Gestopt met de pil ....! Ook nieuwe leden zijn welkom.

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Sinja, 16 okt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jipper

Jipper Fanatiek lid

22 jan 2008
    2.394
    1
    0
    Ohw Olly, dat is nog een keer een tegenvaller dan... Natuurlijk niet de geboorte van het kindje, maar net jullie naam...

2. Sinja

Sinja Fanatiek lid

4 feb 2007
    1.910
    0
    36
    Utrecht/Gelderland
    Olly lijkt me idd niet zo leuk dat jullie naam nu al 'ingepikt' is...

En suhe, een kennis van me is bijna een jaar niet ongi geweest toen ze stopte met de pil! :confused: haar huisarts stuurde haar gewoon iedere keer naar huis onder het mom van: het kan een jaar duren voordat je menstruatie terug is. En pas na een jaar proberen/wachten verdere onderzoeken.... Ik zou denk ik na een maand of 3/4 wel naar de huisarts gaan.

3. Olly

Olly Actief lid

27 jan 2008
    322
    0
    0
    nou dat vind ik wel raar hoor dat ze je daar zoo lang mee door laten lopen. IK zou na 2 maand al naar de HA gaan.

4. Sinja

Sinja Fanatiek lid

4 feb 2007
    1.910
    0
    36
    Utrecht/Gelderland
    Ja dat vond ik dus ook! Maar zij liet zich iedere keer dus beetje 'afschepen' met dat antwoord dat ze na een jaar pas terug hoefde te komen! :(

5. suhe

suhe Fanatiek lid

6 nov 2007
    1.049
    0
    0
    Dat heb ik ook al een keer gehoord, je bent nog jong toch een tijd aan de pil geweest, dus gewoon wachten. Ik ga hem zo ele en laat me niet afschepen.

6. Pila79

Pila79 Bekend lid

4 dec 2007
    978
    0
    0
    Hoi allemaal,

@olly: balen dat ze net "jullie" naam heeft. Vrienden van ons hebben een naam die heel erg op die van "ons" lijkt. We zijn nu in dubio of we m dus nog wel willen gebruiken. Alleen de 1e en laatste letter is anders :( (mochten we hetzelfde "soort" kind krijgen)

Ik ben begin januari dus gestopt en ben deze maand meteen gaan temperaturen. Niet om te kijken wanneer ik vruchtbaar ben, maar wanneer het voorbij is! Wij moeten nog tot april wachten en dus met condooms rommelen. Maar als je ei-sprong is geweest is dat na 2 dagen dus niet meer nodig :) Had deze maand dus op dag 15 mn ei gehad. Dus hopelijk wordt ik volgende week ongesteld en heb ik een cyclus van 29 dagen, maar das dus nog ff afwachten.

Bij ons is ook iedereen zo'n beetje zwanger of net bevallen. Als wij ons huwelijk in december niet hadden gepland waren we vorig jaar ook met de zomervakantie al aan het proberen geweest en waren we nu misschien wel met 3 anderen tegelijk zwanger geweest. Vind het super leuk voor hun en ben niet jaloers, maar wil het zelf ook wel heel graag. Ben niet zo goed in wachten.

Mn zus heeft 2 schatten van kinderen waar we regelmatig op passen. Mn schoonzus heeft ook 1 kindje van bijna 1 en die hebben we nog nooit gezien. We hebben geen contact met ze en toen we hoorde dat ze zwanger waren kregen we een naar gevoel van binnen. Zwager stopt nl nog steeds weg dat i mishandeld is door zn ouders. Mijn man heeft daardoor het contact met zn ouders verbroken en is alles gaan verwerken. NIet makkelijk, maar (vinden wij) wel noodzakelijk voordat je zelf aan kinderen begint. Zwager kan er niet mee omgaan en heeft het contact met ons verbroken. Prima missen we niks aan hopen alleen voor het kind dat het goed gaat.

Zo weer heel verhaal, ben ook al ff niet geweest, moest 4 pagina's reacties lezen :)

7. Olly

Olly Actief lid

27 jan 2008
    322
    0
    0
    Jeetje Pila dat is niet niks!
    Hopenlijk gaat het bij jullie goed als je nog tot april wil wachten.

Volgens mij ga ik ongi worden :( , ik zag net een ietsiepietsie beetje rood om m'n papiertje :oops: ... shit, was ook wel te mooi om waar te zijn he in 1 x raak..

8. weberke

weberke Lid

7 feb 2008
    79
    16
    8
    Vrouw
    Ik stop ook van de jaar met mijn pil begin mei. Ik hoop dat het vlug raak is.

olly ik hoop dat ietsiepietsie bloed niets is en dat het toch gelukt is van de 1ste keer

9. Lily2006

Lily2006 Actief lid

14 jan 2008
    367
    0
    0
    Kinderpsychologe
    Eindhoven
    ahhh Olly, das balen! Heeft het inmiddels doorgezet?

10. Olly

Olly Actief lid

27 jan 2008
    322
    0
    0
    nee, nog niet doorgezet... :(

weltrusten dames, ik ben al weer veeeel te lang wakker, 'k was vanaf 5 uur wakker vannacht.. :(

11. Sinja

Sinja Fanatiek lid

4 feb 2007
    1.910
    0
    36
    Utrecht/Gelderland
    Weltrusten ik duik er ook zo in, morgen om 6:00 gaat alweer de wekker!

Olly balen zeg! Maar goed op naar de volgende ronde!

Pila heftig verhaal zeg! Wel knap van je man om die stap te nemen, lijkt me echt heel erg moeilijk!
    Wij willen ook nog een paar maandjes wachten, en vind jouw methode ook wel heel handig (van dat temperaturen)! Heb alleen geen idee hoe het werkt precies, moet me er misschien toch eens in gaan verdiepen ;) Hoewel we dus wel rond de datum van de eisprong (ik heb geen enkel idee wanneer die is, maar volgens een 28-dagen cyclus) één keer onveilige sex gehad. Het zou dus wel heel toevallig zijn als het net raak zou zijn, maar in theorie zou het kunnen. Ik zou het niet erg vinden, maar liever even een paar maandjes wachten. Maar goed, de kans is heeeeel klein.

Maandag moet ik volgens een 28dagen cyclus ongi worden, ben heel benieuwd wanneer ik het weer wordt en of ik er net zoveel last van heb als voordat ik de pil slikte!

Weltrusten allemaal!

12. Pila79

Pila79 Bekend lid

4 dec 2007
    978
    0
    0
    @sinja: Ik moet volgens 28 dagen dinsdag ongesteld worden voor het eerst. Heb mn banner maar voor 30 dagen gemaakt, omdat ik toch nog geen idee had. Temp methode is erg makkelijk en je kunt de halve maand gewoon onveilig vrijen, heel handig :) eigenlijk is het maar 1 weekje afzien, als ik ongesteld ben heb ik toch nooit zin en na een week is de ei-sprong geweest en kun je dus niet meer zwanger worden.

Wij willen ook nog een paar maandjes wachten, nou ja willen. We hebben beredeneerd dat dat handiger is. We moeten sowieso nog 1 maand wachten en willen niet in december bevallen. Maar we willen wel heeeeeeel graag zwanger worden, dus het is een beetje een dubbel gevoel. Ach vanaf april gaan we er volledig voor, eerst ons huisje en de tuin nog maar doen, dan hebben we weer een beetje afleiding.

13. suhe

suhe Fanatiek lid

6 nov 2007
    1.049
    0
    0
    hoi hoi

Ik ben vandaag naar de dokter geweest. Hij vertelde dat na ongeveer 6 maanden je cyclus een beetje regelmatig hoort te worden. Ik heb temperatuurkaartjes meegekregen en ga daar maar mee aan de slag. Verder wenste hij ons veel succes. Daar kunnen we het voorlopig wel even me doen.

14. Olly

Olly Actief lid

27 jan 2008
    322
    0
    0
    Hey Suhe, wat goed dat je toch naar de HA bent gegaan! Nu weet je in ieder geval waar je aan toe bent en dat is toch weer een hele geruststelling toch?

'k hoop voor jullie dat jullie gauw een regelmatige cyclus hebben. Volgens mij was het bij mij meteen al wel weer regelmatig, terwijl ik toch 12 jaar aan de pil ben geweest.. :confused:

m'n :evil: zet nog niet door, ik zie niks :D er is nog hoop...

Ben aan't werk, maar heb totaaaaaal geeeeen zin meer, 't is veeel te mooi weer om binnen te zitten. (gelukkig heb ik internet..)

15. Mystic Sun

Mystic Sun Bekend lid

3 dec 2007
    884
    0
    0
    Ik zal dan de laatste zijn die in 2008 gaat stoppen met de pil, namelijk op 31 december 2008.
    Ik heb net een curretage en een aantal miskramen achter de rug en ga daarom even weer aan de pil tot eind december zodat we dit als gezin even goed kunnen verwerken en mijn lichaam zich weer optimaal aan kan sterken en herstellen.
    En het feit dat we volgende maand gaan verhuizen speelt nu ook even mee, kan ik me lekker de rest van dit jaar op ons nieuwe huissie storten waar ik echt veel zin in heb.
    Waarschijnlijk laten we de volgende keer wel IVF doen in verband met een erfelijke ziekte van mij SCA3 waar het kindje 50% kans op zou hebben.
    Bij mijn dochter weten we het niet want toen was nog niet bekend dat ik deze ziekte had, ze mag getest worden als ze 18 is.
    Dus kan ik me nu ook melden in dit topic want 31 december valt nog in 2008 ;)

16. sas30

sas30 Actief lid

18 jan 2008
    342
    0
    0
    verzorgende
    gelderland
    Hallo suhe, bij mij duurde het ook een tijdje 3 maanden toen werd ik voor het eerst weer ongesteld.
    Ik snap hoe jeje voelt telkens die onzekerheid om gek van te worden he ;) .
    Nu ben ik 2 keer ongesteld geweest nu deze keer afwachten.

Ben weer naar de HA geweest ik voel me nog steeds niet lekker licht in het hoofd, angstig, huilerig ik snap mezelf echt niet meer moet van de HA nu even een tijdje rustig aan doen tedruk geweest en problemen op mijn werk het komt er nou allemaal uit wat me de afgelopen 1,5 jaar allemaal is gebeurd en wat ik allemaal heb opgekropt overspannen ik vind het maar niks om het zo te noemen ik vind het wel fijn om even wat voor mezelf te doen :(

sorry moest het even kwijt :cry:

heel veel succes mystic sun

17. Katya

Katya Nieuw lid

8 feb 2008
    2
    0
    0
    Hallo, meisjes :)
    Ik zal ook in sep 2008 met de pil stoppen. Kan niet meer wachten!

18. suhe

suhe Fanatiek lid

6 nov 2007
    1.049
    0
    0
    Mystic sun heel veel succes voor als jullie er weer voor gaan.

Sas voor mij wordt dit ook de derde keer ongesteld nadat ik gestopt ben met de pil, maar deze keer laat wel erg lang op zich wachten. De HA zei dat het na ongeveer 6 maanden stabiel moet zijn, dat is over 2 maanden. We zullen wel zien we hebben ook niet echt haast, maar nu we ervoor gaan dan het liefst ook zo snel mogelijk :)

Katya heel veel succes! Ben je al gestopt met de pil?

19. weberke

weberke Lid

7 feb 2008
    79
    16
    8
    Vrouw
    Ik en mijn vriend hebben besloten om morgen mijn laatste pil te nemen.

We gingen normaal stoppen in april maar omdat ik hier veel lees dat het niet van de eerst keer lukt hebben we besloten om nu al te stoppen.

groetjes

20. Sinja

Sinja Fanatiek lid

4 feb 2007
    1.910
    0
    36
    Utrecht/Gelderland
    @Pila: wij staan er een beetje hetzelfde voor, wil ook liever niet in november/december bevallen en ook wij moeten onze hele tuin (voor en achter) nog doen en een deel van het huis (vorig jaar in nieuwbouwhuis gaan wonen maar nog wel wat te doen in huis) dus nog genoeg waar we ons op kunnen richten. Maar ga dat temperaturen denk ik toch maar proberen!

Ik werk nu 2 maanden op mijn huidige werk. Vandaag las ik in een bestandje de sollicitatievragen die ze hadden opgesteld voor de sollicitatieronde die ik destijds heb gehad. Het waren 12 vragen, waarvan de laatste vraag was: Heb je een kinderwens?
    Nou hebben ze die vraag niet aan mij gesteld, maar was wel heel erg verbaasd dat die vraag erbij stond.. vond het een beetje vreemd eigenlijk en heb er niet echt een lekker gevoel bij. Vooral ook omdat ik weet dat er een boel 'gedoe' is geweest op het werk (jaaaren geleden) toen een collega zwanger werd aangenomen (is dus wel eens gebeurd!) met een andere collega die geen kinderen kan krijgen. Bovendien kunnen nu 2 collega's geen kinderen krijgen en ligt dat dus heel gevoelig. Maar ben wel heel bang dat ze dus niet erg blij zullen zijn met een eventuele zwangerschap van mijn kant... en heb natuurlijk maar een jaarcontract. Maar goed, niet al te veel over nadenken. Anders is er vast ander werk te vinden.... :( Maar goed vraag me ook af waarom ze die vraag niet aan me hebben gesteld (mogen ze volgens mij ook officieel niet?) misschien denken ze dat wij toch nog lang geen kinderen willen omdat ik een stuk jonger ben ofzo. Maar heb er niet al te fijn gevoel bij nu!

Deel Deze Pagina