Het lijkt wel een beetje een privé-topic te worden haha... Mijn vriend en ik hadden eigenlijk afgesproken dat we het aan niemand zouden zeggen, maar ik heb toch niet helemaal mijn mond kunnen houden. Daarom weten nu mijn schoonzus het (daar heb ik onwijs veel spijt van maarja...) en een collega. M'n ouders en schoonouders willen we het nog niet zeggen, omdat de verrassing dan nog groter is als het zo ver is. En bij jullie? Weten veel mensen het?
Mijn nagelstyliste, schoonmoeder en 2 vriendinnen. Was eigenlijk ook niet de bedoeling maar ik wilde het er zo graag over hebben. Wij lopen trouwens gelijk. Grappig.
Ja, dat had in nog niet gezien... Van welke cyclus ga jij nu eigenlijk uit? Je laatste? Ik moet me steeds inhouden om het niet aan mijn moeder te vertellen, maar als ik dan denk aan de verraste gezichten dan lukt het wel. Weet jij ook al wanneer je het wilt gaan vertellen als het echt zo ver is? En aan wie zou jij het wel vroeg vertellen en aan wie niet?
Ik ga uit van 35 dagen. Wet eigenlijk ook niet waarom. Mijn ouders en schoonouders as ik zeker weet dat ik zwanger ben na een week of 6 ofzo. De rest na 12 weken denk ik. jij?
Ik ben er nog niet helemaal uit. Ik zou het mijn eigen ouders het het liefst op de dag van een positieve test willen vertellen, maar misschien is het dan inderdaad verstandiger om even te wachten. En de rest pas na een week of 12 inderdaad. M'n broer en schoonzus hebben het verteld toen zij nog maar 3 weken zwanger was. Maar goed, daar stond de box ook al met 3 maanden in de woonkamer... Je kunt het ook overdrijven...
Zal ik ook maar weer ff meedoen, anders wordt het zo'n 1-2tje Ik heb het nog aan niemand verteld ga dat ook niet doen. Bij mijn zus duurde het 9 maanden - mk - 8 maanden voordat ze weer zwanger was, dus ik houd er maar rekeningn mee dat dat bij mij ook kan gebeuren, ook mijn moeder heeft verschillende miskramen gehad. Ik heb er dus geen zin in om elke maand en en en ? te horen. Helemaal niet als het wat langer duurt of we een miskraam gehad zouden hebben. Het kan bij ons natuurlijk ook in 1x raak zijn, maar ga er maar even niet vanuit. Scheelt weer vreselijke teleurstelling. We zouden in april gaan beginnen (mocht het in 1x raak zijn willen we niet in december bevallen) maar aangezien ik kortere cyli heb dan dat ik op gerekend had wachten we misschien nog maar ff tot mei. Mn (N)OD in april is helemaal begin april en ik had eind april verwacht. Kronkel in ons hoofd dat we niet in december willen bevallen, maar goed hij zit er wel Ik ben net bij de dokter geweest en moet nog op een paar dingen getest worden voor we er daadwerkelijk ook voor mogen gaan, dus gelukkig moet ik ook nog om een reden wachten
Ik vind het wel knap dat je kunt wachten. Ik vind december eigenlijk ook niets, maar daar houd ik dan wel rekening mee met de tweede.
Om die reden heb ik er nu dus vreselijk veel spijt van dat ik het m'n schoonzus verteld heb. Die vraagt inderdaad iedere keer; en, en? Zo iritant... En dan zijn we nu nog maar net begonnen, stel je voor dat het inderdaad niet snel lukt en ze blijft het maar volhouden. Maar dan ga ik er wel wat van zeggen hoor...
Hey meiden, lekker aan het genieten van jullie weekend? Het is niet echt lekker weer om iets te gaan ondernemen hè? Heb net het e.e.a. gedaan voor m'n opleiding, maar heb er nu al geen zin meer in. Daarom ben ik maar wat gaan zoeken naar leuke afbeeldingen op het internet voor een eventueel geboortekaartje in de toekomst. Gaat best ver hè? Kon het toch niet laten...
Ja, toch wel. Ik verzamel uilen (geen echt , maar beeldjes e.d.). Dat is gekomen doordat mijn oma dat al deed en toen zij overleden is heb ik haar verzameling georven (zo zeg je dat toch?). Nu ben ik dat min of meer aan het voortzetten en daarnaast staat een uil voor mij symbool voor mijn overleden opa en oma. Dus daar wil ik wel iets mee doen en ik heb al leuke plaatjes gevonden. Ik zal eens kijken of ik wat in mijn fotoalbum kan zetten...
Hoi Dames, hier ben ik weer na een tijdje weggeweest. Ik moest weer even tot m'n positieven komen Ik was best wel in de war na m'n laaste menstruatie. Als het goed is moet ik morgen of in ieder geval deze week weer ongesteld worden. We hebben deze maand bewust niet voor zanger worden geklust. Want ik heb namelijk een nieuwe baan! Het is allemaal heel snel gegaan, ik had een vast contract, maar wilde heeeel graag weg daar en ik zag een vacature, heb gereageerd en een week later had ik de baan! 't is voor 24 uur, net als ik nu werk. Wel een jaar contract, maar dat heb ik er wel voor over. MAAR ik begin pas per 1 mei... dus ik vind zelf dat ik het niet kan maken om daar zwanger te beginnen .. dus we wachten denk ik maar tot juni, als ik dan zwanger raak dan heb ik in iedergeval m'n proeftijd gehad en voordat je dan met verlof gaat heb je zowat je jaarcontract uigewerkt. En dan zien we wel of het verlengt wordt... tsja je moet toch wat. Ik kan niet altijd maar bij m'n oude werkgever blijven waar ik mega veel stress van heb alleen omdat ik zwanger wil worden toch? En het voordeel is dat ze daar (met z'n 4-en) ook allemaal kinderen hebben! En 1 heeft een papadag, de baas, dus ik denk dat als ik dan zwanger wordt dat ze het dan wel begrijpen. Eigenlijk horen ze dat ook wel te weten want ik ben een vrouw, 26 jaar en getrouwd.. dan zit die kans er dik in toch!? En ik blijf dan denk ik toch wel 3 dagen werken. X Ol
Suhe en Jipper, fijn dat jullie ongi is geweest! Jammer voor jullie, maar wel fijn dat die onzekerheid nu weg is! En het zou fijn zijn als jullie voorspelling uitkwam! Waar heb je dat gedaan en hoe gaat dat?
Hallo, ik ben ook weer even terug na een tijdje wat minder gepost te hebben. Erg druk op mijn werk en veel verjaardagen etc. etc. Wil er ook niet téveel mee bezig zijn, hoewel het erg lastig is met allemaal zwangere om me heen... Olly ik snap je helemaal qua werk. Ik heb bewust nog iets langer gewacht met 'er echt voor gaan' omdat ik mijn plekje eerst wilde vinden. Dat is nu wel redelijk gelukt. Ik heb natuurlijk geen zekerheid dat ze mijn contract gaan verlengen maar we durven de gok nu wel bijna te nemen. En anders maar ander werk zoeken. ik heb ook officieel een contract voor 75% (27 uur, maar werk momenteel wel fulltime) en zou dit waarschijnlijk ook zoiets blijven werken na een eventuele zwangerschap. Wij gaan er half april waarschijnlijk 'echt' voor, maar wie weet toch wel al aankomend maand... Moet volgens een 28 dagen cyclus zaterdag ongi worden, vorige keer was 33 dagen dus reken ergens op volgende week. Hebben het wel een keer of 4 onveilig gedaan, (3x in week voor geschatte eisprong) dus het zou natuurlijk wel raak kunnen zijn, hoewel de kans niet zo groot is natuurlijk! Ik wacht het wel af! Deze week krijg ik een neefje of nichtje erbij! VInd het zooo spannend! Maar weet nu al dat het dan helemaaaaaal gaat kriebelen Hoe is het met iedereen hier? heb niet zo goed bijgelezen namelijk
Hey Olly en Sinja, gezellig dat jullie er ook weer zijn. Het was een beetje stil hier de laatste tijd! @Olly; gefeliciteerd met je nieuwe baan. Hopelijk brengt het je wat je ervan hoopt. En wat het zwanger worden betreft; ik begrijp je twijfels, maar het is wel jouw leven en het zijn jouw keuzes, daar moet je werkgever zich maar in schikken toch? En bovendien heb ik wel eens gehoord dat je, zolang je zwanger bent, niet ontslagen kunt worden ofzo. @Sinja; een spannende week voor jou en je familie. Ik kan me voorstellen dat het dan extra gaat kriebelen. Mijn schoonzus is zwanger, dus ik zit een beetje in hetzelfde schuitje. Alleen duurt het nog wel even voordat zij moet bevallen.
.Hoi Jipper, ja dat klopt. Alleen heb ik al zooolang uitgekeken naar een nieuwe baan, dat ik het toch graag een kans wil geven om daar m'n plekje te vinden. Ik heb zoveel gedoe gehad m'n m'n oude werkgever vanwege dat ongeluk en dit zie ik als een nieuwe start voor mezelf. En ik denk dat het een mogelijke zwangerschap juist ten goede komt, ik denk dat ik minder stress heb en beter in m'n vel zal zitten. Ik heb er reuze zin in, alleen jammer dat ik 2 mnd opzegtermijn heb Maar eigenlijk hadden we vorig jaar al de keuze gemaakt om in juni 2008 te beginnen, maar door de romantische decembermaand zijn we eerder begonnen. Maar nu is het even van de baan omdat ik dit echt heeeel graag wil. EN ik moet eerlijk zeggen.. de verzerking wil me afkopen, dus mocht ik geen vast contract krijgen, dan heb ik niet meteen geld problemen en dat heeft m'n keus ook wel makkelijker gemaakt. Ben blij dat ik er weer ben!
Nou, heel veel sterkte de komende maanden dan. Het gaat vast goed komen als ik het zo hoor. Het maakt natuurlijk al erg uit dat je er veel zin in hebt en minder stress is altijd goed, of je nu zwanger wilt raken of niet! Succes!
Spannend allemaal he! Olly het scheelt ook dat je uren dat je werkt na een eventuele zwangerschap toch niet zullen wijzigen. Het enige is het zwangerschapsverlof maar dat krijgen werkgevers toch 100% vergoedt.. Jipper echt superspannend. Tis de 2e (van mijn vriend zijn familie) en vind het echt heel erg leuk! Mijn stiefzusje van 19 is ook zwanger, daar heb ik heel veel moeite mee, we hebben momenteel ook niet zoveel contact (niet daardoor hoor) Ik vind het wel heel erg dat mijn moeder dus nu 'oma' gaat worden van haar kind... zolang kennen mijn moeder en haar vader elkaar nog niet, maar zelfs het oppassen is al geregeld en dat steekt wel.... Wanneer wordt jij tante? En Olly wacht je nu tot juni? Jipper jij bent al wel volop aan het klussen toch?
@Sinja; ik begrijp goed dat je moeite hebt met de zwangerschap van je stiefzusje. Ik geef gewoon eerlijk toe dat ik heeeeel erg jaloers ben op mijn broer en schoonzus dat zij in juni een kleintje krijgen. Er speelt wel meer mee, ook hun leeftijd en financiële situatie. Ik vind het zo onverantwoord. Ze is ook 'per ongeluk' zwanger geraakt (door stress werkte de pil niet meer, hebben jullie daar wel eens van gehoord?). Lastig hoor, jaloezie... Wij zijn trouwens inderdaad volop aan het klussen...om de dag, om geen kans te missen... haha...