Gestopt met de pil, maar na lange tijd nog steeds niet ongi

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Be Happy, 10 dec 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Angel83

Angel83 Lid

12 jun 2008
    52
    0
    0
    Provincie Zuid-Holland
    He meiden,

Ben hier een tijdje niet geweest, maar om jullie een hart onder de riem te steken:

Ik heb vanaf het stoppen met de pil telkens een lange cyclus gehad. Nu vanaf december begonnen met Teunisbloemolie (naas de bekende Etos pillen) en deze keer een kortere cyclus en gelijk zwanger!

Het is dus mogelijk. Ik durfde al niet meer op een korte cyclus te hopen, maar het is toch gelukt. Wel gaaf dat het ook gelijk raak is.

Houd moed allemaal: het gebeurt bij jullie ook!

Liefs Angel

2. Mootje20

Mootje20 Actief lid

29 jun 2008
    374
    0
    0
    Woow super zeg!

Die pillen heb ik ook nog! Ga ik gelijk weer mee beginnen :D

Gefeliciteerd en geniet ervan!

3. calani

calani Fanatiek lid

31 jul 2008
    1.347
    0
    0
    België
    waw angel
    PROFICIAT

4. Chebu

Chebu VIP lid

17 dec 2007
    7.174
    2
    36
    Midden-Oosten
    @MrsMia, heeeeel veel succes met ICSI meid! Ik zal voor je duimen.

5. calani

calani Fanatiek lid

31 jul 2008
    1.347
    0
    0
    België

hey !
    die teunisbloemolie pillen
    hoeveel neem je er per dag in? De gehele maand door? Heb je die in t Kruidvat gekocht?
    Wil die ook beginnen nemen... heb er van "biover" gekocht in Kruidvat
    ...

6. Mootje20

Mootje20 Actief lid

29 jun 2008
    374
    0
    0
    ey calani,

ik heb die pillen gekocht bij de Tuinen. ( ik weet niet of je die winkel kent? )
    En neem er 1 per dag. Weet alleen niet of het helpt....maargoed, het kan ook geen kwaad dus

7. calani

calani Fanatiek lid

31 jul 2008
    1.347
    0
    0
    België
    hihi
    neem er ook één per dag in
    baat het niet, het schaadt niet...

8. sunshins82

sunshins82 Actief lid

31 okt 2008
    196
    0
    0
    Hoi allemaal!

Jeetje, als ik dit allemaal zo lees....'een feest' van herkenning!

Ik heb sinds dat ik gestopt ben met de pil (augustus) nog geen 'normale' menstruatie gehad. In die tijd (van aug tot dec) alleen een beetje bruinverlies gehad, verder niks. Alleen in december dacht ik 'het komt weer op gang'. Maar dat stelde dus niks voor, achteraf gezien. Was maar 1 dag en verder alleen wat bruinverlies.
    Vanaf dec tot nu niks meer gehad. Wel allemaal vage en rare symptomen. En behoorlijk wat buikpijn gehad begin deze maand. Maar of dit nou menstruatie kwaaltjes zijn of iets anders? Ik zou het niet weten :rolleyes:
    Ik heb deze week een afspraak bij de gynaecoloog. Tot die tijd wacht ik maar gewoon af. *zucht* :oops:

9. Mootje20

Mootje20 Actief lid

29 jun 2008
    374
    0
    0
    hey sunshins82.
    Balen dat je het allemaal herkent..haha maargoed tis inderdaad wel fijn dat je merkt dat je lang niet de enige bent! Ik zit zelf ook al wel een tijdje op dit forum en toch is iedereen wel ongesteld geworden! Na lang wachten...en vaak niet regelmatig...maargoed. Soms moet je met de kleinste dingetjes blij zijn he!
    Veel succes bij de gyn en sterkte met wachten ...

10. calani

calani Fanatiek lid

31 jul 2008
    1.347
    0
    0
    België
    ja sunshine... is allemaal niet zo leuk en snel als je verwacht had, allé dit is toch niet zoals ik het voor mezelf voorstelde...
    altijd maar dat wachten... gewoon een regelmatige cyclus zou echt wel mooi zijn, maar goed met geduld komt het wel goed,
    zoals mootje zegt, we worden allemaal wel eens ongi
    EN belangrijker, ook de meiden met een lange cyclus raken wel eens ZWANGER...
    laat je ons weten wat je dokter zegt?

11. sunshins82

sunshins82 Actief lid

31 okt 2008
    196
    0
    0
    Zoals beloofd....een update...
    Ik ben vrijdag bij de gynacologe geweest. Ik heb mijn verhaal verteld. Dat ik met de pil gestopt ben (ivm buikpijn klachten) (op haar advies) in augustus en dat ik tot nu toe nog geen 'normale' menstruatie heb gehad. Alleen bruinverlies. En in dec wel (een kleine/korte menstruatie?). Vervolgens niks meer. En allerlei rare symptomen. Ik heb ook nog gevraagd of het eventueel langer kan duren ivm medicijngebruik. Maar daar had ze niet echt een antwoord op.

Voor die buikpijnklachten heeft ze ook niet echt een verklaring. Ze denkt dat het met mijn cyclus te maken heeft (middenin). Dus ja, een eisprong? Maar als ik me niet vergis heb je geen eisprong bij pilgebruik, dus ja dat is wel vreemd...?!

Verder heeft ze een inwendige echo gedaan. Alles was goed zei ze. Het baarmoederslijmvlies was wat verdikt (dus dit zou op een aankomende menstruatie kunnen duiden, maar dat was het de vorige keer ook). Verder zag ze ook een groot eitje. Dus eigenlijk ben ik wel heel blij om te horen dat alles 'normaal' is. Mijn urine zou wel nog onderzocht worden en als die toch positief zou zijn, zou ze me nog bellen. Maar daar ging ik niet vanuit. Ze vertelde me dat als er sprake zou zijn van een zwangerschap, dat het pas drie weken zou zijn en ze het eventueel nog niet zou kunnen waarnemen met de echo....?! Vandaar de urine.

Ik moet het gewoon even aankijken. En als het zo blijft, moet ik een nieuwe afspraak maken en gaan we verder kijken.

Nu maar hopen dat alles snel normaal wordt en dat het gewoon aan mijn hormonen ligt. Want ik heb er eerlijk gezegd wel genoeg van! Grrr...(sorry).
    Zo blijkt maar weer dat de pil noodzakelijk kwaad is haha! Rotzooi!

Nu lijkt het erop dat er toch iets aankomt....hmm zou het dan eindelijk? Heeft die echo misschien een wonder verricht haha! ;)

Tot zover mijn update!
    Bedankt voor jullie luisterend oor!
    Heel veel sterkte voor diegene die het nodig hebben!

Liefs

12. TheGirl1980

2 sep 2008
    72
    0
    0
    Almelo
    Hallo allemaal,

Ben in juli gestopt met de pil en wacht nog steeds op mijn eerste menstruatie. Om gek van te worden. Ben al bij de gynaecoloog geweest in november ivm veel bruinverlies, etc. Hij gaf toen aan dat ik in het midden van een cyclus zat. Als er in januari nog niets gebeurd zou zijn, dan moest ik contact opnemen. Dat heb ik in januari dus gedaan. Mag nu 19 maart naar de fertiliteitsarts. Hebben al een vragenlijst toegestuurd gekregen. Deze hebben we ingevuld en teruggestuurd. Nu maar afwachten wat ze de 19e te vertellen hebben. :(

13. calani

calani Fanatiek lid

31 jul 2008
    1.347
    0
    0
    België
    ocharme thegirl... dat is echt wel lang
    hebben ze je prolactine in je bloed al eens nagekeken?!
    sunshine... en... ook nog niet ongi?

14. TheGirl1980

2 sep 2008
    72
    0
    0
    Almelo
    Ze hebben verder bij mij nog niets nagekeken. Ik hoop dat ze de 19e iets gaan doen. Ben benieuwd!
    Had nog nooit van prolactine gehoord...

15. calani

calani Fanatiek lid

31 jul 2008
    1.347
    0
    0
    België
    hey thegirl
    waarschijnlijk zal je een volledige check up krijgen de 19e met een grote bloedafname en echo...
    want 6maand is echt wel abnormaal lang wachten

ivm mezelf, mijn temp keldert weer eens dus opnieuw een cyclus van 50d of meer... :'(

16. Mootje20

Mootje20 Actief lid

29 jun 2008
    374
    0
    0
    hee
    wij hebben eind maart een afspraak bij de fertiliteitskliniek. Ben benieuwd wat ons allemaal te wachten staat!

Hoe gaat het met jou Calani?

Thegirl: Jij veel succes 19 maart ! Je wacht idd wel erg lang al he...

Sunshine: toen ik eindelijk een afspraak had bij de gyn. na 124 dagen nog niet ongesteld te zijn, lig ik daar.....zegt ze dat ik bloed! Werd ik dus gewoon daar tijdens mijn afspraak ongesteld, en dat zette 2dagen later echt goed door. Duss misscien word je nou ook wel ongesteld! Ik hoop het wel voor je!

Succes allemaal!

17. Zeepbel83

Zeepbel83 Bekend lid

21 jun 2007
    808
    1
    18
    Wat een herkenbare verhalen hier weer. Ben toch blij met een topic als dit, lekker even van je afkletsen! Ook al is de reden dat we in dit topic zitten niet zo leuk..

Ik wacht nog steeds op een menstruatie(sinds juni)... eind januari naar de gyn geweest v uitslagen van afgenomen bloed; mijn hormoonwaardes waren allemaal prima, uitstrijkje was prima en ook de inwendige echo die ze in december deed was prima, duidelijke eierstokken in beeld en baarmoeder ook ok.

Dus waarom ik nog steeds niet ongesteld ben kon ook de gyn niet zeggen, advies is om toch nog af te wachten, en in juni (dan ben ik een jaar gestopt met Implanon) mag ik de medische molen v zwanger worden in en weer bellen v een afspraak.
    Ik voel wel wekelijks van alles in mn buik, maar niks geen bloed hoor, het blijft bij heel soms wat bruinig minimaal.
    PFFF ik ben het wachten zooooo zat! BAH!

Sunshine82, hoe is het bij jou inmiddels?

18. calani

calani Fanatiek lid

31 jul 2008
    1.347
    0
    0
    België
    hey Mootje
    denk dat ik ook hulp nodig heb, mijn cyclus zal zo te zien weer lang duren, zo vermoeiend shit seg
    en Zeepbel; welkom! Het helpt idd om te weten dat je niet alleen in miserie zit en dat er meiden hetzelfde doormaken...
    Bijna 20 maart... (afspraak gyn)

19. witje

witje Lid

16 jul 2008
    74
    0
    0
    Hoi allemaal,

hier weer eens een berichtje.
    Ook hier weer eens wachten op een ongi.
    Was ik na 11 maanden voor het eerst dit in december en na 35 dagen weer in januari had ik een goede hoop op nu, maar zit nu op dag 38 en helaas....
    terwijl ik wel het idee heb dat ik een ei had ruim twee weken geleden...
    Baal er ontzettend van.

20. calani

calani Fanatiek lid

31 jul 2008
    1.347
    0
    0
    België
    hey witje
    heb je al getest?

Deel Deze Pagina