Gestopt met de pil, maar na lange tijd nog steeds niet ongi

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Be Happy, 10 dec 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. LindaS

LindaS VIP lid

30 okt 2007
    5.417
    0
    0
    Hallo meiden!

Hoe is het hier?! Zie dat Kikka en Biesheuveltje ongi zijn geworden! GEFELICITEERD!

En Mia vandaag naar de gyn toch?! Succes meid, laat even weten hoe het was!

Ik voel me heel goed! Heb minder klachten dan de vorige ronde Clomid, maar dat kan natuurlijk ook een slecht teken zijn, haha! :) We zien wel dit keer! Vrijdag en volgende week vrijdag bloedprikken en dan weten we weer meer!

Succes dames!

2. Mrs Mia

Mrs Mia Fanatiek lid

5 mei 2008
    1.299
    1
    0
    Hallo, hallo!

Kikka en Biesje: GEFELICITEERD met jullie ongi! Dat je r blij mee kan zijn wist je zeker niet he ;)

Mystic Sun, hopelijk zet het bij jou ook door.

Sannehai, ik heb ook lange cyclussen, maar ben pas na een paar maanden naar de HA gestapt. En toen stuurde hij me weg met een zaadtest voor mijn mannetje, met mij deed hij niks :confused: Want ontpillen kan/ mag een jaar duren. Nu was ik wel blij met die zaadtest, want mijn mannetje bleek secht zaad te hebben en dat kun je beter al snel weten dan pas na een dik jaar. Voor jou: nog ff doorbijten dus.

Calani, ik vind het zielig voor je dat het wederom niet opschiet! Je had nog wel zo'n goede hoop (wij allemaal). En dan ook nog een zwangere schoonzus.... Ik ken het gevoel, want als het goed is ligt die van mij nu of morgen te persen (ze zouden de weeen opwekken, omdat ze al 12 dagen over tijd is). Sterkte ermee meid! Enneh: dat om de dag klussen hielden wij ook 1 ronde van 60 dagen vol. Daarna iets minder voor en na de verwachte ovulatie.

LindaS, wat fijn dat deze ronde zoveel beter gaat! Laten we hopen dat je vrijdag goede berichten krijgt...

En dan mijn eigen verhaaltje: ik ben vandaag dus naar de gyn geweest: een vragenlijst + inwendige echo en bloed geprikt. Op de echo zag ze meerdere eiblaasjes, dit in combinatie met mijn lange cyclus gaf de conclusie: PCO. Eigenlijk had ik dat al een beetje verwacht, maar het is toch minder fijn nieuws :(
    17 oktober hebben we een tweede afspraak. Mijn mannetje moet in de tussentijd zijn zaad inleveren en dan wordt gekeken of ze daar nog iets van kunnen maken (ze gaan het opwerken).
    Dus over 2,5 week weet ik meer....

Succes allemaal! Liefs Mia

3. kikka

kikka Actief lid

9 mrt 2007
    269
    0
    0
    bediende
    hallo
    mrs mia: ik wist wel dat ik er blij mee kon zijn.
    Had ik met m'n vorgie cyclus ook...
    Ik ben zeer blij dat deze nu al een groot stuk korter was!

4. kikka

kikka Actief lid

9 mrt 2007
    269
    0
    0
    bediende
    oei mrs mia,dit klinkt niet zo goed!
    Kan die pco dan verhelpen worden met pilletjes of hoe werkt dat dan?

5. calani

calani Fanatiek lid

31 jul 2008
    1.347
    0
    0
    België
    Hey Mrs Mia,
    spijtig seg, maar langs de andere kant kan je nu goed behandeld worden hé, soms zijn meiden al na een eerste ronde clomid zwanger,
    Geen leuke diagnose maar tkan toch ook slechter...
    En goh ja die zw schoonzussen... niets aan te doen zeker, het doet gewoon een beetje pijn...
    Calani

6. Mrs Mia

Mrs Mia Fanatiek lid

5 mei 2008
    1.299
    1
    0
    Kikka, ja, je cyclus is met meer dan de helft verminderd: goed zeg! Als de volgende ronde ook weer een helf minder is dan kom e er wel ;)

Die PCO is op zich wel te behandelen met Clomid of zo (een eisprong opwekker, dan krijg je een regelmatige cyclus). Je hebt alleen wel meer kans op meerlingen en miskramen (miskraam is normaal 15% kans en bij PCO 20% tot 40% kans).
    Echter, ons probleem is wat groter aangezien mijn mannetje ook nog slecht zaad heeft. Ik ben dus bang dat het IUI/IVF of ICSI gaat worden. Dat horen we de 17e denk ik. Maar goed, aan de medicijnen moest ik toch al ;)

Eerlijk gezegd had ik dit allemaal wel verwacht, dus voel me niet extra droevig of zo. Ik ben blij dat iemand een diagnose heeft gesteld, dan weet ik waar ik aan toe ben en waarom die cylcussen zo lang zijn. En een voordeel is dat ik wel eisprongen van mezelf heb.
    Ik blijf gewoon positief :)

Groetjes Mia

7. Mystic Sun

Mystic Sun Bekend lid

3 dec 2007
    884
    0
    0
    Hier nog steeds hetzelfde, geen ongi en negatieve testen :cry:
    Heb de huisarts gebeld en mag aankomende maandag langskomen als ik nog niet ongi ben voor een bloedtest indien ik dan nog geen positieve test in handen heb.
    Dus dit wordt een hele spannende week voor ons ;)

8. Dazwa84

Dazwa84 Fanatiek lid

9 aug 2008
    1.212
    0
    36
    Hoi meiden,

Vandaag ben ik naar de huisarts geweest omdat ik nu op dag 81 van de cyclus zit. Ik heb een recept voor Primolut meegekregen. Ik zit net de bijsluiter te lezen maar ik snap het eigenlijk niet helemaal. Bij de voorgeschreven doseringen in het geval van het uitblijven van een menstruatie staat:

Bij uitblijven van de menstruatie: eerst wordt gestart met een oestrogeen hromoon. Op de 19e tot en met de 26ste dag wordt deze behandeling gecombineerd met 1 tot 2 maal per dag 1 tablet Norethisteron.

Maar tegen mij was gezegd dat ik 3 maal per dag 1 tablet moet nemen. Ik heb 15 pillen gekregen dus voor 5 dagen. En ik heb helemaal geen oestrogeen hormoon gekregen.

Er staat ook bij dat je met condoom moet vrijen omdat het anders echt schadelijk is als je zwanger bent..

Hoe hebben jullie de Primolut moeten nemen?

9. Racegirl

Racegirl Niet meer actief

@ Mrs Mia
    Ik ben idd erg blij met mn ongi, tja dat ik dat nog eens zou zeggen had ik niet gedacht. Maar als je het niet wordt dan ben je blij als het zover is.
    Wat rot voor je dat PCO is vastgesteld, ik zie best vaak dat meiden dat hebben. En het valt me ook op dat het vaak meiden zijn die de Diana pil hebben geslikt of lijkt dat nou maar zo. Heb jij ook de Diana geslikt? Ik schrik er eigenlijk een beetje van hoe vaak dat voorkomt, ik heb zelf ook altijd best wel last gehad van acne en ik lees dat dat een verschijnsel kan zijn :( Heeft dat dan met de mannelijke hormonen te maken.
    Hopelijk is het met die behandeling die je krijgt snel raak!

Liefs Biesje

10. Mrs Mia

Mrs Mia Fanatiek lid

5 mei 2008
    1.299
    1
    0
    Mystic Sun, wat fijn dat je snel langs de HA mag. Ik hoop voor je dat hij meer antwoorden heeft.

Dazwa, ik heb nooit primolut gebruikt, dus ik kan je er weinig over vertellen, sorry. Succes ermee!

Biesheuveltje, ik heb hier ook best vaak gelezen dat er meiden zijn met PCO. Daarom had ik zelf van tevoren al een vermoeden dat het dat kon zijn. Ik heb echter geen overgewicht of mega veel beharing. Maar wel af en toe wat puistjes (altijd al), alleen vind ik acne er een te groot woord voor.
    Ik heb nooit de Diana pil geslik, ik heb 13,5 jaar Mercilon gebruikt. Dit is de lichte variant van Marvalon. Een lichte pil dus. Maar mijn zus heeft die ook jarenlang geslikt en zij heeft nergens last van, ik weet dus niet of er een verband is. Maar ik denk wel dat veel vrouwen de Diane pi gaan slikken vanwege acne en misschien hebben zij dus al last van enige vorm van PCO, dat zou ook kunnen natuurlijk.

Ik ben ook erg benieuwd wat we de 17e te horen gaan krijgen. Ik hou jullie op de hoogte!

Calani, nog steeds niks?

Liefs Mia

11. Racegirl

Ja ik begin me er een beetje zorgen over te maken en hoe meer ik er over lees hoe meer ik ga denken zal ik dat ook hebben, kortom ik zit mezelf dan nogal snel gek te maken. Ik heb wel last van puistjes ook altijd al wel gehad maar bij ons komt dat ook in de familie voor, mn vader heeft er ook altijd last van gehad. Maar het hoeft toch niet zo te zijn dat als je acne hebt je bij voorbaat PCO hebt of wel, want anders kan ik net zo goed morgen al naar de huisarts gaan.
    Eerst maar eens afwachten hoe snel mn volgende menstruatie komt, en ik heb bij mn afgelopen menstruatie wel een eisprong gehad volgens mij want ik had een hoge temp en kramp in mn buik.

liefs Biesje

12. calani

calani Fanatiek lid

31 jul 2008
    1.347
    0
    0
    België
    Hey Biesje en Mia
    PCO is een vrij frequente ziekte, ongeveer 1 op 10 vrouwen zou hier last van hebbe, als symptomen inderdaad overmatige haargroei, acné en overgewicht, onregelmatige cycli, eventueel ook diabetes...
    Ik heb ook Diane genomen, heb reeds een check up gedaan door een bloedafname en echo en het leek (nog) geen PCO te zijn, tprobleem is dat de pil alles "reset" bij PCO dus mss komt alles nog boven...
    Moest het zo zijn kan de correcte behandeling wonderen doen maar Biesje, ik vrees dat je net als ik eerst even zal moeten afwachten wat je lichaam doet
    En bij mij momenteel nog steeds geen ei, wel een klein temp-dipje gehad gisterochtend, vanmorgen 0.1 graad hoger dan basale temp ... dus op naar de temp van morgen... maar vrees ervoor...
    Slaapwel meiden!
    Calani

13. Racegirl

Hey Calani,
    Wat balen zeg! Op welke dag van je cyclus zit je nu? Ik heb het idee dat ik 12 dagen voordat ik ongesteld werd wel een eisprong heb gehad omdat mn temp van 36.6 naar 36.9 en uiteindelijk naar 37.03 ging.
    Maar goed kan ook een gelukje zijn en dat ik aankomende cyclus geen eisprong krijg. En het ergste is we kunnen alleen maar weer afwachten :(
    En dat die pil het de eerst tijd kan verdoelen ook alweer zoiets.

Als ik zoiets heb laat het me dan maar gelijk weten, dalijk ben je maanden bezig en kun je helemaal nie zonder hulp zwanger raken, hoe frustrerend is dan dan :( Maar ja goed, eerst maar eens afwachten ik ga er gewoon nog niet vanuit dat ik het heb. Maar hou wel in mn achterhoofd dt het zo kan zijn. Een voordeel van dit forum hier lees en leer je nog eens wat, ik had er werkelijk nog nooit van gehoord en nu weet ik tenminste wat het is en op welke symptomen je moet letten.

Succes meiden! We gaan ervoor!

Liefs Biesje

14. calani

calani Fanatiek lid

31 jul 2008
    1.347
    0
    0
    België
    Hey
    Meiden met PCO hebben ook een ei hoor, alleen onregelmatig zie je
    ik had vorige cyclus ook een ei (temp en ovu-test) zie de link
    EN VANDAAG EINDELIJK VOOR HET EERST 36.6 (mijn basistemp is 36.3, vorige cyclus met ei had ik na mijn ei continu 36.6) NU HOOP IK HET ZO!
    Tot vanavond!
    Calani
    PS Biesje ik snap precies wat je bedoelt met lang proberen en laat ontdekken dat je PCO of een ander groter probleem hebt, is mijn angst ook...
    MAAR VANDAAG DENK IK POSITIEF
    (zit op dag 27 zie onder dit bericht een link naar mijn temp-curve)

15. Mystic Sun

Mystic Sun Bekend lid

3 dec 2007
    884
    0
    0
    Hier vanmorgen WEER een negatieve test Pfffffffffff...
    Morgenvroeg gelukkig naar de huisarts voor bloedonderzoek, ik hoop het zo maar ben er bang voor, de moed zakt me toch een beetje in de schoenen nu.
    Aan de andere kant wel klachten maar ja, dat wil soms ook niet alles zeggen toch?
    In ieder geval NOG STEEDS GEEN :evil: :evil: :evil: te bekennen of het gevoel dat ze zullen komen...
    Hier blijft de spanning erg hoog, wordt er echt chagarijnig van, was gisteren ook echt niet te genieten bah, ik duim snel voor meer zekerheid voor mezelf maar ook voor de andere meiden die nu nog steeds wachtende zijn..

16. Mrs Mia

Mrs Mia Fanatiek lid

5 mei 2008
    1.299
    1
    0
    Goede morgen meiden!

Biesheuveltje, ik begrijp helemaal hoe jij je voelt, want zo voelde ik me ook! Ik ben eind januari gestopt met de pil en ben in juni naar de HA gegaan, want ik had ook veel over CO gelezen en werd er ook bang van. Hij wilde bij mij dus nog geen onderzoeken doen, maar wel het zaad van mijn mannetje testen. Dat vond ik eigenlijk erg raar, want het probleem lag immers bij mij. Maar daardoor kwamen we er wel achter dat het bij hem ook niet goed zit. We zijn nu via hem doorgestuurd naar de gyn (wij hebben niet dezelfde HA). Dus mijn HA krijgt deze week een brief met daarin dat ik wel degelijk PCO heb.

Ik ben nu erg blij dat we weten hoe het er voor staat. Ik had ook zeker niet een jaar hierop willen wachten. Ik wordt binnekort nl al 31.

Ik heb het idee dat ze in Belgie sneller onderzoek doen dan in NL, maar het kan ook aan je HA liggen.

Calani, wat fijn voor je, ik hoop dat je temp hoger blijft!

Biesheuveltje, als ik zo lees over jouw temp heb je wel degelijk een ei gehad. Ik heb ook telkens een ei, alleen wel maar 1x in de 50/ 60 dagen.
    Mijn gyn zei trouwens wel dat het bij PCO heeeeel belangrijk is dat je op gewicht blijft, aangezien je met overgewicht en PCO al veel sneller geen eisprong hebt.

Mystic Sun, k leef met je mee. Gelukkig hoor je morgen meer... stekte meid!

Groetjes Mia

17. Smallville

Smallville VIP lid

1 jul 2006
    10.358
    0
    0
    meisjes jullie geloven het nooit.....
    was niet ongi maar hevige innestelbloeding
    vanochtend test gedaan, had te veel rare klachtjes en genoeg testen....

ben gewoon hartstikke zwanger :)

18. Chebu

Chebu VIP lid

17 dec 2007
    7.174
    2
    36
    Midden-Oosten
    @Smallville, gefeliciteerd!

@MrsMia, lees ik nu dat PCO geconstateerd is? Balen meid!

19. Mrs Mia

Mrs Mia Fanatiek lid

5 mei 2008
    1.299
    1
    0
    Smallville, Van Harte Gefeliciteerd meid :D :D :D
    Altijd goed om te lezen dat er iemand op dit forum zwanger is geworden.
    Geniet er maar van!

Chebu, ja, ook ik heb PCO. Morgen ga ik voor de 2e keer het zaad van mijn mannetje inleveren en dan gaan ze het gelijk opwerken. 17 oktober de uitslag...

Met jou nog steeds alles goed? Succes met die laatste weken...

Groetjes Mia

20. Racegirl

@ Mrs Mia: Ik denk idd dat ik een ei heb gehad, weet het eigenlijk wel bijna zeker gezien de temp stijging en Krampjes ook had ik hele gevoelige tepels rond die tijd, niet mn borsten maar echt alleen mn tepels, 12 dagen later werd ik ongi dus daar is volgens mij niks mis mee. Het enige is dat het even duurde voordat ik na het stoppen met de pil ongesteld werd. Na mn pilbloeding had ik na 27 dagen wel 3 dagen wat bruinverlies en daarna na 49 dagen dat ik echt ongi werd. Eigenlijk heb ik nog niet echt een reden waarom ik PCO zou hebben maar omdat je het zoveel leest ga je soms zo erg zitten piekeren....moet ik eigenlijk ook helemaal niet doen. Eerst mn volgende cyclus maar eens afwachten. Ik zit trouwens al jaren op hetzelfde gewicht zo rond de 60 kg ( ben 1.70) Dat je gewicht zo'n invloed kan hebben
    Hopelijk komt tie op tijd!

@ Smallville GEFELICITEERD!

@ Calani waarschijnlijk toch een ei in aantocht, zou super zijn en positief blijven is altijd goed!

Succes meiden

Deel Deze Pagina