Gestopt met de pil, maar na lange tijd nog steeds niet ongi

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Be Happy, 10 dec 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zora

Zora VIP lid

12 jun 2007
    11.369
    2
    36
    Wat frusterend Be Happy. Bij mij heeft het ook lang geduurd voor ik doorverwezen werd, moest perse een jaar wachten. Heb nu mijn eerste afspraak in het ziekenhuis gehad en diagnose PCO. Dus had echt een hele kleine kans om uit mezelf zwanger te worden. Dus was een beetje een verloren jaar...

Wat ik zo stom vind is dat je een jaar moet wachten voor je doorverwezen word. Ik snap wel dat ze dat doen als je een gewone cyclus hebt maar als je ongi uitblijft of je cyclus onregelmatig is vind ik dat je eerder doorgestuurd moet worden. Maar je...wie ben ik * zucht*

Succes meiden.

2. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Ik heb hem met van alles proberen te overtuigen. Heb zelfs nog het verhaal verteld van mijn schoonzus die dezelfde pil had geslikt en waarbij ze d.m.v. een bloedtest erachter kwamen dat haar prolactinegehalte niet goed was. Het maakte allemaal geen indruk. Hij zei dat hij nu nog niks kon doen; ik was nog "maar" 3 maanden niet ongesteld geweest. Is in zijn ogen blijkbaar heel normaal. Achteraf gezien had ik misschien beter naar zijn collega kunnen gaan. Dat is namelijk een vrouw. Heb het idee dat die het toch allicht beter begrijpen.

Ik heb de data van "weer de dokter bellen" al in mijn mobiel (agenda) gezet. Aan een kant vind ik 3 maanden wel lang; aan de andere kant gaat de tijd "gelukkig" snel en zullen die 3 maanden ook wel weer gauw voorbij zijn. Het toeval wil wel dat als die 3 maanden voorbij zijn en ik ben nog niet ongi, mijn zusje dan uitgerekend is.... Ze krijgt dan haar tweede kind. Ik hoop dus maar dat ik voor die tijd weer gewoon ongi ben, anders ben ik bang dat ik me dan toch ga afvragen of er niks mis is met mij. (En ben ik bang dat ik me ietwat verdrietig ga voelen als ik met mijn nieuwe neefje of nichtje wordt geconfronteerd.)

Intussen klussen wij vrolijk verder. Al vraag ik me wel af of je wel een eisprong hebt als je niet ongi wordt......

@ Zora: jeetje.... Kijk daar maak ik me ook (misschien onterecht) zorgen over. Wat nu als ik dat ook heb? Dan is dat inderdaad verloren tijd. Ik vind ook dat vrouwen eerder doorgestuurd moeten worden als ze niet menstrueren of onregelmatig menstrueren. Ik vind dat je er niet te vroeg bij kunt zijn als er iets niet helemaal klopt. Hoe eerder, hoe beter lijkt me. En als er niks aan de hand is, weet je dat dan ook meteen.

3. LindaS

LindaS VIP lid

30 okt 2007
    5.417
    0
    0
    Grrrrr! Ik heb ook zo'n ouderwetse dokter! Hoewel die van mji toch wel snel een bloedtest liet doen hoor! Maar dat was ook een beetje omdat ik het ziekenhuis had gelegen en hij het niet helemaal vertrouwde!

Ondertussen klus ik ook nog vrolijk door! We zien wel! Alle beetjes helpen zeg ik dan maar! :)

Ik heb trouwens sinds gisterenavond onwijze buikkrampen, dus ik denk wel dat er iets aan het gebeuren is beneden! En mocht ik vandaag of morgen toch ongi worden, dan betekend dat dat ik mijn eisprong toch wel degelijk heb gevoeld! Ik hoop het maar! (of liever een posi test morgen) ;)

4. noa1980

noa1980 Actief lid

31 okt 2007
    372
    0
    0
    ook ik zit nog steeds op het wachtbankje, heb met mezelf afgesproken in april naar de ha te bellen, dan heb ik keurig een half jaar gewacht en kan/wil dan ook niet meer afgescheept worden met nog langer wachten. vandaag mijn moeder gesproken, bij haar duurde het ook allemaal erg lang. Zij is destijds ook helemaal binnenstebuiten gekeerd door een gyn maar niets te vinden. ze heeft nu wel 2 gezonde dochters, dus ik ga weer lekker terug zitten op het wachtbankje.
    sterkte iedereen!

5. LindaS

LindaS VIP lid

30 okt 2007
    5.417
    0
    0
    Goedemorgen dames!

Ik heb mijn ovutestjes in mijn album gezet! De bovenste is positief, maar hij komt een beetje onduidelijk over..
    Ik zou er toch wel vanuit kunnen gaan dat ik mijn ei heb gehad..?

En we wachten nog maar even af! ;)

6. Be Happy

FF snel, stiekem op mijn werk! Zulke testjes heb ik nu ook steeds (misschien iets donkerder tweede streepje). Heel raar.... Snap er ook niks van!

Verder zijn mijn vriend en mijn zusje en mijn schoonmoeder helemaal niet blij met mijn huisarts. Ze zijn van mening dat hij er te makkelijk over denkt. En dat ik binnenkort (als ik nog niet ongi ben) gewoon weer heen moet gaan en om een bloedtest moet vragen. Het is immers mijn lichaam en ik maak me er zorgen over! Waarom nu nog perse 3 maanden wachten? Wat als er wel iets aan de hand is? Dan kun je er dus beter eerder bij zijn, aldus o.a. mijn vriend. Hij gaat de eerstvolgende keer met mij mee en verwacht een goed argument van mijn huisarts om mij nog geen bloedtest af te nemen.

Wordt dus vervolgd.....

7. LindaS

LindaS VIP lid

30 okt 2007
    5.417
    0
    0
    Helemaal mee eens Be Happy! :) We betalen niet voor niets ziektekosten, ja toch?! En als jij ongerust bent, dan vind ik wel dat je dokter daar iets mee moet doen! Dus volgende keer leker met je vriend erheen gaan en met de vuisten op tafel slaan ;) Bij wijze van spreken ;)

Mijn ovutest van gisteren was weer lichter van kleur, dus ik hoop dat ik ervanuit kan gaan dat mijn ei geweest is!

Heb vanmorgen een zw-testje gedaan en zag een heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel licht streepje, soort van schaduw zeg maar.. Maar ik wil ook heel graag een streepje zien, dus misschien verbeeld ik het mezelf wel hoor! Ga nergens vanuit, dan kan het alleen maar meevallen!

Succes meis, hoop dat je snel duidelijkheid hebt!

8. Be Happy

Hoi Linda! Wat spannend zeg! Een heeeeeeeeeeeeeeel licht streepje..... Ik moet zeggen dat ik die soms ook zie, maar dan zijn ze er eigenlijk niet... :p . Ik wil ze dus gewoon graag zien blijkbaar.

Ik hoop dat het bij jou wel een echt tweede streepje is! Ik test altijd als mijn vriend er ook is. Want dan kan hij ook even kijken of er echt een tweede streepje is (ter controle dus, hahaha).

Ja, mijn vriend zei ook al: een afspraak bij de dokter kost ook geld.... Je zit daar niet voor een gezellig babbeltje met die man, maar omdat je een bloedtest wil. En daar heeft hij natuurlijk helemaal gelijk in. Ik snap mijn huisarts ook even helemaal niet meer, want normaal is het een erg redelijke man. De volgende keer gaan we trouwens een afspraak maken bij zijn vrouwelijke collega. Misschien dat zij als vrouw zijnde meer begrip heeft!

9. LindaS

LindaS VIP lid

30 okt 2007
    5.417
    0
    0
    Daar ben ik ook bang voor hoor! Daarom ga ik nergens vanuit en test ik volgende week gewoon nog een keertje! :)

Ik hop dat je snel duidelijkheid krijgt en dat jouw lieve dokter snel gaat meewerken! Maar dat komt wel goed hoor! :) Dat weet ik zeker!

10. Mikki77

Mikki77 VIP lid

17 nov 2007
    5.698
    0
    36
    Noord-Holland
    Ik denk dat HA er niet zo happig op zijn om je meteen te verwijzen, omdat dat veel meer werkdruk oplevert terwijl het misschien niet nodig is. Als de cijfers kloppen dat het overgrote deel binnen 1 jaar alsnog zwanger is, snap ik ergens wel dat er na 3 maanden niet meteen een batterij gynaecologen klaar staat met allerlei dure onderzoeken.
    Maar dat neemt niet weg dat ik je volkomen begrijp hoor Be Happy...1 jaar lijkt voor zo'n dok misschien niks, maar voor ons is dat op dit moment een eeuwigheid :(

11. Be Happy

@Mikki77: sorry, maar ik denk dat je het verkeerd begrijpt... Het gaat er niet om dat ik na 3 maanden doorverwezen wil worden naar een gyneacoloog omdat ik nog niet zwanger ben.... Ik wil alleen maar een bloedtest, omdat ik nog steeds niet ongi ben!! En daar heb ik bij mijn weten geen gyneacoloog voor nodig.....

12. Be Happy

@Mikki77: sorry, maar ik denk dat je het verkeerd begrijpt... Het gaat er niet om dat ik na 3 maanden doorverwezen wil worden naar een gyneacoloog omdat ik nog niet zwanger ben.... Ik wil alleen maar een bloedtest, omdat ik nog steeds niet ongi ben!! En daar heb ik bij mijn weten geen gyneacoloog voor nodig.....

13. Mikki77

Mikki77 VIP lid

17 nov 2007
    5.698
    0
    36
    Noord-Holland
    oeps...sorryyyy...dat had ik inderdaad verkeerd begrepen :oops:

14. Lady1983

Lady1983 Lid

29 jan 2008
    28
    0
    0
    Hoi Allemaal,

Ik ben gister door de dokter gebeld en die vertelde dat er geen hormoon in mijn bloed te vinden was. Ben dus niet zwanger. Jammer, maar had het eigenlijk ook nog niet verwacht vanwege mijn ontpillen.
    De dokter zei dat als ik volgende maand nog niet ongesteld ben, ik een verwijzing krijg voor de gynaecoloog. Hier ben ik zelf wel blij om. Ondanks mijn 'jonge' leeftijd.
    Wel vervelend al die onzekerheid, begin inmiddels een beetje te twijfelen of alles wel werkt.

Fijn weekend!

15. noa1980

noa1980 Actief lid

31 okt 2007
    372
    0
    0
    weer een week verder en nog altijd niets....
    wel steeds vaker pijntjes in mijn buik dus wie weet komt er een ongi aan.....ik zit dus nog altijd op het wachtbankje

16. s1986

s1986 Niet meer actief

Ik zag net een dun streepje op me ovutestje. Is de eerste van 5. Dus ben benieuwd. Er is weer wat hoop.

17. Be Happy

@Lady1983: Hoe lang ben jij al gestopt met de pil? Wat heb jij een toffe huisarts dat je al een bloedtest mocht. Ik dus niet.... Ondanks mijn leeftijd van 33 moet ik nog 3 maanden wachten (en ben dus ook al 3 maanden niet ongi geweest). Jammer dat je nog niet zwanger bent, maar gewoon lekker blijven doorklussen en af en toe testen. Je weet maar nooit! Gewoon positief (proberen) te blijven.

@ Noa1980: ik wacht ook nog steeds hoor. Op welke dag na onttrekkingsbloeding of na het stoppen met de pil zit jij inmiddels? Ik zit inmiddels op dag 111 (als ik het goed heb).

18. Be Happy

@ s1986: ik snap zelf niet zoveel van die ovutestjes. Krijg ook steeds een tweede streepje te zien, misschien is dat standaard? Maar even afwachten tot het teststreepje wat donkerder wordt, want dan is je ei in aantocht!

19. s1986

s1986 Niet meer actief

Ze hadden hety allemaal heeeeeeeel licht maar nu zie ik m best goed en breed ook das was de rest zeker niet. Dus morgen test ik weer be benieuwd hoop dat het eindlijk komt pfffff.

20. Krisje1983

2 feb 2008
    12
    0
    0
    Dit weekend ben ik voor het eerst op dit forum aan het kijken, fijn om verhalen te lezen van vrouwen die hetzelfde meemaken, dan sta je er niet alleen voor, ik leef met jullie mee dames! Ik ben zelf in november gestopt met de pil en ook al weet je dat het wel even kan duren, het valt toch een beetje tegen.

De eerste keer heb ik mijn menstruatie gehad na 32 dagen (of misschien wel een onttrekkingsbloeding lees ik), nu zit ik op dag 38 en vele negatieve zwangerschapstesten later :cry: . Voel wel vanalles maar dit kan ook zijn van het ontpillen natuurlijk, ik weet bijna zeker dat ik niet zwanger ben maar je twijfelt toch hè als je menstruatie niet op gang komt.

Jeetje, je geduld wordt zo echt op de proef gesteld zeg...

Lady1983, fijn dat je zo'n begripvolle huisarts hebt zeg! Mijn vrouwelijke huisarts reageerde erg laconiek. Ik begrijp wel dat ik me niet meteen zorgen hoef te maken maar het is wel fijn als er begrip wordt getoond en meegedacht.

Succes dames, ik denk aan jullie!

Deel Deze Pagina