Gestopt met de pil ....! Ook nieuwe leden zijn welkom.

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Sinja, 16 okt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mik25

mik25 VIP lid

12 sep 2007
    14.563
    0
    0
    kapster
    op een roze wolk
    nee hoor ik heb die angst ook. maar ja je moet roeien met de riemen die je he he. je kan dan minder sparen en zal misschien (hangt ervanaf hoeveel je minder gaat werken) wat moeten opgeven.

maar daarentegen krijg je er iets prachtigs voor terug.

groetjes mik

2. Sinja

Sinja Fanatiek lid

4 feb 2007
    1.910
    0
    36
    Utrecht/Gelderland
    Leuk Kim en Gaia! Kim jij bent ook nog redelijk jong, heb je al veel mensen in je omgeving met kinderen? In mijn omgeving zijn de meeste stukken ouder als ze aan kinderen beginnen en dat terwijl ik over een half jaartje 25 wordt!

Ik maak me ook wel eens zorgen over de financien. Vooral nu ik begin aan een nieuwe parttime baan! Volgend jaar komen er wel meer uren vrij maar ze weten nog niet precies wanneer. Maar we hebben besloten daar niet op te wachten, want als we kinderne hebben wil ik toch ook parttime werken (is alleen balen van die maandne ervoor) Maar goed, eerst maar eens zwanger worden..

Ik stop trouwens ook pas echt in januari met de pil. Ik weet dat mijn lichaam misschien wel een jaar (of langer) bezig is met ontpillen, maar ik heb zonder pil ontzettende zware menstruatie (ben er zelfs paar keer van flauwgevallen voor mijn pilgebruik) Vindt het sowieso prettig als ik dan al een beetje gewend ben op mijn nieuwe werk. Bovendien willen we er echt niet eerder voor gaan en hebben geen 'haast' dus stop ik pas echt in jan!

3. Kim84

Kim84 Niet meer actief

Hey Sinja en de rest..

ja idd ik ben nog vrij jong (alhoewel ik me soms ontzettend oud voel ;) )

Veel mensen in m`n omgeving heb ik niet met kinderen, m`n vriendin heeft een zoontje van een jaar (ze is 6 jaar ouder) en m`n overbuurvrouw heeft een dochtertje van een jaar (zij is 25). Verder heb ik jonge ouders, m`n moeder was 21 toen ik werd geboren.. En dat zit in de genen, jong moeder worden! M`n mams wordt morgen 45!

Verder maak ik me ook altijd zorgen om geld ed.. Maja financieel komt zoiets waarschijnlijk nooit echt uit... En maak me nu ook druk over m`n baan, stel dat ik niet mag blijven als ik zwanger ben. Maar om het elke keer uit te blijven stellen? Prive-leven gaat voor het werk, toch?

Ik heb ook een hele zware menstruatie, ben ook pas laatst voor het eerst ongesteld geworden, was bijna 16.. Daarna nog 2x ongesteld geworden en meteen aan de pil.... Zie daar wel heel erg tegen op, maar tis voor een goed doel, zullen we maar zeggen..

Heb net een leuk gesprek gehad met vriendlief over kids enzo...
    En hebben besloten om deze pilstrip af te maken en dan te stoppen! Maandje rustig aan, beetje prutsen met condooms en dan zien hoe het gaat! Nu het dichterbij komt, vind ik het toch wel eng.... :D

Heel verhaal maar hoop dat we met elkaar alle spanningen enzo kunnen delen!

Liefs, Kim

4. simba83

simba83 Actief lid

30 jan 2007
    118
    0
    0
    hoi hoi

ik vond dit topic en wij stoppen ook met de pil aan het einde van dit jaar!
    vind het ook zo spannend!

financieel moet het bij ons ook lukken, al twijfel ik hier soms weleens over maar ik denk dat ik daar zeker niet de enige in ben!
    ik wil nu nog even flink sparen
    zodat we beide volgend jaar een autotje hebben!

mijn laatste 2 strippen ben ik aan het aftellen en dan kan iedergeval mijn lichaam er al aan wennen!

5. simba83

simba83 Actief lid

30 jan 2007
    118
    0
    0
    hoi hoi

ik vond dit topic en wij stoppen ook met de pil aan het einde van dit jaar!
    vind het ook zo spannend!

financieel moet het bij ons ook lukken, al twijfel ik hier soms weleens over maar ik denk dat ik daar zeker niet de enige in ben!
    ik wil nu nog even flink sparen
    zodat we beide volgend jaar een autotje hebben!

mijn laatste 2 strippen ben ik aan het aftellen en dan kan iedergeval mijn lichaam er al aan wennen!

6. Gaia

Gaia Lid

24 okt 2007
    14
    0
    0
    adm. medewerker
    Amersfoort
    Gelukkig ben ik niet de enige die in zit over de financieen, is fijn om te horen. (neemt de onzekerheid iets weg)
    Fijn voor jullie dat jullie besloten hebben dit jaar al te stoppen met de pil, helaas moet ik echt tot volgend jaar wachten. Vriendlief wilt eerst een financiele buffer hebben gebouwd. Is zo slecht nog niet... maar helaas moet ik dan langer wachten. :(

En meiden zo erg jong vind ik jullie niet hoor! Ik ben zelf ook net 26 geworden.

Tot horens.
    Gaia

(kan helaas niet vaak het net op, vandaar dezelate reactie)

7. Josien

Josien VIP lid

27 jun 2006
    9.956
    5
    38
    Vrouw
    Loonadministrateur
    Noord-Brabant
    simba83 (Ma Okt 29, 2007 9:13 pm)

--------------------------------------------------------------------------------
    wij stoppen wel dit jaar om mijn lichaam eraan te laten wennen
    maar gaan pas volgend jaar er echt voor (om het maar zo te zeggen)

willen eerst financieel ook wat meer sparen en een 2de auto erbij
    dus dat eerst en dan gaan we ervoor!

8. simba83

simba83 Actief lid

30 jan 2007
    118
    0
    0
    volgens mij heb ik wat fout gedaan :oops:
    heb op melden geklikt ipv een nieuw antwoord :oops:

dit was mijn berichtje

wij stoppen wel dit jaar om mijn lichaam eraan te laten wennen
    maar gaan pas volgend jaar er echt voor (om het maar zo te zeggen)

willen eerst financieel ook wat meer sparen en een 2de auto erbij
    dus dat eerst en dan gaan we ervoor!

9. leonie1986

leonie1986 Bekend lid

30 okt 2007
    551
    0
    0
    coordinator kinderopvang
    den haag
    jaaaaaaaaaaaa! ik wacht ook al bijna een jaar! januari 2008 ga ik stoppen met de pil en gaan mijn vriend en ik het proberen!

jullie ook veel succes!

10. kikka

kikka Actief lid

9 mrt 2007
    269
    0
    0
    bediende
    heel veel succes leonie1986

Het geeft een goed gevoel als je weet dat je algauw mag stoppen met de pil hé :)

groetjes

11. leonie1986

leonie1986 Bekend lid

30 okt 2007
    551
    0
    0
    coordinator kinderopvang
    den haag
    hey kikka!

ja ik ben wel blij, maar wacht ook al een tijdje hoor! en januari klinkt voor mij nog steeds errug ver weg!

maar ben toch blij dat ik een leuk vooruitzicht heb!

liefs
    leonie

12. simba83

simba83 Actief lid

30 jan 2007
    118
    0
    0
    voor mijn idee duurt het ook nog een tijd
    dat gevoel heb ik nu vooral omdat ik het hierneer gezet heb
    en er nu de laatste dagen nog meer mee bezig ben!

maar het zal vast voorbij vliegen vooral met alle feestdagen ertussen!

13. Sinja

Sinja Fanatiek lid

4 feb 2007
    1.910
    0
    36
    Utrecht/Gelderland
    Wat leuk! Het topic wordt wat drukker! Ben zelf niet zoveel online geweest want hadden nogal wat verjaardagen de afgelopen dagen...

Ik vind het wel spannend worden nu! We zijn er ook al lang mee bezig, van mezelf mocht ik pas echt hier posten als het écht serieus zou worden, dus voor mijn gevoel schiet het nu echt wel op! Maar moet nog starten met een nieuwe baan (nog 5 weken wachten en die weken duren wel behoorlijk lang) dus dat is echt wel superspannend... Ook hoe dat verloopt en hoe mijn collega's zijn etc. etc.

14. simba83

simba83 Actief lid

30 jan 2007
    118
    0
    0
    ik had hetzelfde, ik mocht van mezelf ook niet eerder posten haha
    maar toen ik dit topic zag was ik blij dat er meerdere net al ik zo aan het aftellen zijn!

wel spannend en leuk een nieuwe baan, veel succes alvast!

15. marun

marun Lid

5 feb 2007
    77
    0
    0
    fysiotherapeut
    Ik heb ook maar een tijdje niet meer gekeken.
    Al gaat het wel gewoon door.
    Zal ook wel te maken hebben met de zwangeren in mijn omgeving en het feit dat deze maand mijn uitgerekende datum zou zijn. (30-11).
    Nog heel even!

16. marun

marun Lid

5 feb 2007
    77
    0
    0
    fysiotherapeut
    Ik heb ook maar een tijdje niet meer gekeken.
    Al gaat het wel gewoon door.
    Zal ook wel te maken hebben met de zwangeren in mijn omgeving en het feit dat deze maand mijn uitgerekende datum zou zijn. (30-11).
    Nog heel even!

17. marun

marun Lid

5 feb 2007
    77
    0
    0
    fysiotherapeut
    foutje, twee keer gedrukt.

18. Marlou1983

3 nov 2007
    48
    0
    0
    Nijmegen
    Als jullie het goedvinden kom ik hier ook meeposten!
    Wij hebben kort geleden besloten om als het met mijn studie goed verloopt, volgend jaar zomer te stoppen, of te starten, het is maar hoe je het bekijkt, haha! (goed verlopen betekent: alle vakken halen, zodat ik alleen mijn scriptie nog hoef af te ronden, al is die van de zomer dan hopelijk ook af.).
    We zijn dan ruim tien jaar bij elkaar, en allebei toe aan een volgende stap in onze relatie. We willen al een hele tijd graag een kindje, maar we moeten natuurlijk ook aan de praktische kant denken. (mijn vriend moet namelijk nog een jaar langer studeren).

Ik ben trouwens inmiddels van de pil overgestapt op de nuvaring, omdat ik veel last had van bijwerkingen. Het schijnt dat de nuvaring na twee dagen is uitgewerkt (maar of dat klopt?) Eigenlijk ben ik dus al aan het 'ontpillen'...

Voor mij duurt het dus nog minimaal 8 maanden voor ik voor de eerste keer kan testen, maar ik kan niet wachten!

19. kikka

kikka Actief lid

9 mrt 2007
    269
    0
    0
    bediende
    Welkom Marit1983

Heel veel succes met uw studies en hopelijk kan je er dan ook aan beginnen :)

Groetjes

20. marun

marun Lid

5 feb 2007
    77
    0
    0
    fysiotherapeut
    Gisteren met een vriendin naar de jonge gezinnen beurs geweest.
    Dat was niet goed voor mijn hormonen.
    Hopelijk gaat de tijd sneller met alle feestdagen die eraan komen.

Wachten jullie echt tot 1 januari?
    IK heb namelijk eind dec. een ei en ben nu erg aan het twijfelen.

Deel Deze Pagina