Gestopt met de pil ....! Ook nieuwe leden zijn welkom.

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Sinja, 16 okt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. San1986

San1986 Lid

12 nov 2007
    51
    0
    0
    Verzorgende IG
    Hoi,
    Marit80.
    Je hebt ook wel gelijk. Je kan ook wel skieeen als je zwanger bent, maar ik begreep dat je n iet hoger mag dan 2000 m en ik ga naar kaprun ( salzburg ) en ik weet niet hoe hoog dat is!

Suhe.
    Ik zat ook steeds te denken, wie weet ben ik wel zwanger volgend jaar en loop ik met een dikke buik!

Sinja.
    Wel fijn dat je het leuk hebt op je nieuwe werk. Is er belangrijk toch? Ik zei altijd dat ik eerst wilde trouwen voordat ik kinderen zou krijgen, maar nu denk ik daar heel anders over! Als ik trouw, wil ik goed trouwen, met alles erop en eraan en tjah dat laat de portemonee niet toe! Ik zit ook steeds maar te denken, stel het lukt niet, maar mijn gevoel zegt zo dat ik snel zwanger ben, maar goed je gevoel laat je ook wel eens in de steek. Ik praat veel met mijn vriendin hierover ( die heeft zelf 2 kinderen ) en zij zegt ook, je moet er niet te veel mee bezig zijn en er vanuit gaan dat het een jaar duurt, dan kan het alleen maar meevallen, maar ik kan zo niet denken. Ik wil zo graag dat he snel lukt! Ik weet dat ze het zegt voor mij, zodat ik niet te teleurgesteld zou zijn als het niet lukt, maar het is zo moeilijk als je iets erg graag wil!

Nou de kerstdagen zitten er ook weer op! Ik heb het erg leuk gehad en jullie?
    Nu oud en nieuw nog, moet alleen werken op nieuwjaarsdag om 7 uur maar goed, het is niet anders.
    Ik hoop ik dat we voor iedereen een heel vruchtbaar 2008 krijgen.

Groetjes Sanne

2. Knuf

Knuf Actief lid

28 aug 2006
    304
    0
    0
    Hallo meiden,
    Ik heb een aantal bladzijden van dit topic meegelezen en toen een stuk of wat bladzijden niet. Maar ik voelde me wel aangesproken door de titel van deze topic dus reageer ik toch even.
    Vorig jaar rond deze tijd was ik hoogzwanger van onze kleine meid. In 2008 (september? oktober?) willen we gaan proberen een broertje of zusje voor haar te knutselen.
    Bij onze eerste was het meteen de eerste keer raak (na drie maand rustig ontpillen met condooms) dus ik ben heel erg benieuwd hoe dat deze keer gaat.

Tja en wij willen begin 2009 ook op wintersport. Moet maar gewoon kunnen hoor... Waarom zou je niet op wintersport kunnen en wel gewoon kunnen vliegen?

3. ilayda

ilayda Bekend lid

23 nov 2007
    759
    0
    16
    utrecht
    hoi meiden , dat is een tijdje geleden ik kijk elke dag maar niemand die wat schrijft
    heb paar dagen geleden gehoord dat de zusje van me man zwanger is al bijna 4 maanden
    wil ook een baby

4. Pretty Woman

Pretty Woman Actief lid

19 jan 2007
    151
    0
    0
    Noord-Holland
    Hallo iedereen, hier ben ik weer even.. tijdje geleden had ik hier gepost dat ik vanaf januari zou gaan stoppen met de pil. Toch gaan we wat later in het jaar stoppen met de pil. We willen toch eerst nog even goed sparen. Mijn vriend gaat het komende jaar het erg druk krijgen met zijn werk, hij zelfstandig ondernemer. Laatst hadden we nog een tegenvaller, wasmachine kapot precies in de maand december en een flinke belasting aanslag. En eerst willen we samen nog een mooie vakantie boeken, we zijn nog nooit samen buiten Europa geweest. Ik heb ook een leuke salarisverhoging gekregen.. dus wie weet wat er nog meer aan zit te komen. Maar het kriebelt nog steeds wel heel erg.. alleen ons verstand zegt dat we nog even wat dingen moeten doen. Aan de ene kant hebben we ook wel weer zoiets je weet nooit hoelang het duurt voordat je zwanger bent, dus we houden het op rond de zomer.

Ik wens iedereen heel veel succes! En een heel goed uiteinde!

5. catwomen1985

catwomen1985 Actief lid

28 dec 2007
    398
    125
    43
    medische wereld
    Noord Limburg
    Hoi meiden

Leuk om te lezen dat jullie er zo mee bezig zijn ( voel ik mijn niet zo alleen haha)
    Mijn vriend en ik hebben besloten tijdens onze vakantie in dec. om rond maart te beginnen i.v.m. werk
    maar ik wil het eigenlijk nog tegen niemand vertellen pas als ik echt zwanger ben
    daarom vind ik het ook zo leuk dat hier ook nog meiden zitten die wachten
    voor straks alvast succes

Gr. cat

6. Marlou1983

3 nov 2007
    48
    0
    0
    Nijmegen
    Weer wat veranderingen aan deze kant: Wij gaan in april 2009 trouwen!
    We hebben daarom besloten om in december 2008 of januari 2009 te stoppen met (in mijn geval) de nuvaring. Dan ben ik hoogstens drie maanden zwanger als we trouwen, mocht het in één keer raak zijn. Ik maak me wel een beetje zorgen om mijn cyclus, omdat die nooit regelmatig is geweest. Ik wil natuurlijk niet zwaar ongesteld zijn op mijn trouwdag...
    Nou ja, het duurt nog ruim een jaar, dus nog alle tijd om te bedenken hoe ik dat ga doen, haha!

Nu onze planning echt concretere vormen begint aan te nemen, kan ik het komende jaar ook wat serieuzer mee gaan lezen hier. Spannend!

Liefs, Marit

7. esther78

esther78 Bekend lid

23 nov 2007
    584
    0
    0
    randstad
    sorry dames!
    ik ga niet meer in jan 2008 stoppen.
    Ik ben namelijk net gestopt!
    ik heb de laatste stopweek doorgeslikt waardoor alles verschuift en ik dacht : wat maken die paar dagen dan eigenlijk ook nog uit.
    Op 5 jan zou ik officieel weer mijn 1e pil (na stopweek) moeten nemen en dan wordt het natuurlijk pas echt voor het echie en kan ik lekker hier op de lijst blijven!
    Spannend!

8. alice

alice Fanatiek lid

16 aug 2006
    4.014
    0
    36
    Overijssel
    Marit gefeliciteerd met jullie voorgenomen huwelijk! Spannend hoor!

En Esther..helemaal spannend! Ik duim voor je dat het snel raak mag zijn!

Ik ga in mei stoppen...heb dr nu al zin in ;) haha

9. sinjo

sinjo Lid

18 dec 2007
    41
    0
    0
    Werkvoorbereider
    Westland
    Hoi Hoi!

Wij zouden ook stoppen met de pil in 2008 maar ik kon niet meer wachten, en hij ook niet hoor ;) , dus zijn we gewoon begin december al gestopt.. hihi.. ben nu nog niet ongi, vink vreemd want ik ben nooit te laat.. maar het zal wel ontpillen zijn.

Suc6 allemaal!
    Sinjo

10. Marlou1983

3 nov 2007
    48
    0
    0
    Nijmegen
    Wij kunnen eigenlijk ook niet meer wachten, hebben het er dan ook vaak voor de grap over om toch te stoppen, maar we kunnen ons gelukkig ook allebei vinden in de planning zoals die nu is. Op die manier zijn we getrouwd en allebei afgestudeerd voordat ons eerste kindje geboren zal worden. Toch voor de rationele weg gekozen dus! (al blijft het ontzettend moeilijk, zeker nu er hier in de flat heel veel baby's geboren worden...)

11. sinjo

sinjo Lid

18 dec 2007
    41
    0
    0
    Werkvoorbereider
    Westland
    Hoi Marit,

Ik lees dat jij ook de Nuvaring gebruikt ik dus ook.. Ik ben benieuwd hoe lang het duurt om zwanger te raken want ik lees soms dat je na het stoppen gelijk zwanger kunt raken vanwege de weinig hormonen die je in je lichaam heb, anders dus dan met de pil.

Spannend!

12. L83

L83 Bekend lid

17 dec 2007
    627
    0
    0
    Hallo,
    Wil me ook graag toevoegen bij de steeds langer wordende lijst.
    Vorige maand laatste pil geslikt, nu 1 keer ongesteld geworden zonder pil.
    Wachten nog wel even voordat we echt gaan beginnen, want we hebben in juni nog een bruiloft op de planning staan.
    Mogelijk zijn we verminderd vruchtbaar (verkleving/ endometriose), maar ja als we nu wel in een keer zwanger zijn dan pas ik m'n jurk niet meer.
    Lastig want wil eigenlijk het liefste nu al zwanger zijn haha.
    Ben al steeds bij de buikfoto's aan het kijken, maar zit veel verschil in, de een heeft bij 4 maanden al een hele buik, de ander heeft nog bijna niks.
    Denk dus dat we nog even wachten, en dan zullen we wel zien hoe snel het gaat. Heb er nu al zin in om echt te beginnen :D

13. San1986

San1986 Lid

12 nov 2007
    51
    0
    0
    Verzorgende IG
    Hoi iedereen,
    Iedereen een heel gelukkig, liefdevol en zeer vruchtbaar 2008 toegewenst!

Zoals ik al verteld had, ben ik begin dec gestopt met de pil. 4 dec werd ik ongesteld en uit eindleijk za 29 dec weer ( zonder de pil ). dus een cyclus van 26 dagen. Erg goed vond ik zelf!

Ik ben gestopt met roken al een week ( ik rookte niet veel hoor, meer gezelligheids roker ) en ik ben begonnen met femnatal ( zwangerschapsvitamine ).

Ik heb samen met mijn vriend besloten om er nu gewoon voor te gaan en dan zien we wel. En na mijn wintersport eind februari willen we echt bewust sex hebben op de dagen dat ik vruchtbaar ben.

Dus erg spannend! Ik hoop dat we een zeer goed 2008 hebben, wie weet ben ik dan al moeder! Raar idee maar wel erg leuk.

Groetjes Sanne

14. MamaDenise

MamaDenise Fanatiek lid

21 jan 2006
    3.478
    1
    0
    Oosterhout(nb)
    Ik kan me hier ook aansluiten!
    Wij gaan in februari weer aan de slag voor een 2e kleine.
    Mocht het weer net als bij Lieve meteen raak zijn dan is Lieve 2 als de 2e kleine geboren zal worden.
    Heb er super veel zin in!
    Nog 1x ongesteld zijn na deze keer(ben het nu geworden) en dan gaan we er tegen aan.
    Uitgerekend tot nu toe zou ik begin maart kunnen testen.
    Met een beetje geluk ben ik 15 maart op mijn verjaardag net zwanger!
    En hopelijk niet ziek zwak en misselijk haha

15. alice

alice Fanatiek lid

16 aug 2006
    4.014
    0
    36
    Overijssel
    Spannend! Leuk Denise dat je er weer voor gaat...hopelijk is het gauw raak!

16. marsab

marsab VIP lid

6 okt 2006
    6.315
    0
    0
    Leerkracht basisonderwijs, hobby fotografe
    Twente
    Hallo!

Wij willen er dit jaar ook weer voor gaan!
    Waarschijnlijk willen we in juli beginnen.
    Niet eerder, want onze eerste is in september geboren, anders wordt het wel heel druk vinden wij!
    Haha, kan nu al uitkijken naar het weer zwanger zijn! :D

17. alice

alice Fanatiek lid

16 aug 2006
    4.014
    0
    36
    Overijssel
    Sabine! wat leuk! Hoop dat we weer samen zwanger kunnen zijn! :)

18. twigger82

twigger82 Fanatiek lid

4 jan 2008
    1.648
    0
    0
  19. twigger82

twigger82 Fanatiek lid

4 jan 2008
    1.648
    0
    0
    He Hallo

We zijn nu bezig met onze 1e ronde in 2008

13 dec 07 gestopt met de pil
    17 dec 07 laatste menstruatie
    En nu maar afwachten....
    Na 13 jaar de pil geslikt te hebben hebben we nu besloten om (samen) te stoppen.
    zit nu op dag 19 van mijn cyclus van ? weet niet hoeveel dagen
    Heb wel veel last van ontpillen
    Mijn humeur daar is geen touw aan vast te knopen, dan weer vrolijk dan weer vreselijk sjaggie. dan weer fit dan weer kost en kost misselijk en spuug ik aan 1 stuk door... heel appart hihi

Het wordt wel mijn 2e kindje en ons 1e kindje samen.
    Mijn eerste zoontje was door de pil heen.
    en is nu 5 jaar

Iedereen heel veel suc-6

20. alice

alice Fanatiek lid

16 aug 2006
    4.014
    0
    36
    Overijssel
    Jij ook veel succes! Hopelijk heb je gauw een duidelijk beeld van de cyclus en ben je van ontpillen af.

Deel Deze Pagina