hoi marun zo'n jonge gezinnenbeurs is niet goed voor de hormoontjes he ik had het ook met de huishoudbeurs/9maandenbeurs zo leuk! ik ben de laatste tijd ook echt aan het twijfelen we hebben afgesproken nog 2 stippen van de pil te nemen en dan 16 dec te stoppen en daarna geen pil meer! maar nu twijfel ik alleen of ik niet deze strip afmaak en dan al stop zodat mijn lichaam eerder kan ontpillen! zijn er meer van jullie nu ook al gestopt met de pil maar die ook wachten tot het nieuwe jaar?
Welkom Marit! Leuk dat er steeds meer mensen bijkomen Veel succes met de laatste loodjes van je studie! Maar ga je dan direct na het behalen van je studie proberen of toch eerst een baan vinden? (of heb je die al?) Marun lijkt me geweldig zo'n beurs maar idd slecht voor de hormoontjes Ik vind die babytijdschriften ook helemaal super, al die verhalen... Nu heb ik dus al 2x (waarvan 1x afgelopen vrijdag) via marktplaats een heleboel tijdschriften gekocht! Ideaal voor 5 euro 30 tijdschriften ofzo! Dus ik ben al het hele weekend in mijn nopjes ermee Mijn vriend vindt het gelukkig wel helemaal leuk dat ik er zo mee bezig ben. Simba, wij stoppen pas echt in januari. Vooral ook omdat ik weet dat zodra ik stop, we er ook voor willen gaan. En wil toch echt eerst de proeftijd op mijn nieuwe werk door zijn. Geeft toch een geruster gevoel Maar je hebt groot gelijk om eerder te stoppen. Een vriendin van me moest maanden ontpillen voor haar menstruatie weer op gang was. Nou ja, we zullen wel zien
Hey allemaal! Ik ben sinds vrijdag gestopt met de pil Moet zeggen, is wel een raar gevoel. We gaan eerst een maandje rustig aan doen, heb ook condooms in huis. Heb ook al een boek over zwanger worden gekocht, voor allerlei tips, adviezen en handige weetjes! Spannend hoor! Liefs Kim
Het komt er dan dus eigenlijk op neer dat ik meteen ga proberen zwanger te worden na mijn studie. Sowieso wil ik hooguit parttime gaan werken, omdat mijn vriend degene zal zijn die echt carrière gaat maken (hij studeert rechten, als tweede studie, en is heel ambitieus). Ik heb dat niet zo, en wil eigenlijk pas weer gaan werken als mijn jongste kind (van de hopelijk twee) naar school gaat, als dat tenminste financieel haalbaar is tot die tijd. Allebei fulltime werken was overigens al niet meer mogelijk vanwege onze hond. Ik heb nu een (weliswaar stom) baantje naast mijn studie, waar ik makkelijk meer dagen kan gaan werken, om bijvoorbeeld wat extra te sparen tijdens de zwangerschap. Daarna zien we dan wel weer verder... Ik zit hoogstwaarschijnlijk dus in de luxe positie dat ik me niet druk hoef te gaan maken om mijn carrière, en mijn vriend staat hier gelukkig achter. Die is nog zo traditioneel dat hij het moederschap kan zien als een fulltime-baan. Ik heb zelf stage gelopen op een kinderdagverblijf, en kwam daar op mijn 18e al tot de conclusie: dit nooit! Ach ja, je weet nooit hoe het loopt, laten we het daar maar op houden!
hoi meiden! Zo, het is alweer een paar dagen gelden sinds mijn laatste bericht! heb het even heel erg druk gehad! is ook wel lekker, dan heb je geen tijd om hier over na te denken. Ik begin morgen bij mijn nieuwe baan! heb er echt superveel zin in en ik hoop dat ik daar gewoon mag blijven! Ik ga trouwens ook niet fulltime werken.. sowieso ook niet vanwege onze 2 schattige honden, maar zeker niet als ik een kind heb! ik vind het belangrijk dat het kind kennismaakt met andere kinderen en mensen die voor hem/haar zorgen, dus hij of zij zal dan zeker 1 of 2 dagen naar de kinderopvang gaan (waar ik zelf werk dus dat is makkelijk) maar ik wil wel mijn eigen kind zien opgroeien en gewoon niks missen in zijn of haar leventje! Veel ouders (dus niet allemaal, je hoeft je niet aangesproken te voelen hahaha) zijn al veel te weinig betrokken bij de opvoeding en belevingen van hun eigen kind en dat vind ik echt erg! anyway ik wens jullie allemaal heel veel succes en ik vind het super dat we het er allemaal relaxt over kunnen hebben hier! kus Leonie
Leuk om van zoveel meiden te lezen dat jullie snel ook gaan stoppen met de pil. Wij zitten er ook steeds aan te denken...maar toch op het moment zelf vind ik het wel spannend om te stoppen met de pil. Dan is het toch opeens wel echt he? Maar...ik denk dat wij 2008 "striploos" beginnen......ik ben benieuwd!
hoi leonie veel succes morgen op je 1ste werkdagje! ik werk zelf ook op een kdv erg leuk werk! groetjes
hoi peaceful ik vind het ook erg spannend om echt te stoppen maar ben er ook wel erg aan toe, kan nu niet wachten tot het echt zover is!
hey simba83 ja is zeker leuk werk! maar maakt de wens helaas wel groter. Ikzelf werk met kids van 8-13, maar we zitten in hetzelfde gebouw als de baby's! dus ik ga af en toe eens ff langs dat snap je! heb echt superveel zin in januari! kan echt niet wachten tot het zover is! Gelukkig heb ik het momenteel erg druk met afstuderen en werken, en de feestdagen komen er al snel weer aan! dan gaat de tijd wat sneller! Soms heb ik wel ff een depri bui hoor, dan heb ik weer veel baby's of zwangeren voorbij zien komen en dan baal ik ervan dat ik moet wachten tot januari! kus leonie
Hoi Simba83! Ik vind het zelf ook wel erg spannend. Tja,en dan is het gewoon afwachten hoe lang het allemaal gaat duren. Soms hoor je dat je het best 3 maanden kan wachten tot je weer normaal ongesteld wordt. Maar....doen jullie dit ook? En, hoe denken anderen daar over? December.....het schiet al aardig op!
wij stoppen in dec en wachten dan wel 1 maand af tot mijn ongesteld er is! dat zeg ik dan nu maar weet niet of het ook dan echt lukt! las ergens anders dat het niet nodog was om langer te wachten? meerdere dit gehoord?
Leonie, veel succes in je nieuwe baan! Simba, volgens mij hoef je niet langer te wachten. Het verradelijke is dat je ongi niet regelmatig hoeft te zijn en je allerlei verschijnselen kunt krijgen waardoor je denkt dat je zwanger bent. We hebben besloten om ook echt te wachten tot januari. Ik begin nameljk in september met een opleiding en het lijkt me dan niet slim om in het begin al afwezig te moeten zijn (mocht ik gelijk zwanger worden)
hallo, heb een probleem. Ik denk dat ik terwijl ik de pil neem,dit weekend een eisprong heb gehad. Had veel witverlies (sorry) en zondagavond kreeg in ineens veel pijn onderaan mijn buik en heb pijnlijke tepels... Raar hé, kan dit wel? groetjes
hoi als het goed is kan je geen eisprong krijgen tijdens pilgebruik dit begreep ik tenminste, weet niet of dit ook zo is eigenlijk! maar wel raar dat het wel zo voelde
Ja idd, volgens mij kan dat niet. Maar idd gek. Hoewel als ik er veel mee bezig ben ik opeens ook allerlei kwaaltjes opmerk.. Wij stoppen idd ook pas 'echt' als we ervoor willen gaan en niet eerder. Tis toch afwachten. Schoonzus 2x direct na het stoppen vd pil zwanger (1e maand dus) en mijn buurvrouwen beide pas na 2 jaar! Ach ja, we wachten t gewoon rustig af. Ik had voordat ik de pil gebruikte altijd een onregelmatige cyclus dus ben wel benieuwd hoe het nu is... Leonie ook nog veel succes! Hoe is je eerste dag verlopen? Ik moet nog bijna 4 weken en tel echt de dagen af. Ook ben ik benieuwd hoe mijn collega's zijn etc! Ook met het oog op onze kinderwens vind ik het belangrijk dat ik het naar mijn zin heb op het werk!
hoi hoi wel spannend sinja dat je ook bijna een nieuwe baan hebt bij mij op mijn werk is net het team "vernieuwd" en het werkt heerlijk zo vind het wel erg leuk om hier met jullie te kletsen!
Hoi Nieuw werk is zeker spannend. Ik werk er dan al wel 2 maanden, maar het blijft elke dag weer als nieuw. Of je het naar je zin hebt is zeker belangrijk. Hoeveel merk ik pas nu ik een andere baan heb, na 7 jaar ergens gewerkt te hebben. Zijn jullie ook al letterlijk aan het aftellen? Of ben ik er nu gewoon te veel mee bezig?
hallo allemaal! eerste werkdag was helemaal super! heb het ontzettend naar mijn zin tot nu toe, hopelijk blijft dat zo! en ik ben ook al helemaal aan het aftellen hoor! soms heb ik het gelukkig te druk om er over na te denken! hoe is het met jullie allemaal? kus leonie
ik ben ook al echt aan het aftellen hoor en er ook soms teveel mee bezig daarom vind ik het ook wel fijn om over te kletsen hier want behalve mijn vriend weet ook niemand het en mijn vriend is er toch wel minder mee bezig als ik