Hi meiden, Mag ik me ook aansluiten bij deze club? Ik heb zoals je onder mijn banner kan zien ook ervaring met het niet ongi worden na de pil. De eerste keer duurde echt mega lang! Nu heb ik 2x een cyclus gehad van 50( ) dagen. Ik vind het vreselijk lang, maar er gebeurt in ieder geval wel iets... Ik ben na 5 maanden gestopt met de pil en niet ongi naar de HA gegaan. Die zei toen dat het acceptabel was als het niet langer dan 8 maanden zou duren. Ik moest anders 2 maanden later nog maar eens terug komen als het dan nog niet zo was. (dan zouden het 7 maanden zijn) Gelukkig werd ik een week later vanzelf ongi Ik geloof dat ik nog nooit zo blij was met een ongi als toen! Helaas zal ik voorlopig genoegen moeten nemen met die 50 dagen... Ik heb ook nog een vraagje, Ik las ergens op dit forum dat meiden met een lange cyclus vaak geen eisprong hebben Heeft iemand daar ervaring mee? Groetjes Milolove
Hoi Milolove, welkom! Dat is inderdaad wel lang zeg! Het kan heel goed zijn dat je met een lange cyclus geen eisprong hebt. Maar ik heb het idee dat ik het wel heb, omdat ovutesten uitslaan en de temperatuur omhoog gaat. Ovutesten is misschien wat prijzig bij een lange cyclus, maar als je ongeveer 14 dagen een hogere temperatuur hebt dan normaal heb je wel degelijk een eisprong. Dus misschien is het een aanrader om te tempen? Succes in ieder geval! Groetjes Mia
@mrs Mia, Ik ben idd net begonnen met tempen sinds het begin van mijn nieuwe ronde. Ben benieuwd of ik daar iets uit kan halen want ik hoor ook vaker dat de temp zo kan schommelen. Ik zie dat jou cyclus ook best lang is en dat je binnenkort naar de gyn gaat. Is dat vanwege de lengte van je cyclus? iig alvast veel succes. Hoe lang zijn jullie al bezig als ik vragen mag? Als ik te veel vraag moet je het zeggen hoor!
Hey Milolove, je vraagt niet te veel hoor! Ik ben eind januari gestopt met de pil en toen bleek mijn cyclus dus langer en onregelmatiger dan verwacht. Ben in juni naar de HA gegaan, toen had ik al wel getempt en een positieve ovutest gehad, ik was toen al 3x ongesteld geweest na de pil. Maar voor de pil had ik een superrgelmatige cyclus (wel van 35 dagen). Hij wilde niks doen, enkel mijn mannetje testen. Daaruit bleek dat zijn zaad erg matig was: 4 miljoen met 2% goede beweging en 13% matige beweging. Ik werd niet doorverwezen door mijn HA, maar mijn manetje moest maar een afspraak maken (we hebben niet dezelfde HA). Je komt uiteindelijk toch samen in de molen terecht. Het maken van onze afspraak duurde even (want er werkte een vriendin van ons op die afdeling, ze heeft nu gelukkig een andere baan) en hij kan toch pas 3 maanden later opnieuw testen (dan heeft het zaad zich vernieuwd). Dus, nu heb ik dan eindelijk een afspraak staan over 4 weken... Kunnen ze hem gelijk testen, want dan zit er genoeg tijd tussen en ik hoop dat ze mij zulen onderzoeken. Beetje lang antwoord, sorry... Groetjes Mia
Ola! Helaas meiden, geen eisprong.. Mijn waarde was 2,6.. Veel te laag dus! Ik word vandaag gebeld door de gyn om te kijken wat we nu gaan doen, maar ik wil in elk geval een echo om te weten waar die buikkrampen en pijn in mijn tepels vandaan komt! Ik baal onwijs! @Iedereen; Even geen tijd om helemaal bij te lezen, dus kom vanmiddag nog wel even langs! Succes iedereen! XXX
Linda, wat vervelend nou! Ik zou ook niet weten waar die krampen en de rest vandaan kunnen komen. Raar hoor! Ik hoop dat ze je snel meer kunnen vertellen. Succes meid. Groetjes Mia
Hey goedemorgen! Milolove welkom! Amai jij had ook nogal een lange eerste ronde, zit vandaag dag 99 na ontrekkingsbloeding vand de pil, volgens het tempen heb ik 11 d geleden een ovu gehad, ik hoop het zo dus wacht maar af, ik begrijp je verhaal heel goed, ik zou eens naar een andere dokter gaan! Mia wat goed dat je gebeld hebt! Lastig van die datum, bel maar gauw zodat je er diezelfde week donderdag nog bij kan Linda, zo stom seg, maar hou de moed er toch maar in hé, er komt vast wel een eisprong (vertel ik mezelf toch ook constant) Smallville, hou ons op de hoogte hé, binnen een week weet je meer, spannend Ikzelf vind het maar een beetje raar, mijn temp is de laatste 4 dagen ietske lager, pffff bijna "nod" hoop zo dat het effectief een nod is... Dag meiden! Calani
Hi dames, goede morgen! @mrs Mia: Bedankt voor je antwoord! Heel vervelend de uitslag van je mannetje. Maar misschien valt het na de vernieuwing allemaal weer mee. Ik hoop het hoor! Het zou wel fijn zijn als jullie dan beide een onderzoek krijgen. Dan heb je iig meer duidelijkheid. En tot die tijd gewoon aan de klus! je weet immers maar nooit! @calani: Dus jij bent ook flink aan het ontpillen. 99 dagen is ook lang! Frustrerend als je lichaam moeite heeft met het opnieuw opstarten. Ik weet er alles van Ik hoop dat je idd een eisprong hebt gehad en dat je snel ongi wordt (of niet natuurlijk ) Ik ben deze ronde begonnen met tempen en hoop zo te ontdekken of ik een ei heb of niet. Ik maak me best zorgen vanwege de berichten op dit forum dat je bij een lange cyclus vaak helemaal geen ei hebt. Als ik er niet uit kom en mijn cyclus zo lang blijft (ben echt niet tevreden met 50 dagen hoor!) Dan ga ik na mijn volgende ongi maar weer eens terug naar de HA. Misschien doet hij dan wel iets. Ik hoop dat het niet nodig is want ik ben nog niet klaar om echt in die molen terect te komen Sorry voor het lange verhaal! Alle meiden die nog op een ongi wachten VEEL SUCCES!
Bedankt voor jullie antwoorden! Ik zit te twijfelen of ik binnenkort al de gyn zal bellen. Voor mij is het best belangrijk om zwanger te raken als ik in een goede periode zit. Mijn botten zijn nl. breekbaar en ik heb nu al 2 jaar niets gebroken. En tja, ik weet natuurlijk niet hoe dat volgend jaar is. Dus vandaar dat het gunstig zou zijn als ik nu in ieder geval een cyclus zou krijgen..
Nou, heb voor mezelf besloten dat ik het te vroeg vind om de gyn al te bellen. Maar ik heb nu een intake gesprek bij een acupuncturist. Het schijnt namelijk ook met acupunctuur en kruiden ondersteund te kunnen worden.
Helder bloed! Heb niet eens de kans gehad een testje te doen hihi ben toch heel blij! tot later dames!
inderdaad lang leve het tempen! Is toch echt wel iets handig! (zeker dankzij fertility friend) nu buikpijn... maar allé op naar een volgende en hopelijk véél kortere cyclus! Kzie dat jij ook mss een ovu nadert (dipje en omhoog... you never know!) (zonder tempen zou ik vast gek geworden zijn die 99 dagen...!)
Hey heyy Wil iemand mij een beetje uitleggen hoe dat zit met temperaturen? Want ik zit daar ook aan te denken....en dan weet je ongeveer wanneer je eisprong is he? Maar moet je dan de hele maand elke dag gaan tempe of maar een aantal dagen? Iemand tips daarover?
Hey Mootje Dagelijks tempen, liefst elke ochtend, rond hetzelfde uur en telkens op dezelfde plek (mond - vagina - rectaal) alles ingeven op fertility friend en dan zegt die site wanneer je ei was een dag na je ei stijgt je temp min 0.1° en blijft op een plateau tot de dag van je ongi oja je kan een innestelingsdipje hebben op dag 7-9 als je zw bent En als je zw bent daalt je temp NIET opt einde van de maand Voila hier heb je waarsch toch wel iets aan hé als je nog vragn hebt, let me know! Calani
Oke thanks! Maar je weet dus niet van...binnen 2 dagen komt mijn ei? Je weet het dus erna? En dan tempe kan gewoon met een normale temperatuurmeter? En wat is beter, mond vaginaal of rectaal? Wat doe jij als ik vragen mag? En fertility friend is een site? Ga ik gelijk ff opzoeken ! Bedanktt!
Hihi Inderdaad je weet het pas erna dat je ei was... maar zo weet je ten minste wanneer je ongi-zw kan verwachten ja met een gewone thermometer en ik doe het in de mond (rectaal zou het beste zijn maar ik heb dat er nu net (nog) niet voor over ja fert friend is een site, echt wel goed! Graag gedaan
Hey meiden, Ik was ff een weekendje weg, maar hier ben ik weer. Calani, wat goed dat je ongi bent geworden: Gefeliciteerd! Het lukt dus wel met dat tempen. Nu maar hopen dat de volgende keer je temperatuur hoog blijft Mootje, eigenlijk moet je het wel rectaal doen, dat is het beste. Ook is et belangrijk dat je tempt voordat je opstaat, anders stijgt je temperatuur snel. Het is vooral goed om te kijken of je een ei hebt (gehad). Als je wilt weten of je ei komt moet je ovutesten gebruiken. Dazwa, laat je weten als de acupunctuur werkt? Hierverder geen veranderingen... Groetjes Mia
o zeket weten, heb nu n idee hoe het gaat, hoef mezlef niet gek te maken, check gewoon temp.... is trouwens weer gezakt. Ach, mag donderdga weer langs gyn, krijg danm medicijnen voor geschreven, hopelijk snel ongi erna, kanik ook echt gaan beginnen..
Nou ik mag morgen eindelijk naar de gyn. Heb het toch al verteld op mn werk wat een opluchting zeg Jullie horen wel hoe het gegaan is.