@ Jipper: Buhhh ja ik ben er deze maand echt beroerd van! Bahbah...gelukkig is mijn mannetje dan heel lief en laat me lekker rommelen... Wat leuk trouwens dat je broer trouwt! Altijd een goede reden om lief voor jezelf te zijn en iets moois te kopen Ik heb vandaag als officiele besluit dat ik de pil niet meer neem een kilo aan maandverband & dergelijke gekocht (mijn ongi is nogal heftig zonder pil) en het voelt GOED!(Nouja, dat ongi worden niet, maar dat ik klaar ben met de pil!) Nog even wachten, en als ten minste één van ons een vaste aanstelling krijgt op t werk gaan we voor een koophuisje en een beebje! 8)
Hoi dames, Ben ongesteld! en dat na 3,5 week. Hoe bedoel je mijn lichaam is in de war? Voelde ook helemaal niks aankomen, was echt een verassing en tevens bevestiging dat de 2de ronde mislukt is. Hopelijk word ik een beetje regelmatig ongesteld want op deze manier kan ik niet echt mijn vruchtbare dagen vaststellen.
Owww dat is balen mintje! Lijkt me heel irri als je cyclus zo onregelmatig is! En al helemaal als je niets voelt aankomen! Ik moet nog de eerste keer ongesteld worden... ben héél benieuwd wat mijn cyclus gaat doen! Gaan er officieel nog niet voor, maar hebben wel al een paar keer onveilig gesekst... dus wie weet... we zien het wel Vriend zou dolblij zijn, Heb wel al sinds ik met de pil gestopt ben een ongi-achtige kramp in mijn buik. Maar dan constant bijna! en deze week erg moe maar weet natuurlijk niet of dat er iets mee te maken heeft! Vandaag heerlijk dagje vrij Op zich wel ideaal dat ik nu net met het ontpillen wat meer vrij ben (komende weken waarschijnlijk ook meer vrij) Verder afgelopen week weer een avondje opgepast op een lief meisje van 1,5. En dinsdag weer een middag oppassen op een lief jongetje van 2 van vrienden. Echt superleuk om te doen en dan kriebelt het ook héél erg Sas wel fijn dat het goed is met je bloed! Maar wel oppassen en rustig aan doen he
Ben net uit m'n bed gerold. Vandaag ziek thuis gebleven en morgen ook (moest voor 12 uur doorgeven of ik weer zou komen). Heb barstende hoofdpijn en heb tot half 12 geslapen. Kan me niet voorstellen dat het alleen door het ontpillen komt. Waarschijnlijk gewoon een smeurtje van de griep die heerst. Hopelijk is het maandag over. Zou voor m'n broer ook rot zijn; een zieke ceremoniemeester ... @Lily: zoals je mij als tip gaf; zorg goed voor jezelf! Fijn dat je mannetje ook aan je denkt. Zo hoort het ook... @Sas: gelukkig is er niets gevonden in je bloed. Doe rustig aan en zorg goed voor jezelf!
hey meiden, ik ben nog niet zo lang op dit forum, maar probeer hier en daar gezellig mee te schrijven.. @Jipper: balen dat je ziek bent! Hopen dat je weer beter bent als je broer trouwt, maar je hebt nog een paar dagen gelukkig.. Beterschap! Ik had volgens mij al geschreven dat ik denk dat ik wel eens zwanger zou kunnen zijn, volgende week is mijn NOD maar ik denk (hoop) dat het niet komt.. ik voel me al de hele week zo anders.. vanavond kon ik ook echt geen eten koken, alle geuren die in m'n neus kwamen daar werd ik gek van! Ik ruik echt alles... zelfs het tafelzeil, wat een lucht! Ook beginnen m'n (.)(.) nu gevoeliger te worden, heb ik altijd wel tegen m'n menstruatie, maar nu zie ik bij m'n tepels ook blauwe aders lopen.. Misschien hou ik mezelf wel voor de gek, maar als dat zo is dan vind ik het wonderlijk dat mijn lichaam me zo voor de gek houd... Worden jullie nou ook gek van dit soort gevoelens/gedachtens? 't is de eerste ronde bij ons, maar ik moet er nu al niet aan denken dat het bijv. een jaar nog duurd...
Nou, ik voel me gelukkig weer wat beter. Misschien ben ik wel te snel thuis gebleven, maar met zo'n belangrijke dag in het vooruitzicht kun je beter het zekere voor het onzekere nemen... @Olly: ik herken de lichamelijke veranderingen nog niet, maar ik herken wel dat het vooruitzicht van een jaar (of meer) proberen zwanger te raken me helemaal niet aanstaat. Ik kan bijna niet wachten. Via internet heb ik testen besteld en die heb ik net gekregen. Je kunt ze maar in huis hebben toch? Heb er net een geprobeert om te kijken of ik het goed deed. Natuurlijk ben ik niet zwanger. Dat kan nog helemaal niet. M'n cyclus is nog niet op gang en heb m'n ei ook nog niet gehad. Maar toch kan ik een lichte teleurstelling niet helemaal onderdrukken haha...
Hallo Olly lastig he al die vreemde gevoelens het is net of je je lichaam niet kent. Ik weet wel dat mijn lichaam ook gelijk anders reageerde toen ik stopte met de pil maar je weet nooit ik hoop voor je dat het raak is Bij ons duurde het even voordat ik weer ongesteld werd dus zaten we iedere keer weer met de twijvel ben ik nou zwanger ,maar gelukkig ben ik nu 2 keer ongi geworden. Nu nog wachten moet tussen de 15de en de 20ste ongi worden dus even afwachten. jipper heel veel plezier maandag
@sas: Dat zal wel lukken maandag. Moet zeggen dat de stress wel een beetje toeslaat nu. Vanmorgen realiseerde ik me ineens dat het van mij afhangt of alles gaat zoals het moet gaat... Wel een eng gevoel eigenlijk. Maar volgens mij is alles goed geregeld en wordt het een prachtige dag. Had net m'n broer nog aan de telefoon, maar het lijkt wel of hij er helemaal niet mee bezig is. Mijn schoonzus is zwanger (20 weken) en dat lijkt ze meer bezig te houden. Ze vergeten bijna dat ze eerst nog 'even' gaan trouwen haha... Nu ik het toch over mijn schoonzus heb. Kennen jullie het gevoel dat je jaloers bent op iemand anders die wél zwanger is? Mijn vriend en ik waren al een tijd bezig om te 'plannen' wanneer ik zou stoppen met de pil. Omdat ik niet zo lekker in mijn vel zat hebben we dat even uitgesteld. En net op het moment dat wij ook wilden stoppen kwamen mijn broer en schoonzus met het bericht dat zij een kleintje verwachten. Nu zijn mijn schoonzus en ik toch al niet altijd de beste vriendinnen en is hun timing door omstandigheden ook niet de handigste, maar ik was ineens zo vreselijk jaloers. Zoiets heb ik nog nooit mee gemaakt. De jaloezie is wel een beetje gezakt, maar is er nog wel. Dat vind ik zo slecht van mezelf. Herkent iemand dat?
Hej Jipper Nee ik ken het gevoel van jaloezie niet. Er zijn vreselijk veel mensen om me heen zwanger aan het raken, maar ik heb er gelukkig geen last van. Misschien ben ik iets minder met het zwangerraken bezig. Ik weet het ook niet. Maar goed als jij en je schoonzus toch niet helemaal close zijn dan kan ik me voorstellen dat jaloeziegevoel sneller ontstaat.
Hoi Jipper, ik snap wel wat je bedoelt. Jij wil ook zo graag een kleintje in je buik dat is toch best logisch dat je zo denkt, maar bij jou komt het ook wel. Olly als ik dit zo lees dan zou ik denken dat je misschien toch wel zwanger bent! Als je gaat testen laat je het dan even weten? Ik gooi er morgen ook maar weer een testje tegenaan, duurt nu allemaal wel erg lang.
hallo jipper nou weet ik het niet zeker maar ik heb je een prive berichtje gestuurt heb je die gekregen ? heb ik nog nooit eerder gedaan
hoi, nou morgen ga ik testen.... ale: ik ben dood zenuwachtig, is de eerste keer he.. Tis nog wel voor m'n NOD, maar ik kan echt niet langer wachten! M'n borsten zijn echt opgezwollen en nog steeds adertjes te zien. Vandaag een x geen diarree (sorry), maar wel kramp. Lijkt idd of ik ongesteld ga worden, maar tot nu toe (gelukkig) nog niks. Vannacht was ik weer om half 6 wakker . Ik hoop dat ik morgen weet of het al zo is. Zou wel te gek zijn gelijk de eerste keer raak! Fijn Jipper dat je je weer beter voelt. Even over jalouzie.. ik weet niet. Ik heb vriendinnen die zwanger zijn, maar ik ben juist heel erg blij voor HUN, ik gun het hun ook echt, maar mezelf natuurlijk ook . Ik denk dat het bij mij geen jalouzie is, maar meer gewoon de gedachte van "DAT wil IK oooook!" Ik weet niet of je dat jaloers kan noemen, ik denk het niet. Ben gewoon blij voor hun en hoop dat wij het ooit ook krijgen. Spannend Suhe, samen testen! 'k ben zeer benieuwd. Jullie zien me wel verschijnen!
@suhe en Olly: heel veel succes met het testen! Erg benieuwd naar de uitslag. Wat die jaloezie betreft; vriendinnen van mij zijn ook zwanger en daar voel ik het niet zo erg als bij mijn schoonzus. Het zal wel aan onze 'relatie' liggen, maar rot is het wel...
ja dat kan ik me wel voorstellen. Zal wel komen omdat je haar gewoon niet graag mag. Ach ja, je moet maar zo denken "straks heb je er een leuk, lief, schattig nichtje of neefje bij!" En als je broer wel leuk is..
Ja Jipper, ik herken het wel...mijn hele omgeving krijgt baby's...twee van mijn collega's, eentje inmiddels bevallen en de ander 24 weken zwanger...ik ben me al zo aan het verdiepen dat ik met haar gesprekken voer over harde buiken en alles... Ik was zelfs "jaloers" op een 19 jarig vriendinnetje van mijn zusje wat per ongeluk zwanger is geraakt en vorige week bevallen! Hoe ERG is dat! Want zij heeft wel al haar kindje in haar armen... Natuurlijk wel met een korrel zout...als in, ik zou NOOIT in haar situatie willen zitten, en nooit willen ruilen, want ik wil graag een kindje krijgen in de best mogelijk situatie, man en baan is al "geregeld" , nu dat koophuisje nog! Weetje, je kunt ook jaloers zijn en het die ander wel gunnen. Misschien kan je soms beter zeggen..."benijden"? Het is niet erg om zoiets te voelen, zolang we allemaal maar wel normaal blijven doen. Toch?
Nou, bij mij is de bruiloftstress toegeslagen (zie tijdstip). Kan niet meer slapen en zet nog maar wat dingen op papier die morgen nog moeten gebeuren. Dan ben ik dat weer 'kwijt'. @Lily; toch 'fijn' om te horen dat ook anderen er last van hebben. Er is op een of andere manier altijd al een soort concurrentie geweest tussen mijn schoonzus en mij. Ik doe dat niet bewust (en zij waarschijnlijk ook niet), maar vaak voelt dat zo. Inderdaad moet je bedenken of je in de schoenen wilt staan van die andere persoon. En dat is niet het geval. Wel het krijgen van een kindje, maar verder is hun situatie niet echt ideaal. Wij hebben het beter voor elkaar en zijn meer 'klaar' voor het krijgen van een kindje. Straks, als m'n neefje of nichtje er eenmaal is, zal het ook vast anders voelen. Of, in het meest positieve geval, als ik ook zwanger ben... Ga daar maar aan denken, misschien dat ik dan nog een paar uurtjes kan slapen...
"goede"morgen..... gestest, maar helaas geen streepje te bekennen.. echt balen! Misschien te vroeg getest, misschien blijft het nix. Volgende week maar afwachten of m'n NOD komt en anders volgend weekend maar weer testen, HOOP ZO DAT M'N NIET KOMT!
Hey Olly, balen joh... Maar misschien ben je idd te vroeg geweest. Anders over een paar dagen nog eens testen? Ik duim voor je!