Gestopt met de pil, maar na lange tijd nog steeds niet ongi

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Be Happy, 10 dec 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kelly1980

Kelly1980 Bekend lid

16 sep 2007
    865
    0
    0
    gelderland
    * meiden even inbraak in jullie topic*

Heb een vraagje namens mijn schoonzusje: zij is half september 2008 gestopt met de pil in de hoop snel zwanger te worden....Ze heeft toen een onttrekkingsbloeding van de pil gehad en daarna niets meer tot op heden. Ze is hiermee al een paar keer naar de huisarts geweest op advies van mij maar haar huisarts zegt dat ze een jaar moet afwachten. Ook krijgt ze geen provera om een bloeding op te wekken omdat de huisarts vindt dat haar hormoonhuishouding dan nog meer ontregeld raakt.....

Maar hij heeft geen onderzoeken gedaan en geen bloed bij haar geprikt! Ikzelf heb PCO ( bleek uit onderzoeken bij de gyn) en ben door mijn huisarts vrij snel ( na 6 maanden) doorgestuurd naar de gyn. waardoor ik na 10 maanden vanaf stoppen met de pil toch al zwanger was, met een beetje hulp van Clomid.

Wat zouden jullie doen? Second opinion bij andere huisarts? Heeft iemand adviezen?

Sorry voor mijn lange verhaal maar ze hoopt hiermee verder te komen....

Wens jullie in ieder geval heel veel succes met zwanger raken! Ik heb ook in het zelfde schuitje gezeten dus ik weet wat jullie voelen!

Liefs Kelly

*breekt uit*

2. Done

Done Fanatiek lid

5 jan 2009
    2.634
    0
    0
    Huismoeder
    Ik ga hier ook even mee lezen

3. lbunny

lbunny Lid

5 mrt 2009
    22
    0
    0
    Hoi kelly,

Ik kan me voorstellen dat ze zich erg zorgen maakt, ik zelf zou om een second opinium vragen. In ieder geval duidelijk maken aan de huisarts dat ze zich heel erg zorgen maakt!
    Ik ga komende week naar de huisarts (ik ben al meer dan 70 dagen niet ongesteld geweest), en daar ga ik duidelijk maken dat ik er heel erg onzeker door wordt en EIS dat er iets word ondernomen. (zeker omdat ik erg veel last heb van lichamelijke klachten die ik normaal bij een menstruatie heb).
    Mijn antwoord is dus:
    ACTIE ONDERNEMEN!

(ps. ik ben geen deskundige, het is gewoon mijn mening)

4. Zeepbel83

Zeepbel83 Bekend lid

21 jun 2007
    808
    1
    18
    Kelly, ik ben sinds juni aan het wachten op menstruatie, en heb ook nooit een kuurtje de pil meegekregen, om inderdaad dezelfde reden als je schoonzus; het kan de boel alleen maar meer ontregelen en de bloeding die je dan krijgt is niet ''natuurlijk''
    Wel zou ik als ik haar was vragen om een doorverwijzing naar een gyn, die gaan dan als het goed is bij een 1e afspraak bloed prikken en vaak ook even inwendig kijken of er op t eerste gezicht wat afwijkends te zien is van binnen.
    Normaal is het echt niet om MAANDEN geen menstruatie te hebben hoor, ze heeft al zolang afgewacht!

5. Mootje20

Mootje20 Actief lid

29 jun 2008
    374
    0
    0
    Hee ik snap dat het niet leuk is dat de dokter nog niets onderneemt. Maar ik heb zelf ook van mijn dokter begrepen, als je provera gebruikt, dan krijgt je idd een ongi, maar dat is nogsteeds geen ongi vanuit je eigen lichaam. En dan krijgt je lichaam nog meer hormonen enzo en snapt ie er helemaal niks meer van. En de gyn vertelde dat het best vaak kan voorkomen dat je niet ongesteld wordt na gebruik van de pil, maar dat ze je lichaam daar een jaar de tijd voor geven. Maar na een half jaar moet je wel naar de dokter toe gaan. Misschien dat ze je dan al doorsturen. En dat voelt voor je jezelf wel fijner, dat je gewoon serieus genomen wordt! Ik wens je schoonzusje heel veel succes, want het is echt niet leuk om zolang te wachten.....heb het zelf ook gehad maar gelukkig werd ik na 4 maanden ongi. Maar dat lijkt wel een jaaaar!

6. TheGirl1980

2 sep 2008
    72
    0
    0
    Almelo
    Ik heb nog geen medicatie gehad. Dan wilden ze nog niet omdat ze verwachtten dat het wel op gang zou komen. Blijkbaar dus toch niet.
    Ik hoop daar a.s. donderdag in ieder geval wat voor te krijgen.

7. TheGirl1980

2 sep 2008
    72
    0
    0
    Almelo
    Kelly1980
    Ik ben ook naar huisarts geweest. Hij heeft me doorgestuurd naar de gynaecoloog. Daar hebben ze alleen een inwendige echo gedaan. Dus geen bloed geprikt of zo. Dat was in november en toen was ik al 5 maand niet meer ongi geweest maar had ik al wel weken last van bruine afscheiding. Hij gaf toen aan dat ik tot januari moest wachten. Als ik dan nog niet ongi zou zijn, dan moest ik weer contact opnemen. Dat heb ik gedaan in januari met de huisarts. Ze nemen het voor mijn gevoel wel serieus. Ben doorgestuurd naar de fertiliteitsarts zoals je wellicht heb gelezen. Hier moet ik donderdag naartoe. Heb 2,5 maand moeten wachten op deze afspraak dus hoop ook echt dat er wat nuttigs uitkomt.

8. Kelly1980

Kelly1980 Bekend lid

16 sep 2007
    865
    0
    0
    gelderland
    meiden bedankt voor jullie antwoorden!

Wens jullie allemaal een heel vruchtbaar 2009 toe, zet hem op he!

9. lbunny

lbunny Lid

5 mrt 2009
    22
    0
    0
    Zow, ik ben net bij de huisarts geweest en heb een inwendig onderzoek gehad (oeps, hier had ik niet op gerekend..!). Alles is in orde en ik hoef me volgens de huisarts geen zorgen te maken omdat ik nog niet ongesteld ben geworden. Mijn man en ik wilden in Mei gaan beginnen met klussen voor ons eerste kindje. Maar omdat het bij mij waarschijnlijk lang gaat duren voor ik zwanger ben (voor ik aan de pil begon had ik een onregelmatige menstruatie) ga ik straks mijn man proberen te overtuigen dat we net zo goed nu al kunnen gaan beginnen met klussen. de huisarts legde mij uit dat er zeer waarschijnlijk nog geen eisprong plaats gaat vinden de komende tijd, maar dat die mogelijkheid er wel is. Gewoon proberen dus! :D
    Oja, de huisarts zei ook nog tegen me dat als ik na een jaar klussen nog steeds niet zwanger ben ik nog maar eens terug moest komen.

Groetjes, lieke

ps. Sorrie, moest het ff kwijt!
    Ik hoop dat jullie straks ook allemaal een beetje gerustgesteld worden!

10. lbunny

lbunny Lid

5 mrt 2009
    22
    0
    0
    ps. hahaha, oeps, weten jullie meteen mijn naam!
    Als jullie het niet erg vinden gebruik ik voortaan weer gewoon mijn lbunny naam

11. immetje6

immetje6 Nieuw lid

9 mrt 2009
    3
    0
    0
    hoi allemaal,
    ik ben nieuw op deze site dus ben nog beetje aan het rond lezen bij iedereen.
    mijn schoonzus kelly1980 heeft al een berichtje achter gelaten op jullie topic.
    ik ben in september gestopt met de pil en ben nog steeds niet ongesteld geworden dus heb nu al een cylus van 180 dagen :( ben al 2 keer na de ha geweest en die zegt dat ik gewoon moet wachten tot septemer omdat ik voor mijn pilgebruik ook onregelmatig ongesteld was en dat de menstruatie wel 1 jaar tot 1.5 kan uitblijven( maar niet zo onregelmatig!) heb ook al gevraagt om een middeltje wat de menstruatie opwerkt maar dat wilde hij niet geven anders haalde hij mijn hormoonbalans weer door de war. zelf voel ik me hier niet zo goed bij had liever dat hij me doorverwees na het ziekenhuis.
    zit er zelf aan te denken om mss een second opinion aan te vragen. zou graag willen weten wat de ervaring van andere mensen is..
    veel liefs

12. immetje6

immetje6 Nieuw lid

9 mrt 2009
    3
    0
    0
    hoi allemaal,
    ik ben nieuw op deze site dus ben nog beetje aan het rond lezen bij iedereen.
    mijn schoonzus kelly1980 heeft al een berichtje achter gelaten op jullie topic.
    ik ben in september gestopt met de pil en ben nog steeds niet ongesteld geworden dus heb nu al een cylus van 180 dagen :( ben al 2 keer na de ha geweest en die zegt dat ik gewoon moet wachten tot septemer omdat ik voor mijn pilgebruik ook onregelmatig ongesteld was en dat de menstruatie wel 1 jaar tot 1.5 kan uitblijven( maar niet zo onregelmatig!) heb ook al gevraagt om een middeltje wat de menstruatie opwerkt maar dat wilde hij niet geven anders haalde hij mijn hormoonbalans weer door de war. zelf voel ik me hier niet zo goed bij had liever dat hij me doorverwees na het ziekenhuis.
    zit er zelf aan te denken om mss een second opinion aan te vragen. zou graag willen weten wat de ervaring van andere mensen is..
    veel liefs

13. sunshins82

sunshins82 Actief lid

31 okt 2008
    196
    0
    0
    Hoi Immetje6,
    Welkom hier!
    Ervaringen zijn er hier genoeg, dus wat dat betreft ben je aan het juiste adres.
    Ik ben in augustus gestopt met de pil en tot nu toe ook nog geen menstruatie gehad. Dus ik weet heel goed hoe jij je voelt.
    Ik ben inmiddels bij de gynaecologe geweest, omdat ook allerlei klachten had. Gelukkig was alles in orde (voor zover ze dat op dat moment kon beoordelen). En zij zei dat als het de komende 3 mnd zo bleef dat ik terug moet komen en dat er verder onderzoek wordt gedaan (o.a. bloedonderzoek en evt een kijkoperatie). Maar ze rekenen dus echt op 1 jaar voordat alles weer normaal is.
    Ik weet niet of je verder klachten hebt, maar anders zou ik gewoon een verwijzing vragen. Vergeet niet dat het jouw lichaam is en niet dat van je HA!

Ik heb op dit moment ook flink het balen en heb dan ook een afspraak gemaakt bij een natuurgeneeskundige. Misschien dat hij iets kan bereiken met accupunctuur. En mocht dit niks opleveren, dan kan ik nog altijd terug naar de gynaecolge. Want op die hormoon medicatie zit ik niet echt te wachten eerlijk gezegd. Afwachten dus...

Sterkte!
    Liefs

14. immetje6

immetje6 Nieuw lid

9 mrt 2009
    3
    0
    0
    hi sunshins82.
    ja augustus is ook alweer lange tijd, het duurt allemaal voor me gevoel heel erg lang,
    mijn schoonzus had het ook al over accupuntuur via via, maar weet niet of dat wel iets voor mij is. denk jedat het gaat helpen?
    lees dat veel mensen toch wel echt klachten hebben, maar dat heb ik juist helemaal niet heb namelijk geen een klacht.
    mss dat ik het maar is moet aan dikken bij de HA!
    wel heb ik paar keer wat bruine afscheiding gehad waardoor ik dacht dat me menstruatie zou komen. maar helaas..
    lijkt me toch wel prettig als er alleen al bloed word geprikt of dat ze is gaan kijken.
    bedankt voor je reactie..

groetjes

15. Boots

Boots Actief lid

1 nov 2008
    318
    0
    0
    Thuisblijfmama
    Nederland
    Ik heb een afspraak gemaakt en kan donderdag naar de HA. Ben benieuwd!

16. sunshins82

sunshins82 Actief lid

31 okt 2008
    196
    0
    0
    Hoi Immetje6,
    Het duurt inderdaad allemaal erg lang, of zijn we zo ongeduldig...? Nou als je het niet bent, wordt je het wel ;)
    Ik weet ook niet of accupunctuur zou helpen, maar wie weet, het kan in ieder geval geen kwaad. Ik hoop op die manier die 'blokkade' in mijn lichaam te vinden en te verhelpen. Ik laat je wel weten of ik er iets van merk.
    Mocht het geen resultaat hebben, kan ik nog altijd terug naar de gyn.
    Want ik heb net als jij ook een aantal keren wat bruinverlies gehad en dacht ja, eindelijk....maar uiteindelijk was het dan toch niet zo, helaas.
    Bloedprikken kan natuurlijk geen kwaad...

Jij ook bedankt voor je reactie!
    Liefs

17. sunshins82

sunshins82 Actief lid

31 okt 2008
    196
    0
    0
    Ik zou zeggen succes Boots!

18. TheGirl1980

2 sep 2008
    72
    0
    0
    Almelo
    Boots succes morgen. Ik ben benieuwd wat hij/zij te melden heeft. Als ik meer weet als ik morgen bij de fertiliteitsarts ben gewesst, dan hoor je het ook. Wie weet kunnen we elkaar op goede ideeen brengen.

19. Boots

Boots Actief lid

1 nov 2008
    318
    0
    0
    Thuisblijfmama
    Nederland
    Laten we hopen dat we beiden wat wijzer worden!

20. lbunny

lbunny Lid

5 mrt 2009
    22
    0
    0
    Boots en thegirl1980, ik wil jullie heel veel succes wensen voor vandaag (hopelijk ben ik nog op tijd)!

Ik ben heel benieuwd of jullie worden geholpen door de fertiliteitsarts en de huisarts, en welke stappen ze gaan ondernemen. Spannend hoor!

Deel Deze Pagina