WAW Smallville SCHITTEREND GEWOON en snel seg, you are one of the lucky few, 1e ronde en direct prijs, mooi hoor WAT goed dat je die vuile medicatie niet ingenomen hebt hé, anders zou je er nu niet zo goed voorstaan! PROFICIAT
Hoi meiden, Mag ik me bij jullie clubje aansluiten? Ik ben 5 juli gestopt met de pil, en sindsdien aan het wachten op mijn 1e echte ongi! Ik zit inmiddels op dag 87 van mijn 1e cyclus. Echter.... het lijkt er nu opeens op dat ik mijn eisprong heb gehad! Dat zou érg goed nieuws zijn ! Ik hoop alleen niet dat mijn lijf me voor de gek houdt, en dat mijn temp de komende dagen opeens weer keldert ofzo... ik vind het dus wel erg spannend nu! Dit is mijn temperatuurkaartje: http://www.fertilityfriend.com/home/21bb29 Er is geklust rond de hopelijke eisprong, namelijk op dag 82 en 83. Dat maakt het nog extra spannend allemaal! Wat denken jullie aan de hand van dit kaartje, zou het eindelijk een eisprong zijn geweest? Ik durf er in ieder geval nog niet op te rekenen! Graag klets ik met jullie mee, want ik heb inmiddels ondervonden hoe vervelend het is en hoe je geduld op de proef wordt gesteld als je samen hebt besloten te stoppen met de pil, maar vervolgens geen eisprong/ongi krijgt.... erg frustrerend! Liefs Bodeas
Smalville, ik zie dat je gisteren positief hebt getest, na een lange cyclus (en een vreemd temp.kaartje)! Wow! Wat een fantastische verrassing moet dat geweest zijn! Gefeliciteerd meid !
@ Calani, ja ben echt blij dat ik de medicijnen nie heb genomen @ Bodeas, temp ziet er goed uit Ik dacht echt dat ik ongi was geworden, maar echt posi test, echt bizar
Hey Bodeas, Welkom bij de club! Pfff wat is een ramp om zo lang te moeten wachten op je ongi. Ik weet hoe je je voelt. Ik ben 11 Julie gestopt met de pil en werd vorige week zaterdag voor het eerst goed ongesteld...eindelijk Hopelijk heb je je ei gehad dan zou je binnenkort toch ongi worden! Succes meid
Hoi Bodeas, Welkom! Vervelen dat het bij jou ook niet opschiet. Maar, hopelijk heb je je ei gehad en wordt je snel ongi (of juist niet ) Ik zit nu op dag 41 en nog steeds geen ei.... Verder heb ik vandaag voor de 2e keer de zaadjes van mijn mannetje ingeleverd. Over 2 weekjes krijgen we de uitslag van het zaad en mijn bloedtesten. Nog ff geduld dus. Groetjes Mia
Hoi! Mag ik me hier aansluiten?! Al die verhalen geven mij wel moed. Voor alle zwangeren gefeliciteerd! Hopelijk kan de rest zich hier snel bij aanschuiven. Mijn verhaal in het kort: Stoppen met de pil in januari en toen alleenpilbloeding gehad. Is nog steeds wachten op een normale ongi. Vorige week bij de huisarts voor iets anders geweest en moest toch voor bloedonderzoek dus toen dit meteen aangekaart. Bleek dat mijn prolactine (tot vorige week nooit van gehoord) hoog was. Moest nog een keer bloedprikken om te kijken of het incidenteel was (t schijnt dat je lichaam dat ook zelf afgeeft meerdere malen per dag en als dat net was gedaan kon het een vertekend beeld geven). Vandaag uitslag 2e test, nog steeds te hoog. Nu doorgestuurd naar de gyn. Mag 28 oktober (we gaan eerst op vakantie nog). Ben hartstikke bang en zenuwachtig. Hoe zijn jullie ervaringen met de gyn? Wat gebeurt er bij zo'n eerste consult? groetjes
Hey Amai 2 nieuwe "leden" in ons clubje hihi WELKOM Bodeas, ziet er inderdaad zeer goed uit voor jou, duidelijk een ei gehad en dan ook nog eens goed geklust, spannend Witje, de eerste keer bij de gyn is een beetje raar maar voor je het weet is het voorbij, ze voelen eens met hun vingers, doen soms ook een echo, nemen een uitstrijkje, doet allemaal (bijna) geen pijn maar leuk is anders; maar ik ga toch braaf jaarlijks sinds 8 jaar dus zo erg is het ook niet! Mia, weer wachten, en deze cyclus blijft je ei wel heel lang weg hé, zo raar, mss door de stress van al die dokters en onderzoeken... vervelend EN ik lijk toch geovuleerd te hebben HOERA BLIJ BLIJ BLIJ (spijtig genoeg enkel de dag zelf geklust, de 2 dagen ervoor niet....)
Hey meiden, Bedankt voor de leuke welkomstberichtjes! Fijn dat ik hier kan meelezen en kletsen. Het is toch een vervelend iets, je stopt met de pil omdat je graag wilt gaan proberen zwanger te raken. Natuurlijk reken je er op dat je daar enige tijd voor uit moet trekken, maaaar.... als dan je lijf niet meewerkt, je cyclus niet op gang komt en je dus nog niet eens écht kunt probéren om zwanger te worden... en maar moet afwachten of en wanneer je lijf de draad gaat oppakken... daar word je toch niet vrolijk van, is mijn ervaring ! Overal om je heen (op het forum) zie je dan vrouwen die meteen na het stoppen met de pil prachtige regelmatige en korte cyclussen hebben... fantastisch natuurlijk voor hun, maar zo ontzettend balen dat dat bij JOU ook niet gewoon zo is ! Nou, ik hoop voor ons allen dat daar gauw verandering in komt, en dat we, liefst zonder medisch hulp, toch weer fijn een eisprong en normale cyclus gaan krijgen ! Mijn temperatuur was vanochtend weer/nog steeds netjes hoog, 36,79 graden. Temperatuurkaartje: http://www.fertilityfriend.com/ttc/index.php 13 oktober zou mijn NOD zijn, dan zit ik op dag 14 na de hopelijk/vermoedelijk/onverwachte-en-daarom-durf-ik-er-nog-steeds-niet-op-te-hopen- eisprong ! SPANNEND allemaal..... is het echt een eisprong geweest, en zo ja.... wordt ik dan eindelijk ongi of.... nog beter... ! Goed weekend voor iedereen! Liefs Bodeas
Hoi, hoi, Bodeas en Calani, dat ziet er goed uit! Duimen dat die ongi 9 maanden wegblijft (met een goede reden) Witje, welkom hier (helaas). Ik moest zeggen dat ik vind dat je lang gewacht hebt met het naar de HA gaan. Ik ben rond dezelfde tijd gestopt als jij en ging al veel eerder omdat ik me niet meer in kon houden, ha, ha. Vorige week voor het eerst bij de gyn geweest: veel vragen beantwoord, een inwendige echo gekregen en een vervolgafspraak. Ze hebben geen uitstrijkje gemaakt omdat dat bij mij in november nog gebeurd was (en die was goed). Valt allemaal erg mee dus. Ik weet niet precies wat prolactine is. Ken wel de progesteron, LH en FSH en zo. Alvast veel pelzier op vakantie! CCalani, mijn ei blijft inderdaad lang weg deze keer! Maar ik maak me er nu juist minder druk om aangezien we eindelijk bij de gyn lopen. Vreemd dus.... nog even afwachten dan. Groetjes Mia
Hoi Mia, Bedankt voor je berichtje. Ik was al eens eerder bij een huisarts geweest en die zie toen kan makkelijk een half jaar duren het ontpillen. Daarna heel stom nog afgewacht en afgewacht, en hopen dat iets vanzelf komt. Helaas niet dus. Nu ging ik voor allerlei vreemde klachten naar de HA, waar naar veel onderzoeken in korte tijd de conclusie uitkwam migraine. Mogelijk door stress.. gek he?! Maar ik moest ook bloedprikken omdat klachten leken op ijzertekort. Is niet het geval en ze hebben toen ook FSH, LH en prolactine dus meegenomen. Eerste twee waarden zijn goed, laatste dus niet. Ik ben nu op internet aan het zoeken en er wordt steeds meer duidelijk wat het is. Het enige wat ik nu nog kan doen is denk ik even afwachten tot we bij de gyn zijn geweest. Ik lees bij jou dat je daar ook bent geweest, vervelende berichten zeg. Wanneer moet je weer? groetjes
Hoi Witje, Maar goed dat ze bij dat bloedprikken de rest hebben meegenomen! Heeft die verhoogde prolactine ook niet te maken met PCO? Dat zul je dan bij de gyn wel horen denk ik. Heb je al een afspraak gemaakt? Ik ben onlangs bij de gyn geweest (29 sept) en we gaan 17 oktober weer. Ze hebben bij mij PCO vastgesteld en gelijk bloedgeprikt, dus ik krijg de 1e mijn uitslagen. Hou je ons op de hoogte als je b ij de gyn bent geweest? Groetjes Mia
Gefeliciteerd Smalville, echt geweldig! Ik heb vanochtend mijn laatste Primolut pilletje geslikt. Ik weet niet of het er mee te maken heeft maar ik heb de hele dag al een zeurderig ongi-gevoel in mijn rug. Zou dat door de Primolut kunnen komen? Verder heb ik nog wat vraagjes waar ik niet helemaal wijs uit wordt. Ik weet dat je voor het gebruik, en tijdens het gebruik van Primolut, niet zwanger mag zijn/worden. Maar nu ik gestopt ben met de kuur, mag ik dan weer onbeschermd vrijen? Ik heb ergens gelezen dat je na het stoppen van Primolut extra vruchtbaar kunt zijn, maar ik heb ook weer gelezen dat je net zo hard weer een poos níet ongesteld kunt worden.. Volgens mijn dokter is er een kans dat je lichaam na Primolut weer 'actief' wordt.. Ik hoop het echt..
hey Dazwa, ik ken niets van primolut, hopelijk heb je in een andere topic al een antwoord op je vraag gevonden Mia, wanneer krijg jij je bloedresultaten? En nog steeds geen ei? Ik begin meer en meer te twijfelen aan mijn ei, mijn temp is niet zo mooi hoog als eind vorige cyclus, maar allé ik blijf hopen tot 16/10, hopen en geduld hebben, doen wij ook nog iets anders? Wens jullie allemaal veel goede hoop toe Calani
Hoi, hoi, Dazwa, ik weet ook niks van primolut helaas... Calani, hier nog steeds geen ei en het is vandaag al dag 45 Ik krijg de 17e de uitslag van de zaadtest en mijn bloedtest. Nog eventjes geduld dus... maar dat is het sleutelwoord he Kikka, je bent bijna aan het einde van je banner.... spannend! Hoe gaat het met de anderen? Groetjes Mia
Hoi meiden, Hier is alles rustig, ben natuurlijk net ongi geweest. Het is afwachten hoe deze cyclus er weer uit gaat zien. Hopelijk een stuk korter dan 75 dagen met de helft zou ik tevreden zijn....afwachten maar weer. Ik zit er aan te denken om een ovutest te gaan doen om te kijken of ik mn ei op kan sporen. Nu eerst gaan werken heb nachtdienst getsie! Gelukkig zit ik nog niet in mn vruchtbare dagen anders kwam er niks van terecht nu ik in de nacht zit Succes meiden! Liefs Biesje
hallo allemaal! ik kom jullie een hart onder de riem steken, ik was hier een poosje geleden ook heel veel te vinden... maar nu ben ik zwanger! vertrouw op je lichaam, je menstruatie komt echt wel weer op gang. heel veel succes allemaal! groetjes Ellen