Hallo, Bij mijn 20 weken echo werd er een echodense focus op het linker kamertje van mijn uk gezien. De echoscopiste deed het af met; niets om je zorgen om te maken het is de enige marker die er is dus is waarschijnlijk niets aan de hand en met 30 weken zal het wel weg zijn. Tja eenmaal thuis gekomen ben ik toch gaan googlen en wat je dan allemaal niet tegen komt wanneer je dit intikt... Komen jullie dit vaker tegen die focus en trekken die inderdaad vaak weg of is er echt wel een duidelijke link naar trisomie 21? Overigens mag ik wel met 30 weken nog eens voor een echo om naar het hartje te kijken maar dat duurt nog wel effies vandaar mijn vraag aan jullie. Alvast bedankt, Jessy
Hoi jessy, We zien in de meest gevallen dat het met 30 wkn verdwenen is. Dit is een nadeel van de 20 wkn echo, er worden soms dingen gezien die na een paar weken vanzelf verdwijnen en dan ga je je toch zorgen maken. Het is een softmarker en met 1 softmarker word niets gedaan om dat de kans klein is dat het met een syndoorm te maken heeft. Imke