hoi hoi ik heb eerder in dit topic meegeschreven maar is alweer wat tijd geleden volgens mij @jipper, ik heb hetzelfde eerdere cyclussen ruim 45 dgn en nu mijn ei (volgens tempen) eerder zien komen ik gooi er 1 april een test tegen aan wij lopen dan gelijk, ook ik had mijn ei de 19de @sinja, ik herken je gevoel het gaat helemaal kriebelen als je heel veel zwangere of kleine kids om je heen ziet!
Heej simba, dat is grappig, dan lopen we inderdaad gelijk... Ik denk dat ik er rond 2 april maar een test 'tegenaan gooi', zeker omdat ik het idee heb dat ik toch wat symptomen waarneem... We wachten af! Ook jij succes met wachten...
Zo simba jij bent er vroeg bij! Heel veel succes met testen. Ik ga 4 april testen. Temperaturen jullie? Stijgt bij jullie dan altijd je temp. bij de eisprong?
@simba; ik heb steeds krampjes in m'n buik, m'n (.)(.) zijn gevoeliger en sinds gisteren ook vooral m'n tepels, ik ben erg moe 's avonds, het liefst zou ik al om half 9 al naar bed gaan... Maar ik twijfel of ik mezelf niet voor de gek hou, dat die krampen mijn darmen zijn en m'n (.)(.) gevoeliger zijn omdat ik ongi moet gaan worden (had daar vorige cyclus ook erg veel last van), dus ik wacht het maar af... @suhe; ik temp nog niet. Als het deze ronde niet raak is dan wil ik daar volgende ronde mee starten. Maar ik heb wel eens gelezen dat rond je ei inderdaad je temp hoger wordt. Hoe bevallen de etos-pillen trouwens?
hoi meiden, begin januari 2008 ben ik ook gestopt met de pil, mijn man en ik zijn nu dus 3 maanden bezig om een kleintje te maken, hopelijk duurt het niet lang meer want ik word er wel heel erg onzeker van hoor. Ik heb ook sterk het gevoel dat het bij mij ook lang gaat duren, waarom weet ik niet. Raar he? heeftiemand dit gevoel ook?
Heej napje, welkom hier! Je zit ook in de spannende periode. Is je cyclus al een beetje op gang? Waarschijnlijk heeft iedereen wel eens het gevoel of is wel eens bang dat het lang gaat duren. Ik in ieder geval wel. Soms heb ik last van 'magisch denken' en dan bedoel ik: 'Omdat ik niet blij genoeg was en eigenlijk heel jaloers op de zwangerschap van mijn schoonzus zal het voor straf wel heel lang duren bij ons.' Hopelijk is dit grote onzin... Maar zoals hier vaak gezegd wordt; onze tijd komt ook wel. (Wat een dooddoener hè? )
hoi hoi @suhe, haha ja was er vroeg bij om 7 uur op mijn werk beginnen, en was nog wat aan de vroege kant dus kon nog ff het forum op, hoezo verslaafd @jipper, je temp stijgt ongeveer met 0,3-0,5 graden ik heb deze cyclus wel getempt, de eerste keer zag duidelijk mijn ei @napje, dat gevoel heb ik ook en eigenlijk al ver voor ik stopte met de pil had ik dat al weet niet waarom maar hoop dat mijn gevoel erg fout is
Napje ook ik heb dat gevoel hoor. Bij ons is alles gelopen zoals het zou moeten lopen en dan denk ik altijd dat er toch iets een keer moet tegenvallen en dat zwanger worden dat natuurlijk is.
Hoi meiden, bedankt voor jullie reactie. Af en toe beangstigd het mij ook hoor. @ Jipper: mijn menstruatie is gelijk vanaf het begin wel goed gegaan, alleen nog geen regelmatige cyclus. In de eerste 2 maanden kreeg ik wel heel erg veel last van ontpilverschijnselen zoals, brandend maagzuur bij het liggen, moeilijke stoelgang, hoofdpijn, veel pijn bij mijn napje, opgezwollen onderbuik, opgezwollen en pijnlijke borsten enzovoort, maar nu voel ik echt helemaal niks meer, gaat het daar binnen wel allemaal goed? Dat is de vraag die nu opkomt. Hoe gaat het bij jou? @simba83: hopelijk heeft ons gevoel het niet bij het juiste eind. Hoe lang ben jij nu bezig? @suhe: hopelijk gaat dit bij jullie ook goed Bij mij komt dat gevoel meer uit onzekerheid over iets waar ikzelf niet de controle over heb. mijn eitjes zitten in mijn buik en ik kan niet even om de hoek kijken of het allemaal wel goed gaat (maar ja, dit probleem hebben jullie natuurlijk ook). In mijn leven is niet alles soepel gegaan, waarom zou dit het wel doen? Het omgekeerde van wat jij hebt hihihihihi ik moet er eigenlijk wel om lachen (bloos, bloos).
Je hebt in ieder geval een korte cyclus en wordt ongesteld wat eigenlijk weer zegt dat je een ei-sprong hebt. Dus nu heb je maandelijks zo'n 15% kans dat het lukt. Jipper die pillen zijn wel heel smerig en groot en dat ze bevallen moet nog maar blijken als ik zwanger ben vind ik ze geweldig!
@napje; ik heb ook zo'n last van een gezwollen onderbuik en een moeilijke stoelgang. Eigenlijk hoopte ik dat het een symptoom was, maar als ik jou zo hoor zouden het meer ontpillingsverschijnselen zijn... Da's een tegenvallertje... Ook ben ik na het stoppen van de pil 3 kilo aangekomen (hou veel vocht vast) terwijl ik altijd heb gedacht dat je van de pil juist aankomt. Dat was ook al een tegenvaller... @simba; de volgende cyclus wil ik gaan tempen (als het deze ronde niet raak is...) @suhe; jah, ze zijn behoorlijk smerig, maar het is voor een goed doel hè?! Nu maar hopen dat het snel raak is!
hoi hoi @jipper, ik vind het erg makkelijk hoor tempen heb er ook een goede site voor @napje, ik ben in november gestopt met de pil toen 2 lange cyclussen gehad 50 en 45 dagen @suhe, dat gevoel als jij hebt heb ik ook alles is hier goed gegaan, ben ik zo bang dat dit zal tegenzitten maar hoop dat ons gevoel van iedereen hier fout is
Natuurlijk hoop ik dat het tempen niet nodig is en dat het deze ronde gewoon raak is, maar ik ga er niet van uit... Welke site gebruik jij dan napje? Ik ben ingeschreven bij Menstruatiekalender.net, daar kun je ook een tempkaartje invullen. Nu gebruik ik daar nog gewoon de kalendermethode (net zoiets als de banner..), dat is ook wel handig, omdat je er dingen bij kunt zetten en kunt veranderen, dat is bij de banner natuurlijk lastiger.
Ik ben ook al ff niet op dit stukkie geweest. Was m kwijt Ik temp sinds januari, toen ben ik gestopt met de pil. Wij gaan volgende maand pas voor het echie dus het was meer als voorbehoedsmiddel (24 uur na je ei kun je weer zonder CD's) maar de afgelopen 2 maanden kon ik het precies zien, deze maand had ik na een verhoogde temp weer 1 dagje lage temp en daarna weer hoog. Dus denk maar dat de lage temp een raar dagje was. Verder zie ik het goed aan mn slijm en heb ik 1x mn eisprong gevoeld (denk ik). Ik heb ook vreselijk het gevoel dat het bij ons niet snel mag lukken (en dan zijn we nog niet eens echt bezig) Ik heb verschillende lichamelijke problemen en op persoonlijk vlak heeft mn man ook tegenslagen gehad, dus we verwachten ook niet dat het bij ons makkelijk gaat. Aan de andere kant (op de positieve dagen die gelukkig vaker de overhand hebben ) denken we ook dat na die tegenslagen het geluk wel eens aan onze kant mag doorslaan en dat we het verdient hebben om snel zwanger te worden (niet dat andere het niet verdienen ) Nog een paar weken wachten en dan zullen we het zien Ik ben trouwens aan gravitamon tabletten, helemaal niet groot en ik vind ze ook niet stinken! Ik geloof ook niet dat je van 1 pilletje sneller zwanger wordt dan van een andere, maar je moet de pillen nemen die je zelf wilt. 4 vriendinnen van mij slikte alleen foliumzuur en 2 waren in 1 maand, 1 was in 2 maanden zwanger en 1 in 5 maanden zwanger.
Gelukkig hangt zwanger worden niet af van een pilletje, dat zou wel een uitvinding zijn! Maar als ik alle verhalen lees over Etos Zwanger worden dan zorgen die pillen er volgens mij wel voor dat je cyclus goed op gang komt en je gezonde eitjes krijgt. Toch is zwanger worden nog van zoveel andere dingen afhankelijk dat het volgens mij geen wonderpillen zijn, maar ze zullen in ieder geval niet slecht zijn! Vandaag heb ik echt het gevoel dat het helemaal niet raak is deze ronde en ik binnenkort gewoon onwijs ongi ga worden. Is doemdenken vrouw-eigen ofzo? 'Het zal wel lang duren.', 'Deze ronde is het vast niet raak.', 'Er is vast iets mis met me!', 'Het is ons niet gegund!', 'Alles gaat zo goed, dan gaat dit vast helemaal niet lukken.' Wie herkent het niet?! Ik wel in ieder geval!
Dat is een typische vrouwen eigenschap. Jezelf helmaal gek maken om eigenlijk niets en achteraf valt het vaak mee. Ik begon deze maand ook heel positief, maar word ook steeds negatiever. Volgens mij heb ik nog helemaal geen eisprong gehad. Ik hop toch niet dat het weer zo,n lange cyclus gaat worden als de vorige keer.
Dat hoop ik ook niet voor je. We moeten gewoon proberen positief te blijven denken! (maar dat valt niet altijd mee... )
Net te horen gekregen dat een vriendin vanmorgen is bevallen van een dochter. Super! (maar wel weer even slikken...)
Jipper hartstikke leuk natuurlijk, maar idd toch even slikken. Hier is de buurvrouw zwanger en op het forum bij jonge moeders zijn er ook twee zwanger. Hartstikke leuk, maar toch weer even slikken.