Gestopt met de pil, maar na lange tijd nog steeds niet ongi

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Be Happy, 10 dec 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. milolove

milolove Actief lid

18 aug 2008
    320
    0
    0
    WOW Lindas en sucre gefeliciteerd!
    Echt super voor jullie!

Dames laten we hopen dat deze trend voortgezet wordt!
    Dat zou toch een leuk sinterklaas/kert cadeautje zijn of niet?!?

:D :D :D :D :D

2. Racegirl

Racegirl Niet meer actief

Hey meiden,

ik heb vandaag op dag 15 een super positieve ovutest :D
    De 2e streep knalt er vanaf :confused: ben blij dat ik mn eitje gevonden heb, nu nog klussen....

Ben benieuwd

Liefs Biesje

3. Mootje20

Mootje20 Actief lid

29 jun 2008
    374
    0
    0
    woowww lindaS gefeliciteerd!

Wij hebben de uitslag gekregen van het zaad van mijn vriend en het was weer niet goeed!

Ik heb ook gevraagt aan de huisarts of die ons nu niet eens wil doorverwijzen maar hij wil nog een keer dezelfde test doen zodat we hem 3 keer hebben gedaan om zo zeker te weten dat de uitslag klopt en niet komt door bijv een griep of medicijngebruik. Maar dat betekend weer 3 maanden wachten! Voordat hij zn zaad weer kan inleveren.....dan weer 2 weken wachten op de uitslag! Word er nie goed van! En hij praatte niet in procenten maar op alle gebieden waar op word getest, zoals bewegelijkheid enz. waren allemaal veel minder van normaal. Maar er waren wel een aantal goeie bij maar niet veel.....dus er is nog een beetje hoop.
    Kzag het echt ff niet meer zitten maarja als ik dan weer hoor dat er hier iemand zwanger is krijg ik weer hoop :D:D
    Echt gefeliciteerd lindaS en Sucre!

4. kikka

kikka Actief lid

9 mrt 2007
    269
    0
    0
    bediende
    Hallo meiden,

mootje20: sterkte meid! Is geen zo goed nieuws!

Biesheuveltje:je hebt dan toch geklust hoop ik...

Hier heb ik deze morgen een zwangerschapstest gedaan en deze was helaas negatief... Hopelijk word ik snel ongie zodat we naar de 3de ronde kunnen en eventueel voor een sinterklaas/verjaardagkado van m'n vriend/kerstkado kunnen gaan!

groetjes

5. Dazwa84

Dazwa84 Fanatiek lid

9 aug 2008
    1.212
    0
    36
    Hoi meiden,

Het weer krijgen van pukkeltjes herken ik hoor. Ik heb het ook, vooral langs mn hoofdlijn. Maar ik mag niet klagen want het is niet zo erg.

Ik ben na de primolut kuur tot nu toe nog niet ongesteld geworden. In theorie zou ik, wanneer m'n lichaam weer netjes een cyclus zou krijgen, afgelopen woensdag ongesteld moeten zijn geworden. Maar ik heb tot nog toe niet eens een eisprong gehad. Gevoelsmatig heb ik ook gewoon het idee dat het er voorlopig niet aan zit te komen. Gewoon een gevoel... Ik hoop dat mijn gevoel niet juist is..

Bij de dokter geweest vandaag voor iets anders, maar meteen even genoemd. Ik moet gewoon afwachten. Nou ja, da's logisch. Ik zit nu in totaal gezien op dag 119.

6. Mrs Mia

Mrs Mia Fanatiek lid

5 mei 2008
    1.299
    1
    0
    Hey meiden!

Mootje, wat vervelend voor je dit slechte nieuws! Ik vind het eerlijk gezegd ook een beetje overdreven van je HA dat hij de boel nogmaals wil laten testen. Hij kan je beter doorsturen denk ik, maar ja... wie ben ik he.
    In ieder geval veel sterkte.

Dazwa, dat schiet ook niet op zo. Ik hoop dat je snel een eisprong zal hebben en dan ongesteld zult worden.

Biesheuveltje, wat goed van die positieve ovutest! Ik hoop dat je hem goed benut hebt ;)

Ik ben verder weer begonnen met de pil :( dit omdat we zo beter mijn cyclus kunnen regelen voordat we met de behandeling gaan beginnen. Dit duurt echter nog wel even helaas...

Groetjes Mia

7. Mootje20

Mootje20 Actief lid

29 jun 2008
    374
    0
    0
    He mia,

Ja vind het zelf ook stom dat ie weer die test wil doen maarja...we hebben toch niks te zeggen. En mijn vriend kan echt heeel moeilijk vrij krijgen met zn werk, vooral vanaf januari dus ik hoopte dat we de meeste dingen misschien dit jaar konden regelen....maar helaas dus ik hoop dat dat allemaal een beetje goed gaat......
    Dat is best balen dat je weer aan de pil bent....als alles maar niet weer van voor af aan begint!
    Maarja als je je cyclus zo beter kan sturen is dat alleen maar beter.
    Het lijkt wel of echt iedereen om mij heen zwanger is! Gun het iedereen van harte maar kben wel erg jaloers merk ik ....:S
    Kben nu wel aan het temperaturen maar kzie nog geen verhoging....dus dan steeds geen ei he?
    En als mn temp nou dus verhoogt is een aantal dagen....wanneer heb ik dan mijn ei gehad? De eerste dag dat je temp omhoog gaat? Of werkt dat zo niet? Sorry hoor kga me zo nog maar ff goed in verdiepen en ff naar het forum: temperaturen hehehe....

8. Mrs Mia

Mrs Mia Fanatiek lid

5 mei 2008
    1.299
    1
    0
    Mootje, vervelend dat het allemaal niet eerder kan, maar ik denk eerlijk gezegd dat het toch niet was gelukt om al die onderzoeken voor het einde van het jaar te hebben gedaan. Toen ik een afspraak met de gyn ging maken, duurde het nl eerst twee weken voordat ik een afspraak had gemaakt en die afspraak was dan weer 4 weken later. Met andere woorden: die medische molen is vooral: wachten, wachten, wachten (dat is misschien nog wel het ergste van alles).
    Als je temperatuur omoog gaat duurt het ongeveer 14 dagen voordat je ongesteld wordt. Het kan dus ook 12/16 dagen zijn hoor. Bij mij was mijn ei meestal twee/ drie dagen voor de temperatuurstijging, dus vanaf die stijging nog 12 dagen. Maar kan een beetje verschillend zijn geloof ik. Succes ermee!

Groetjes Mia

9. witje

witje Lid

16 jul 2008
    74
    0
    0
    @Mootje20: wat vervelend, weer een keer hetzelfde traject. Succes!

@Mrs. Mia: succes met de pil.

Ik mag 24 november voor de MRI en 1 december voor uitslagen etc. Op dit moment slik cabergoline om die prolactine naar beneden te krijgen. Merk nog geen verschil. Wel last van vermoeidheid (is een bijwerking). En ik wil heel veel slapen maar door meerdere oorzaken lukt dit niet zo heel goed helaas...

Fijne zondag verder allemaal.

10. VeraV

VeraV Actief lid

31 okt 2008
    116
    0
    0
    Hoi,

Ik wil mijn frustraties ook even kwijt. Vandaag ben ik 94 dagen geleden gestopt met de pil. Tot nu toe nog geen druppel bloed gezien, behalve op die ontrekkingsbloeding van de pil na. Ik doe sinds ruim 2 weken elke dag een ovulatie test, maar vrolijk word ik er ook niet van. Alles is tot dusver nog negatief. Pff... Ik kan er zo verschrikkelijk van balen. Ik had niet verwacht dat het me zo hoog zou zitten. Daarvoor heb ik vanaf dat ik overtijd was getempt, maar dat werd ik echt zat.
    Komende donderdag krijg ik een echo via de huisarts. Ik hoop dat het er allemaal goed uitziet. Ik vind het eerlijk gezegd toch wel eng, maar misschien weten we straks waarom ik maar niet ongesteld word. Dat zou ook heel fijn zijn....

Groetjes,
    Vera

11. Mootje20

Mootje20 Actief lid

29 jun 2008
    374
    0
    0
    @Mia:Daar heb je ook wel gelijk in Mia, want voordat je de uitslag krijgt ben je ook weer 2 weken verder....maargoed hoopte gewoon dat het ietsie sneller ging. Maarja heb me er nu ook wel bij neergelegd. En we wachten het gewoon af...ondertussen temperaturen en toch blijven proberen....want er hoeft maar 1 goeie tussen te zitten.....:D
    @Witje: sterkte met de MRI,ik hoop dat de uitslagen goed zijn!

12. Mootje20

Mootje20 Actief lid

29 jun 2008
    374
    0
    0
    Hoi Vera, ja dat is niet fijn nee :S Hoop dat de echo goed is. Wel fijn dat je HA een beetje meewerkt en niet zegt dat je een jaar moet wachten omdat dat normaal is :S
    Succes donderdag!

13. VeraV

VeraV Actief lid

31 okt 2008
    116
    0
    0
    Ja, ik ben ook super blij met mijn huisarts. Ik moet wel even vermelden dat de huisarts meende dat het overbodige diagnostiek was. Ik hoop dat ze gelijk heeft. Maar ze wilde me ook niet nog eens een halfjaar laten wachten, omdat ik me er nu al aardig wat zorgen over maakte. Ze kon me wel laten wachten totdat het zogenaamd medisch 'noodzakelijk' zou zijn om die echo te laten maken. Maja, als ik dan helemaal in de stress zou schieten, dan zou ze ipv nu over een paar maanden alsnog die echo kunnen doen. Dus ze deed het liever nu in de hoop me wat leed/stress etc te besparen.

Ik hoop dat ze gelijk heeft. Maar als er wel wat mis is, ben ik dolblij dat ik dat tenminste nu meteen al weet. Ik besef dat ik bij een andere huisarts nog wel heel lang had kunnen wachten. Misschien dat dat verschil in benadering hem ook wel inzit dat ik een vrouw als huisarts heb? Ik denk dat ze zich wat beter in kan leven in hoe je je als vrouw voelt als je menstruatie uitblijft. Ze begreep me namelijk meteen. Ook die emoties en het idee van dat je lichaam kapot is, wat een gedachte is die steeds terugkomt bij mij.

14. Mrs Mia

Mrs Mia Fanatiek lid

5 mei 2008
    1.299
    1
    0
    Vera, helaas ook welkom hier... Wat fijn dat je HA gelijk actie wil ondernemen. misschien komt het inderdaad wel omdat het een vrouw is. As er iets mis is met je kun je het beter vroeg dan laat weten. Maar, mocht er nu iets mis zijn (PCOS of zo), dan is je lichaam echt nog niet kapot hoor, het heeft alleen een klein beetje hulp nodig ;)

Mootje, ja, dat wachten is echt verschrikkelijk! Ik wordt er ook al helemaal gek van :rolleyes:

Witje, succes met die MRI! Ik hoop dat je medicijnen aanslaan.

Liefs Mia

15. Angel83

Angel83 Lid

12 jun 2008
    52
    0
    0
    Provincie Zuid-Holland
    Hoi allemaal,

Mijn naam is Angel en zit zo'n beetje in hetzelfde schuitje. Mijn eerste cyclus (na de laatste ontrekkingsbloeding van de pil) was 86 dagen. Deze bloeding is toen wel opgewekt met medicatie, omdat ik het te lang vond duren en de huisarts was het met me eens.

Na die cyclus ben ik begonnen met de bekende Etos pillen en nu ben ik afgelopen week, zonder extra medicatie, na 52 dagen ongesteld geworden. Je kan begrijpen dat ik een gat in de lucht sprong. Natuurlijk is 52 dagen nog niet geweldig, maar ik heb nu tenminste wel het idee dat het goed gaat komen met mijn lichaam. Daar twijfelde ik echt aan....

Houd moed allemaal, ook al is het lastig. Elk beetje steun wat je elkaar kunt geven helpt, vind ik. Ook is het wel erg fijn om te lezen dat er meer meiden met hetzelfde probleem zijn, vinden jullie ook niet?

Kusss
    Angel

16. VeraV

VeraV Actief lid

31 okt 2008
    116
    0
    0
    Hej Angel

Gefeliciteerd! Eindelijk ongesteld! Dat moet een fantastisch gevoel geven. Ga je nog iets doen om het te vieren? Ik denk dat ik mijn vriendje nog een avondje mee uit eten neem als ik nog ooit ongesteld word! Nadat ik eerst een gat in het plafond gesprongen heb.

Liefs,
    Vera

17. Dazwa84

Dazwa84 Fanatiek lid

9 aug 2008
    1.212
    0
    36
    Hoi Angel,

Wat fijn zeg dat je nu een wat kortere cyclus hebt! Welke etos pillen bedoel je? De Etos Zwanger Worden pillen? Is daar dan wat bijzonders mee? (ik slik ze namelijk dus ben erg benieuwd)

Het is inderdaad 'fijn' om te lezen dat we niet de enige zijn.. Ik ben ook wel teleurgesteld in mijn lichaam.

18. Angel83

Angel83 Lid

12 jun 2008
    52
    0
    0
    Provincie Zuid-Holland
    He Dazwa,

Ja, inderdaad, die pillen bedoel ik. Er is hier zelfs een forum over de pillen. Ik geloof dat het de bedoeling daar is dat ze een beetje bijhouden of je er nou echt baat bij hebt of niet.

Maar sowieso geldt natuurlijk: baat t niet, dan schaadt t niet.

Het schijnt dat de pillen helpen om een regelmatiger cyclus te krijgen.

Bij mij gaat t in ieder geval de goede kant op.

Kussss

19. Angel83

Angel83 Lid

12 jun 2008
    52
    0
    0
    Provincie Zuid-Holland
    Hoi Vera,

Had je berichtje even over het hoofd gezien. Ik denk dat mijn lieverd het al genoeg vindt als hij weet dat er weer een heel "klus"-programma op hem staat te wachten... Hihihihihi.... Aangezien we niet weten hoelang mijn cyclus gaat worden gaan we vanaf de tweede week gewoon om de dag klussen totdat ik denk dat het genoeg is.

Ik heb deze afgelopen cyclus wel mijn eisprong gevoeld. Althans, dat denk ik als ik achteraf terug reken. Ik schrijf elke dag op wat ik voel en als ik 14 dagen terug kijk vanaf mijn ongi-dag had ik wel een flinke steek gevoeld. Dus ik hoop het deze keer weer te voelen.

Hou in ieder geval nog even vol en dan zal je zien dat het ook bij jou zo ver is! Succes er weer mee!

Kusss

20. VeraV

VeraV Actief lid

31 okt 2008
    116
    0
    0
    Haha. Je hebt eigenlijk wel gelijk. Ik denk dat de mijne zo blij zal zijn dat ik niet meer zo depri doe. Als ik dan de hele dag super happy door het huis rond loop, is die jongen eigenlijk al blij. Maar ik wil dan voor mezelf toch iets doen om het te vieren. We zien het wel. Het kan nog wel een hele poos duren.
    Maarruh, ik geloof dat wij nog een tijdje zullen wachten met klussen. Ik heb er ook niet echt behoefte meer aan. Dat klinkt stom. Maarruh, ik kan me wel voorstellen dat ik nog weel drie a vier maandjes of langer dolblij zal zijn met menstrueren. Ik moet echt toegeven dat je pas iets leert waarderen, als je het mist.

In ieder geval veel succes met klussen strakjes. Het zal ook wel echt een toppie gevoel geven dat je eindelijk echt aan de slag kunt. :)

Liefs,
    Vera

Deel Deze Pagina