Hoi. Allereerst gefeliciteerd met je baan! Fantastisch dat je minder kan gaan werken. Ik heb altijd zoiets, als je het verlangen krijgt naar een kind, ga er dan voor! De kans dat je in één keer zwanger bent is niet zo heel groot. Ik dacht ook "na mijn vakantie (4augustus) beginnen we eraan". Zoals je ziet zijn we al in november en er gebeurt nog niks. Maargoed, het risico dat je wél in één keer zwanger raakt en daarmee je baan op het spel komt te staan, is natuurlijk wel een overweging waard! Succes ermee iig! Casey
thnx Casey! Ik ben ook al ah aftellen.. vorige keer dat ik ongi was dacht ik, nog maar 2 of 3 keer en dan ga ik niet opnieuw met de pil beginnen Ben er nu ook extra veel mee bezig omdat mijn schoonzus ook weer zwanger is. Dan maak je dat van zo dichtbij mee, dan gaat het helemaal kriebelen! In mijn omgeving beginnen ze nu wel met vragen stellen hoe wij over kinderen denken etc. Mijn vriend zijn familie zou het echt superleuk vinden en hebben het er veel over (dat ze het zo leuk zouden vinden als het bij ons ook zover zou zijn) Mijn familie zegt juist altijd: wacht nog maar een paar jaar, je bent nog zo jong... nu kun je nog genieten (*zucht*...) Ik ben nu op een missie: ik wil een campingbedje kopen voor als mijn neefje en mijn toekomstige neefje of nichtje op bezoek komen. Is toch handig om in huis te hebben (toch ) dus ik ben al bij diverse winkels wezen kijken, wordt er helemaal blij van... En ben nu ook bezig voor wat speelgoed en blokken etc. want dat is ook leuk als neefje op bezoek is... en bovendien komen er toch steeds meer kinderen in de omgeving bij (andere familie, vrienden,buren etc.) dus komt toch wel van pas om wat in huis te hebben. Hééélemaal niet goed voor de hormonen, maar zó ontzettend leuk! Hebben jullie al veel baby's/kinderen in hun familie/vrienden waar je vaak mee geconfronteerd wordt? En hoe gaat jullie vriend ermee om? Mijn vriend wil nog liever als mij (is ook wel anders geweest tijd geleden) en telt de dagen nu ook echt wel af!
mijn missie is gelukt! Vandaag een keileuk campingbedje gekocht bij de v&d! Maar 25 euro! Er stond een olijfgroene maar die vond ik niet zo mooi, en de lime was nog steeds 40 euro. Maar ze hadden achter nog een aquablauwe, heel mooi... ben er helemaal blij mee en vriend is ook happy. Het eerste 'baby-ding' in huis (en eigenlijk dus bedoeld voor neefje/nichtje enzo, maar toch....) 8) Of kom ik nu heel erg overdreven over?
Hoi Sinja, Goh herkenbaar allemaal hoor! Tuurlijk! Wordt dagelijks geconfonteerd met kindjes, bolle buiken en babykleertjes. Mijn beste vriendinnetje is met zwangerschapsverlof en zelfs mijn collega, die maar 1% kans had op een baby is zwanger! Hoe confronterend wil je het hebben. Maar als ik het iemand gun is het mijn collega wel! Maar ik kijk ook altijd stiekem bij de kinderspullen, in de Hema, in de Ikea en noem zo maar op! Vroeger had ik dat helemaal niet, maar het verlangen wordt vanzelf oersterk, ik zou ook het liefst al iets kopen! Maargoed, mijn man ziet me al aankomen! Die verklaart me dan voor gek. Maar ik heb dan ook geen excuus als "neefjes" ! Ben in gedachten wel al de kinderkamer aan het inrichten.....dilemma's als; "waar moet de computer heen" en "moet ik me toch eens op andere gordijnen oriënteren". Ik denk ook dat de vrouw geestelijk veel verder is dan de man als het gaat om het "maken" van een kind. De man denkt; "jeeee het is feest, we mogen er weer opkruipen". Wij hebben alles in ons hoofd al geregeld zodat we er straks drie maanden van kunnen genieten! Ik heb nog geen kindjes (althans niet van mijzelf) Heb hele leuke buurkinderen en die spelen af en toe bij ons thuis of in de tuin. Héérlijk! Kan zo om ze lachen! Wat dat betreft......Wij gaan er elke maand flink tegenaan. Ik moet zeggen dat, als je samen de knoop hebt doorgehakt, het een boost is voor je sexleven! Echt een aanrader als je een sex-dip hebt, hahaha. En het is natuurlijk elke maand afwachten. Het is spannend en voor mij nog geen drama als ik ongesteld word. Ik blijf maar gewoon relaxed, die kinderen komen vanzelf wel. Maar het lijkt me zo fantastisch mooi om zwanger te zijn! Ik vind dit een leuk forum...? Nog andere leuke dingetjes waar we over kunnen kletsen? Groetjes Casey!
@sinja, wat leuk dat je een campingbedje hebt gekocht zulke dingen zou ik ook wel willen doen, maar zoveel kleine neefjes en nichtjes heb ik niet dus voor mij geen goed excuus! heb pas wel wat speelgoed gekocht zodat als er kids komen dat ze wel kunnen spelen, wat blokken en kleurspullentjes enzo! bij mij in de buurt wel wat collega's zwanger en kom weer oude klasgenootjes tegen die zwanger zijn of bvallen zijn. dan gaat het echt extra kriebelen!
vanuit hier nieuwe ontwikkelingen hihi we stoppen een maandje eerder volgende week zondag ineens de laatste pil al en dan weten we nog niet helemaal zeker of we er gelijk voor gaan wordt nu wel erg spannend maar vond het wel leuk om het jullie even te vertellen
Wow Simba! Dat zijn zeker ontwikkelingen! Leuk hoor! Als het aan mijn vriend lag stopten we ook al direct, maar ik wil echt die eerste maand afwachten! Casey ik heb dat ook van kamer inrichten enzo En tis bij ons zeker geen ramp als het niet direct lukt, die instelling hopen we tenminste te krijgen! (hoe het daadwerkelijk voelt is natuurlijk nog afwachten) Gister weer op kraambezoek geweest en de fles mogen geven! Echt een lief klein meisje! Dan gaat het wel weer helemaal kriebelen!
ik wil ook nog 1 maand wachten maar of dat me dan ook nog lukt? is het ook echt nodig na pilgebruik of niet weet het eigenlijk niet zal het is opzoeken leuk op kraamvisite, dat geloof ik dat het dan gelijk gaat extra kriebelen
Het is niet nodig (ken aardig wat mensen die direct zwanger werden) maar het kán even duren voordat je menstruatie weer op gang is gekomen (soms paar maanden, ken ook weer iemand die na pas na half jaar ongi werd en daarna pas weer normale cyclus) dus dat is afwachten. Ik weet zeker dat wij er direct voor zouden gaan, dus wij stoppen pas echt in januari! Gister kriebelde het idd, alleen die kennissen zijn stukje ouder als ons (zij 7 jaar ouder) en hun begonnen echt zo tegen ons dat ze begin 30 mooi vonden, en dat ze blij waren dat ze eerder lekker met zijn 2-en konden sparen/vakanties/huis etc. en ook meer zo van: jullie zijn ook nog zo jong, jullie zullen ook nog wel een aantal jaren wachten (vriend is 27 toch niet superjong)... Vandaag ook weer verjaardag en daar waren ook 4 kleintjes..echt leuk weer!
wij zijn even oud zie ik ik hoor ook de ene keer weer "je bent nog zo jong, wacht nog even" en de andere keer "als ik de keus had gehad was ik jong moeder geworden" ben ook benieuwd wat iedereen gaat zeggen eigenlijk ondertussen zijn mijn vriend en ik ruim 7 jaar bij elkaar wonen nu 3 jaar samen en zijn pas verhuisd naar een groter huis financieel zou het ook allemaal goed moeten komen dus we zijn er helemaal klaar voor (denk ik )!
Leuk om te lezen dat ik niet de enige ben die af en toe al eens tussen de babyspullen snuffelt Ik lees ook vaak het tijdschrijft Kinderen of Ouders van Nu en daar zat een tijd geleden een rompertje bij van het merk LIEF. Die ligt in een laatje rustig te wachten naast een paar baby basketbalschoentjes die ik van kennissen heb gekregen (vriend is grote basketbalfan...vandaar) Als ik in HEMA loop, ga ik altijd even langs de baby afdeling en laatst heb ik een heel stoer rompertje gekocht...kon me niet beheersen, was maar 3,50! Ligt nu ook in datzelfde laatje Zijn er meer mensen die stiekem al wat spulletjes hebben gekocht terwijl ze nog niet zwanger zijn?
Simba, ja idd zelfde leeftijd! , is je vriend ook 27? 'mijnes' wordt over 3 maanden 28! Ben ook heel benieuwd hoe de omgeving zou reageren! De familie/vrienden van mijn vriend leuk en niet verbaasd, ik denk mijn familie/vrienden verbaasd en stiekum vinden ze ons nog te jong. We zijn ook nog niet zo lang als jullie bij elkaar: nu ruim 3 jaar. We hebben wel sinds een half jaartje een nieuwbouw (koop)huisje, en hiervoor woonde we ook al een hele poos samen (in het huisje van mijn vriend) Eva1983, ik koop wel af en toe die baby tijdschriften. 'echte' spulletjes mocht ik van mezelf nog niet kopen, hoewel ik wel de hele tijd ah rondsnuffelen ben! Afgelopen week dus een campingbedje gekocht, maar dat is ook vanwege kinderen in onze omgeving (neefje, en kinderen van vrienden) die vaak op bezoek komen, en dan is het altijd handig
mijn vriend is net als ik ook 24 ik denk dat mijn familie het erg leuk vind mijn schoonfamilie ook wel maar die vinden ons ook te jong denk ik ik koop ook nog niets, ik kijk wel babybladen stond ik vrijdag nog mee in mijn hand maar weer snel terug gezet mijn vriend moest er wel om lachen die had echt zoiets van neem toch mee als je dat leuk vind
Wat leuk dat er zoveel met ongeveer dezelfde leeftijd zijn hier! Ik ben dus ook 24, en mijn vriend is 25. Hier is nu weer de twijfel ontstaan of ik na mijn afstuderen eerst nog een jaartje moet gaan werken (en dan dus eventueel halverwege dat jaar zwanger zou proberen te worden, wat op volgend jaar december neer zou komen), of dat we daar toch volgend jaar zomer mee beginnen.... Mijn vriend blijft van de praktische kant, en ik van de gevoelsmatige. Financieel gezien zou het natuurlijk zekerder zijn als ik nog even zou kunnen sparen, en het zou ook wel heerlijk zijn om met mijn bijbaan te kunnen stoppen na 9 jaar hetzelfde stomme werk te hebben gedaan.... (het oorspronkelijke plan was, dat ik daar na mijn zwangerschap weg zou gaan namelijk) Dus... een hoop onzekerheid nog hier! Voor degenen die binnen nu en een paar maanden gaan stoppen: super! en spannend natuurlijk! Ik ben benieuwd! Liefs, Marit
hallo allemaal! In januari is het dan eindelijk zo ver...stoppen met de pil! het is dichtbij maar gevoelsmatig lijkt het nog zo ver weg! kan echt niet wachten! Ik ga nog geen spullen kopen. mijn vriend vindt al dat ik te hard van stapel loop, die ziet me aankomen! HAHA! maar kijken mag altijd toch? Heb echt kriebels in mijn buik als ik eraan denk dat het al op gaat schieten! wie stoppen er nog meer in januari? xx leonie
hallo allemaal wij zatten al een aantal maanden te overleggen waneer we gingen stoppen met de pil (als het aan me vriend lag al zo'n 4 maanden geleden) maar ik wilde nog even wachten. maar nu voeld het gewoon super goed voor mij en zou ik graag voor een tweede kindje willen gaan maar nu heb ik een leuke verassing voor hem want op 1e KERSTDAG leg ik voor hem een kado onder de boom en dat word me laatste strip! (met een klein rompertje en een rammelaar) ik weet eigenlijk wel 100% zeker dat ie helemaal uit ze dak gaat van blijdschapen kan niet wachten tot het 25dec is dat betekend dus dat ik 30 januari me laaste pil neem en ben benieuwd hoelang het gaan duren! het zou leuk zijn om elkaar op de hoogte te houden! liefs bianca
Nou zoals mijn banner al zegt: wij gaan ervoor na mijn volgende menstruatie. Ik ben eind september gestopt met de pil. Eerst wilde ik 1 keer mijn natuurlijke cyclus afwachten. Toen hebben we besloten om het om praktische redenen nog een maand uit te stellen. Dus eind november gaan we voor het echie!
hihi mijn vriend vindt het helemaal leuk als ik iets koop, maar ik vind het zelf gewoon iets te overdreven (voor hetzelfde geldt kan ik geen kinderen krijgen...je weet maar nooit) Koop dus wel af en toe baby tijdschriften, en dus vorige week campingbedje (voor familie dan he.... O ) Wij stoppen ook ergens in januari als strip dan is afgelopen (waarschijnlijk eind jan.) maar t ligt er ook gewoon héél erg aan hoe het op mijn toekomstige werk gaat lopen en hoe ik me daarbij voel!
Leonie hoe is het trouwens met je baan? Al een beetje gewend? En bevalt het nog steeds goed? En Bianca, wat een leuk idee! Dat wordt vast en zeker een superkerst!