@jipper: hahahaha, mijn man 8) en ik vonden het allebei een heel interessant boek en zeker een aanrader! Staan idd een heleboel weetjes in, en geen gokjes
Haha...zou het ook helpen om sneller zwanger te worden? Dit om de verwarring nog verder te vergroten haha...
Hahahah uiteraard!! Het boek heet toch zwanger worden daarvan moeten we heel snel zwanger worden. Net als de zwanger worden pillen van de etos. Daar wordt je ook sneller zwanger van. Als je nu beide doet, hoef je niet eens meer te klussen
Nou dan zit ik goed, de pillen slik ik al, nu het boek nog! Maar dat klussen blijven we er gewoon maar bij doen, da's nooit verkeerd...
Ik heb een film gedowload over de zwangerschap van de eerste maand tot de bevaling. Was wel gaaf. Op mijn werk (ik werk op een middelbare school) hadden ze 2 foetussen op sterk water staan. 1 Van 9 weken en 1 van 15 weken. Heel luguber, maar ook wel mooi om te zien. Verder moet je niet stoppen met lezen op dit forum hoor, anders moet je iedere keer weer een aantal pagina's bijlezen.
Jaaa daar zijn we weer! Olly wat goed om te horen dat in ieder geval alles oke is, nu maar op naar de volgende rond! Mintje29 en Pila79, we gaan trouwen op Mauritius, nog wel even getwijfeld tussen Mauritius en de Seychellen, maar Mauritius it is! Lijkt me helemaal gaaf, hebben er zoveel zin in, misschien komen we wel met z'n drietejes terug! Voorlopig trouw aan de foliumzuur en de tarwekiemoliecapsules ben benieuwd of het helpt, nog 11 pilletjes van m'n laatste strip te gaan, en dan........ kan echt niet wachten, alleen nogsteeds geen beslissing genomen of we nu eerst nog een maandje met CD aan de slag gaan, vind het van die rot dingen! vind het in ieder geval al spannend genoeg om na 14 jaar nu echt te gaan stoppen met de pil! x dushi
Kennen jullie dit? Ik denk dat ik zeer binnenkort ongi moet worden. Alles voelt zo. Ik ben nog aan het ontpillen en reken er niet op dat mijn cyclus meteen normaal is, maar als ik nu snel ongi wordt lijkt het er toch wel op. Maar da's niet mijn vraag...ik heb vandaag behoorlijk veel afscheiding. Is dat normaal zo vlak voor je menstruatie? Ik heb het iig nog nooit zo gehad.
Jipper ik had dat vorige week ook! Moest afgelopen maandag ongesteld worden maar nix te bekennen. En wel al een week die ongi-buikpijn alsof het ieder moment kon komen. Dat is nu een beetje weg en ik baal! Wil gewoon ongi worden nu! Heb gister een test gedaan en niet zwanger maar goed, dit is ook niet echt zo fijn... Wat gaaf joh daar trouwen Dushi!
@Sinja; ik heb ook die ongi-buikpijn, maar pas vanaf vanmiddag eigenlijk. Hoop wel dat ik gewoon ongi wordt, of niet, maar dan ook echt 9 maanden niet haha... Ik droom lekker verder!
nou ik wou dat m'n periode voorbij was! Jeeeemig, wat een buikpijn. Ik neem een warme douche en kruip lekker onder de wol! Morgen weer werken..
Ik mag het nog niet zeggen maar dikke kans dat vriendjelief en ik er rond oktober/november voor gaan (als alles meezit..)
Hi Suhe,nou we wonen nog niet samen,hij woont in rotterdam,ik in eindhoven. Nu willen we dolgraag samenwonen (zijn al zo vaak mogelijk bij elkaar,ik werk niet dus ben er vaak) maar hij moet eerst kijken of hij een vast contract kan krijgen,zo ja kunnen we misschien een huisje kopen/huren. Als hij geen vast contract krijgt,komt ie bij mij wonen,ik heb een huis,hij een appartement. Ik ben trouwens wel al met de pil gestopt om mijn cyclus op gang te krijgen. En ik hou er echt rekening mee dat ik onvruchtbaar kan zijn,op een of andere manier ben ik als de dood daarvoor,heb al alle boeken daarover gelezen Pfoe,heel verhaal!
@niflheim: Daar heb je uiteraard wel gelijk in, maar dat moet je toch echt van je af proberen te zetten. Als je nu (terwijl je net begint) je al helemaal met negatieve engergie omringt ga je elke maand jezelf alleen maar verder de put in praten. Dan raak je alleen maar in de stress en als je veel stress hebt is het alleen maar moeilijker om zwanger te raken. Zo kom je in een vicieuze cirkel. "zie nou dat het niet lukt" en raak je elke maand alleen maar verder van huis. 80% raakt toch echt het eerste jaar in verwachting. Das toch een heel mooi percentage, en mocht het nu niet lukken kun je je daarna altijd nog zorgen gaan maken! Gewoon foliumzuur slikken en in de boeken niet alleen de foute dingen lezen, probeer juist de positieve dingen eruit te halen en je zo positief mogelijk in het zwanger worden te storten (want het is toch eigenlijk alleen maar een leuke bezigheid ) Groetjes!
Hi Pila79, is het echt zo dat 80% in een jaar zwanger raakt? Had ik me toch eens beter moeten laten informeren Eigenlijk heb je volkomen gelijk,ik maak me druk om iets wat nog helemaal niet aan de orde is,of misschien komt! Even een dom vraagje,,wanneer begin je met foliumzuur? Wij hopen in oktober ongeveer of mischien eerder of later te beginnen met 'klussen'
Niflheim welkom hier! Ik snap het wel hoor, ben ook vaak zó bang dat het niet lukt. Heb ook ontzettend veel voorbeelden in mijn omgeving dus dat werkt ook niet echt mee... maar aan de andere kant ben ik nu ik ben gestopt wel superhoopvol, dus tja... Ik slik femnatal en daar staat op dat je 4 weken voor de bevruchting moet starten. Maar heb ook wel verhalen gehoord dat je het beste 2 of 3 maanden vantevoren moet stoppen. Maar volgens de gebruiksaanwijzing van femnatal dus 4 wkn! Pfff ben ook ah wachten op mijn eerste ongi. Maar nog nix. Vandaag wel keiveel puistjes opeens uit het niets, dus denk dat het eraan gaat komen.. maar goed, wanneer..... :x Morgen verjaardag van vriend met 3 hoogzwangere, 1 baby, 3 kindjes van 1,5/2, 1 van 4 en 1 van 6. Tja dan gaat het vast weer héél erg kriebelen
Hey dames, Daar ben ik weer. De laatste dagen heb ik het wat druk gehad om wat te schrijven. Ik denk bijna zeker te weten dat ik mijn eisprong gehad heb. 10 febr. was mijn temperatuur normaal en sinds 11 febr is hij stukken hoger. Kan bijna niet missen dat mijn eisprong is geweest. Dan ben ik in ieder geval blij dat mijn cyclus weer 'normaal' (2 dagen vroeger) op gang komt. Ik hoef niet op 80 dagen of zo te wachten. Dat lijkt mij echt frustrerend. Ik heb het de 10e 's middags ook gevoeld, steken in mijn buik. Toevallig hebben we die vrijdag ervoor en op de ochtend van de 10e nog geklust en ook de maandagavond (ik weet niet of die nog zin heeft gehad) Dus in ieder geval op de vruchtbare dagen. Wat ik wel apart vond is het op de 11e wat slijmerig aanvoelde (dagen hiervoor niet gehad). En meestal gebeurt dat pas wanneer je vruchtbare dagen eraan komen. Heeft iemand hier ook ervaring mee? Dat het pas na je eisprong wat slijmeriger wordt? Van verschijnselen merk ik zelf nog vrij weinig. Wel af en toe een raar gevoel in mijn buik net alsof mijn buik steeds samentrekt en dan weer in rust is. Heel af en toe licht misselijk. Nu maar afwachten... Groetjes, Linda