat ik zwanger zou zijn, maar ik verwachtte niet dat mijn cyclus zo lang zou duren Maar ja, we moetn dus nog maar even afwachten.... Succes ermee! Groetjes Mia
YES! suhe gefeliciteerd! dringt het al een beetje door bij jullie? hier nog geen ongie te bekennen, terwijl ik had gehoopt dat ik richting een 28-daagse cyclus zou gaan... als ik dit weekend nog niet ongie ben, zal ik maar eens een test proberen... spannend! ik voel me niet bijzonder anders ofzo, wel veel gerommel in de darmen, beetje moe, en hoofdpijn, kun je trouwens wel zwanger zijn als je geen innestelingsbloeding hebt gehad? groetjes Ellen
hey hey! Mootje, ben vandaag dag 82 (pil gestopt 26 mei) dus ben minder lang aant wachten, jij moet vast vol spanning lopen, ik was al ver zot aan het worden van onzekerheid! de bloedresultaten zijn binnen... ik heb nog geen ovulatie gehad... (dat vocht in de douglassholte was dus niet daarvan) dus is het wachten op die ene follikel van 14mm thv mijn linker ovarium haha, als lola gelijk heeft groeit zo'n follikel gemiddeld 2mm/d en springen ze op 20mm wat dus zou betekenen dat er donderdagmiddag een follikel zal springen... ben eens benieuwd (durf wedden dat dat bij mij door het ontpillen ofzo, niet zal springen, traag groeien, whatever), maar allé ben toch wat gerustgesteld Mijn waarden lagen ongeveer binnen het normale... prolactine en androstenedione licht verhoogd..., de rest (LH, FSH, oestradiol en progesteron passend bij een folliculair stadium van DE cyclus) In ieder geval is het even wachten want ik ben jong, had vroeger (in betere tijden) een regelmatige cyclus en er is momenteel niets verontrustend... Mrs Mia, leuk dat je kan bepalen wanneer je een eisprong hebt, kan wel van pas komen, ben sinds vanmorgen ook beginnen temperaturen, benieuwd of ik dan tegen dit weekend warmer zal zijn... Ja we moeten allemaal wachten wachten en nog eens wachten, lollig is anders maar allé, leuk dat we met zoveel zijn! Heb nog verhalen gehoord van een vriendin en bij haar duurde het 6 maand vooraleer ze haar eerste eigen bloeding kreeg! LANG seg... Sweet dreams meiden! Calani PS sorry voor de extreem lange tekst!
Ja hoor! Ik denk dat meer vrouwen geen innestelingsbloeding hebben! Hopelijk een positieve test dit w-end!
He Ellen, zoals Calani al zegt: een innestelingsbloeding heeft lang niet iedereen. Volgens mij hebben meer mensen er geen da wel. Dus we zullen met je mee duimen voor een positieve test! Spannend hoor... Calani, wat fijn dat alle bloedwaarden goed zijn En eigenlijk alleen maar fijn dat dat eitje nog moet springen! Nu weet je wat je te doen staat, hi, hi. Ik zal er inderdaad wel rekening mee houden dat hij evt ook traag kan groeien, dus gewoon ff flink klussen zou ik zeggen. Ik vind het atijd erg handig om te weten wanneer ik ongesteld moet worden, vandaar het temperaturen. Je moet het helaas wel anaal doen anders is het niet precies genoeg). Maar na een paar keer raak je er wel aan gewend, hoewel het niet mijn favoriete bezigheid is! Bij mij is mijn temperatuur altijd rond de 36,5/ 36,6 en na de eisprong is hij 37/37,1. Dus er moet ongeveer 0,3 verschil in zitten. Ik merk wel dat hji bij mij langzaal stijgt na de eisprong, dus niet een dag laten 0,3 omhoog. Nou, succes meiden! Liefs Mia
Ellen bedankt. Ik heb ook geen innestelingsbloeding gehad. Ik kan het nog steeds niet helemaal geloven. Ik heb gister nog maar een keer een test gedaan Vannacht moest ik naar de wc en toen had ik een zwaar gevoel in de buik, bast apart. Ik ga vandaag een tasje maken met allemaal logeerspulletjes voor mijn ouders en schoonouders. Een dezer dagen gaan we het hun vertellen.
He Suhe, dat is een leuk idee! Ze zullen er wel heel blij mee zijn. Mijn zus heeft een half jaar geleden een dochtertje gekregen en dit is het eerste kleinkind van mijn ouders. Ik heb ze nog nooit zooooo gelukkig gezien Enneh, ik denk dat ik nog vaker zou testen, want het lijkt me moeilijk om te geloven dat het echt waar is. Succes ermee! Groetjes Mia