Gestopt met de pil ....! Ook nieuwe leden zijn welkom.

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Sinja, 16 okt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Olly

Olly Actief lid

27 jan 2008
    322
    0
    0
    god, ik ben toch blij dat ik al jaren van die pil af ben. Ik moet eerlijk zeggen dat condooms ook niet altijd wat is, maar dat ontpillen lijkt me ook niks.

Vinden jullie het niet vervelend dat ik hier schrijf en hier eigenlijk helemaal niet 'thuis' hoor? Ik had het later pas in de gaten dat dit over stoppen met de pil gaat, terwijl ik dat dus niet heb :(

2. mintje29

mintje29 Lid

23 jan 2008
    45
    0
    0
    nu je zegt je hoort hier helemaal niet hahahah :D nee hoor meid
    gezellig hoor!

keep us posted!

welterusteren voor straks

3. Olly

Olly Actief lid

27 jan 2008
    322
    0
    0
    haha thanx!

Is er ook een topic, stoppen met condooms in 2008 ? :D :D :D

4. Sinja

Sinja Fanatiek lid

4 feb 2007
    1.910
    0
    36
    Utrecht/Gelderland
    :) nee hoor! we posten hier allemaal om 1 ding: dat we zwanger willen worden! En heb dit topic geopend omdat het toen nog (láng) wachten was voor mij voordat ik echt zou stoppen en ervoor zou gaan, maar nu zitten we allemaal ongeveer in datzelfde schuitje! Is alleen maar gezellig ;)

Ik heb ook zoiets van: ik ga niet testen pas na een week ofzo. maar ivm zijn verjaardag zou het toch fijn zijn om het te weten (alleen al omdat ik die avond wel een glaasje wijn zou willen drinken ;) ) maar ik ben nog niet zo'n held in testen kopen, en heb er nu 2 in huis. Dus moet er erg zuinig mee zijn ;) Maar hoop zelf ook dat het pas over raak is als we er 'echt' voor gaan, ivm werk etc. nog steeds ;)

5. Olly

Olly Actief lid

27 jan 2008
    322
    0
    0
    ik denk ook dat we allemaal in het zelfde schuitje zitten ;) , we willen allmaal graag zwanger worden en we denken hoofdzakelijk ook allemaal hetzelfde 8)

zoveel dingen zijn zooooo herkenbaar! Idd van dat testen.. ik had nooit gedacht dat ik 5 testen zou doen, maar TOCH doe je het, omdat je het heeel graag wil weten. En het is opzich ook niet erg, maar je maakt jezelf er wel gek mee, want je bent er elke minuut mee bezig. Je voelt elk krampje, elk spiertje, elke mm dat je borst is gegroeid, je ziet elk pukkeltje en ga nog maar even door..
    Maar ik moet zeggen dat m'n cyclus deze maand echt anders was en dat ik me ook echt anders voelde, heel vreemd toch wel. We zullen zien hoe komende maand verloopt.
    Aan de ene kant wil ik wel van die ovulatietesten kopen, maar aan de andere kant ben ik bang dat het dan ook te geforceerd gaat worden. Maar ja, vriendinnen waren in de 2e ronde zwanger (zeggen ze) en dan wil je eigenlijk niet achter blijven he :oops:

6. dushi1980

dushi1980 Actief lid

11 jun 2007
    225
    0
    0
    Hoi meiden,

Als jullie het goed vinden klets ik gezellig met jullie mee! Wij gaan 24 februari 2008 definitief stoppen met de pil, tel elke avond de resterende pilletjes op m'n laatste strip, zooooo spannend allemaal! Ben er alleen nog niet uit of we eerst nog een maandje met CD verder gaan, twijfel of ik eerste menstruatie wil afwachten of er gelijk maar voor gaan en zien hoe het loopt. Ben inmiddels 14 jaar non-stop aan de pil geweest dus ga er gewoon vanuit dat het wel weer even de tijd nodig heeft voordat alles weer normaal op gang is. Kan eigenlijk niet meer wachten ha ha ha :) ! Maar heb ook wel gelezen en gehoord dat kans op een miskraam groter zou zijn als je direct na pil zwanger zou raken, of is dat maar een fabeltje!

Succes met zwanger worden allemaal in ieder geval! :D

-x- dushi

7. lindabreusers

lindabreusers Actief lid

9 feb 2008
    337
    0
    0
    Hoi Dushi,

Ik ben op 25 januari gestopt met de pil. Wij hebben geen menstruatie afgewacht, maar zijn meteen gaan klussen. Op dit moment zou ik op mijn vruchtbare dagen moeten zitten volgens een cyclus van 28. Maar ik heb geen idee dus vandaar dat we als sinds vorige week bezig zijn en volgende week ook nog maar ff doorgaan. We doen het dan om de dag. Dat schijnt beter te zijn. Ook voor het zaad. Sinds zondag heb ik wel een raar gevoel in mijn buik. Net alsof mijn onderbuik zich steeds samentrekt. Ik ben niet echt misselijk, maar helemaal lekker ben ik ook niet. Gisteren ook spontaan een bloedneus gekregen. Ik heb weleens gelezen dat dat bij een zwangerschap hoort. Mijn temperatuur is sinds 2 dagen ook een aantal tiende graad verhoogd. Geen idee of ik mezelf gewoon aan het gek maken ben.
    Soms heeft je cyclus weer even de tijd nodig om op gang te komen. Vooral na lang slikken van de pil. Maar bij sommige is het ook meteen weer helemaal goed. Zelf ben ik 8 jaar aan de pil geweest. Daarvoor had ik altijd een hele regelmatige cyclus. Meestal 28/29 dagen.
    Ik weet niet of dat de kans groter is op een miskraam. Wel heb ik gelezen dat de kans groter is op een meerling.

Jij ook veel succes!

Groetjes, Linda

8. dushi1980

dushi1980 Actief lid

11 jun 2007
    225
    0
    0
    Hoi Linda,

Wat spannend voor jullie, zou geweldig zijn als het in 1x raak was! Hebben ons inderdaad al flink zitten inlezen ha ha, en zijn ook van plan om om de dag te gaan klussen, eigenlijk veranderd er niks ;) , maar mischien nu wat fanatieker en ook geen kans laten schieten ook al zijn we moe, willen het zo graag, kan gewoon niet wachten!
    We gaan 1 april trouwen in het buitenland, wilde eerst helemaal wachten totdat we terug waren ivm geruchten over vliegen tijdens de 1e 3 maanden, zou slecht zijn, maar zet al die zorgen op zij en gaan er gewoon voor, is zo weinig over bekend en als het echt grote problemen zou veroorzaken denk ik at er wel meer bekend over zou zijn!
    Maar spannend hoor, misschien zijn dat gevoel in je buik en die bloedneus wel de eerste symptonen! Spanned hoor!

Liefs dushi

9. mintje29

mintje29 Lid

23 jan 2008
    45
    0
    0
    Hej Olly

Je moet jezelf niet gek maken met het feit dat je vriendinnen in de 2de ronde al zwanger zijn geraakt, bij iedereen is dat anders. Ik heb een vriendin die is 1,5 jaar bezig geweest. Het is allemaal niet vanzelfsprekend zeg maar. Denk dat we ons gezegend moeten voelen straks als we het wel zijn.

Toen ik met de pil stopte zeiden we tegen elkaar ook dat we het gewoon luchtig zullen houden en "we zien het wel" maar toch ben ik er stiekem meer mee bezig dan ik zou willen eigenlijk. Wij "klussen" niet meer dan normaal (nou ja iets meer dan :) , een aangezien ik niet weet wanneer ik echt vruchtbaar ben doen we het op goed gelukt vooralsnog.

Dushi, ik heb begrepen dat het wijs is om de eerste 2 menstruaties af te wachten en dan pas ervoor te gaan omdat de pilhormonen niet goed zouden zijn voor het kind. Maar goed als het bij jullie raak is en alles gaat goed tja tja.......
    Heb op internet gelezen dat de vrouwen die lang aan de pil hebben gezeten meestal tussen 3e en 6de maand zwanger raken nadat ze gestopt zijn. Denk ook dat dat normaal is dan pas kun je beter je vruchtbare dagen bepalen.

Ik heb zware hoofdpijn sinds gisterenavond, denk dat ik waarschijnlijk weer ongesteld ga worden :evil:

10. Jipper

Jipper Fanatiek lid

22 jan 2008
    2.394
    1
    0
    Hey meiden, worden jullie ook zo gek van het wachten?
    Ik ben nu in afwachting van mijn ongi. Volgende week zou ik, volgens een 28 dagen cyclus, mijn NOD hebben. Maarja, ik weet niet hoe mijn cyclus loopt, misschien wordt ik wel eerder ongi of misschien wel helemaal niet. Wat dan natuurlijk ook nog meerdere dingen kan betekenen...
    Ik ben her en der aan het meelezen op andere topics en ik word er toch wel een beetje onzeker van. Je leest zoveel tegenstrijdigheden. Het is fijn om met anderen te praten die veel herkennen, maar het is ook 'gekmakend' dat de één dit zegt en de ander dat. Waar doe je nou goed aan, wat moet je geloven, wat is een fabel en wat is een feit? Misschien moet ik maar eens een weekje niet meelezen, maar dat zal moeilijk worden haha...het is ook best gezellig... ;)

11. mintje29

mintje29 Lid

23 jan 2008
    45
    0
    0
    Jipper ik had het precies hetzelfde gisteren, ik dacht ik ga een paar dagen niet lezen want ik wil niet dat dit me leven overheerst

toch niet gelukt zoals je ziet........... :D

12. Olly

Olly Actief lid

27 jan 2008
    322
    0
    0
    haha Jipper dat heb ik nou ook! Ik wil m'n verstand ook steeds op 'doe eens gewoon' zetten, maar dat lukt niet meer.

M'n :evil: gaat nu volgens mij flink doorzetten, heb buikpijn, auw! Maaaar toch heb ik de ha gebeld vanmorgen en ik ga Toch vanmiddag heen, voor m'n eigen gemoedsrust. Ik heb niet gezegd dat ik al ongi was, anders mocht ik vast niet komen 8) . Ik denk dat ik daarna wel weer gerustgesteld ben. Je leest hier toch over miskramen en buitenbaarmoederlijke zwangerschap en daar wordt je toch onzeker van als je niet ongesteld wordt, maar ook geen positieve test van heb.

13. Jipper

Jipper Fanatiek lid

22 jan 2008
    2.394
    1
    0
    We moeten ons niet gek laten maken hoor! Het is helemaal niet goed om er op deze manier mee bezig te zijn volgens mij. We moeten elkaar af en toe maar eens streng toespreken haha... Ik probeer nu een soort 'berusting' te krijgen, zo van 'we zien het wel'. Dat is veel makkelijker gezegd dan gedaan, maar als ik dat niet doe word ik gek! Dan word ik volgens mij nooit zwanger haha...

@Olly; veel succes bij de ha vanmiddag. Hopelijk kan hij je geruststellen, op welke manier dan ook! Laat je niet gek maken!
    En dat laatste geldt natuurlijk ook voor alle anderen! Dan probeer ik het ook... ;)

14. Pila79

Pila79 Bekend lid

4 dec 2007
    978
    0
    0
    als je eenmaal hebt besloten om te gaan proberen een kindje te krijgen, dan ben je er sowieso mee bezig denk ik. Ik ben er ook zo mee bezig terwijl wij nog echt 3 maanden gaan wachten. Ik slik inmiddels al foliumzuur (beter te vroeg dan te laat) en heb gister via internet ook al een paar zwangerschapstesten bestel.

Temperaturen doe ik ook braaf (bijna) elke ochtend ben nu ongesteld dus vind het nu niet zo boeiend, over een paar dagen ga ik wel weer elke dag temp. om te kijken of mn ei-sprong al weer voorbij is zodat de cd's in de kast kunnen blijven. Ach het houdt mij en mijn man lekker bezig.

@dushi1980: waar ga je trouwen? Ik ben eind vorig jaar in Afrika getrouwd, was echt zo onwijs mooi!

15. Jipper

Jipper Fanatiek lid

22 jan 2008
    2.394
    1
    0
    @Pila; het is inderdaad logisch dat je, als je hebt besloten zwanger te willen worden, er erg mee bezig bent. Maar door veel te lezen, bijvoorbeeld op dit forum, dan kun je behoorlijk onzeker gemaakt worden over wat je wel en niet moet doen en wat bepaalde lichamelijke symptomen wel of niet betekenen. Daardoor moet je je niet gek laten maken, maar dat is heel moeilijk, omdat je het zo graag allemaal goed wilt doen!

16. alice

alice Fanatiek lid

16 aug 2006
    4.014
    0
    36
    Overijssel
    Hey meiden! Ben hier al even niet geweest Word al druk hier zeg! En sommigen al druk aan de klus!
    We beginnen ergens in mei dus duurt nog ff....
    Succes meiden en idd probeer je niet gek te laten maken! ;)

17. mintje29

mintje29 Lid

23 jan 2008
    45
    0
    0
    In Afrika getrouwd?! wauuw gaaf zeg. Wij willen ooit als we gaan trouwen in Italie trouwen. We zitten er nu al een paar maanden dus kan me lekker orienteren hier.

Dushi! laat me raden ga je op Aruba trouwen? ;)

Heb vandaag alvast valentijskado's gehad, ja ja meerdere. Een mooie orchidee en een runningoutfit. Loop al 2 maandjes maar had niet echt een lekker broek. Kreeg ook een mooi briefje van mijn vriendje dat die hoopt dat er snel maar een zaadje mijn eitje zal vinden :D

18. Olly

Olly Actief lid

27 jan 2008
    322
    0
    0
    hoi onzekere en verwarde mutsen :D Hier een berichtje van nog zo'n onzekere muts.. :p

De huisarts heeft me ff onderzocht. Jeeemig.. met de eendebek (dat wilde ik eigenlijk liever niet, maar jah.. IK wilde naar de ha dus tsja).
    hij heeft me inwendig onderzocht en kon zo niks vreemds vinden. Hij vond dat ik een mooie kleine baarmoeder had :) haha grappig om te horen. Verder geen vleesbomen oid te zien en ook geen verdikkingen (en ook geen zwangerschap). Ik ben nu echt gerustgesteld en voel me weer de oude, weer met 4 benen op de grond :). Nu gewoon vanaf nu niet extreem mee bezig zijn. Natuurlijk kijk ik hier wel elke dag, want zoals Jipper al zei, wij willen het graag goed doen en alle vrouwen willen er alles van weten. We moeten ons ook niet schuldig voelen!

Als we elkaar af en toe maar even weer met beide benen op de grond zetten. Verder allemaal gezellig blijven kletsen!

19. Pila79

Pila79 Bekend lid

4 dec 2007
    978
    0
    0
    @olly: Nou iig goed om te weten dat er niks mis is toch? Uiteraard wel balen, maar nieuwe ronde, nieuwe kansen 8)

@jipper: Ik heb het boek zwanger worden van mariele croon gekocht. Heel interessant boek en ik laat me sowieso niet snel gek maken 8) . Maar zo af en toe ff mutsen moet toch kunnen niet waar ;) :-$

20. Jipper

Jipper Fanatiek lid

22 jan 2008
    2.394
    1
    0
    @Pila; lekker mutsen is helemaal niet erg. Nou ja, érg gezellig dat wel... :D Daarom is het ook moeilijk om een dag niet te kijken!
    Raad je dat boek aan? Ben wel benieuwd, misschien ga ik ook maar eens kijken op Bol.com om het te bestellen. Daar staan vast dingen in die gebaseerd zijn op feiten en geen tegenstrijdige berichten van allerlei ongeduldige vrouwen op een forum! ;)

@Olly; goed om te horen dat er niets aan de hand is. Kun je weer lekker slapen vanacht ;) ...

Deel Deze Pagina