Ik vind het echt wonderbaarlijk hoeveel mensen problemen hebben met de ongesteldheid. Ik ben niet van plan in maart bij de fertiliteitsarts weg te gaan met het antwoord: 'wacht u nog maar een paar maanden af, mevrouw'. Ik vind 8 maanden wachten genoeg. De gynaecoloog zei me in november al dat ik op de helft van een cyclus zat. Ik ben even benieuwd of jullie voordat jullie aan de pil gingen ook erg veel last hadden van de menstruatie. Ik nl. wel! Niet dat ik me lichamelijk erg slecht voelde, maar had er veel bloedverlies per maand. Ook heb ik verschillende pillen gehad voordat ik de goede had gevonden voor mijn lichaam. Herkent iemand dit?
Ja, ik vind dat ik ook wel lang genoeg gewacht heb, maarja.. iets hormonaals is het dus niet bij mij, en kuurtje pil wou ze me niet voorschrijven want dan ben je alsnog ''nep'' ongesteld. Rare is dat de jaren dat ik een natuurlijke ongesteldheid had, altijd behoorlijk ongesteld werd met buikkramp enzo, en sinds ik dus na jarenlang pil en 2 jaar Implanon nu gestopt ben ik al maanden niet meer ongesteld ben geworden. Bah, ik wil niet meer wachten!
Ik had ook heel veel bloedverlies en was het soms maanden niet, en dan inene weer wel. Toen was ik 16 en ben er ook mee naar de huisarts geweest. Ik ben een tijd later dus aan de pil gegaan om mijn menstruatie te 'controleren'.
Hallo Zeepbel, Vraagje, misschien heb ik wat gemist hoor, maar weten ze bij jou al wel wat het is? Welke onderzoeken heb je al gehad?
goh spijtig, dus nog afwachten... bij mij geen nieuws mijn temp is gekelderd dus heb ik waarsch nog geen ei gehad... zit nu weer te wachten op verhoging, ben blij dat ik bijna bij de gyn mag gaan... dit begint toch wel te lang te duren...
Hoi! het lijkt er op dat vandaag mijn ongi komt.. Maar aan de andere kant betekent het dat er een cyclus is, al is ie niet regelmatig. (eerst 5 nu 6 weken). We wachten weer af... Calani, wat balen zeg bij jou dat je geen ei hebt gehad nog. Nog precies een maand voordat je naar de gyn mag! Aftellen!
Er zijn twee buisjes bloed afgenomen en daarop zijn hormoonwaardes gecontroleerd, een hele lijst van oa of ik mannelijk hormoon te veel had, of PCOS+ Er is een inwendige echo gemaakt en een uitstrijkje. Dit was allemaal goed. Nu moet ik dus maar afwachten tot juni
en Witje ben je ongi geworden? Zeepbel, wat lastig seg, ik ben sinds eind mei gestopt met de pil en ik baal al met mijn rare cyclus, vind het echt erg voor jou dat jij nog geen ongi hebt gehad... ons lichaam... kan ons toch zo teleurstellen hé! En ja ik ben aant aftellen, de huisarts heeft mijn man zijn sperma eens nagekeken en er zitten allessinds zwemmertjes in , hij kon niet zeggen of het een normaal aantal was maar goed dit is alvast goed nieuws! (de drempel om int ziekenhuis zijn sperma na te laten kijken ligt nl wat hoog en nu hebben we een idee...) toedels calani
Ja ik ben inderdaad ongi geworden! Met flinke buikpijn, was alweer vergeten hoe het voelde... Helaas deze ronde dus niet raak, maar vol goede moed naar de volgende ronde. Wat fijn dat bij jullie de zwemmertjes al door de huisarts zijn onderzocht. Wij zijn verder nog geen molen ingeweest.... Pas na de zomer, hopelijk is dat niet nodig. Maar het lucht op hier je hart te kunnen luchten. denk aan jullie allemaal!
hey witje tch goed nieuws, weer eens een spontane ongi! op naar de volgende ronde hé en ja deze site geeft idd goede moed! kus calani
hey meiden, ik moet even mijn "ei" kwijt,hmm wat een woordspeling. in juni gestopt met de pil, toen na 4 weken ongesteld geworden vervolgens half december van de HA provera gekregen om de ongesteldheid op te wekken, toen 1,5 dag ongesteld gweest en nu...niks! ik ga volgende week naar de gynaecoloog, ik begin de moed te verliezen, het idee dat ik misschien wel geen kinderen ga krijgen. ik vind het fijn om naar de gyn. te gaan, maar wat gaat er komen, wat is er met mijn lichaam aan de hand.. voor dat ik met de pil stopte was in ook onregelmatig, maar niet zo erg als nu... sorry voor dit ego bericht.... ik volg deze club al een poosje, maar ik sluit me nu bij jullie aan, we zitten helaas allemaal een beetje in het zelfde schuitje! liefs
Wat vervelend zeg. Ik ben in juli gestopt met de pil en tot nu toe nog niet ongesteld geweest. Ben ook al naar de gynaecoloog geweest en moet volgende maand naar de fertiliteitsarts. Bij de gynaecoloog hebben ze bij mij gekeken of alles zat zoals het hoor te zitten en dat was helemaal goed. Verschilt wel erg hoor wat voor onderzoeken ze allemaal doen. Ik voel me hetzelfde als jij. Heb ook de angst dat ik geen kinderen kan krijgen. Hoop volgende maand bij de fertiliteitsarts tabletten te krijgen om het op te wekken. Had voordat ik aan de pil altijd wel een regelmatige cyclus.
Hallo meiden! Ik weet niet of ik hier mee mag kletsen? Ik zal even mijn verhaal doen. Ik ben eind juni (08) met de pil gestopt om er achter te komen wat mijn cyclus is. Hierna werd ik niet ongesteld en heb ik van de HA provera gekregen. Ik ben toen flink ongi geworden (eind nov) Omdat ik erg veel last van mijn borsten had (ook knobbels) door de schommeling van hormonen raadde hij aan om een paar maanden aan de pil te gaan. Hier ben ik eind dec mee begonnen. Helaas kwam de hoofdpijn (die ik altijd al had van de pil ) weer opzetten waardoor ik al na 6 dagen met de pil ben gestopt. Ik ben dus na die 6 dagen ongi geworden (door stoppen met de pil) en nu nog niet weer. Ik ben nu al een aantal dagen overtijd als ik uitga van mijn laatste cyclus maar omdat ik 6 dagen de pil heb gebruikt en daarna ongi was is die cyclus niet betrouwbaar. Ik ben er echt zat van, ik wil graag weten waar ik aan toe ben. We gaan vanaf mei voor een kindje maar ik wou zo graag weten hoe mijn cyclus is maar dat zit er waarschijnlijk niet in
welkom boots en willemijnp! ook ik heb vaak anst voor onvruchtbaarheid... het doet soms pijn om mensen zwanger/met een baby te zien want dan is er een klein stemmetje in mijn hoofd dat fluistert dat ik mss nooit zw zal worden... en boots ik zou binnen een maand ofzo terug bij de dokter gaan en een labocontrole eisen van je hormonen en prolactine! of vragen omp naar de gyn te mogen gaan, jij wacht nu toch ook al te lang op je eerste spontane ongi kus calani ps hier bij mij aan temp te zien dat een ei heb gehad dus mijn hoop laait weer hoog op...
Calani, dank je voor je welkom! Ik ben niet bang voor ontvruchtbaarheid, ik ben al gezegend met 2 prachtige kids. Na de eerste bevalling duurde het 9 maanden dus ik wacht nog even af! Wat fijn dat je een eisprong hebt gehad, nu maar hopen dat het eitje bevrucht raakt. Ik wil wel beginnen met een temrpatuurschema, iemand enig idee hoe ik dat het best kan aanpakken?
hey! dat is iets anders waw proficiat met je twee kindjes temperaturen is heel eenvoudig elke ochtend voor je opstaat je temperatuur nemen en bijhouden op fertility friend of gewoon op papier... wanneer je een eisprong hebt zal je temp plots verhogen en hoog blijven tot je ongi of altijd verhoogd blijven als je zw bent je weet het wel pas achteraf want je temp moet 3 dagen na elkaar verhoogd zijn, dat betekent dan dat je 4 dagen ervoor een eisprong hebt gehad ben dat ook beginnen doen in mijn eerst(veel te lange) cyclus gewoon om een beetje op voorhand te weten wanneer ik ongi zou worden, anders kan je zowat om de week een testje doen en die kosten lopen op hé grts calani
Bedankt voor de info! Moet het ook op hetzelfde tijdstip of gewoon voor het opstaan? Meestal sta ik om half 8 op maar soms ook wel iets later! En hoelang wordt je normaal ongi na je eisprong? 14 dagen toch?
hey in het begin deed ik dat altijd op hetzelfde tijdstip, wekker zetten en dergelijke doe dit al een paar maand niet meer en ik heb nog steeds een normale curve en je wordt gem. na 14d ongi maar varieert tss 11 en 18 dagen succes ermee PS er wordt beweerd dat je deze temp rectaal moet nemen, ik doe het gewoon in mijn mond hoor!
Nou ik ben begonnen vanmorgen, ben benieuwd! Ik hou het bij in een schriftje en zal zelf wel een grafiekje gaan maken haha